Αχ! Ευρώπη…

σπάρτη-κεντρική-πλατεία-ψηφιδωτό-lakonistas-αρπαγή-της-ευρώπης

Μια φορά και έναν καιρό (σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία), ζούσε μια πανέμορφη κοπέλα που την έλεγαν Ευρώπη και ήταν κόρη του βασιλιά της Φοινίκης, Αγήνορα και της Τηλεφάσσας και αδελφή του Κάδμου (ιδρυτή της Θήβας). Ήταν λένε τόσο όμορφη που την ζήλευε ακόμα και η θεά Αφροδίτη.
Ένα βράδυ είδε στον ύπνο της πως η Ανατολή πάλευε με τη Δύση για το πια θα την πάρει μαζί της και τελικά νίκησε η Δύση.
Όταν η Ευρώπη ξύπνησε κατατρομαγμένη, παρακάλεσε τους θεούς να παραμείνει στον τόπο της, ο Δίας όμως είχε άλλα σχέδια γι αυτήν…

.

αρπαγη-ευρωπης-Λούβρο

Μια μέρα που η όμορφη Ευρώπη έπαιζε με τις φίλες της στην εξοχή και μάζευε λουλούδια, την είδε ο Δίας και ξετρελαμένος από τα βέλη του θεού Έρωτα μεταμορφώθηκε σ’ ένα κατάλευκο δυνατό και ήρεμο ταύρο και προσποιήθηκε πως βόσκει αμέριμνος δίπλα στις κοπέλες έχοντας κατά νου πως θα ξελογιάσει την Ευρώπη.

.

555px-Europa_copyΕλληνικό αγγείο (480 π.χ.)

Εκείνη γοητευμένη από την ήρεμη δύναμη και την κορμοστασιά του, τον πλησίασε και άρχισε να τον χαϊδεύει και εντελώς μαγεμένη δεν δίστασε να τον ιππεύσει νομίζοντας ότι έχει να κάνει μ’ ένα άλογο. Τότε ο μεταμορφωμένος Θεός άρχισε να τρέχει καλπάζοντας πάνω από ξεριά και θάλασσα, τον συνόδευαν Νηρηίδες και Τρίτωνες.
Η Ευρώπη έκλαιγε μα δεν μπορούσε να κάνει τίποτα τόση ήταν η ορμή του ταύρου…

.

2.

Αφού πέρασαν πάνω από πολλά βουνά, λαγκάδια και θάλασσες έφτασαν στην Κρήτη.
Όταν πάτησαν το πόδι τους στο νησί ο ταύρος εξαφανίστηκε…
Ο Δίας πήρε από το χέρι την Ευρώπη που πλέον με τα μάτια χαμηλωμένα είχε καταλάβει και την οδήγησε στο Δικταίο άντρο, μια σπηλιά στο οροπέδιο του Λασιθίου εκεί που είχε γεννηθεί και μεγαλώσει.
Καρπός του έρωτα τους ήταν ο Μίνωας, ο Ραδάμανθυς και ο Σαρπηδόνας.

.

news_190_image2 (1)

Όταν ο Δίας «έφυγε» για τον Όλυμπο, η Ευρώπη παντρεύτηκε τον βασιλιά της Κρήτης Αστερίωνα που υιοθέτησε τα παιδιά της. Μετά τον θάνατο του Αστερίωνα ο Μίνωας έγινε βασιλιάς της μεγαλύτερης πόλης της Κρήτης, της Κνωσού και έφτιαξε τον πρώτο Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, τον μινωικό.
Ο Μίνωας κυβέρνησε δίκαια όλη την Κρήτη και κατάφερε να ενώσει όλες τις πόλεις κάτω από την μινωική σκεπή. Μάλιστα, επειδή ήταν πολύ δίκαιος λέγεται πως όταν πέθανε έγινε Κριτής του Άδη…

.

2013-04-20_1130___________________________________1Ψηφιδωτό μουσείο Σπάρτης.

