Φως- σκοτάδι…φώς;

«Υπάρχει φτώχεια στο κόσμο: Υπάρχουν φτωχογειτονιές, άθλιες συνθήκες, γκέτο, οι πολύ πολύ φτωχοί μ’ ένα μόνο γεύμα την ημέρα κι όλ’  αυτά.
Τι κάνουμε γι’ αυτό; Αυτή είναι στη πραγματικότητα η ερώτηση, έτσι δεν είναι;
Εσείς μπορείτε να είστε πλούσιος κι εγώ μπορεί να μην είμαι τόσο πλούσιος, αλλά το ερώτημα είναι:
Βλέποντας εμείς οι άνθρωποι όλα αυτά, τι κάνουμε;
Νοιώθουμε ευθύνη γι’ αυτά;
Νοιαζόμαστε -παρακαλώ δεν αποφεύγουμε την ερώτηση -νοιαζόμαστε για τη φτώχεια;

Φτώχεια.
Τι σημαίνει αυτό;
Τι φτώχεια;
Υλική φτώχεια;
Ή ψυχολογική φτώχεια;
Καταλαβαίνετε;
Ψυχολογική φτώχεια, σημαίνει ότι μπορείς να έχεις ένα σωρό γνώσεις για τη ψυχή αλλά και πάλι να είσαι φτωχός μέσα σου.
Ο ψυχαναλυτής είναι φτωχός μέσα του και προσπαθεί να διορθώσει κάποιον άλλο που είναι το ίδιο φτωχός.

Τι είναι φτώχεια, λοιπόν;
Να είσαι φτωχός, να μην έχεις λεπτή καλλιέργεια, να ζεις στην άγνοια;
Πότε υπάρχει, λοιπόν, άγνοια;
Υπάρχει όταν δεν διαβάζεις βιβλία, όταν δεν ξέρεις να γράφεις, όταν τρως μια φορά τη μέρα ή έχεις μόνο ένα ρούχο;

Ή μήπως η φτώχεια υπάρχει πρώτα ψυχολογικά;
Αν είμαι πλούσιος μέσα μου, μπορώ να κάνω κάτι.
Εάν εγώ ο ίδιος είμαι φτωχός μέσα μου, η εξωτερική φτώχεια δεν είναι τίποτα.
Πρέπει λοιπόν, να καταλάβουμε όχι μόνο τι είναι φτώχεια αλλά κι όλα όσα έχουν σχέση με αυτήν -τη συμπάθεια, τη γενναιοδωρία.

Λοιπόν, δεν έχουμε ν’ αντιμετωπίσουμε μόνο την εξωτερική φτώχεια, αλλά και την εσωτερική.
Πιθανόν δεν θα υπήρχε φτώχεια στο κόσμο εάν όλα τα κράτη μαζεύονταν κι έλεγαν:
Πρέπει να το λύσουμε αυτό το πρόβλημα. Μπορούν. Αλλά ο εθνικισμός τους τα χωρίζουν, η θρησκευτική τους πίστη τα χωρίζουν. Έτσι ολόκληρος ο κόσμος είναι αντίθετος σ’ αυτό το είδος δράσης, που θα έβαζε κατά μέρος όλες τις θρησκείες έτσι δουλεύοντας όλοι μαζί να λύσουμε αυτό το πρόβλημα της εξωτερικής φτώχειας. Αλλά δεν θα το κάνει κανείς αυτό. Έχουμε μιλήσει σε πολιτικούς, σε υψηλά ιστάμενους, αλλά δεν ενδιαφέρονται.


‘Έτσι, ας αρχίσουμε με τους εαυτούς μας πρώτα»…

Η τέχνη της ζωής.
Κρισναμούρτι

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

57 Responses to Φως- σκοτάδι…φώς;

  1. Όλα ξεκινάνε από μέσα μας μαγισούλα μου. Πρώτα πρέπει να τακτοποιήσουμε τα συρταράκια της ψυχής μας. Να πετάξουμε οτιδήποτε μας στεναχωρεί και μας πληγώνει. Να κρατήσουμε μόνο ότι μας κάνει να αισθανόμαστε σίγουροι για τον εαυτό μας.

    Θεωρώ ότι άμα είμαστε ψυχολογικά έτοιμοι τότε ίσως όλα γίνουν λίγο πιο εύκολα. Όταν τα έχεις καλά με τον εαυτό σου είσαι και πιο δεκτικός και απέναντι στα εξωτερικά ερεθίσματα. Ειδικά στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

    Άμα αρχίσεις να αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου τότε έχεις ξεκινήσει λάθος. Η άποψή μου είναι ότι άμα αντιμετωπίσεις τα έσω σου τότε όλα τα υπόλοιπα θα γίνουν λίγο πιο εύκολα.

    Η ψυχολογική μας κατάσταση επηρεάζει αντίστοιχα και το περριβάλον μας. Υλικό και ψυχικό. Υλικό όσον αφορά χειροπιαστές καταστάσεις. Ψυχικό όσο αφόρα την αλληλεπίδρασή μας με το οικογενειακό και φιλικό μας περίγυρο.

