Ευωδιές!

Το πρωί με το που άνοιξα τα παράθυρα, το σπίτι γέμισε με μεθυστικές … ευωδιές!

Ευωδιές που γλυκαίνουν τη καρδιά!

Με μέθυσαν, γιασεμιά, νυχτολούλουδα και τα χιλιάδες σπάρτα…

.

.

.

Μεγάλη υπόθεση να έχει κανείς «μύτη» και να μπορεί να «μυρίζει» καταστάσεις, δεν νομίζετε;
Εκτός όμως από την ευ-ωδία υπάρχει και η δυσ-ωδία… (εδώ δεν μπαίνει εικόνα)
Η δυσωδία συνήθως είναι ανθρώπινη «κατασκευή» και όσο και αν την ψεκάζουμε με τεχνητά αρώματα, δύσκολα καλύπτεται ή κουκουλώνεται… ή αν πάλι προσπαθήσουμε να την καλύψουμε με ψέματα, πάλι θα είναι αποκρουστική…

Ναι… ξέρω που πάει αμέσως το μυαλό σας, όταν τέτοιες εποχές μιλάμε για δυσοσμία, αλλά εδώ ο τίτλος της ανάρτησης είναι «ευωδιές»!

.

Τι είναι η ευωδία, κατ’ αρχάς η λέξη είναι «εύηχη»…

Από το αρχαίο:  Ευ + όζω,  μυρίζω.
Ευωδία: ευχάριστη οσμή: η- των ανθισμένων λουλουδιών ή των φρεσκοπλυμένων ρούχων… ή του φρεσκοψημένου ψωμιού ή κάποιου φαγητού στον φούρνο…η μοσχοβολιά!

Τι μοσχοβολά;

Μπορείς να περιγράψεις ένα ηλιοβασίλεμα, μπορείς να περιγράψεις μια γεύση ή έναν ήχο, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να περιγράψεις με λόγια μια μυρωδιά …
Απλά λες:
Η μυρωδιά της αλμύρας.
Η μυρωδιά του δάσους.
Η μυρωδιά του φρεσκοκομμένου χόρτου.
Η μυρωδιά μετά τη βροχή.

.

,

.

.

Και ένα  αγαπημέν0 τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη…

«Χρώματα και αρώματα
κι ας αφήσουμε τα καμώματα»…

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

44 Responses to Ευωδιές!

  1. Ο/Η evrynoos λέει:

    Και αρώματα ευωδιαστά!

    κι άσε τους άλλους να λένε οτι δέν μιλάμε αρχαία ελληνικά..
    χαχαχα

    άραγε ξέρουν οτι κι εκείνοι αυτά μιλούν?

    καλησπέρα σας ευωδιαστή!

  2. Ο/Η ♔DƦάɱα QuƎeи ♔ λέει:

    Εγώ έχω ευαίσθητη «μύτη» πιάνω μυρωδιές από χιλιόμετρα. Τα δυνατά αρώματα με ζαλίζουν αλλά ευτυχώς η φύση ακολουθεί το «παν μέτρον άριστον» και σε γεμίζει πάντα με όχι και τόσο βαριές μυρωδιές.
    Καλό βραδάκι γλυκιά μου μαγισσούλα γεμάτο με χρώματα και αρώματα της άνοιξης! 🙂

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Τι ωραιότερο από να αφεθείς να σε ζαλίσει και να σε μεθύσει η φύση!
      Και εξαιρετικά χρήσιμο, να εμπιστεύεσαι την μύτη σου!

      Καλό και ευχάριστο απογευματάκι Μαρινάκι! :))

  3. Ο/Η magikifoni λέει:

    Τι όμορφη και αυτή σου η ανάρτηση μαγισσούλα! Όλο κάτι πολύτιμο μας χαρίζεις μέσα από τις σκέψεις, τις εικόνες, τους ήχους και τις »ευωδιές» σου! Δεν μπορούμε να περιγράψουμε μια μυρωδιά! Παράξενο δεν είναι; Ίσως η όσφρηση είναι τόσο δυνατή αίσθηση που δεν μπορούμε να την χωρέσουμε σε λέξεις… Πάντα θα ξεπερνάει κάθε περιγραφή μας… Μια ευωδιά περιγράφεται μέσα από συναισθήματα που αυτή προξενεί…

    Λατρεύω αυτό το γιασεμί!
    Το άσμα κι αυτό όμορφο.. 🙂

    ΑΦΦΦΦΦΦιλάκια τρυφερά και καλό βραδάκι!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Τους τελευταίους καιρούς, την γαλήνη, μου την προσφέρει απλόχερα μόνο η φύση…
      Η ευωδία για μένα είναι συνδεδεμένη με την χαρά των αισθήσεων!
      Η μυρωδιά, έχει μέσα της, το μου αρέσει ή το δεν μου αρέσει…