Ο συμβολισμός του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης, αφορά τον ιερό γάμο, όπου ο Δίας έχει σκοπό να γονιμοποιήσει την μητέρα Γη με το στοιχείο της Φύσης.
Γι άλλους πάλι ο μύθος της Ευρώπης αναφέρεται στις μυθολογικές ρίζες της Ευρώπης σε σχέση με τον Ελληνικό πολιτισμό και την «περιπέτεια» που αποτελεί η ενοποίηση των χωρών. Εκφράζει τη κοινή κληρονομιά των Ευρωπαίων, όπως το ελεύθερο και ανήσυχο πνεύμα τους αλλά και τη κτητικότητα και τον συναισθηματισμό τους…
Ένα είναι πάντως σίγουρο, ο μύθος ενέπνευσε πολλούς καλλιτέχνες σε όλες τις εποχές.

.

Η αρπαγή της Ευρώπη Πομπηια -Νωπογραφια«Η αρπαγή της Ευρώπης», τοιχογραφία στην Πομπηία.

.

684px-Tizian_085Ο πίνακας του Τιτσιάνο (1562)

.

769px-Rembrandt_Abduction_of_EuropaΡέμπραντ (1632)

.

800px-Abduction_of_Europe,_European_Parliament,_StrasbourgΤο γλυπτό των αδελφών Σωτηριάδη που κοσμεί το Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

.

europeΚέρμα Γόρτυνας (320 π.χ.)

.

Euro2GRΚαι να μη ξεχνάμε και τα σημερινά μας 2 Ευρώ!

.

EYROPIS_ARPAGH

Δεν ξέρω πραγματικά τον συμβολισμό του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης, το μόνο σίγουρο είναι πως διαιωνίζει τον ελληνικό πολιτισμό…

Αχ! Ευρώπη, ποια να είναι άραγε η τύχη σου;

«Πάντα γαρ φύσει έχει τι θείον».
Σε όλα υπάρχει εκ φύσεως κάτι το θείο.
Αριστοτέλης.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

55 Responses to Αχ! Ευρώπη…

  1. Ο/Η me (maria) λέει:

    Αυτό αναρωτιόμαστε όλοι…ποια θα είναι η τύχη της…η ανάρτηση όμως ήταν πολύ ωραία!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Προς το παρόν Μαρία μου, φαίνεται να έχει τη τύχη της πανέμορφης Ευρώπης… ή όχι; όπως το δει κανείς! 😉
      ΑΦιλιά πολλά πολλά και εύχομαι να έχουμε όλοι μας έναν όμορφο και τυχερό Σεπτέμβρη! 🙂

  2. Ο/Η H.Constantinos λέει:

    Η διαιώνιση του ελληνικού πολιτισμού μέσω του μύθου της Ευρώπης είναι άλλο ένα από αυτά τα ωραία που μας ανεβάζουν τη διάθεση όταν έχουμε τις μαύρες μας σαν λαός…

    Την ίδια την Ευρώπη πάντως, χλωμή την βλέπω…

    «»»Εκφράζει τη κοινή κληρονομιά των Ευρωπαίων, όπως το ελεύθερο και ανήσυχο πνεύμα τους αλλά και τη κτητικότητα και τον συναισθηματισμό τους…»»» –Εντάξει με το ελεύθερο και ανήσυχο πνεύμα, εντάξει και με την κτητικότητα, αλλά ο συναισθηματισμός δεν είμαι σίγουρος ότι είναι κληρονομιά όλων των ευρωπαίων…
    -Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, ούτε και το ελεύθερο πνεύμα είναι… Εχει πολλά πρόβατα η Ευρώπη…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Συμφωνώ μαζί σου Constantin, είμαστε όντος συναισθηματικός λαός, βλέπεις είναι αυτό που μου καταλογίζουν οι Έλληνες φίλοι μου, λένε πως λόγω γαλλικής κουλτούρας δεν είμαι αρκετά συναισθηματική, αλλά ξεχνάνε τις Κωνστανινουπολίτικες ρίζες μου! χαχα! 😉
      Όσο για τα πρόβατα (αγαπημένο θέμα)…
      https://ainafetst.wordpress.com/2010/03/06/moutons/

      Και αν με ρωτήσει κανείς τι αισθάνομαι, θ’ απαντήσω Ελληνίδα και ολίγον τουρκομπαρόκ!

