Matraliae…

Είναι η γιορτή της μητέρας…φορεμένη;

Στην Αρχαία Ελλάδα βρίσκεται η πρωταρχική αναφορά στην γιορτή της μητέρας.
Την άνοιξη, οι πρόγονοι μας γιόρταζαν την Γαία, την μητέρα Γη, μητέρα όλων των θεών και των ανθρώπων…και για να είμαι ειλικρινής  πιο πολύ μου «πάει» να κάνω αφιέρωση στην μητέρα Γη…παρά στην μητέρα-άνθρωπο  και ας είμαι μητέρα!
Στην συνέχεια οι πρόγονοι μας αντικατέστησαν την Γαία με την Ρέα, θεά της γονιμότητας, σύζυγος του Κρόνου και μητέρα του Δία.
Οι Ρωμαίοι, γιόρταζαν την γιορτή της μητέρας του Ιούνιο στα Matraliae  και στα Λατινικά το matre σημαίνει μητέρα, και από εκεί προέρχεται, το mother, mere κλπ των Ευρωπαίων!
Μη ξεχνάμε πάντως πως η λέξη «μητέρα» είναι Ελληνική…από το αρχαίο μήτηρ!

Οι Άγγλοι τον XVI (16) αιώνα, πρώτοι γιόρταζαν Κυριακή την γιορτή της μητέρας, έτσι καθιερώθηκε και στις άλλες χώρες, να γιορτάζεται Κυριακή.

Στην αφίσα:
Μητέρες!
Οι μητέρες ακόμα και αν κάνουν λάθος…έχουν δίκαιο! …υποστηρίζουν οι Άγγλοι!

Οι Αμερικάνοι είχαν την «ιδέα» για να αναπτερώσουν το ηθικό των στρατιωτών τους που πολεμούσαν στην Ευρώπη κατά την διάρκεια του πρώτου παγκόσμιου πολέμου, να «φτιάξουν» το Mother’s day,  (ημέρα της μητέρας) την δεύτερη Κυριακή του Μάη. Έτσι ενθάρρυναν τους στρατιώτες να στείλουν καρτ-ποστάλ στην μητέρα τους και να διηγούνται τον αγώνα τους για την αποκατάσταση της ειρήνης στην Ευρώπη…με λίγα λόγια, να λένε τον πόνο τους στην μαμά τους!


Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε πρώτη φορά στις 2 Φεβρουαρίου του 1929. Στην συνέχεια στην δεκαετία του 1960 μεταφέρθηκε την δεύτερη Κυριακή του Μάη.


Σε όλες τις χώρες την «ημέρα της μητέρας» την γιορτάζουν όπως είναι φυσικό τα παιδιά κάθε ηλικίας και ειδικά τα μικρά παιδιά.

Κάθε χρόνο στη Γαλλία κυκλοφορούσαν σχετικές αφίσες…υπενθύμισης, πολλές μέρες πριν!


Οι Γάλλοι αγαπούν πολύ αυτή την γιορτή που από την αρχή υπήρξε και μια μεγάλη εμπορική γιορτή, γιατί εκτός από τα λουλούδια που τα παιδιά προσέφεραν στις μητέρες τους…οι μπαμπάδες έκαναν και άλλα δώρα…


Στις μέρες μας η γιορτή της μητέρας έχει πια πάρει την θέση που ο καθένας της δίνει…

Έτσι καταλήγω…λοιπόν πως η γιορτή της μητέρας είναι Ελληνική…και μόνο η ημερομηνία, 8 Μαΐου, είναι φορεμένη!

Και τι απάντηση θα δίνατε σ’ ένα μικρό παιδάκι;
-Γιατί πρέπει να γιορτάσω την μαμά μου σήμερα και γιατί υπάρχει μια ξεχωριστή γιορτή για την μαμά μου;…εγώ την μαμά μου την αγαπώ κάθε μέρα!

Χρόνια μας πολλά!