    Εύλογη απορία είναι ποιος θα κάτσει να διερευνήσει τα εσώψυχά τώρα που οικονομικά η χώρα μας είναι σε μία κρίσιμη καμπή. Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου με τον Γιάννη έχω συνειδητοποιήσει ότι όταν κάτι δε πάει καλά με τον περίγυρό μου αρχίζω να ψάχνω που έχω φταίξει εγώ. Όταν όλα μου «πάνε καλά» δε με «ψάχνω».

    Δε λέω ότι όλα θα λυθούν δια μαγείας άμα τα έχεις καλά με τον εαυτό σου. Απλώς ίσως είναι ένα πρώτο βήμα για να αντιμετωπιστούν με περισσότερο σθένος τα καθημερινά πρακτικά προβλήματα. Το θέμα είναι να αρχίσεις να αναρρωτιέσαι για το τι γίνεται μέσα σου. Διότι το «Γνώθι σαυτόν» κρατάει ισόβια…

    Φιλί γλυκό Στεφανία μου…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Προφανώς πολλά ξεκινούν από μέσα μας, ΑΦΓιάννη μου….αλλά!
      Το 90% της ανθρωπότητας είναι πεπεισμένο πως για τα βάσανα του φταίνε οι άλλοι…θέλει μεγάλη εντιμότητα να δει κανείς την αλήθεια…άσε που ο καθένας έχει τη δική του αλήθεια!

      Οι πρόγονοι μας καλά τα λέγανε…εμείς τώρα τι κάνουμε; 😉

      ΑΦιλιά! :))

  2. Ο/Η Margo λέει:

    «παρακαλώ δεν αποφεύγουμε την ερώτηση -νοιαζόμαστε?»
    Αυτή η ερώτηση μπορεί να μην προβληματίσει; Νοιαζόμαστε στ΄ αλήθεια για την φτώχεια, όχι την δική μας για την φτώχεια γενικά?
    Η εσωτερική φτώχεια είναι χειρότερη, η εξωτερική μας κάνει πιο δυνατούς, ίσως μας δείχνει τον δρόμο για τον εσωτερικό πλούτο.

    Δεν μπορούμε να περιμένουμε από τα κράτη, δυστυχώς..
    Πολύ καλό το απόσπασμα.. να σαι καλά μαγισσούλα μου.
    ΑΦάκια.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Άντε να πεις κάτι τέτοιο Margo μου…στους πολιτικούς, στους τραπεζίτες που κρατούν την τύχη μας στα χέρια τους αλλά όχι τις ψυχές μας!

      Τους περισσότερους ανθρώπους η εξωτερική φτώχεια τους κάνει πιο γκρινιάρηδες! 😉

      Ο πραγματικός πλούτος είναι μέσα μας, όποιος το νοιώσει με τη καρδιά του δεν έχει να φοβηθεί τίποτα!

      ΑΦιλάκια! :))

  3. Ο/Η BIKY λέει:

    η εσωτερική φτώχεια σε καθιστά πάμφτωχο χωρίς ελπίδα.

    αυτός που είναι τσιγκούνης, τσιγκούνης κυρίως στα συναισθήματα είναι.

    ο πλούτος πάλι, δεν καθιστά τον έχοντα πολλά χρήματα, «πλούσιο» σαν άνθρωπο…

    νοιαζόμαστε πραγματικά για την φτώχεια; και για ποιό είδος φτώχεις νοιαζόμαστε;
    μην μου πεις πως αναρωτιέσαι μαγισσούλα μου. οι απαντήσεις γύρω μας υπάρχουν και δυστυχώς είναι αρνητικές…
    βλέπεις, χρόνια και χρόνια άτομα μάθαμε να είμαστε και άνθρωποι όχι…

    σε φιλώ ψυχή μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ένα, μου έχει διδάξει η Ζωή Βίκυ μου…τις απαντήσεις στα ερωτήματα μου, να τα ψάχνω και να τα βρίσκω μέσα μου… και μόνη μου!

      Χαίρομαι που εκπέμπουμε στα ίδια μύτη κύματος και μπορούμε έτσι και επι-κοινωνούμε!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια άπειρα καρδιάς! :))

  4. Ο/Η Selena λέει:

    Καλημέρα ΚΜΝΒ μου!!!Λοιπόν έχω να πω πολλά, αλλά πραγματικά η ώρα δε βοηθάει καθόλου…Δε μπαίνουν οι λέξεις σε προτάσεις…Θα περάσω αύριο και θα σου αναλύσω τη θέση μου.

    Πολλά ΑΦφεγγαρόσκονης!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είμαι σίγουρη πως έχεις πολλά να πεις για τη φτώχεια Selenaki μου…αλλά να ξέρεις πως αυτά που έχεις κερδίσει μέχρι τώρα, τα οφείλεις στον εσωτερικό σου πλούτο!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια πολύ πολύ τρυφερά! :))

      • Ο/Η Selena λέει:

        Άργησα αλλά ήρθα!!! Είχα γράψει κάτι άλλο αλλά τελικά άλλαξα γνώμη και θα σου πω μόνο το εξής…

        Η φτώχεια του πνεύματος δε γεμίζει όσα βιβλία κι αν διαβάσει κανείς!!!
        Η φτώχεια του συναισθήματος δε γεμίζει όση αγάπη κι αν εισπράξει!!!
        Και κανένα από αυτά δεν εξαγοράζετε όσες καταθέσεις κι αν έχει!!!