      ΑΦιλιά και καλό δημιουργικό μήνα εύχομαι! 🙂

  3. Οποτε ερχομαι εδώ όλο και κατι μαθενω. Μαγισσούλα μου…ωραίος σαν μύθος.. ειναι.. και ειναι αλήθεια δεν τον ήξερα τόσο αναλυτικα δεν τον διαβασα ποτέ…ακομα και να το έκανα που να τον θυμαμαι…..!!! ωραίοι οι μυθοι και καλα και υπαρχουνε και αυτοί να νιώσουμε λιγο περήφανοι για το τότε… γιατί για το σήμερα… αστα να πανε Μαγισσούλα μου..φιλακια ακομα καλοκαιρινα .. και ας μπηκε το Φθινόπωρο.. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!. Κορίτσι μου..!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μου αρέσουν πολύ Ρούλα μου, οι μύθοι όλων των χωρών και ειδικά οι μύθοι που έχουν και «ολίγον» ερωτικό συμβολισμό…χιχι!
      Σε αρπάζω γιατί είμαι ο πιο δυνατός και θεός (!) σου κάνω τρία παιδιά και σε παρατάω… φυσικά υποτίθεται πως ως θεός, «ξέρει» πως από εκεί θα γεννηθεί ο Ελληνικός πολιτισμός… χμ! 😉

      ΑΦιλία και πολύ πολύ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ εύχομαι! 🙂

  4. Ο/Η astria λέει:

    Πέρασα να αφήσω μια καλημέρα και μια ευχή για καλό μήνα για τη μαγισσούλα. Για την Ευρώπη θα ξαναπεράσω:)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πρώτα οι ευχές αστεράκι μου, αυτές χρειαζόμαστε… όσο για την Ευρώπη προς το παρόν «αυτή» ακόμα καλά κρατεί! 😉

      ΑΦιλιά τρυφερά και πολλές ευχές για έναν όμορφο Σεπτέμβρη! 🙂

  5. Καλημέρα και καλό μήνσ Μαγισσούλα μου!!!! !!ΦΑΣΜΑ!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ευχαριστώ καλέ μου ΑΦΓ που με θυμάσαι και μου στέλνεις κάθε μήνα από ένα τραγουδάκι με μια όμορφη ευχή! 🙂
      Και ξέρεις, αυτό τον μήνα, κι εγώ έχω ένα «πρωτάκι», τον Αλέξανδρο που θα πάει πρώτη Δημοτικού! 😉

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς και με την σειρά μου, σου εύχομαι ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ! 🙂

  6. Ο/Η lefti λέει:

    Kαλημέρα Μαγισσούλα μου, πέρασα κι εγώ από δω να σου πω Καλό μήνα να έχουμε..
    Χαίρομαι να σε διάβαζω :))) Συμφωνώ με τον Η.Constantinos..έχει πολλά πρόβατα η Ευρώπη..
    ΑΦιλιά πολλά!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλό μήνα να έχουμε όλοι μας Lefti μου και σαν χώρα!
      Τελικά λύκους έχει η Ευρώπη… γιατί τα πρόβατα κατά δω βόσκουν, έτσι νομίζω! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και πολύ τρυφερά! 🙂

  7. Να τα λέμε και να τα ξαναλέμε αυτά..
    Καλό απόγευμα!

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Συμφωνώ Δάφνη μου… λέγε λέγε κάτι μένει!!! 😉

    ΑΦιλιά μ’ ένα καλό και τυχερό μήνα! 🙂

  9. Σε βεβαιώνω ότι τόσο όμορφα δοσμένη η ιστορία της Ευρώπης ποτέ δεν έτυχε να διαβάσω. Και όχι μόνο αυτό αλλά έμαθα και πολλά! Σε ευχαριστώ γι αυτό. Εικονογράφηση εξαιρετική! Πολλά ΧΧΧΧΦιλιά!

