Εντιμότητα.

Πριν λίγες μέρες μου έστειλαν μια όμορφη ιστορία και σκέφτηκα πως είναι από αυτές που αρέσουν σε αρκετούς, σκέφτηκα όμως να την προσαρμόσω στα σημερινά δεδομένα, για να μη βρεθούν μερικοί και πουν: «Ναι, κάποτε μπορεί αυτό να ίσχυε, αλλά τώρα»…

.

tea-fields

.

Έτσι η Άπω Ανατολή, έγινε Ευρώπη.
Το βασίλειο έγινε κάποια περιοχή της Ελλάδας.
Ο αυτοκράτορας έγινε ένας μεγάλος ιδιοκτήτης γης, ας τον ονομάσουμε Χάρη (από το χαρισματικός ή από το χαριτωμένος!)
Και ο ήρωας μας λέγεται Γιάννος, (γιατί όχι!)

.

nature_fields_clouds_roll_over_fields_011822_.

Πριν λοιπόν από μερικά χρόνια, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες γης που λεγόταν Χάρης,  γερνούσε και κατάλαβε πια ότι έφτασε η ώρα να διαλέξει τον διάδοχο-κληρονόμο του. Αντί να διαλέξει έναν από τους βοηθούς-γεωργούς που δούλευαν στα χωράφια του ή ένα από τα παιδιά του, αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό. Κάλεσε μια μέρα στο κτήμα του τους νέους της περιοχής του και τους είπε:
«Έφτασε η ώρα μου να παραιτηθώ και να διαλέξω τον επόμενο ιδιοκτήτη. Έχω αποφασίσει να διαλέξω έναν από σας».

.

GrainesMoutarBlc

Οι νέοι ξαφνιάστηκαν! Αλλά ο Χάρης συνέχισε:
«Θα δώσω σήμερα στον καθένα σας από ένα σπόρο, έναν πολύ ειδικό σπόρο. Θέλω να τον φυτέψετε, να τον ποτίζετε και να ξανάρθετε εδώ μετά από ένα χρόνο με ό,τι έχει φυτρώσει απ’ αυτόν τον σπόρο. Εγώ θα κρίνω τότε από τα φυτά που θα μου φέρετε, ποιος θα με διαδεχτεί!»

.

images_163

.

Όλοι ενθουσιασμένοι πήραν από ένα σπόρο και έφυγαν να τον φυτέψουν. Το ίδιο έκανε και ο Γιάννος, πήρε τον σπόρο και χαρούμενος γύρισε σπίτι του, βρήκε μια ωραία γλάστρα, τον φύτεψε και τον πότιζε κάθε μέρα περιμένοντας με μεγάλη αγωνία να δει πότε ο σπόρος του θα φυτρώσει.
Οι μέρες περνούσαν, οι βδομάδες περνούσαν, οι μήνες περνούσαν και ο σπόρος δεν έλεγε να βλαστήσει.
Εντωμεταξύ όλοι οι άλλοι νέοι υπερηφανευόντουσαν για τα νεαρά φυτά που είχαν βλαστήσει, πόσο μεγάλα, πόσο ψηλά και πόσο όμορφα ήταν. Ο Γιάννος δεν έλεγε τίποτα και μάλιστα είχε αρχίσει να πιστεύει πως ήταν άχρηστος, ανίκανος να φροντίσει ακόμα κι ένα απλό σπόρο, πίστευε μάλιστα πως είχε καταστρέψει τον σπόρο του, αλλά εξακολουθούσε να περιμένει…

.

put-bottoms-flower-pots-800x800

.

Κάποτε πέρασε ένας χρόνος και ήρθε η πολυπόθητη μέρα που όλοι οι νέοι θα έφερναν τα φυτά τους στον Χάρη για επιθεώρηση. Ο Γιάννος είπε στη μητέρα του ότι δεν θα πήγαινε μια άδεια γλάστρα, αλλά αυτή τον συμβούλεψε να πάει και παρ’ όλο που πονούσε το στομάχι του, παραδέχτηκε ότι η μητέρα του είχε δίκιο. Πήγε λοιπόν την άδεια γλάστρα του στο κτήμα του Χάρη. Όταν έφτασε εκεί έμεινε κατάπληκτος από την ποικιλία των φυτών που καλλιέργησαν οι άλλοι νέοι. Ήταν όλο όμορφα σε σχήματα και μεγέθη. Ο Γιάννος ακούμπησε την άδεια γλάστρα του στο πάτωμα και πολλοί από τους άλλους άρχισαν να τον κοροϊδεύουν. Μερικοί τον λυπήθηκαν και του είπαν. «Δεν πειράζει, προσπάθησες για το καλύτερο».
.

3%20178ll

.