      Όταν ήμουν πολύ νέα, είχα αγοράσει από έναν Ινδό στο δρόμο στο Παρίσι, ένα πολύ όμορφο μπουκαλάκι με άρωμα γιασεμί, το φορούσα για καιρό, το μπουκαλάκι το έχω ακόμα, χωρίς το άρωμα του!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια άπειρα! ;))

  4. Ο/Η Τελευταίος λέει:

    Έξω από τα δωμάτια στο σπίτι έχω ρυγχοσπέρματα. Δεν μπορείς να φανταστείς τι ωραία αρώματα μοιράζουν απλόχερα μέσα στο σπίτι! Χαίρομαι κάθε φορά που ανοίγω τα παράθυρα, αναγαλλιάζει η ψυχή μου 🙂

    Καλό σου βράδυ Άιναφετς και πολλά πολλά φιλιά!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Τελικά Κώστα, υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι να δώσουμε χαρά στους εαυτούς μας και να «αναγαλλιάσει η ψυχή μας»…και σε προέκταση, στους γύρω μας. έτσι δεν είναι;

      ΑΦιλιά και άσε τα παράθυρα «ανοιχτά»! :)))

  5. Ο/Η Margo λέει:

    Η μυρωδιά δεν περιγράφεται ούτε με τα λόγια ούτε με την εικόνα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την όμορφη μυρωδιά από τα ντουλάπια της μαμάς μου, το μαξιλάρι του μπαμπά μου, την μυρωδιά του νησιού μου στα παιδικά μου χρόνια. Έχει αλλάξει πολύ εκείνη η μυρωδιά.
    Όμορφη ανάρτηση και το τραγούδι από τα αγαπημένα μου όπως και ο Ξυλούρης.
    Να σαι καλά μαγισσούλα μου..
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ 🙂

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Είναι απίστευτη η καθαρή και αγνή χαρά μου παίρνουμε από τις αισθήσεις μας… φυσικά μόνο αν οι ίδιοι το επιτρέψουμε…

      Στο κήπο έχω πολλές λεβάντες και τα ντουλάπια μου έχουν όμορφα δαντελωτά σακουλάκια με λεβάντα…αυτό έκανε και η γιαγιά μου στη Πόλη και ο παππούς μου στο Βόσπορο φρόντιζε τον κήπο με τις χιλιάδες ευωδιές!!!

      Είναι όμορφες Margo μου οι μυρωδάτες αναμνήσεις!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια ευωδιαστά και χαμογελαστά! :))

  6. Ο/Η onlyandjustme λέει:

    Ζεις σε ένα παράδεισο…στο έχω πει φαντάζομαι…Υπέροχες οι εικόνες,φαντάζομαι πόσο καλύτερες θα είναι οι ευωδιές…Δε γεμίζεις χαρά όταν ανοίγεις το παράθυρό σου και αντικρίζεις τόσο όμορφα πράγματα;;καλημέρα αγαπημένη Αιναφετς!!! 🙂

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Η λύση είναι στη φύση… και δεν χρειάζεσαι πολλά, φτάνει μια μικρή βόλτα και καθαρίζεις!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια αγαπημένη Νικολέτα! :))

  7. Ο/Η vad λέει:

    μμμμμμ!Μοσχοβόλησε ο τόπος,μύρισε καλοκαιρι:)
    Καλο μήνα!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Καλό μήνα Βασίλη…με όμορφες ευωδιές!
      Το καλοκαίρι θα ζεστάνει και τις καρδιές μας, έτσι δεν είναι;

      ΑΦιλιά με χρώματα και αρώματα! :))

  8. Ο/Η KARIATIDA62 λέει:

    Α! και μεις έχουμε ευωδιές σπάνιες στην μεγαλούπολη!
    Τέτοιες δεν τις συναντάς εύκολα!
    Εγώ είμαι σαν τον Βέγγο , που πάει πίσω απο την εξάτμιση και παίρνει βαθειές αναπνοές! :))

    To νυχτολούλουδο και το αγιόκλημα έχουν μεθυστικά αρώματα.
    Καλημέρα μαγισσούλα μου

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Η μεγαλούπολη έχει οσμές, που σου τρυπούν τη μύτη…αλλά υπάρχουν και κάτι φράχτες με ευωδιαστά νυχτολούλουδα και γιασεμιά που μαγεύουν και γλυκαίνουν τις «κόρες»…και άσε τις να μιλάνε για εξατμίσεις, χαχα!!!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια χαμογελαστά! :)))

  9. Με πρόλαβες όσον αφορά τον Αρχάγγελο Μαγισσούλα μου… ( 😦 )

    Το κτήμα σας είναι υπέροχο όπως πάντα!!!