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και μένα μου αρέσουν αυτές οι ιστορίες-μύθοι … τώρα πώς μπορούμε να την ερμηνεύσουμε με σημερινά δεδομένα είναι μια άλλη ιστορία! 😉

    Ανταποδίσω τα ΧΧΧΧΦιλιά με ΑΑ! 🙂

  11. Ο/Η Π....Ξωτικό λέει:

    Αααα δεν προκάνω :-)))
    Καλό μήνα μ’ένα γλυκό φιλί μόνο για τώρα !!!!!!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Προκάνεις… προκάνεις, αφού ήρθες και καταδώ!
      Από σήμερα εγώ δεν θα προκάνω, γιατί αρχίζω την εικονογράφηση του πέμπτου παιδικού βιβλίου που βγάζει ο Παραμυθοσύντροφος και έχω ήδη καθυστερήσει… με χίλιες δικαιολογίες!!! 😉

      ΑΦιλιάαααααααααααα καλό μας μήνα και καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδάκια! 🙂

  12. Ο/Η astria λέει:

    Μετά τη μαγισσούλα βέβαια η Ευρώπη:)
    Οπωσδήποτε, γνωστός ο μύθος της Ευρώπης και πολλές οι ερμηνείες που επιδέχεται. Και ήταν στο μύθο πάντα να ανατρέχει κανείς, για να επισημάνει, να δικαιολογήσει, ή να υποστηρίξει, την θεϊκή ανάμειξη στους ανθρώπους και το πεπρωμένο τους.
    Θα έλεγα ότι για τη σημερινή Ευρώπη εκείνο το γλυπτό (και μάλιστα Ελληνων καλλιτεχνών) έξω από το κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, αντιπροσωπεύει περισσότερο την γυμνή πια μπροστά σε πολλά θέματα Ευρώπη (με μια μορφή μεταξύ αμαζόνας και Λάρα Κροφτ). Και τον Δία-ταύρο-θεό άκαμπτο από ψυχρό μέταλλο επίσης.

    Παρά ταύτα, εμείς, τα παιδιά του Νότου εμείς, ας απολαύσουμε τον δικό μας γλυκό Σεπτέμβρη στον τόπο που η Ευρώπη του Βορρά άφησε και τα πρώτα θεϊκά παιδιά της και τώρα ίσως τα ξέχασε. Καλό μήνα και πάλι:)

    ΑΦΦΦΦΦ πολλά πολλά!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ σωστά όσα μας γράφεις Αστεράκι «μου»…
      Και όταν τέλειωσα την ανάρτηση με την ρύση του Αριστοτέλη, κάτι παρόμοιο είχα στο νου μου: «Πάντα γαρ φύσει έχει τι θείον»… (Σε όλα υπάρχει εκ φύσεως κάτι θείο.)
      Προφανώς, «άλλαι αι βουλαί των θεών»…. (αν είναι σωστή η ορθογραφία!) 😉

      ΑΦιλιά και εμείς θα απολαύσουμε τον γλυκό Σεπτέμβρη, γιατί έτσι το θέλει η καρδιά μας! :)))))))))))))))

  13. Ο/Η Υπατία η Αλεξανδρινή λέει:

    Καλό μήνα, Μαγισσούλα μου!
    Πλούσια και χορταστική ανάρτηση μας επιφύλασσες, μυθολογική, καλλιτεχνική καιμε υπόβαθρο προβληματισμού, στο οποίο γρήγορα ανταποκρίθηκε ο Κωνσταντίνος! 😉
    Γενικά η Ευρώπη προβληματίζει! Και για το παρόν της και για το παρελθόν της… Ακόμη και η ετυμολογία της δεν αφήνει τους επιστήμονες να συμφωνήσουν!
    Να συμπληρώσω μόνο ότι οι δικαστές του Κάτω Κόσμου ήταν τρεις: τα δυο αδέλφια, Μίνωας και Ραδάμανθυς, και ο Αιακός!
    Πολύ την ευχαριστήθηκα αυτή την ανάρτηση!
    Καλό σου βράδυ, με πολλά ΑΦάκια

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ευχαριστώ Υπατίτσα μου για την ετυμολογία και για τις διευκρινήσεις, επίσης χαίρομαι που την ευχαριστήθηκες!…
      Και για να είμαι ειλικρινής είχα βρει και άλλες εκδοχές για το πώς πήρε τ’ όνομα της η Ευρώπη (Όμηρος, Ευριπίδης, Ηρόδοτος κλπ)… αλλά σκέφτηκα πως ο μύθος της αρπαγής, θα έδινε αφορμή σε σχόλια όλων των ειδών… μια και είναι μια καθαρά ερωτική ιστορία και σε όλους αρέσουν οι μύθοι με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις! 😉