 Όταν έφτασε ο Χάρης χαιρέτησε τους νέους. Ο Γιάννος προσπάθησε να κρυφτεί στο πίσω μέρος της αυλής.
«Τι μεγάλα φυτά, δέντρα και λουλούδια καλλιεργήσατε», είπε ο Χάρης. «Σήμερα ένας από σας θα πάρει τη θέση μου»! Ξαφνικά διέκρινε τον Γιάννο με την άδεια του γλάστρα στο πίσω μέρος της αυλής και τον φώναξε να έρθει μπροστά. Ο Γιάννος αισθάνθηκε πολύ άσχημα, ήταν πια σίγουρος πως όλοι θα γελούσαν μαζί του…

Όταν ο Γιάννος ήρθε μπροστά ο Χάρης τον ρώτησε πώς λέγεται. «Λέγομαι Γιάννος». Οι υπόλοιποι άρχισαν να γελούν και να τον κοροϊδεύουν. Ο Χάρης ζήτησε να ηρεμήσουν όλοι. Κοίταξε τον Γιάννο και μετά είπε: «Να ο διάδοχος μου! Το όνομά του είναι Γιάννος»! Ο Γιάννος δεν μπόρεσε να το πιστέψει, αυτός που δεν μπόρεσε ούτε τον σπόρο του να κάνει να φυτρώσει! Πώς θα μπορούσε να αναλάβει τόση γη;
.

466988_465984_94

Τότε ο Χάρης είπε, «Πριν ένα χρόνο, σαν σήμερα, έδωσα στον καθένα σας από ένα σπόρο. Σας είπα να πάρετε τον σπόρο, να τον φυτέψετε, να τον ποτίσετε και να μου τον φέρετε πίσω σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι έδωσα σε όλους σας βρασμένους σπόρους, που δεν θα φύτρωναν. Όλοι σας, εκτός από τον Γιάννο, μου έχετε φέρει δέντρα και φυτά και λουλούδια. Όταν ανακαλύψατε ότι οι σπόροι δεν θα βλάσταιναν, αντικαταστήσατε τον σπόρο που σας έδωσα μ’ έναν άλλο. Ο Γιάννος ήταν ο μόνος που είχε το θάρρος και την εντιμότητα να μου φέρει μια γλάστρα που είχε μέσα το δικό μου σπόρο. Γι’ αυτό είναι αυτός που θα με διαδεχτεί!

Ελπίζω να σας διασκέδασε η ιστορία μου καλή δύναμη σε όλους!

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

53 Responses to Εντιμότητα.

  1. Ο/Η Georgina Kassavetes λέει:

    Εξαιρετική ιστορία Στεφανία! Έπρεπε όμως να κάνεις και την ανάγνωσή της. Γιατί τώρα ο καθένας θα κάνει τη δική του. Ολοι μα όλοι είμαστε Γιάννος στις προθέσεις, όταν γνωρίζουμε το τέλος μιας ιστορίας. Στη θέση σου θα έγραφα την ιστορία ως ένα σημείο και μετά θα έκανα multiple choice απαντήσεων.
    Να είσαι καλά που την μοιράστηκες!
    Φιλιά πολλά!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αυτό που προσωπικά μου άρεσε σ’ αυτή την ιστορία Georgina μου, είναι ότι κανείς δεν περιμένει πως ο Χάρης έδωσε βρασμένους σπόρους… και νομίζω πως όλοι είμαστε σαν τον Γιάννο στην αρχή και στη συνέχεια όταν δούμε τα δύσκολα γινόμαστε σαν τους άλλους νέους… γι αυτό και η χώρα παρουσιάζει καθημερινά «λουλούδια» και «πανέμορφα φυτά» καρποί αυθαιρέτων σπόρων!!! 😉
      Χαίρομαι που σου άρεσε!

      ΑΦιλιά πολλά πολλά… ανθισμένα! 🙂

  2. Ο/Η marilia λέει:

    Αναρωτιέμαι αν την έχω διαβάσει στον Παραμυθά την ιστορία ή αν την έχω ακούσει από ‘κείνον σε παραμύθι ήχου… Όπως και να ‘χει σπουδαίο πράγμα η εντιμότητα. Αλλά γιατί τελευταία έχω την αίσθηση ότι καρπίζει όσο ένας… βρασμένος σπόρος;

    να ομορφοπερνάτε

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πριν την ανεβάσω Μαριλίτσα μου, την διάβασε ο Παραμυθοσύντροφος και του άρεσε πολύ… σαν να την άκουγε για πρώτη φορά… τώρα είναι πια γνωστό πως δεν τα πάει και πολύ καλά με τη μνήμη του, πάντως τα γενέθλια του blog του τα θυμήθηκε! 😉

      Και έχεις απόλυτα δίκιο… μόνο οι βρασμένοι σπόροι «καρπίζουν» πια! 😦

      ΑΦιλιά, εμείς ομορφοπερνάμε και το ίδιο ευχόμαστε και σε σένα, γλυκιά μας δασκαλίτσα! :))))))))))))))