        Όταν ένας άνθρωπος είναι εσωτερικά φτωχός δε μπορεί να νοιαστεί για κανέναν άλλο πέρα από την δική του ανούσια ύπαρξη κι αυτή είναι η μεγαλύτερη καταδίκη του γιατί τελικά πάντα θα είναι μόνος!!!

        Ένας φτωχός οικονομικά άνθρωπος μπορεί να κάνει γλέντι ακόμα κι εκείνο το ένα και μοναδικό γεύμα της ημέρας!!!

        Αυτά τα λίγα (αλλά ουσιαστικά θέλω να πιστεύω) από μένα!!!

        Πολλά ΑΦφεγγαρόσκονης!!!Καληνύχτα!!!

        Υ.Γ.: Ένας πνευματικά ή συναισθηματικά φτωχός άνθρωπος, ποτέ δεν παραδέχεται ότι είναι… Τουναντίον…

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Αχ! κοριτσάκι μου…αν ήξερες πόσο χαίρομαι για το σχόλιο σου…γιατί (λόγο ηλικίας και όχι γιατί το παίζω μαγισσούλα!) μπορώ να διαβάζω ανάμεσα απ’ τις γραμμές και να «πιάνω» την ειλικρίνεια και τον εσωτερικό πλούτο ή όχι του καθενός γιατί εκεί είναι η ουσία…και εμείς τα δυο έχουμε πια συνδεθεί μαγικά τώρα και αρκετά χρόνια, έτσι δεν είναι; 😉

          Ζεις «στην» Αγάπη…γιατί το έχεις παλέψει και το έχεις κερδίσει Selenaki!

          Συμφωνώ μαζί σου, πως ο πνευματικά φτωχός ποτέ δεν θα το παραδεχτεί, γι αυτόν, πάντα οι άλλοι θα φταίνε!

          ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ! :)))))

          Υ.Γ. διάβασε τι γράφω για σένα στο σχόλιο της Levina παρακάτω…

          • Ο/Η Selena λέει:

            ΚΜΝΒ μου, διάβασα τα σχόλια σου και εδώ και στης Levina και σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Πραγματικά αυτή η σύνδεση μεταξύ μας δε θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο… Ατόφια μαγεία!!!

            Δεν ξέρω αν είμαι πλούσια πνευματικά…Σίγουρα δεν είμαι πλούσια οικονομικά…Για κάτι όμως που είμαι περήφανη (όσο άσχημα κι αν ακούγετε αυτό) είναι ότι νιώθω πλούσια την καρδιά μου… Κι αυτό είναι κάτι ανεκτίμητο!!!

            Πολλά ΑΦφεγγαρόσκονης με πολλή ΑΑ!!! Σ’ ευχαριστώ!!!

  5. Ο/Η MAKIS λέει:

    Καλημέρα μάγισσα Αιναφετς, εύχομαι να είστε όλοι καλά………
    Εγώ με την σύζυγο μου ,περνάω ίσως την μεγαλύτερη δοκιμασία της ζωής μας , από άποψη
    Οικονομικού προβλήματος,(επιβίωσης) διότι απολύθηκα κι εγώ την προηγούμενη εβδομάδα, παρότι υπέστη μείωση μισθού(2-φορές)και νέα σύμβαση εργασίας….
    Θα γράψω την άποψη μου για το θέμα της ανάρτηση σου(όχι πως είναι η καλύτερη)
    Δύσκολη η εποχή αδελφοί μου, δύσκολη και από πλευράς υλικής, λόγω των πολλών κρίσεων που αντιμετωπίζουμε (οικονομική, κοινωνική) αλλά πρωτίστως και κυρίως από πλευράς πνευματικής, και αυτό γιατί το χάσμα στις σχέσεις Δημιουργού – δημιουργήματος (θεού και ανθρώπου) μεγαλώνει. Και οι σχέσεις αμαρτίας –αλαζονείας- ανθρώπου γίνεται όλο και πιο δυνατή διότι όλο και από ποιό πολλούς και πολλάκις διαπράττεται. Τι είναι εκείνο όμως που ειδικά στην εποχή μας η αμαρτία-αλαζονεία-απληστία-διαφθορά- κάνει (πάταγο); Δεν είναι ότι η λαμογιά στα παρελθόντα χρόνια δεν υπήρξε, μη γένοιτο!
    απλά έφτασε στο άθλιο σημείο η ανθρωπότητα να διαφημίζει την ,κλεψιά- η ανηθικότητα να παρουσιάζεται ως κάτι πλέον το συνηθισμένο στις ημέρες μας…… Τι ανόητοι και κουτοί άνθρωποι! παίζουν παιχνίδια άλλων, χρησιμοποιούνται σαν μαριονέτες , με σκοπό να διαφθείρουν την ανθρωπότητα, να διαφθείρουν τους λαούς….. Μαριονέτες μιας σκοτεινής στην ουσία κυβερνήσεως , παγκοσμίας, της νέας εποχής που ζητά αίμα και ψυχή από την ανθρωπότητα. Ζητά ελπίδα, λατρεία, υποταγή, υπακοή στους δικούς της κανόνες….. μια μάζα παγκόσμια από ανθρώπους υποχείρια , που θα τους έχουν πείσει ότι είναι ελεύθεροι, ακαταπίεστοι, και ελεύθεροι χωρίς περιορισμό, να κάνουν ότι θέλουν. Τι πλάνη!!! Αν δεις κάποιον να γίνεται πλούσιος χωρίς να το αξίζει, μην τον καλοτυχίσεις, μην τον ζηλέψεις, μην τα βάλεις με τη θεία πρόνοια………
    Για ποιό λόγο, οι φίλοι μου , ο υλικός πλούτος σας φαίνεται σπουδαίο πράγμα; Αναμφίβολα γιατί μας αρέσουν οι σπάταλες απολαύσεις, γιατί ευχαριστιόμαστε όταν μας θαυμάζουν ή μας ζηλεύουν οι άλλοι, γιατί μπορείς με τα χρήματά σου να κάνεις κακό στους εχθρούς σου και, τέλος, γιατί όλοι σε φοβούνται για τη δύναμη που σου δίνει ο πλούτος. Ναι, γι’ αυτές τις τέσσερις αιτίες κυνηγάς τα λεφτά, για την ηδονή, την κολακεία, την εκδίκηση και το φόβο. Άλλη αιτία δεν υπάρχει. Γιατί, συνήθως, ο πλούτος ούτε πιο σοφό κάνει τον άνθρωπο ούτε πιο συνετό ούτε πιο καλό ούτε πιο φιλάνθρωπο. Καμιά αρετή δεν μπορεί να φυτέψει μέσα στην ψυχή μας ο πλούτος. Απεναντίας μάλιστα, αν βρει μερικές αρετές, τις ξεριζώνει, για να φυτέψει μέσα μας τις αντίστοιχες κακίες.
    Έχουμε οικονομικό πρόβλημα, διότι είμαστε άπληστοι….. Αν ήμασταν ολιγαρκείς,
    δεν θα υπήρχε τέτοιο πρόβλημα. Η πλεονεξία δημιουργεί το οικονομικό αδιέξοδο. Δεν μας αρκούν αυτά που έχουμε. Θέλουμε όλο και περισσότερα. Ποια άλλη καλυτέρα λύσις του οικονομικού προβλήματος υπάρχει από την ολιγάρκεια;
    Καλύτερη λύση…… ..Αν όλοι οι άνθρωποι υπάκουαν σε αυτό που λέει ο Απ. Παύλος και αρκούντος στα απολύτως απαραίτητα, και δεν ήθελαν ένα σωρό περιττά, δεν θα υπήρχε οικονομικό πρόβλημα…… Την καλυτέρη λύση την προσφέρει ο λόγος της Γραφής. Αλλά και άσκοπη δαπάνη χρόνου. Ενώ μπορούμε αυτό τον χρόνο να τον διαθέσουμε σε κάτι καλύτερο, είτε σε μία πνευματική μελέτη, είτε στην επίσκεψη κάποιου φίλου, είτε σε άλλο θεάρεστο έργο.
    Καλή συνέχεια!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Σ’ ευχαριστώ Makis…είμαστε όλοι καλά!
      (Και ο γιος μου, με δυο μωρά και γυναίκα άνεργη, έχει να πληρωθεί 6 μήνες…είναι από αυτούς τους εγκλωβισμένους στο Alter tv…)

      Και κάτι που όλοι μας δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως ο εθνικισμός και οι θρησκείες έχουν διαιρέσει την ανθρωπότητα και δημιουργήσει τη φτώχεια, τους πολέμους, το δικό Μου, τον θεό Μου, τη πατρίδα Μου…κλπ κλπ!

      Καλή συνέχεια Ζωής! :))

  6. Ο/Η thalassokrator λέει:

    Eγώ περίμενα πώς και πώς το άλλο βιντεάκι με τη μισάνοιχτη πόρτα και είχα ετοιμάσει και μουσικές και και και….με απογοήτευσες
    Μα καλά που την είδες τη φτώχεια, που ζείς?
    Καλημέρααααα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Θαλασσό!

      Χμ! » Η μισάνοιχτη πόρτα» δεν θα ανοίξει από εμένα εδώ!!!
      Αλλά οι μουσικές είναι πάντα ευπρόσδεκτες! (φτάνει να είναι εντός θέματος)! 😉

      Και εγώ αναρωτιέμαι, πού υπάρχει τελικά φτώχεια? :))

  7. Ο/Η Νewagemama λέει:

    Εμένα με τρομάζει η φτώχεια της ψυχής, οι παρωπίδες, η σκληρότητα που αντανακλώνται και στον έξω κόσμο. Ξεκινάει από μέσα και φτάνει απ΄έξω δυστυχώς…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Παναγιώτα μου, όταν είσαι μέσα σου πλούσιος, θωρακίζεσαι και τίποτα δεν σε τρομάζει…έτσι δεν είναι;

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια σε όλη την όμορφη οικογένεια σου! :))

  8. Ο/Η φεγγαρενια λέει:

    μα πέρα από την ποιητική αδεία η φτώχεια είναι πάντα φτώχεια και η πείνα πάντα πείνα και η αγάπη πάντα αγάπη Μάνο…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! αυτή η Istambul…Αχ! αυτή η Πόλη, «την πολιτεία που κουβαλάω» μέσα στη καρδιά μου…ακόμα!