      ΑΦιλιά και καλή μας βδομάδα! :))))))))))))))))))

  14. Ο/Η Stella Vardaki λέει:

    αχα αυτο που μ αρεσει σε σχεση με τις γυναικες ειναι οτι εντελως αθωες ιππευουμε το αλογο και μεταααα καταλαβαινουμε 😉 λες και καθως ιππευουμε χαμπαρι δεν παιρνουμε χαχα συγγνωμη αλλα αυτο ηταν το πρωτο πρωτο που σκεφτηκα καθως σε διαβαζα..

    και για να σοβαρευτω πολυ ενδιαφερον το αφιερωμα για την Ευρωπη μαγισσουλα μου.. οπως και ρεαλιστικη η ερωτηση του τι θα απογινουμε..

    με μια ανασα μονο ευχομαι.. οσο πιο αναιμακτα 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χιχι! επιτέλους και κάποιος που τσίμπησε! 😉
      Βλέπεις φεγγαρένια μου, «ήλπιζα» πως κάποιος επιτέλους θ’ «ανέλυε» τη γυναικεία ελαφρομυαλιά, (για να μη πω, την αιώνια βλακεία) γι αυτό και η ίδια δεν επεκτάθηκα…
      Έτσι, μόλις δούμε κάποιον λίγο πιο «αλλιώς» και δυνατό (ταύρος) και όμορφο (λευκός ταύρος, το χρώμα της αγνότητας) να «βόσκει» αμέριμνος (να συμπεριφέρεται τάχα μου άνετα!) πέφτουμε οι δύστυχες και μετά άντε να τα μαζεύουμε και με τρία παιδιά!!!
      Βλέπεις όμως ο Δίας, είχε προβλέψει να την παντρέψει με άλλον… έτσι όλοι έμειναν ευχαριστημένοι! 😉
      Αναρωτιέμαι μήπως κάπως έτσι την πατήσαμε και εμείς!

      ΑΦιλιά και εύχομαι όλα να μας πάνε καλά! 🙂

  15. Ο/Η Φανη λέει:

    το σχολιο της Στελλας Βαρδακη απο πανω με εκανε να γελαω για ωρα!

    μονο τη μυθολογια μας να πουλουσαμε, τη βγαζαμε την επομενη δοση!

    φιλια και καλο σας βραδυ! 🙂

  16. Ο/Η Φλώρα λέει:

    Η πολύπαθη Ευρώπη, πότε θα ξέρει πραγματικά ποιά είναι η τύχη της….
    Την άρπαξε ο Δίας, την πάνε και την φέρνουν πότε ο ένας και πότε ο άλλος…
    Σέρνεται από γνώμες και πολιτικές…
    Ταραγμένη ζωή, θορυβώδης κατάσταση.
    Όμως όλες οι εμπνεύσεις των καλλιτεχνών… αντάξιες της φήμης της και της ομορφιάς της.
    Φιλιά καλή μου Αϊναφετς.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι Φλώρα μου, η ιστορία μας δείχνει, πως δεν έβαλε μυαλό η Ευρώπη και δύσκολα θα βάλει…
      Όταν ο καθένας κοιτά το συμφέρον του, το μέλλον δεν μπορεί να είναι και πολύ αισιόδοξο…
      Αλλά καταλαβαίνω πώς αυτός ο μύθος ενέπνευσε αιώνες τώρα την ανθρωπότητα, έχει όντος κάτι που εξάπτει τη φαντασία! 😉

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  17. Ο/Η Margo λέει:

    Η Ευρώπη όπως την ξέρουμε σήμερα δεν φαίνεται να έχει μέλλον εκτός αν βάλει και πάλι το χεράκι του ο Δίας ρίξει κάμποσα αστροπελέκια και μας φέρει στον ίσιο δρόμο 😉