  3. Ο/Η Levina λέει:

    Το διαβάζω μαγισσούλα μου για πρώτη φορά …
    Όπως πάντα με έβαλες σε σκέψεις … το καταφέρνεις
    τόσο καλά αυτό πονηρούλα μου !
    Λοιπόν όχι, δεν γίνεται να αλλάξεις τον σπόρο κι αν είσαι
    έξυπνος δεν θα το κάνεις για τον απλό λόγο πως δεν ξέρεις
    … τι φυτό θα βγει από την πράξη σου και τι επιπτώσεις θα έχει.
    Όπως μου το έχεις χιλιοπεί, καθένας είναι υπεύθυνος για
    τις πράξεις του πολύτιμη φίλη μου.

    σε φιλώ γειτόνισσα, να μου είσαι καλά

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχα! είναι λες πονηρή η μαγισσούλα- γειτόνισσα σου;
      Όλη η κοινωνία αλλάζει τους σπόρους Εύη μου, γι αυτό και πάμε όπως πάμε! 😉
      Κοίτα μόνο τι γίνεται στα blogs, λίγοι είναι οι τολμηροί που βάζουν την πραγματική τους φωτογραφία, λίγοι είναι αυτοί που πάνε με πραγματικό βιογραφικό να πιάσουν δουλειά, λίγοι είναι αυτοί που δεν παριστάνουν τους άνετους, τους ερωτικούς, τους ωραίους, τους συνειδητοποιημένους κλπ… και όταν αλλάζουν τους σπόρους έχουν τη σιγουριά πως δεν θα πιαστούν στη φάκα, γιατί λίγοι είναι αυτοί που τελικά πιάνονται!!!
      Και όλοι αυτοί «ξέρουν» πως για τα χάλια τους φταίει η πουτ… η ζωή! χαχα!

      Και εγώ σε Αφιλώ (Α=Αληθινά) και σου εύχομαι να έχεις μια όμορφη Κυριακή! 🙂

  4. Ο/Η Mιχάλης Καρλής λέει:

    H εντιμότητα διδάσκεται ,στο σπίτι ,στο σχολείο ,στη κοινωνία.
    Στη χώρα μας η ανεντιμότητα βαπτίστηκε εξυπνάδα,καπατσοσύνη.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Μιχάλη μου,
      Νομίζω πως η εντιμότητα είναι πρώτα απέναντι στον εαυτό μας… ποιον νομίζουμε πως πάμε να κοροϊδέψουμε όταν κάνουμε κομπίνες… ή όταν λέμε ψέματα;
      Υπάρχει νομίζω μια ηθική που δεν έχει να κάνει με τα κοινωνικά πρότυπα και είναι αυτό που ονομάζω, ήθος που είναι στάση ζωής…
      Σίγουρα μπορείς να την διδάξεις, αλλά δάσκαλος είναι αυτός που με τη στάση του θα το διδάξει, έτσι δεν είναι;
      Συμφωνώ πως η λέξη εντιμότητα στη χώρα μας, είναι άγνωστη λέξη!

      ΑΦιλιά και στη Δώρα!

  5. Όμορφο.
    Μεγάλη αρετή η εντιμότητα. Αλλά για διοίκηση βασιλείου έχω τις μακιαβελλικές αμφιβολίες μου. Μήπως η πανουργία (Οδυσσέας) ή η αποτελεσματικότητα να έρεπε να μετρούν πιο πολύ;
    Στον πραγματικό κόσμο ο Γιάννος θα έχει ήσυχη συνείδηση μα δεν πιστεύω να πετύχει πολλά. (πολλούς που θαύμασα βλέπω σ΄αυτόν, δεν το λέω με κακία).
    Καλό σου βράδυ Αιναφετς

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς τη Δάφνη!
      Από χθες που έλαβα το σχόλιο σου, έγιναν πολλά και εξηγούμαι:
      Ανακάλυψα πως ξέρω πολύ καλά την μητέρα και τον πατέρα σου, με τον πατέρα σου κάναμε ένα φεγγάρι παρέα (εποχές μετά-χούντας!) και αργότερα με τη μητέρα σου (εποχές ψυχοφιλοσοφικής αναζήτησης, όπου υπήρξε και μαθήτρια μου!) χωρίς να ξέρω πως ήταν χωρισμένη από τον πατέρα σου… με γοητεύουν αυτές οι όμορφες συμπτώσεις… που τελικά σίγουρα δεν είναι! 😉
      Την επιβεβαίωση την πήρα από τον Παραμυθά-σύντροφο μου που σε ξέρει πριν από μένα! 🙂
      Μετά από αυτή την «εισαγωγή», απαντώ στο σχόλιο σου:
      Συμφωνώ με την άποψη σου σχετικά με την ευτυχία του Γιάννου σ’ αυτό τον κόσμο που ζούμε, αλλά τελικά η εντιμότητα είναι προσωπική επιλογή του καθένα, έτσι νομίζω…
      Τώρα βρίσκω τη θέση του Χάρη (που αντιπροσωπεύει την Αρχή) έντιμη… ούτε τα παιδιά του διαλέγει, αλλά κάποιον έμπιστο… δηλαδή καμιά σχέση με την πραγματικότητα! 😉