      Ευχαριστώ ΦΕΜ…δεν το είχα ξανακούσει αυτό το τραγούδι!

      Τα πολλά πολλά ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια μου! 🙂

  9. Λεει στον φίλο του τον, Ντέιβιντ Γιανγκ, ο Κρισναμούρτι:
    «Προσπαθείς να γεμίσεις ένα κενό μέσα σου.Είναι σαν να προσπαθείς να γεμίσεις έναντρύπιοκουβά που δεν μπορεί ποτέ να γεμίσει.
    Πρέπει κανείς να συνεχίζει να ρίχνει κάτι εκεί μέσα κάθε μέρα.
    Και παρ όλα αυτά τον γεμίζει πολύ λίγο,ικανοποιείται μόνο επιφανειακά.Το δοχείο δεν γεμίζει ποτέ ολόκληρο και για πάντα.Γιατί λοιπόν συνεχίζεις να το κάνεις;
    Δεν το νιώθεις ,δεν ζεις πραγματικά αυτό που είπα,Αν το είχες δει πραγματικά θα σε είχε συναρπάσει.Θα ένιωθες τρομερή ανακούφιση»

    «Έτσι ας αρχίσουμε με τους εαυτούς μας πρώτα»

    Ευτυχώς καλή μου μάγισσα και συνήθως δεν έχω κάτι δικόμου να σχολιάσω…χα!χα! ό,τι σχόλιο μου κλέψουν από τον Χότζα και τον Κρισναμούρτι το κλέβουν ;)
    Φιλιά

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ή πάλι Δημήτρη…μήπως πάμε να πιούμε από το πηγάδι, με δακτυλήθρα;

    Πολύ με διασκέδασε η Monicca 2654…
    Μήπως ν’ αναθέσουμε στον ντετέκτιβ του διαδικτύου ΚΜΝΔ την έρευνα; 😉

    ΑΦιλιά και καλή μας συνέχεια! :))

  11. Για να γίνει έρευνα παρακαλώ γιατί εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω …και εσύ μοιάζει κάτι να ξέρεις…με βρήκες μικρό και αθώο και με πειράζεις 🙂

  12. Ο/Η Levina λέει:

    Kαλημέραααααααα
    Μένω σε αυτό…..

    Εάν εγώ ο ίδιος είμαι φτωχός μέσα μου, η εξωτερική φτώχεια δεν είναι τίποτα…..

    αυτή είναι για μένα όλη η ουσία και συμφωνώ απόλυτα με την Selena,
    πως όσα βιβλία και να διαβάσει κανείς δεν θα γίνει πλούσιος σε συναισθήματα.
    Είχαν διαβάσει βιβλία οι γονείς και οι παππούδες μας που έκαναν γιορτές με τα λιγοστά που είχαν, χορευαν , τραγουδούσαν, πήγαιναν επισκέψεις , σερβιραν το σπιτικό γλυκό τους και ήταν το πιο νόστιμο απο όλα τα περίπλοκα όμορφα αγοράζουμε τώρα…?
    Είχαν όμως ΨΥΧΗ
    Αυτό που μας λείπει τώρα και παραμένουμε μετέωροι ………..
    ούτε εμπρός στο φως κάνουμε, ούτε πίσω μπορούμε να πάμε τώρα πια.
    Ότι και να πω θα είναι μια ακόμα θεωρία στο χάος
    των φωνών που ακούγωνται ……και ποιά ειναι η πιο σωστή?

    Δεν ξέρω μαγισσούλα μου!
    Τίποτα δεν ξέρω φαίνεται.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το σωστό…το ανιδιοτελές, το πραγματικό, το ουσιαστικό, το Αληθινό, το ειλικρινές, το έντιμο, το σοβαρό, είναι αυτό που βρίσκεται μέσα στη καρδιά μας Εύη μου…
      Να μπορείς να κοιτάξεις τον εαυτό σου στο καθρέπτη και να του χαμογελάς με Αγάπη…
      Εδώ δεν μιλάμε για θεωρίες…ξέρουμε πολύ καλά, αλλά δεν θέλουμε ν’ αντιμετωπίσουμε την Αλήθεια…
      Το φως υπάρχει «άπλετο» για όλους και είτε συνδεόμαστε με αυτό, είτε όχι… στο χέρι μας είναι…
      Η Selena, είναι ένα υπόδειγμα ανθρώπου πάμπτωχου (εξωτερικά) αλλά πλουσιότατου εσωτερικά και αυτό το έχει κερδίσει μόνη της!