    Καλημέρα μαγισσούλα μου καλό μήνα καλή εβδομάδα… όλα καλά με λίγα λόγια 🙂

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! Margo μου, έτσι που πάμε ούτε την Ευρώπη τη βλέπω καλά, ούτε και τα 2 μας ευρώ…και ας κουβαλούν επάνω τους τον μύθο!!!
      Προς το παρόν, ο Δίας της Ελλάδας, παρακολουθεί απ’ τον θρόνο του στον Όλυμπο τα δρώμενα και μόνο αυτός γνωρίζει τα μελλούμενα! 😉

      ΑΦιλιά καλή μας βδομάδα και καλή σχολική χρονιά στα παιδάκια μας! 🙂

  18. Ο/Η χρηχα λέει:

    Καλημέρα αγαπητή…

    Απ το τίτλο «αχ Ευρώπη» μου’ρθε στο μυαλό το τραγουδάκι αυτό από τα παλιά…..
    Με σκωπτική διάθεση και χωρίς να σχολιάσω τίποτε περί Ευρώπης….
    Να ‘στε καλά…..

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αχ! τι να πω;
    Μήπως άβυσσος ο νους του αγαπητού Χρήχα;
    Ένα είναι σίγουρο, το τραγούδι έχει πολύ πλάκα και σ’ ευχαριστώ που μας το έστειλες!

    ΑΦιλιά και καλό φθινόπωρο, μια και είναι και ο αγαπημένος σου μήνας! 🙂

  20. Ο/Η ασωτοςγιος λέει:

    ωραια ανάρτηση, μακαρι να ηταν στ αγγλικα να την διαβασουν και οι ευρωπαιοι
    το γλυπτο δε μαρεσε καθόλου
    καλησπερες

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ούτε σ’ εμένα άρεσε το γλυπτό, αλλά το φιλοτέχνησαν Έλληνες γλύπτες και αυτό έχει την αξία του… Ε! και για να μη ξεχνάμε ή καλύτερα να μη ξεχνούν από που ξεκίνησε ο πολιτισμός της Ευρώπης 😉

    ΑΦιλιά Νίκο μου και εύχομαι να έχεις ένα ήσυχο φθινόπωρο! 🙂

  22. Ο/Η side21 λέει:

    Όπως πάνε τα πράγματα … δε μας σώνει ούτε ο Δίας ούτε η Αθηνά … αλλά πρέπει να εφαρμόσουμε το άλλο μισό του ρητού … εκείνο που λέει να «κουνήσουμε το χεράκι μας και όχι μόνο … » Όσο για την Ευρώπη περνάει άλλη μια μεγάλη κρίση απ’ τις τόσες στην ιστορία της !!!
    Ευχές για έναν ευχάριστο, ξένοιαστο, δημιουργικό Σεπτέμβρη …

  23. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Σιδερή μου!
    Κοίτα να δεις τι νομίζω, ο Δίας ως Έλληνας σίγουρα δεν έχει κατά νου, ν’ αφήσει όλο αυτόν τον μύθο περί Ευρώπης να «φουντάρει»…(μόνο και μόνο από εγωισμό!)
    Όσο για την Αθηνά, θα συμφωνήσω μαζί σου, μόνο με το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» … εμείς μόνοι μας θα σωθούμε! 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη και εύχομαι καλό Φθινόπωρο! 🙂

  24. Ο/Η Levina λέει:

    Nα ήταν μόνο το μέλλον της Ευρώπης που φαντάζει δυσοίωνο καλά θα ήταν… με κάποιο τρόπο θα το σιάχναμε Μαγισσούλα μου … εδώ όλη η γη βρίσκεται σε αναβρασμό και δεν ξέρεις τι να πρωτομαζέψεις….ένα ντόμινο που το ένα κομμάτι φέρνει καταστροφή σε κάποιο άλλο…
    Κάτι δεν πάει καλά ή απλά έτσι μου φαίνεται ;

    Καλό Φθινόπωρο να έχουμε γειτονάκι μου … ελπίδα και δύναμη για ότι έρχεται ….
    σε φιλώ πολύ 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Γι αυτό Εύη μου, πρέπει πρώτα ν’ αρχίσουμε να περιμαζεύουμε τα του οίκου μας, για να μπορέσουμε να σκεφτούμε και την υπόλοιπη ανθρωπότητα… 😉