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

36 Responses to Matraliae…

  1. Μάνα οι ερωτες πληγώνουν
    με ματώνουν κάθε τόσο
    με βγάζουν βόλτα σε γρεμους
    και πες ΕΣΥ πως να γλυτώσω…

  2. Ο/Η Thalassenia λέει:

    Όταν έφυγε η μαμά έκανα δύο σκέψεις. Μία ότι έφυγε ο άνθρωπος που δίνει εκείνη τη μοναδική αγάπη και ότι δεν θα ξαναπώ «μαμά»

    Και κάτι ακόμα. Είναι ίσως η μόνη γιορτή για την οποία δεν διαμαρτύρεται κανείς.

    Φιλιά θαλασσένια.

  3. Ο/Η Thalassenia λέει:

    Τα Χρόνια Πολλά τα ξέχασα:)))

    Να μας χαίρονται και να τους χαιρόμαστε.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν το είχα σκεφτεί έτσι…Θαλασσινή μου φίλη…ότι άλλο όταν είσαι μητέρα ν’ ακούς αυτό το μαγικό «μαμά» ειδικά την πρώτη φορά που το προφέρει το παιδί σου…και άλλο να μη το προφέρεις πια ο ίδιος!

      Μήπως όμως διαμαρτύρεται η μητέρα αν την ξεχάσουν…θα δούμε αύριο! 😉

      ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΆ!!! :)))

  4. Ο/Η φεγγαρενια λέει:

    και στα δικά μας… και επειδη είμαι λίγο κακο φεγγαρακι απομακρυνεται τα αιχμηρα αντικείμενα κι ακούστε φιλάκια!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τώρα Φεγγαρένια μου…τι να πω…ότι ωραία φωνή ο Παπακωνσταντίνου…αλλά όταν έχεις μεγαλώσει με το Ave Maria του Aznavour…η σύγκριση αναπόφευκτη!!!

      Ευχαριστώ πάντως…είναι πάντα πολύ συγκινητικό ν’ ακούς έναν άνδρα να τραγουδά την μητέρα του!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκι! :))

  5. Ο/Η marilia λέει:

    Χρόνια πολλά, λοιπόν, Μαγισσούλα! (αν κι εγώ δεν την αγαπώ αυτή τη γιορτή…)

    φιλάκι

  6. Ο/Η νηφαλια μεθη λέει:

    να ζησεις Αιναφετς μου…
    να χαιρεσαι και να σε χαιρονται!

    η αγαπη της Μανας και ο πονος που μπορει
    να χει η καρδια της νομιζω ειναι σαν τη θαλασσα

    φιλια μαγιατικα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι…γιατρέ μου…η χαρά και ο πόνος της μητέρας είναι απύθμενος και σαν την θάλασσα απέραντος!

      Σ’ ευχαριστώ για τις ευχές!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκι για λίγο πάλι (!) ανοιξιάτικο! :))

  7. Ο/Η Side21 λέει:

    Είναι πράγματι η φύτρα το κέντρο της ζωής …
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλες τις μαννούλες !!!

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ Σιδερή μου, για τις ευχές!

    Η Γη…ο σπόρος…η φύτρα, το κέντρο της Ζωής μας!

    Καλό ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο θα μας ευχηθώ! :))

  9. Ο/Η νατασσΆκι λέει:

    Χρόνια Πολλά στις μαμάδες που είναι
    και σε κείνες που θα γίνουν
    αλλά κάθε μέρα, όλες τις μέρες 🙂
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χρόνια μας πολλά ΝατασσΆκι μου…να σε χαίρεται ο γιόκας σου…και εσύ να χαίρεσαι την μητέρα σου (!) έτσι πάει… 😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ

  10. Ο/Η νατασσΆκι λέει:

    και μια και ανέφερες τη Μάνα Γη, άκου ένα αγαπημένο ινδιάνικο τραγούδι για κείνη 😉

  11. Ο/Η Margo λέει:

    Της αξίζει μαγισσούλα μου, δεν είναι τυχαίο που λατρευόταν από τα αρχαία χρόνια. Σε πολύ παλαιούς πολιτισμούς συναντάμε μικρά αγαλματίδια με γυναικείες μορφές που κυοφορούν.

    Είναι το παντοτινό μας στήριγμα όσο κι αν μεγαλώσουν και μεγάλη η απώλεια όταν κάποτε «φύγουν»..
    Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!