      ΑΦιλιά ουσιαστικά και πολύ τρυφερά! :))))

      • Ο/Η Selena λέει:

        Να κάνω μια διόρθωση μόνο… Πάμπτωχη δεν είμαι… Σε δυσμενή θέση είμαι σίγουρα! Δυσκολευόμαστε τρομερά, ναι! Αλλά πάμπτωχη δεν είμαι… Κι αυτό δε το λέω από εγωισμό ή υπερηφάνεια ή ενόχληση ή οτιδήποτε… Αλλά από σεβασμό, στους πραγματικά πάμπτωχους!!! Εγώ έχω ένα σπίτι. Έχω ένα τζάκι να κουρνιάσω δίπλα του. Έχω ένα πιάτο φαΐ. Νερό για να πλυθώ. Έχω ρούχα,παπούτσια… Δυστυχώς σ’ αυτή τη ζωή, υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ούτε τα βασικά-αυτονόητα!!!

        ΦΠΑ!!!

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Φυσικά και πάντα υπάρχουν χειρότερα…δυστυχώς έτσι είναι!

          ΥΓ: και κάτι σημαντικό Selenaki, έχεις blog για να μπορείς να επι- κοινωνείς και mail!

          • Ο/Η Selena λέει:

            Χαχαχα!!! Ιδού κυρίες και κύριοι η μαγεία!!! Το Υ.Γ. σου ήταν μέσα σε αυτά που έγραψα αλλά τελικά έσβησα 🙂 Τι έγινε με κατασκοπεύεις??? 😛 Πολλά πολλά ΑΦφεγγαρόσκονης!!!

            • Ο/Η Άιναφετς λέει:

              χαχα! «Αυτό» να σου γίνει μάθημα Selenaki:
              Άλλη φορά να μη σβήνεις αυτό που σου υπαγορεύει η καρδιά σου, γιατί «εκείνη ξέρει» ποιο καλά από σένα!!!!!!!!!!!!!!!!! 😆

              Εμείς τα δυο…έχουμε βάλει ανοιχτή ακρόαση, στις καρδιές μας! 😉

              Καλό πλουσιότατο Σαββατοκύριακο να έχουμε! :)))))))))))

  13. Ο/Η Hengeo λέει:

    Νομίζω ότι ο μεγαλύτερος πλούτος είναι το να γνωρίζεις τον εαυτό σου.

    Δελφικό ρητό: Άνθρωπε γνώρισε τον εαυτό σου και θα γνωρίσεις το σύμπαν και τους θεούς!

    Καλό απόγευμα 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλησπέρα Γιώργο!
      Καιρό έχουμε να επι-κοινωνήσουμε τα δυο μας!

      Είναι αδύνατο πλέον να μπω στο blog σου, αχ! αυτό το Pathfinder σου!
      Θα δοκιμάσω μέσω google…και θεός βοηθός (θα επανέλθω εδώ αν δεν μου δέχεται το σχόλιο!)… 😦

      Χμ! προς το παρόν λέω να γνωρίσουμε τον εαυτό μας…μπας και κατανοήσουμε τη καθημερινότητα μας! 😉

      ΑΦιλιά και καλό μας φωτεινό βραδάκι! :))

  14. Ο/Η ehieh λέει:

    ουαου :)) υπέροχο!!!

  15. Ο/Η φεγγαρενια λέει:

    Οταν η πείνα έκανε σκέλεθρο τον αδερφό που ζει στον κόσμο της ανέχειας αποφάσισαν να βοηθήσουν τρεις σπουδαίοι
    και του στειλε ο μεγάλος μουσικός την ομορφότερή του μελωδία μα εκείνος είπε πριν καλά ακόμα την ακούσει
    «Κάλλιο ένα πιάτο ρύζι».
    Κι ο ξακουστός ζωγράφος του στειλε τον καταπληκτικότερό του πίνακα κι αυτός πρωτού τον καλοδεί είπε ξέπνοα πάλι
    «Κάλλιο ένα πιατο ρύζι»
    Κι ο ποιητής τους πιο λαμπρούς του στίχους έστειλε για βοήθεια μα εκείνος το δικό του
    Κι είπαν και οι τρεις τους τότε απορημένοι:
    «Κρίμα αδερφέ που την αξία της Τέχνης δε κατέχεις.»
    Και πήραν την απόκριση την ίδια:
    «Καλλιο ένα πιάτο ρύζι»

    Δημήτρης Μανθόπουλος
    Ο παππούς μου ο παπούα
    Αθήνα 1997

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Φεγγαρένια!
      Κατ΄αρχάς χαίρομαι πάρα πάρα πολύ για το κείμενο που μου έστειλες, είναι μια ιστορία (παραβολή) που διηγούνται κάπου στην Ανατολή, (εξ ου και το ρύζι!).