    !!ΦΑΣΜΑ!!

  10. Πήρα μια βαθιά ανάσα και γαλήνεψα. Με τράβηξες στη φύση, μ’ έφερες κοντά σου και με τις ευωδιές σου ξύπνησες μέσα μου συνειρμούς αγάπης!
    Ευχαριστώ

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Ξεχωριστή η χαρά της επίσκεψης σου αγαπημένη μου Υπατία!
      Το Υπατίτσα, φαντάζομαι πως μάλλον θα ανατρίχιασε την Αλεξανδρινή σου πατριώτισσα!…αλλά στην καρδιά μου, είσαι η Υπατίτσα μου! 😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια πολύ πολύ τρυφερά! :))

  11. Ο/Η melita λέει:

    Σε ευχαριστώ για τα αρώματα και τα χρώματα που μου χάρισες.
    Επίτρεψε μου να σου χαρίσω και εγώ κάτι ευωδιαστό 🙂 .
    http://imageshack.us/photo/my-images/836/54740636831081656426112.jpg/
    Να έχεις ένα πολύ όμορφο απόγευμα .Σε φιλώ .

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Ουάου! ευχαριστώ για τις μοσχοβολιές!
      Και η λέξη «μοσχοβολάει» είναι πανέμορφη, έτσι δεν είναι;

      Πριν δυο βδομάδες άνθισαν συγχρόνως όλες οι τριανταφυλλιές στο κτήμα…τώρα δεν έχει μείνει ούτε μια και πήραν σειρά τα σπάρτα, τα γιασεμιά και το αγιόκλημα!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια και εσύ να έχεις ένα όμορφο και ξεκούραστο βραδάκι! :)))

  12. Ο/Η Irene from Piraeus Greece λέει:

    Θα μείνω στις μοσχοβολιές της φύσης και την ευωδία του γιασεμιου και θα αφήσω την δυσωδία από όπου και αν προέρχεται στην άκρη. Άλλωστε με τόσο ωραίες φωτογραφίες που μου έφτιαξαν την διάθεση, γιατί να την χαλάσω;;;
    Καλή εβδομάδα.

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Χαίρομαι Ειρήνη όταν οι αναρτήσεις μου φτιάχνουν διαθέσεις…είναι ο βαθύτερος σκοπός αυτού του blog! 😉

      Και ας έχουμε όλοι μια καλή βδομάδα! :))

  13. Ο/Η koufetarios λέει:

    Νιώθω τη χαρά να πω πως αυτή την ευκαιρία για ευωδιές την έχω -αν όχι εδώ στο σπίτι μου- πολύ κοντά πάντως από δω που βρίσκομαι! Βλέποντας τις φωτογραφίες σου εκτός βέβαια από τις μυρωδιές θα ήθελα σε εκείνα τα ψηλά φυτά και λουλούδια να περάσω ανάμεσα και να νιώσω τα κλαδιά τους να με γαργαλάνε! Οι αισθήσεις συνεργάζονται και η Φύση κάνει πάλι το θαύμα της..!!

    Έξοχη ανάρτηση Άιναφετς, την καλημέρα μου!!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Α! Μαβιέ μου…αυτά τα ψηλά φυτά που αυτή την εποχή είναι γεμάτα ευωδιές, είναι το μεγαλύτερο μου βάσανο, λέγονται σπάρτα και φυτρώνουν παντού και πνίγουν τα άλλα φυτά…οι ρίζες τους είναι πολύ βαθιές και δεν ξεριζώνονται με τίποτα…και όποιος επιθυμεί «να νιώσει τα κλαδιά τους»…τρυπιέται άσχημα!
      Χαχα! είδες πως οι ευωδιές και οι μοσχοβολιές μπορεί να κρύβουν παγίδες, άρα εδώ κολλάει, το «μακριά και αγαπημένοι»! 😉

      ΑΦιλιά με βαθιές ανάσες ομορφιάς! ;))

  14. Ο/Η Levina λέει:

    Πάρε μια βαθειά ανάσα !!
    τι σου μυρίζει μαγισσούλα???
    Μήπως σου ήρθε μυρωδιά από ζάχαρες και τριαντάφυλλα???
    Ναιαιαιαι….είναι η δεύτερη φορά για φέτος που μάδησα ότι υπήρχε σε τριαντάφυλλο στον κήπο και έφτιαξα γλυκάκι:))
    Λατρεύω τις μυρωδιές αυτές γύρω μας, τα χρώματα … Νομίζω πως έχουμε γεμίσει τόση ομορφιά … αλλά ακόμα κι όταν ήμουν παιδί σε μια πολυκατοικία θυμάμαι κάθε απόγευμα την μητέρα μου να φροντίζει με αγάπη τα πάρα πολλά λουλούδια της και αυτά τέτοια εποχή να απλώνωνται και να μας κρύβουν από τα μάτια των γειτόνων.