      ΑΦιλιά γειτοπούλα, καλό φθινόπωρο να έχουμε με υγεία πάνω απ’ όλα! 🙂

  25. Ο/Η ANAZHTHSH λέει:

    Να ΄μαι κι εγώ…
    τον χάζεψα το μύθο αν και μ΄ενόχλησε κάπου το φαλλοκρατικόν της υπόθεσης…
    Στεφανία μου αγαπημένη, καλό φθινόπωρο!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς την!
      Χαίρομαι για την όμορφη παρουσία σου… χάθηκες και μας έλειψες! 😉
      Βλέπεις το «φαλλοκρατικό», ξεκινάει από την αρχαιότητα, έτσι η «δουλειά» που μένει να κάνουν οι γυναίκες είναι τεράστια…

      ΑΦιλιά Όλυ μου αγαπημένη, καλό μας φθινόπωρο! :)))))))))))))))

  26. Ο/Η dodo λέει:

    Πριν πολλά χρόνια ένιωθα υπερηφάνεια γιά το ευρωπαϊκό όραμα καί εμπιστοσύνη στο μέλλον του- αφελή που είναι τα νιάτα… :-Ρ

  27. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλώς μας ήρθες… χαίρομαι που οι οδηγίες μάλλον έπιασαν τόπο! 😉
    Γιατί έχω την αίσθηση, πως η «αφέλεια» συνεχίζεται και στους μεγαλύτερους;
    Προς το παρόν παλεύω με τα κουνούπια που μου τρώνε τα χέρια… τα πόδια έχουν σιτρονέλα! 😦

    ΑΦιλιά dodo …φθινοπωρινά και ακόμα χαμογελαστά (λόγω φαγούρας!) 🙂

  28. Ο/Η Antriana..Io λέει:

    Είμαι εδώ και ώρες στα μπλογκς καθότι αρνούμαι να διαβάσω πεισματικά το μάθημα της εξεταστικής (δεν είμαι στα καλύτερα μου σήμερα), άφησα το μπλογκ σου τελευταίο. Ηθελα να κλείσω τη μέρα με μια ιστορία, με μια γραπτή αφήγηση, και βρήκα ακριβώς αυτό που ήθελα.. Τι ωραία! Οσο γιαυτον τον μύθο, μου τον αφηγουνταν με την πρώτη ευκαιρία ο μπαμπας μου όσο ήμουν στο δημοτικό.. Τώρα που μεγαλωσα, βλέποντας κι αυτή την κατάσταση στη χώρα μας, λυπάμαι, και λυπάμαι πολύ! Εχουμε δώσει τα φώτα στους άλλους πολιτισμούς κι εμείς επιτρεψαμε να ζούμε στο σκοτάδι! Εύχομαι κάποια στιγμή να ανατραπεί αυτό…το ελπίζω κιόλας.

  29. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Κοίτα να δεις καλή μου Αντριάνα, ότι και να κάνουμε εμείς ή όλη η ανθρωπότητα, το ότι ο Ελληνικός πολιτισμός έδωσε τα φώτα του στην Ευρώπη δεν θ’ αλλάξει ποτέ, γιατί είναι γεγονός.. ίσως να μη πρέπει να είμαστε τόσο αφελής και να μη μαγευόμαστε από όμορφους ταύρους που συμβολίζουν και τα πολλά λόγια με πονηρούς σκοπούς! 😉

    ΑΦιλιά καλό φθινόπωρο και καλή επιτυχία στην εξεταστική σου! 🙂

  30. Ο/Η Κάκια Παυλίδου λέει:

    Αυτές τις ΜυθοΠλαστικές επιΝοήσεις των Αρχαίων Ελλήνων πληρώνουμε τώρα…

    Μάλλον η Ευρώπη ζητά διαζύγιο και μας επιστρέφει Αφηνιασμένο τον ….. Ταύρο!!!..

    Φιλί……………..