      Το πρόβλημα στο παραπάνω το έχει. ο μουσικός, ο ζωγράφος και ο ποιητής που είναι ανίκανοι να νοιώσουν (ενσυναίσθηση) το συνάνθρωπο τους…αυτοί είναι οι φτωχοί, έτσι δεν είναι;

      Αυτό που έγραψε η Selena από τη προσωπική της εμπειρία, είναι η απάντηση…
      Και ξέρεις κανένα που να έχει χορτάσει διαβάζοντας το menu του εστιατορίου;

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια και ευχαριστώ! :)))

  16. Ο/Η Άστρια λέει:

    Το ξέρω ότι λόγια αυτά είναι μέσα στην ψυχή πολλών, πάρα πολλών ανθρώπων – ακόμα-
    Ευτυχώς!

    Μαγισσούλα μου καλό βραδάκι να έχεις και πάντα όμορφες σκέψεις να μας χαρίζεις:)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι, αγαπημένο Αστεράκι μου, ευτυχώς σ’ αυτό τον πλανήτη υπάρχουν και πολλοί πλούσιου εσωτερικά άνθρωποι -ακόμα- βλέπεις η Φύση φροντίζει να ισορροπεί και να φωτίζει…

      Πολλά πολλά ΑΦ! στου στέλνω μέσα από τη καρδιά μου και να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ! :)))

  17. Ο/Η maximus λέει:

    Oι πολιτικοί και οι υψηλά ιστάμενοι εκλέγονται και επιλέγονται από εμάς, οπότε το «Έτσι, ας αρχίσουμε με τους εαυτούς μας πρώτα» είναι μια καλή αρχή!

    Για το αν νοιαζόμαστε για τους άλλους και για τη φτώχεια πιστεύω ότι νοιαζόμαστε ΜΟΝΟ όταν συμπάσχουμε, όταν περιμένουμε ώρες στην ίδια ουρά για παραδειγμα γινόμαστε ένα, με τον μη καλλιεργημένο, με αυτόν που έχει άγνοια, με το μετανάσταστη, διαμαρτυρόμαστε και φωνάζουμε μαζί τους. Μπορεί να συναναντήσουμε τα ίδια πρόσωπα κάποια άλλη στιγμή, σε κάποια άλλη χρονική περίοδο που εμείς νιώθουμε «βολεμένοι» και να τους βρίζουμαι, να τους θεωρούμε υπαίτιους για όσα δεινά μας έχουν βρει, να θέλουμε να τους εξαφανίσουμε ή απλώς να αδιαφορούμε για όλους όσοι έχουν πιθανότατα ανάγκη την ψυχολογική ή και υλική στήριξή μας. Ετσι και πάλι καταλήγουμε στο ότι πρώτα πρέπει να «μιλήσουμε πολύ με τους εαυτούς μας» , και όλοι όσοι όσοι μάλλον κακώς εμπιστεύονται εμάς και όχι τις δυνάμεις τους αλλά και όλοι όσοι δεν ανταποκρινόμαστε στις περιστάσεις, ανθρωπιάς κυρίως.

    Καλό βράδυ 🙂

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Σε τελική ανάλυση Maximus, όλοι μας λειτουργούμε με βάση την εσωτερική κατάσταση της στιγμής όσο και πλούσιοι και να είμαστε μέσα μας…
    Υπάρχουν στιγμές πολύ σκοτεινές που δυσκολευόμαστε να «μιλήσουμε με τον εαυτό μας»…
    Φως…σκοτάδι…φως, έτσι πάει!
    Ας μη χάνουμε όμως την ευλυγισία μας! 😉

    ΑΦ! και καλό μας βραδάκι! 🙂

  19. Ο/Η καλημέρα λέει:

    Απο τον εαυτό μας πρώτα, από τα πιο μικρα μεχρι τα πιο μεγαλα στη ζωή μας.
    Για αυτό χαίρομαι να σε διαβαζω,
    σε φιλώ πολύ!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και εγώ χαίρομαι Αναστασία μου να σε διαβάζω…και να σε ακούω!!! 😉
      Για μένα πια…αφού παιδεύτηκα πρώτα για πολύ καιρό, προσπαθώντας ή ελπίζοντας ότι κάτι θα μπορούσε ν’ αλλάξει γύρω μου, κατέληξα:
      «Από τον εαυτό μας πρώτα….ΟΛΑ!»

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλιά πολλά και τρυφερά! :)))

  20. Ο/Η nikiplos λέει:

    Χμ… αγαπητή Άιναφετς, δύσκολο πρόβλημα έθεσες…
    Η φτώχια ας πούμε είναι η έλλειψη το alter ego του πλούτου… Όμως ο δεύτερος επιτρέπει μια ξεχωριστή μοναδική υπερσυσσώρευση σε αγαθά συχνά άχρηστα. Η φτώχια όμως επιβάλει σε υποδούλωση συνείδησης, ανελευθερία, ακόμη και σε έγκλημα…
    Η ένδεια, για μένα είναι πρωτίστως ζήτημα φιλοσοφίας της ζωής και αίσθησης… Δεν είμαι φτωχός επειδή δεν έχω καγιέν… είμαι σίγουρα φτωχός, αν δεν μπορώ να βρω ένα βιβλίο που θέλω να διαβάσω… Αντικειμενικά είμαι φτωχός αν δεν έχω τα βασικά… και όπως λέει ο ποιητής: «πολλά δεν θέλει ο άνθρωπος, να’ν’ ήμερος να’ν’ άκακος.»…
    Εκείνο που ίσως μετράει είναι η επίτευξη μιας ευγενούς ένδειας (σε πλούτο, γνώσεις, αίσθημα πληρότητας, αίσθημα αυτοεκτίμησης κλπ), μιας ας πούμε αξιοπρεπούς οντότητας… και λίγος αέρας να αναπνεύσει η δημιουργικότητα των ανθρώπων… και να μπορέσουν να κάνουν κοινότητες…
    όχι γκέτο, αλλά κοινότητες…