    υγ. το wordpress μου κάνει όλο και δυσκολότερη την ζωή, αυτή την στιγμή σου γράφω χωρίς να έχω εικόνα τι γράφω, οπότε αν βρεις λάθη μη δώσεις σημασία!! χαχαχα

    πολλά πολλά φιλιά γειτονάκι μου, ροδοευωδιαστά :))

    • Ο/Η ainafets λέει:

      χαχα! Καλημέρα γειτόνισσα με τα τριανταφυλλένια σου γλυκά!!!
      Δηλαδή…να ετοιμάζομαι για κέρασμα; 😉

      Για φτιάξε το wordpress…γιατί κάνω ακροβατικά για να μπω στο blog σου!

      Υγ: Πρώτα γράφεις, μετά στο ένα παράθυρο βάζεις το mail σου.Στο δεύτερο γράφεις Levina και στο τρίτο το mail του blog σου…για δοκίμασε…

      ΑΦιλιάκια μοσχομυρισμένα! :))

  15. α! κυρία μου
    οι ευωδιές σου γέμισαν το σαλόνι μας!!!!

    την καλημέρα μου

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Και τώρα κυρία μου, το σαλόνι σας εκτός από μελ-ωδιες, είναι γεμάτο και με ευ-ωδιες…καρδιάς!!!
      Όμορφα Νέλλη μου…

      ΑΦιλάκια σε όλους σας! :))

  16. Ο/Η AnD λέει:

    Η μυρωδιά μπορεί να μην περιγράφεται επακριβώς αλλά τα σπάτα που έχεις στις φωτογραφίες σχεδόν τα μύρισα.
    Είναι η μυρωδιά των παιδικών μου χρόνων, εκεί που παίζαμε μικρά ήταν γεμάτο σπάτα.
    Ίσως αυτό που μυρίζουμε να έχει να κάνει και με τη διάθεσή μας. Μπορεί να μη σε φτάνει η δυσωδία όταν επιλέγεις τις ευωδιές. Μπορεί αι πάλι να μην ελέγχεται το τι θα μπει αλλά το τί θα μείνει στην εντύπωση και στη μνήμη.

    Σε φιλώ!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Όμορφα τα σπάτα ή όπως αλλιώς τα λένε, αλλά μόνο όταν ανθίζουν και γεμίζει όλη η περιοχή ευωδιές…αλλιώς μ’ εκνευρίζουν, γιατί «φυτρώνουν εκεί που δεν τα σπέρνεις» !!!
      Νομίζω πως καλό είναι να έχουμε τη μύτη μας ανοιχτή και να είμαστε σε επιφυλακή έτσι δεν επιτρέπουμε στη δυσωδία να μας πλησιάσει!

      Δεν ξέρω αν έχεις προσέξει πως η μνήμη μας, πάνω απ’ όλα είναι συνδεδεμένη με μυρωδιές και μετά με ήχους και εικόνες …ακόμα έχω στη μύτη την κολόνια του πρώτου μου έρωτα… χιχι! 😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια ευωδιαστά! :))

  17. Ο/Η Mika λέει:

    Εντάξει αυτή η ανάρτηση μπαίνει στις αγαπημένες μου! Και γιασεμί που είναι το αγαπημένο μου και μυρωδιές και ευωδιές που είναι η αγαπημένη μου αίσθηση…Και εχω και φοβερή μύτη έχω να σου πω! Δεν βλέπω και δεν ακούω καλά αλλά απο μύτη δεν παίζομαι…χαχαχα!
    Ομορφες φωτογραφίες που μας μεταφέρουν τις ευωδιές!
    Σε ζηλέυω!
    φιλιά

  18. Ο/Η Mika λέει:

    Να προσθέσω και Ξυλούρης που συγκινούμαι τόσο όταν τον ακούω (απο μικρή έκλαιγα οταν τον ακουγα…!!!).
    Φιλιά ξανά!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      Χαχα! Μίκα μου…δηλαδή από τη μύτη…σε κρατώ και με τον Ξυλούρη σε συγκινώ; 😉
      Αλλά γιατί κάτι μου λέει πως και «βλέπεις» και «ακούς»;