    ΑΦιλάκια

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χρόνια Πολλά, πολλά, πολλά και ακόμα πιο πολλά Margo μου!
      Να χαίρεσαι τα παιδάκια σου και εκείνα να σε καμαρώνουν πάντα χαμογελαστή! :)))

      Το πρώτο τηλεφώνημα σήμερα το πρωί, ήταν για να ευχηθώ στην maman μου χρόνια…ακόμα πολλά, είναι 85…

      Την αίσθηση απώλειας…μου την έδωσε πολύ καθαρά και η Θαλασσένια, το Ξωτικό και άλλοι φίλοι μου που δεν μπορούν πια να πουν…ΜΑΜΑ!

      ΑΑφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφιλάκια! :))

  12. Πολλά φιλιά και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και στις δυό σας.Στεφανία και Λίλιαν.Να σας χαίρονται τα παιδιά σας.Και εσείς να τα καμαρώνετε!!!

    !!ΦΑΣΜΑ!! μαγισούλα.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ευχαριστώ για το τραγούδι…ωραία λόγια…καλό είναι να αφήνουμε ένα παράθυρο ανοιχτό…στη Ζωή μας, δεν ξέρεις τι μπορεί να έρθει!!! 😉

      ΑΦ! και καλή μας Ανοιξιάτικη Κυριακή…για λίγο, αφού έρχονται χιόνια! :))

  13. Ακριβώς μεσάνυχτα το ποστάρισα. 😦

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν έχει σημασία τι ώρα το «ποστάρισες» ΑΦΓιάννη μου…εγώ σήμερα το διάβασα…σήμερα γιορτάζω!!! 😉

      Ευχαριστώ για τις ευχές και στην Liliane…μη γελάς αλλά θα τις διαβιβάσω!

      Και εσύ να χαίρεσαι την γλυκιά μανούλα σου (και ας έχετε διαφορές), έτσι είναι τα αγόρια με την μανούλα τους (Χμ!)…να δω θα το θυμηθούν οι γιοί μου; :))

  14. Ο/Η Ξωτικό λέει:

    Οι μητέρες ακόμα και αν κάνουν λάθος…έχουν δίκαιο!
    καλά πολύ μου άρεσε αυτό !!!!! (τώρα που είμαι μαμά φυσικά χαχα)

    Χρόνια μας πολλά Μαγισούλα !!! και οι τυχεροί που έχετε μαμά δώστε ένα φιλί κι απ’το ξωτικό !!!!

    Φιλάκιιιιιιιιιιιιιι λουλουδάτο …Ολλανδέζικο χιχι !!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς επέστρεψες…Ξωτικούλι…Χμ! φαντάζομαι, πως κάτι θα μας ετοιμάζεις, Ολλανδέζικο..γιατί τα τζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζ…κουράστηκαν! 😉

      Λοιπόν….οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ και (ας μην είναι ακόμα μητέρες)…ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ ΠΟΤΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΝΟΜΟΣ .- (τελεία και παύλα!)

      Χρόνια μας πολλά πολλά…και ανθεκτικά! 😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκι για λίγες ώρες ακόμα ανοιξιάτικο! :))

  15. Ο/Η MAKIS λέει:

    Καλημέρα Αιναφετς,ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!Σε όλες τις Μητέρες του κόσμου,να είναι ευλογημένες…..

  16. Χρόνια σας πολλά!
    Να είσαι καλά Άιναφετς να χαίρεσαι και να καμαρώνεις παιδιά εγγόνια και δισέγγονα αργότερα…
    ΑΦ σε όλες τις μανούλες.

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Νεραϊδοκηπουρέ μου!

    Ευχαριστώ για τις ευχές και εσύ να χαίρεσαι την μανούλα των παιδιών σου! :))

    ΑΦ! και καλή μας βδομάδα! :))

  18. Ο/Η mixalis KARLIS λέει:

    Tη γιορτάσαμε τη μέρα της Μητέρας στο Νοσοκομείο,γιατί η γιαγιά και δική μου μάνα βρέθηκε εκεί.
    Μας το θύμισε η κόρη και μάνα η ίδια μιας άλλης μάνας που είχε χάσει την επαφή με το κόσμο!
    Στην Αμερική γιορτάζεται η Μοther’s Day μου λεγε ένας έλληνας μετανάστης ανθοπώλης,έρχονταν κυρίως οι άντρες να πάρουν ένα λουλούδι για τη μαμά τους.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλησπέρα Μιχάλη!
      Λυπάμαι που τη μέρα της μητέρας βρέθηκες στο νοσοκομείο…ελπίζω περαστικά…και του χρόνου να γιορτάσετε σπίτι σας!