      ΑΦιλιά (Α= Αληθινά) και καλό μας βραδάκι! 🙂

  6. Ο/Η KARIATIDA62 λέει:

    Εντιμος/η? Έχει πλέον καταχωρεθεί στα είδη προς εξαφάνιση…
    Ωραία ιστορία! 🙂

  7. Ο/Η KARIATIDA62 λέει:

    «καταχωρηθεί.».ο δαίμων του πληκτρολογίου μου βλέπεις!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχα! Είπα Κάρυ μου… να θυμηθούμε ξεχασμένες λέξεις, με ιστορίες «επιστημονικής φαντασίας»… και τώρα που σου γράφω, ακούω ειδήσεις και σιγά-σιγά… φουντώνω! 😦

      Και τίθεται ένα ερώτημα, για να επιβιώσει κανείς στην εποχή μας, πρέπει να είναι ανέντιμος;

      ΑΦιλιά πανέμορφη μου Κόρη! 🙂

  8. Ο/Η misoagnosti λέει:

    Απλά σκέφτομαι. Αν η εντιμότητα, εξακολουθεί να είναι μία απ΄τις αρετές, σε ασυμφωνία με την πραγματική κατάσταση και τη στιγμή.
    Η Αριστοτελική μεσότητα για παράδειγμα, «του μέσου στοχαστική, κειμένη μεταξύ δύο κακιών, της μεν καθ’ υπερβολήν, της δε κατ’ έλλειψιν» (Αριστοτέλης – Ηθικά Νικομάχεια)
    In medio virtus, in medio veritas (εν τω μέσω η αρετή, εν τω μέσω η αλήθεια)

    🙂 Καλημέρα όλη μέρα γλυκιά Μαγισσούλα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είναι «εν τω μέσω η αρετή, εν τω μέσω η αλήθεια», του Αριστοτέλη;
      Αυτό ισχύει στις διενέξεις όπως πχ σ’ ένα διαζύγιο…
      Δεν νομίζω πως σε θέματα ήθους αυτό ισχύει και δεν εννοώ το κοινωνικό ηθικό μοντέλο με το οποίο έχουν διαμορφωθεί ολόκληρες γενιές, αλλά το ψυχολογικό ήθος του καθενός… δεν υπάρχει για μένα μέση λύση.. ή είσαι ενάρετος ή δεν είσαι… γι αυτό και μισώ τα κατά συνθήκη ψέματα…
      Νομίζω πως, «Τα μέσα καθορίζουν τον σκοπό» και όχι το θρησκευτικό-κοινωνικό, «Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»…
      Χμ! μεγάλη κουβέντα ανοίξαμε Misoagnosti μου… και αυτό μου αρέσει πολύ! 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς… πάντα! 🙂

  9. Ο/Η coulacou λέει:

    Υ π ε ρ ο χ ο…
    Έτσι ειναι τα πράγματα. Εκείνος που με εντιμότητα θα πορευτεί στη ζωή του, αυτός και θα επιβιώσει. Κάποτε ίσως η εποχή μας να χαρακτηριζόταν εποχή της ευκολίας και της αδικίας…νομίζω πως τα πράγματα σιγά σιγά αλλάζουν και οι μάσκες πέφτουν. Τυχεροί όσοι δε φόρεσαν ποτέ τους μάσκα.

    Φιλια πολλά
    Καλημέρα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι σίγουρα Κούλα μου, αυτοί που δεν φορούν μάσκες, κατά κάποιο τρόπο, έχουν τουλάχιστο ήσυχη την συνείδηση τους… αν και στη κοινωνία μας δύσκολα προκόβουν!
      Στη μπλογκόσφαιρα πάντως, οι μάσκες έχουν την τιμητική τους… χαχα! και πλησιάζουν και οι απόκριες! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλό μας βραδάκι! 🙂

  10. Ο/Η Ξωτικό λέει:

    Πολλές οι σκέψεις μαγισσούλα …..
    1.Η ιστορία παλιά που θα πεί πως ο άνθρωπος έπρεπε πάντα να παλεύει με τον κακό εαυτό του ,οι αρετές δεν ήταν ποτέ δεδομένες ούτε …της μόδας
    2. Κάποτε οι άνθρωποι μεγάλωναν περισσότερο τα παιδιά τους με τέτοιες ιστορίες……..
    3.Αν έχεις το θάρρος να κάνεις το σωστό , έστω και μόνος κόντρα στο κοπάδι , είσαι σίγουρα με κάποιον τρόπο νικητής…..
    4.Όταν» ο αυτοκράτορας» δηλαδή «το κεφάλι» είναι έντιμος και επιβραβεύει την τιμιότητα……υπάρχει ελπίδα…..
    αν όμως βρωμάει……………
    φιλώ σε πολύυυυυυυ Γλυκά :-))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Κάποτε… κάποτε, λες κάποτε Ξωτικούλι μου, να ήταν τα πράγματα διαφορετικά… λες οι άνθρωποι να ήταν πιο έντιμοι και με τον τρόπο ζωής τους να δίδασκαν και τα παιδιά τους;
      Εκεί που θα συμφωνήσω 100% μαζί σου είναι πως αν το «κεφάλι» δεν βρωμάει, οι πιθανότητες για εντιμότητα αυξάνονται κάπως… αλλά όπως έγραψα και στον Μιχάλη, η εντιμότητα πάνω απ΄ όλα είναι απέναντι στους εαυτούς μας…

      Πολύ γλυκά ΑΦιλιά σου στέλνω! 🙂

  11. Ο/Η Ξωτικό λέει:

    Να συμπληρώσω πως μου άρεσε τρελλά η πρώτη φωτό (μου θύμησε και λίγο……ραπανάκι 🙂
    το οποίο ναι μου αρέσει ως μικρή κόκκινη πικάντικη και δροσερή πινελιά……

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Η φωτό, είναι από χωράφια τσαγιού κάπου στην Άπω Ανατολή και η ομπρέλα-ραπανάκι να μας θυμίζει πως κανείς μας δεν ξέρει τι του επιφυλάσσει η ζωή, αλλά ας είμαστε τουλάχιστον… έντιμοι! 😉

  12. Ο/Η Antriana..Io λέει:

    Το καλοκαίρι του 2011 με έπιασε μια μανία και διάβαζα παραμύθια συνεχώς. Αν θυμάμαι καλά, παρόμοια ιστορία διάβασα σε κάτι ρωσικά παραμύθια. Πολύ διδακτική η υπόθεση της Στεφανία…η ειλικρίνεια είναι κάτι πολλές φορές απουσιάζει ακόμα και στα πιο απλά.

    Καλό βράδυ μάγισα
    :*)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν ξέρω Αντριάνα μου αν η ιστορία είναι Ρώσικη, εγώ την βρήκα σε ιστορίες της Άπω Ανατολής… πάντως κολλάει παντού, έτσι δεν είναι;
      Εντιμότητα χωρίς ειλικρίνεια… δύσκολο!
      Εντιμότητα είναι επίσης να κάνεις αυτά που λες… και όχι άλλα λέμε και άλλα κάνουμε!

      ΑΦιλιά και καλό μας βράδυ! :)))))))))))))

  13. Α!τί όμορφη ιστορία!και δεν την είχα ξανακούσει!λέγε μας τέτοιες ιστορίες…τις λατρεύουμε!
    Σ’ ευχαριστούμε καλή μας ΚΜΝΒ!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είμαι κυνηγός τέτοιων ιστοριών… σε πολλούς μιλούν πιο πολύ, όντος! 😉
      Το κείμενο του φίλου Κ. που ανάρτησες στο blog σου … είναι το κάτι άλλο!

      ΑΦιλιά από μια ΚΜΝΒ… που το παλεύει…

  14. Ο/Η melita λέει:

    Νομίζω ότι ο Γιάννος εξαιτίας του ότι φύτεψε το σπόρο της εντιμότητας και της ειλικρίνειας κατάφερε να «θερίσει» τόσα πολλά αργότερα. Πολύ όμορφη διδακτική ιστορία μαγισσούλα μου.
    Να έχεις ένα όμορφο ξημέρωμα.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το ωραίο της ιστορίας Μελίτα μου, είναι πως ο Γιάννος δεν ήξερε τι θα θέριζε, ήταν από «φύση» έντιμος! 😉
      Όταν την μετέφερα στο blog μου, σε σκέφτηκα… ήξερα πως και σε σένα αρέσουν αυτές οι διδακτικές ιστορίες!

      ΑΦιλιά και να έχεις μια όμορφη βδομάδα! 🙂

  15. καλημέρα και καλή εβδομάδα γλυκιά μου,

    μοιάζει λίγο με την παραβολή της Καινής Διαθήκης για τον γεωργό και τυος σπόρους που φύτρωσαν σε ένα χωράφι, ενώ αλλού χάθηκαν. Πανανθρώπινες αλήθειες.