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ή πάλι Κάκια μου, μήπως εμείς εξ-ακολουθούμε να νομίζουμε ότι είμαστε το κέντρο της γης;
      Και αν δεν ταΐσουμε τον αφηνιασμένο ταύρο, αυτός θα πεθάνει από Ασιτία;

      ΑΦιλιά χαμογελαστά! 🙂

  31. Ο/Η xristin λέει:

    Αυτός ο ερωτιάρης και άπιστος Δίας δεν είχε τον……Θεό του!
    Εκτός ότι είχε 451 επίθετα και προσωνύμια (λέτε να άκουγε σε όλα ο…..αθεόφοβος;)δεν άφησε σπηλιά για σπηλιά που να μην επιδείξει τις εντυπωσιακές επιδόσεις του στις πιο hot στάσεις του Κάμα Σούτρα .
    Θεές,νύμφες και θνητές μετρούσαν με μανία τους…….σταλακτίτες στις σπηλιές!
    Πληροφορίες που λένε ότι την έβρισκε και με το ταντρικό σεξ κρίνονται αβάσιμες,γιατί όταν ο Δίας ενημερώθηκε ότι το ταντρικό έχει σκοπό κυρίως την πνευματική ενότητα του ζευγαριού…….έκανε κατοστάρι σε χρόνο που θα ζήλευε μέχρι και ο Γιουσέιν Μπολτ!
    Να είσαι καλά!

  32. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Α! γεια σου Χριστίνα! 🙂
    Καλά πάνε τα σχόλια… άντε να ξεθαρρέψουμε λιγουλάκι και να πούμε αυτό που πραγματικά πιστεύουμε! 😉
    Και αναρωτιέμαι μήπως είναι πια καιρός να δούμε ΚΑΙ τη ζημιά στα ήθη και τα έθιμα που έχει κάνει η μυθολογία μας… δημιουργώντας ανθρώπους που είναι μισοί άνθρωποι και μισοί ζώα!
    Να δούμε όμως και τη γυναικεία βλακεία! 😉

    ΑΦιλιά να είσαι και εσύ καλά! :)))))))))))))))))))

  33. Ο/Η marron λέει:

    Τώρα αξιώθηκα να σε διαβάσω, και βλέπω μια ελληνοκεντρικότητα και στη δική σου σκέψη… Τι καλά! Δε θυμόμουν ότι ήταν μητέρα του Μίνωα… Μου άρεσε που σταχυολόγησες όλες αυτές τις αναπαραστάσεις!!! Ένα βιαστικό σχόλιο μέσα στο τρέξιμο, αφήνω….
    Να έχεις ένα όμορφο φθινόπωρο, καλή μου Αιναφετς! Καιρό έχω να σου στείλω Αφιλιά! Ετοιμοπαράδοτα παρακαλώ!!! ❤

  34. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Όταν διάβασα, ma cherie, την ανάρτηση σου, είπα: » Α! να και που η Μάρω ασχολείται με θεότητες και με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό» … 😉
    Είδες τελικά απ’ την «ελαφρόμυαλη» Ευρώπη γεννήθηκε ο Μίνωας και αναρωτιέμαι αν σημαίνει κάτι!!!

    ΑΦιλιά και να έχουμε ένα όμορφο και δημιουργικό φθινόπωρο! 🙂

  35. Ο/Η Π....Ξωτικό λέει:

    Κοίτα να δείς
    κι εγώ σαν την Άστρια στο σύγχρονο γλυπτό κόλλησα,
    που μάλλον της είναι οτι πρέπει της τωρινής Ευρώπης ;-))

    Καλή εικονογράφηση μαγισσούλα !!!
    Αφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφθινωπορινά !!!

  36. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Δεν πάει να είναι Ελλήνων καλλιτεχνών το τωρινό άγαλμα της Ευρώπης, το βρίσκω κακάσχημο… Μια χαζοχαρούμενη κοπελιά πάνω σ’ ένα «νταβραντισμένο» (αλίμονο!) ταύρο, μας κάνει χαρούλες!
    Άσε γιατί με πιάνουν τα καλλιτεχνικό-φεμινιστικά μου!
    Καλά προχωράει η εικονογράφηση… έτσι μπορώ και απαντώ στις αγαπούλες μου!!! 😉

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκια πολύ φθινοπωρινά σήμερα στο βουνό μου! 🙂

  37. Αθάνατοι ελληνικοί μύθοι, στηρίγματα για την παγκόσμια κουλτούρα. :]]]]]

Σχολιάστε