      Τελικά γιορτάζουμε την μητέρα μας όλο τον χρόνο…έτσι δεν είναι;

      Καλή βδομάδα θα ευχηθώ…και στην γιαγιά και στην μάνα σου! :))

  19. Ο/Η Hengeo λέει:

    Ουδέποτε φανταζόμουν ότι θα υπήρχαν τόσο πολλά στοιχεία και ιστορία πίσω από αυτή τη γιορτή!

    Αφήνω τις καλύτερες ευχές μου, με ένα τραγούδι που μου αρέσει πολύ και έβαλα και στο blog μου! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μου αρέσει Γιώργο…να ψαχουλεύω…να βρίσκω το γιατί και το πως!!! 😉

      Ευχαριστώ για το τραγούδι, που με όμορφα λόγια γιορτάζει την μάνα!

      ΑΦ! και καλή δημιουργική βδομάδα! 🙂

  20. Ο/Η Fwtino_Asteraki λέει:

    Μια καλησπέρα σε όλους…

    Ήμουν στην γειτονιά των σκέψεων…και έτσι απλά πέρασα-κατέληξα εδώ..Το οτι δεν πολυγράφω δεν σημαίνει οτι δεν παρακολουθώ και δεν διαβάζω τι γράφετε 😉

    Το βιντεάκι νομίζω ήταν το πιο όμορφο και το πιο τρυφερούλικο που έχω δει τελευταία..πολύ έτσι γλυκούλικο…Η μαμάδες γιορτάζουν κάθε μέρα ακόμα και αν εμείς τα σκανταλιάρικα τρελόπαιδα το ξεχνάμε ή δεν το βλέπουμε..Δεν ξέρω για την δική μου μαμά και δεν μπορώ να φανταστώ το τι και πως…αλλά σαν «μελλοντική»…………………μαμά νομίζω γιορτάζεις κάθε μέρα μόνο και μόνο που βλέπεις οτι κατάφερες να φέρεις στη ζωή ένα ζωντανό ανθρωπάκι που ζει αναπνεέι μιλάει…

    Χρόνια Πολλά έτσι αν και αρκετά καθηστεριμένα…

    Υ.Γ. φεγγαρενια μου σε ευχαριστώ βρήκα τι είχα ανάγκη να ακούσω τώρα! 😀

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια και αγκαλίτθεθ σε όλη την παρεούλα και ειδικά στην μαγεισούλα μας! 😉 😀 😀 😀

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μάλιστα…Τρελλούτσικο Fwtino*….όταν έβαζα το βιντεάκι με τα μωράκια…και την αταίριαστη (!) μουσική που είναι και το αγαπημένο ερωτικότατο τραγούδι του Νεραιδοσυντρόφου και δικό μου…σκέφτηκα πως όλα τα παιζζζάκια θα σου άρεσαν…και είδες δεν έπεσα έξω…σπάνια τώρα τελευταία πέφτω έξω…σε ότι πιάνω…Χμ..στον αέρα!!! 😉

      Όλες οι μητέρες οφείλουν να γιορτάζουν όλο τον χρόνο…έτσι ευχαριστώ για τις ευχές!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια…πολύ πολύ προσεχτικά! 😉

      • Ο/Η Fwtino_Asteraki λέει:

        Χαχαχαχα! Είναι αστείο αλλά με την μέγαλη προσήλωση στα μωράκια και στο κείμενο τώρα μόλις ξανάπαιξα το βιντεάκι και άκουσα οτι έχει και ήχο! 😀 Οπότε διορθώνω ότι το βιντεάκι είχε και super ήχο! 😛 ταιριαστό-ατέργιαστο δεν ξέρω..αλλά το παραμικρό μας μεταφέρει αλλού..

        Η μαγεισούλα μας ποτέ δεν πέφτει έξω! 😉 😀 😀

        ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ παλαβιάρικα γιατί ήρθα να ταράξω τα νερά! 😛

Σχολιάστε