    πάρα πολλά φιλιά και αγάπη πάντα σου στέλνω !!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι είναι Ειρήνη οι παναθρώπινες αλήθειες…
      «Κάνε το καλό και ρίξτο στο γιαλό», από τις δικές μας ξεχασμένες αξίες, έτσι δεν είναι; 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς Ειρήνη μου! :)))))))))))))))))

  16. Ο/Η agselena λέει:

    Είναι τέλεια η ιστορία σου μαγισσούλα μου!!! Είναι από αυτές τις ιστορίες που λατρεύω να διαβάζω γιατί έχουν διδάγματα τόσο σοφά μα απλά που κι ένα παιδάκι μπορεί να τα διακρίνει!!! Αν μου επιτρέπεις θα ήθελα να την βάλω στο μπλογκ Τα παραμύθια που αγαπώ!!!

    ΠΑΦφεγγαρόσκονης με ΠΑΑ!!!! 😀

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ξέρεις πολύ καλά Selenaki μου, πως μπορείς να παίρνεις από εδώ, ότι μιλάει στη καρδιά σου… δεν θεωρώ δικό μου τίποτα! 😉
      Όταν εμφανίζεσαι γεμίζει φεγγαρόσκονη όλη η σελίδα μου!

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλιά με πολλά Α Αγάπης! :)))))))))))))

  17. Ο/Η Mika λέει:

    Δεν μας διασκέδασε απλώς…μας εβαλε ξανα στο πλάνο το θέμα της εντιμότητας, απάνια αρετη μεταξυ των ανθρωπων. Κατι που εμενα με ξεπερνα τοσο πολυ μερικές φορες…η ψευτια είναι τοσο μαζικη που χανεις τον μπουσουλα μερικες φορες!
    Εξαιρετικη ιστορια Μαγισσουλα!
    Φιλια

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλή μου Μίκα… πόσα ψέματα, μας ταΐζουν κάθε μέρα… αλλά εμείς δεν μασάμε από εντιμότητα στους εαυτούς μας, έτσι δεν είναι;
      Χαίρομαι που σου άρεσε η «προσαρμοσμένη» ιστορία! 😉

      ΑΦιλιά και καλή μας δύναμη-ενέργεια! :))))))))))))))))))

  18. Ο/Η Margo λέει:

    Με την εντιμότητα μένεις πίσω.. αυτό το πίσω όμως είναι πολύ σχετικό. Πίσω σε σχέση με ποιον και με τι. Όσον αφορά τον πλούτο, μια καλή δουλειά από αυτές που όλοι θέλουν να έχουν, πολλούς «φίλους» …. Όταν όμως γίνεσαι ανέντιμος μπορεί να κερδίζεις όλα αυτά, έχεις χάσει όμως τον εαυτό σου μιας και κάπως πρέπει να σε δικαιολογείς για να κοιμάσαι ήσυχα.
    Η εντιμότητα μπορεί να σου δυσκολεύει πρακτικά τη ζωή, σου ανοίγει όμως άλλους δρόμους πιο φωτεινούς.
    Όλο σε σκέψη μας βάζεις 😉

    Αμέτρητα ΑΦάκια 🙂

  19. Ο/Η ♔DƦάɱα QuƎeи ♔ λέει:

    Πολύ όμορφη ιστορία καλή μου μάγισσα.
    Εμένα με ενθουσίασε το γεγονός πως με πολύ έξυπνο τρόπο μας δείχνει, πως δεν πρέπει να απογοητευόμαστε όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν έτσι όπως τα θέλουμε, γιατί πραγματικά η ζωή μπορεί να μας οδηγήσει εκεί που αποζητούμε, δίνοντας μας στο μεταξύ μεγάλα μαθήματα. Και πως με όπλα την υπομονή, την αλήθεια και την εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας έχουμε σημαντικές πιθανότητες να κερδίσουμε την κάθε «μάχη».
    Καλό απόγευμα. Φιλάκια.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ σωστά το θέτεις Μαρινάκι μου,
      Η υπομονή, η αλήθεια και η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας… είναι όπλα ζωής! 😉
      Η εντιμότητα προφανώς περιέχει και τα τρία… μη ξεχνάμε όμως τον φόβο που μας φρενάρει και συνήθως μας οδηγεί στην ανεντιμότητα!

      ΑΦιλιά και να έχεις ένα χαμογελαστό και δημιουργικό βραδάκι! :))))))))))))

  20. Ο/Η magikifoni λέει:

    Μαγισσούλα! Υπέροχο το παραμύθι σου!! 🙂 Όντως δεν περίμενα ότι ο Χάρης θα έδινε στους νέους βρασμένους σπόρους..!
    Πιστεύω πως ότι και να λέγεται τελικά, η εποχή μας είναι ιδανική για να στραφούμε προς την εντιμότητα όλοι μας.. και βέβαια για να φανούν οι ήδη έντιμοι! Οι άνθρωποι εθελοτυφλούμε με τραγικό τρόπο, ξεφεύγουμε για λίγο από καταστάσεις κι έπειτα γίνονται όλα χειρότερα.. Η ιστορία που μοιράστηκες μαζί μας μπορεί να μας βάλει στη θέση μας!!