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια αρωματιστά! :))

  19. Ο/Η nikiplos λέει:

    ευωδιάζει η φύση, εικόνες, σκέψεις θετικές… άνθρωποι αγαπημένοι… που να είναι τώρα? περάσαμε κάποτε μαζί από κάποια σημεία κομβικά για εμάς, ασήμαντα για τους άλλους… θέρμη αγάπης… όλα αυτά μου δίνουν οι οσμές… συνήθως προβάλλουν ανθρώπους, οικείους, παλαιούς… πχ η λεβάντα θυμίζει έντονα την πολύ παιδική μου ηλικία, απογευματινούς ήλιους του θέρρους με τη γιαγιά μου που έβαζε πλύσεις… οι οσμές της κουζίνας φυσικά τη μητέρα μου… τη γαλήνη της όταν δημιουργούσε, μα προ πάντων τη νιότη της…
    και τόσα άλλα…
    να είσαι καλά!

    • Ο/Η ainafets λέει:

      ΑΦΣ καλημέρα!
      Μετά από τα σχόλια των φίλων μας, καταλήγω πως η ‘οσφρητική’ μας μνήμη, μόνο χαρά μπορεί να μας δώσει, έτσι ας αφεθούμε στις ευωδιές, να γλυκάνει η καρδιά μας!!!

      ΑΦιλιά εωδιαστά! :))

  20. Ο/Η Margo λέει:

    Μαγισσούλα μου έχω φυτέψει και εγώ λεβάντες και έχω βάλει στα ντουλάπια. Ονειρεύομαι μάλιστα κάποτε να φυτέψω πολλές, σαν ένα μικρό λιβάδι με λεβάντες.
    Σε φιλώ.. με αγάπη!

  21. Ο/Η ainafets λέει:

    Ο παππούς μου στον Βόσπορο είχε φτιάξει παρτέρια με λεβάντες…έτσι κι εγώ στο κτήμα μου φύτεψα πολλές λεβάντες και για χρόνια τις χρησιμοποιούσα για να γεμίζω τα ντουλάπια μου, αλλά και να χαρίζω όμορφα σακουλάκια με λεβάντα…αλλά ήρθαν τα σπάρτα και σιγά με τα χρόνια έχουν αρχίσει να τις πνίγουν… δλδ, μια μάχη, λεβάντες εναντίον σπάρτων!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια αγαπημένη Margo! 🙂

    ΥΓ: Είδες, πόσο ποιο όμορφα μιλάμε για ευωδιές παρά για πολιτική;

  22. Ο/Η astria λέει:

    Και τα λόγια αναδύουν ευωδιές.. δεν είναι μαγισσούλα;

    μια ανάρτηση που αν και μοσχοβολάει λουλούδια, μου θύμισε, δεν ξέρω γιατί, τη μυρωδιά της καραμελωμένης ζάχαρης:)

    * πόσο λεπτά όμορφο το χρώμα και το άρωμα της λεβάντας!
    μπορώ να τη φανταστώ δίπλα στα νερά του Βοσπόρου..σαν όνειρο..

  23. Ο/Η ainafets λέει:

    Που είσαι λαμπερό μου Αστέρι??????????????????
    Θα νομίσεις πως λέω πάλι σαχλαμάρες, αν σου πω, πως τις δυο τελευταίες μέρες ετοιμαζόμουν να σου στείλω mail, γιατί είχα αρχίσει να ανησυχώ…πως ένας, ένας, μια, μια αρχίζετε και την «κάνετε» χαχα! με απαλά πηδηματάκια! 😉

    Μου αρέσει αυτό που γράφεις για τα λόγια: «Τα λόγια αναδύουν ευωδιές»…
    Εμένα η καραμελωμένη ζάχαρη, μου θυμίζει κρέμα καραμελέ…λίγο γήινο, αλλά μου αρέσει πολύ!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια ζαχαρωμένα! :))

  24. Παράθεμα: Το κύμα… | Άιναφετς

  25. Ο/Η Thalassenia λέει:

    Πώς μου ξέφυγαν αυτά τα βουνίσια αρώματα;;;;;
    φιλιά

  26. Ο/Η ainafets λέει:

    Κι εγώ τότε είχα αναρωτηθεί, που είναι η θαλασσένια και σκέφτηκα, σίγουρα μες τις εωδιές του κήπου ή του φούρνου τις! 😉
    ΑΦιλά!

Σχολιάστε