    Αφιλιά, καλή εβδομάδα εύχομαι…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Mon tres cher…Croix! 😉

      Κατ’ αρχάς σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο σου που μου δίνει την ευκαιρία να μιλήσω προσωπικά.
      Για μένα τα πράγματα είναι απλά μέσα στη πολυπλοκότητα τους…
      …γιατί εμείς τα έχουμε περιπλέξει!
      Δεν μου αρέσει ν’ αναπτύσσω θεωρίες, πάντα μου άρεσε να μιλάω μέσα από προσωπικά βιώματα.
      Τους τελευταίους μήνες ο γιος μου ζει την φτώχεια…έχει γυναίκα άνεργη και δυο μωρά…και έχει να πληρωθεί πολλούς μήνες, προσπαθεί να πουλήσει το αυτοκίνητο του (που δεν είναι καγιέν) και φυσικά δεν μπορεί…ούτε να ψάξει για δουλειά γιατί είναι από τους εγκλωβισμένους στο Alter tv….( 800 άτομα!)
      Οκ! Και λέω:
      «Εδώ σε θέλω κάβουρα να περπατάς στα κάρβουνα»…(όπως λέει και η παροιμία μας!)
      Τι κάνεις;
      Καταρχάς δεν παθαίνεις κατάθλιψη, εκτός αν όλη σου η ζωή βασίζεται στο χρήμα, απλά δρας…στηρίζεις τον άλλον ηθικά και υλικά όσο μπορείς…μοιράζεσαι και το λίγα που έχεις και λοιπά…τα γνωστά μας!

      Η χαρά, η υγεία και η εργασία, είναι τα αναμφισβήτητα δικαιώματα του ανθρώπου και μόνο αν μέσα σου υπάρχει αυτός ο εσωτερικός πλούτος θα επιβιώσεις.

      Καλή βδομάδα να έχουμε όλοι μας!
      ΑΦ! καρδιάς ! :)))

  21. Ο/Η Ξωτικό λέει:

    Πήρα καφεδάκι και ήρθα επιτέλους .
    Το καφεδάκι τέλιωσε κι ακόμα εδώ είμαι…..
    Πήρα πολλά κι έχω να δώσω μόνο ευχαριστίες χωρίς πολλά λόγια μια που νομίζω οτι είναι ο καιρός των έργων…
    Αυτό που βρήκα σε προηγούμενη ανάρτηση :
    «Ανάμεσα σ’ ανθρώπους μόνους δεν θα βρεις ωστόσο ούτε έναν που, μες στη στεναχώρια του, να μη μπορεί παρ’ όλα αυτά να παρηγορήσει κάποιον άλλον….»
    είναι νομίζω η εξήγηση γιατί μέσα σ’όλη αυτή τη στενοχώρια νοιώθα βαθειά μέσα μου οτι θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι μέσα απ’όλο αυτό που μας συμβαίνει.
    Οι απουσίες μαγισσούλι μου είναι γιατί τα έργα δεν μου αφήνουν πολύ χρόνο για κουβεντούλες

  22. Ο/Η Ξωτικό λέει:

    (Αααα τι κακό κι αυτό μου κόβει το κείμενο ξαφνικά γκρρρ
    Αυτό το πρόβλημα επίσης να μην μπορώ να μπώ σε κάποια μπλόγκς με τίποτα το έχω κι εγώ ,άμα βρείς εξήγηση πές μου κι εμένα)

    Σε φιλώ πολύ πολύ ουσιαστικά Μαγισσουλίνι μου και μακαρίζω αυτούς που σε έχουν κοντά τους στις δύσκολες ώρες τους.
    Σ’ευχαριστώ γι αυτά που μας δίνεις .Βάστα γερά ψυχούλα μου !!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Ξωτικούλι μου!
      Είναι καιρός ΚΑΙ για έργα….τα λόγια ανακουφίζουν τις καρδιές μας αλλά δεν γεμίζουν το στομάχι!
      Σε αυτή τη φάση ο άνθρωπος θα δείξει το πραγματικό του πρόσωπο, έτσι είναι…

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια καρδιάς! :)))

      • Ο/Η φεγγαρενια λέει:

        Αχ νεραιδούλα μου γλυκια αυτό περίμενα να διαβάσω αυτη ακριβώς είναι απάντηση στην παραβολή που έγραψα. φιλάκια επαυξάνοντα!

  23. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Φεγγαρένια μου!
    Και εγώ σου ανταποδίδω τα φιλάκια με όλη μου τη καρδιά!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ

  24. Παράθεμα: Δεν έχει σημασία που! | Άιναφετς

Σχολιάστε