    Σ’ευχαριστώ για το μοίρασμα και ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια μαγικά :)))) 🙂

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μαγική φωνούλα, που το είδες το παραμύθι;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Είναι αληθινή ιστορία που συνέβηκε κάποτε στην Άπω Ανατολή… ή στη Ρωσία… ή στην Αφρική… ή στην Ιρλανδία ή…σίγουρα κάπου αλλού! 😉
    Φυσικά ένα από τα αγαπημένα μας χόμπι είναι και ο στρουθοκαμηλισμός, όλοι κάποια στιγμή αρνούμαστε να δούμε πως εμείς δημιουργούμε την πραγματικότητα μας…

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλιά πάντα μαγικά… για τις μαγικές φωνούλες! 🙂

  22. Μολις άρχισα να διαβαζω την ιστορία Αιναφετς…λεω κατι μου θυμήζει…..και πραγματι πριν απο μερικες μερες μου την εστηλαν και μενα στο μεηλ μου ..και μου ειπαν οτι εναι ιστορία της Απω Ανοτολης….τι ομορφο δίδαγμα!!!!!ο έντιμος άθρωπος κοιμαται με ήσυχη συνειδηση….αλλα χωρίς χρήματα….μήπως και αυτόι που εχουν χρήματα θα τα παρουν μαζί τους;;;;χι.χιχ.. η εντιμότητα μαθαίνεται μεσα απο το παραδειγμα των γονέων…..φιλώ σε…..

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είδες τελικά πόσο ταιριάζει η ιστορία και στη δική μας πραγματικότητα; 😉
      Και μην είμαστε και υπερβολικοί υπάρχουν πολλοί που η εντιμότητα δεν τους βγήκε σε κακό… όλα τελικά είναι θέμα ήθους, έτσι δεν είναι Ρούλα μου;
      Αχ! αυτά τα χρήματα, έχουν καταντήσει πια να ορίζουν τις ζωές μας… πολύ πολύ λυπηρό…

      ΑΦιλώ σε σταυρωτά…και χαμογελαστά! 🙂

  23. Ο/Η Astero λέει:

    Poli omorfi istoria magissoula mou, na itan etsi kai i pragmatiki zoi…
    Alla den masame emeis, ftoxoi plin timioi 😉

    Filia polla apo ta Abu Dhabia!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ποιος ορίζει τη ζωή Αστέρω μου;
      Γι αυτό και εμείς δεν το βάζουμε κάτω, το αμπελοφιλοσοφούμε και προχωράμε! 😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦφιλιά από την βροχερή πατρίδα! 🙂

  24. Ο/Η AnD λέει:

    Την ήξερα την ιστορία με το Βασιλιά και το σπόρο αλλά πάντα είναι ευχάριστο να διαβάζει κανείς αλήθειες που ντύνονται παραμύθια. Και ειδικά με τη δική σου προσαρμογή.
    Ένα θέμα λοιπόν που βλέπω να αναδεικνύεται και μέσα από τα σχόλια είναι και η Δικαιοσύνη ή… πώς το λένε… το αν η εντιμότητα ανταμοίβεται τελικά.
    Αλλά όντως η εντιμότητα πηγάζει από μέσα μας και είναι προσωπική μας ανάγκη να είμαστε έντιμοι. Δεν έχει σημασία το αντάλλαγμα, το αν θα δικαιωθείς τελικά. Γιατί τότε δεν ξέρω αν πραγματικά θεωρείται κανείς έντιμος. Δε θα ήταν δύσκολο να είναι κανείς έντιμος, θα ήταν μάλλον δεδομένο και τότε ίσως η λέξη να μη σήμαινε τίποτα.

    Η εντιμότητα του Γιάννου είναι σεβασμός προς τον ίδιο του τον εαυτό.
    Το οτι τελικά αναγνωρίζεται η πράξη του είναι σίγουρα κάτι ανακουφιστικό για μας που τον βλέπουμε με συμπάθεια. Ωραία κατάληξη..! Όσο ουτοπική κι αν μοιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα. Και όχι μόνο στη σύγχρονη. Πάντα ήταν δύσκολο να περπατάει κανείς στο δρόμο της αρετής όμως για τους ενάρετους αυτός έτσι κι αλλιώς ήταν ο μόνος δρόμος.

    Σε φιλώ!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αndoula μου, θίγεις ένα πολύ λεπτό θέμα που είναι η δικαιοσύνη… και μάλιστα γυροφέρνει στο κεφάλι μου να κάνω σχετική ανάρτηση…
      Η εντιμότητα είναι προσωπική υπόθεση του καθενός…και αυτός που είναι έντιμος, συνήθως δεν έχει προσωπικό κίνητρο… έτσι αισθάνεται και έτσι δρα…

      ΑΦιλιά και πάω και τώρα και στο σπιτάκι σου! 🙂

  25. Ο/Η nikiplos λέει:

    ΑΦΣ,

    Πολύ ωραία η ιστορία… Πόσο διδακτική αφού η αλήθεια μερικές φορές πονάει… Ο Γιάννος απλά αποδέχτηκε την πραγματικότητά του… γι’ αυτό και ήταν στενοχωρημένος… ενώ οι άλλοι οι «καπάτσοι» γελούσαν κρύβοντας το κοινό μυστικό τους… πως όλοι μας είμαστε κάπου ατελείς… αδύναμοι… όχι αυτό που θέλαμε ή ονειρευόμαστε… κρύβουμε τα λάθη μας, γιατί η παραδοχή ενός λάθους από μόνη της φέρνει μια θλίψη μαζί… Μα ο κόσμος μας δεν είναι σαν τον σοφό χαρισματικό Χάρη… θέλει το φανταχτερό εξωτικό ψέμμα, τον εξωραϊσμό της αθλιότητας… φερόμαστε δηλαδή λίγο έως πολύ παιδικά… ανώριμα… κι αυτή η αλήθεια της αποτυχίας μας, μας αποκαρδιώνει… Την κρύβουμε λοιπόν και όλοι παρουσιαζόμαστε με όμορφες φανταχτερές γλάστρες… πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαμε τα μυστικά και τα ψέματα και λέγαμε την αλήθεια… Θα επλαγόμασταν διαπιστώνοντας ότι όλοι είμαστε εκ προοιμίου ατελείς…

    Συγνώμη αν το βάρυνα κάπως, μα οι σκέψεις ήρθαν αυθόρμητα…
    ΑΦΣ, από τον ΑΦΣ

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πονάει η αλήθεια Nikiple… αναρωτιέμαι…
      Προσωπικά όσες φορές έχω πονέσει βαθιά στη ζωή μου είναι, από το ψέμα, την υποκρισία που τελικά είναι ανεντιμότητα… και τελικά έχω δει πως εμείς οι ίδιοι έχουμε επιτρέψει πολλά πράγματα στη ζωή μας… είτε από φόβο να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, είτε από αδιαφορία ή από αλαζονεία…και αυτά τα πληρώνουμε…

      Η Αλήθεια ΑΦΣ, δεν βαραίνει, απλά δεν μας αρέσει να την ακούμε! 😉
      ΑΦΣ, από την ΑΦΣ :)))))))))))))

  26. Ο/Η Τελευταίος λέει:

    Καλή μου μαμ-μάγισσα, η εντιμότητα είναι ένα είδος σπάνιο, προς εξαφάνιση από τη στιγμή της δημιουργία της! Κι όταν υπάρχει κίνητρο τόσο ισχυρό είναι νομίζω στην ανθρώπινη φύση να βάλει την εντιμότητα σε δεύτερη μοίρα!

    Πολύ καλή η ιστορία σου και πολύ διδακτική. Μακάρι να ήταν και πράξη στην καθημερινότητά μας και να τη βλέπαμε διάχυτη παντού ολόγυρά μας…

    Την καλημέρα μου και πολλά ΑΦιλιά 🙂

    Υ.Γ. Α, ξέχασα να σου πω και χρόνια πολλά μέρα που είναι σήμερα 😉

  27. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πάντως Κώστα… παιδί μου (!)… μην υπερβάλουμε…δεν ξέρω τι μου λέτε όλοι σας, γιατί η ίδια δεν έχω εντοπίσει κανένα ανέντιμο στη παρέα μου…. ούτε στο blogroll μου και τους «έξω-από-εδώ» ανέντιμους δεν θα τους αφήσουμε να ανασάνουν!!! 😉

    Όσο για την γιορτή των ερωτευμένων, θέλω να επισημάνω, πως Εμείς εδώ είμαστε σχεδόν όλοι ερωτευμένοι με τη Ζωή… άρα γιορτάζουμε όλο τον χρόνο! 🙂

    ΑΦιλιά από την μαμ- μάγισσα που θα εργαστεί σύντομα για το vivlio! 🙂

  28. Εννοείται ότι είστε ερωτευμένοι διαχρονικά, αναμεταξύ σας, και με τη ζωή, και δεν χρειάζεστε τον Αγιο Βαλεντίνο να σας το θυμίζει,

    φιλιά πολλά αγαπημένη!!!!

  29. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα φυσικά και εννοείται πως ΌΛΟΙ μας είμαστε διαχρονικά ερωτευμένοι με τη Ζωή! 😉

    ΑΦιλιά σε όλους τους ερωτευμένους με τη Ζωή! 🙂

Σχολιάστε

