Η Tέχνη της Νύχτας…

«Ο άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν’ ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και αν είναι δυνατό, να διατυπώνει μερικές σκέψεις. Αλλιώτικα χάνει την αίσθηση του καλού και τη τάση προς αυτό…»
Γκαίτε.

Με τον ίδιο τρόπο που φροντίζουμε το σώμα μας, τρώγοντας όσο μπορούμε πιο σωστά, με τον ίδιο τρόπο νομίζω πως πρέπει να τρέφουμε και το νου μας, δίνοντας του την κατάλληλη πνευματική τροφή.

Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στη «Τέχνη της Νύχτας», γιατί η νύχτα γοητεύει, εμπνέει και μαγεύει ποιητές, συγγραφείς, ζωγράφους, γλύπτες, φωτογράφους και όχι μόνο…

.

«Βαθιά τη νύχτα, τα μεσάνυχτα
με τ’ ανοιχτά φτερά του ονείρου,
πετά η ψυχή μου, σκλάβα ελεύθερη
στους μυστικούς κόσμους του Απείρου.»

Γεώργιος Δροσίνης

 

 

Ο Mark Gee,  είναι ένας Αυστραλός φωτογράφος που καταφέρνει υπέροχα να μεταδώσει την μαγεία της νύχτας.
Το 2013 κέρδισε το βραβείο, «Astronomy Photographe of the Year».
Φέτος λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό που γίνεται από τις 20 με τις 26 Απριλίου με θέμα: «International Dark Sky Week».
Μπορείτε να δείτε επίσης και τη δουλειά του, στα παρακάτω videos.

.

 

.

Πολλούς ζωγράφους, ενέπνευσε η νύχτα:

 

nuit-luneElie Elgarat.
(Σύγχρονος ζωγράφος)

.

07-seascape-night-effectClaude Monet (1840-1926)

.

Munch - Nuit EtoiléeEdward Munch (1900-1944)

.

vincent-van-gogh-13

Van Gogh (1853-1890)

.

.

Κι «ένα γλυκό τραγούδι» όπως μας προτείνει ο Γκαίτε και μπορεί να θεωρηθεί ως ο απόλυτος ύμνος στη νύχτα!

.

 

.

Και μια αγαπημένη μου παροιμία:
«Της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά»…

Αλλά:
«Την αυγή μπορείς να τη φτάσεις μόνο περπατώντας το μονοπάτι της νύχτας».
Χαλίλ Γκιμπράν.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

41 Responses to Η Tέχνη της Νύχτας…

  1. Απόψε η νύχτα έχει την τιμητική της. Υπέροχο υλικό Στεφανία μου!
    Αν και λατρεύω τον ήλιο, παραδέχομαι πως η νύχτα είναι σαγηνευτική και απρόβλεπτη.
    Να έχεις μια υπέροχη νύχτα απόψε 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Α! και η ίδια είμαι παιδί της μέρας Μαρία και βασικά του ήλιου που έχω τιμήσει δεόντως πολλάκις… όπως σε μια επέτειο πριν κάτι χρόνια! 😉

      https://ainafetst.wordpress.com/2011/07/06/anniversair/

      Τα απρόβλεπτα και τα παιχνίδια που μας παίζει η νύχτα είδα, αν για κάποιο λόγο μάς κολλήσει κάποια ιδέα νυχτιάτικα και είπα να την εξευμενίσω!

      ΑΦιλιά και καλό μας βροχερό (πολύ) απογευματάκι! 🙂

  2. Ο/Η Φλώρα λέει:

    Δεν είναι τυχαίο πως η πραγματική ξεκούραση, ο καλύτερος ύπνος είναι κάτω απ’ τ’ άστρα τ’ ουρανού.
    Το spente le stelle ήταν και είναι το αγαπημένο μου.

  3. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ποτέ Φλώρα μου δεν έχω κοιμηθεί πραγματικά κάτω από τ’ άστρα τ’ ουρανού και αυτό γιατί με λατρεύουν τα κουνούπια… το ξέρω, το ξέρω, καθόλου ρομαντικό!!! 😉

    Αχ! και αυτό το spente le stelle με την υπέροχη φωνή της Emma Chapplin….τι θυμίζει…για μένα είναι το απόλυτο ερωτικό τραγούδι! ❤

    ΑΦιλιά και εύχομαι να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ, με ή χωρίς άστρα! 🙂

  4. Ο/Η Π....Ξωτικό λέει:

    Μμμμ όλα είναι τέχνη τελικά 😉

    Πολύ μου άρεσε το 2ο βίντεο με τις σιλουέτες και η τραγουδάρα βέβαια .
    Αμέσως θυμήθηκα μια υπέροχη έκθεση του Λουκά Χαψή που είδα και νομίζω θα σου αρέσει :
    http://greekmagazino.net/archei-chori-kato-apo-ton-enastro-ourano-tis-elladas/#arvlbdata

    αλλά πιο πολύ τα πρώτα λόγια συν…ένα ευχαριστώ που πρέπει να βρίσκει να πεί κάθε μέρα .

    Κι εγώ σήμερα θα πώ ένα μεγάλο σε εσένα !!!!

    Αφφφφφφφ πολλάαααα σαν αστεράκια σε νύχτα χωρίς φεγγάρι

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω! απίστευτες φωτογραφίες και σίγουρα μοναδικές! Μαγικό ότι συνδέεται με τον Αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και το σύμπαν, χίλια ευχαριστώ Ξωτικούλι μου!

      Προσωπικά τα τελευταία χρόνια, φροντίζω όσο μπορώ τη τροφή που δίνω στο νου μου και αυτό ήθελα να τονίσω με αυτή την ανάρτηση και νομίζω πως είναι κάτι που θα έπρεπε να φροντίζει ο καθένας μας… δεν είναι και τόσο δύσκολο, λίγη καλή μουσική, λίγα λόγια αγάπης και όμορφες εικόνες (ειδικά όταν ζούμε μες τη πόλη και μόνο για ασχήμια μιλούν τα ΜΜΕ), εξάλλου αυτό ονόμαζαν «ψυχ-αγωγία» οι πρόγονοι μας! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά, περιμένοντας επιτέλους την άνοιξη… μουλιάσαμε! 🙂

  5. Ο/Η Lysippe λέει:

    Έμεινα περισσότερο στους πίνακες, στη Emma Shapplin και τον Γκιμπράν. ❤
    Άκρως γοητευτική και μυστήρια η νύχτα. Έχει μοναδική ομορφιά.
    Ωραία η ιδέα σου, μαγισσούλα μου. Φιλάκια πολλά!!!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έμεινες στην ομορφιά που έχουν οι πίνακες των μεγάλων ζωγράφων, σε μια υπέροχη φωνή και σε λόγια αγάπης… έτσι είναι Λυσίππη μου, αν κανείς δεν περπατήσει το μονοπάτι της νύχτας, δεν θα φτάσει την αυγή…κάπως έτσι στα τυφλά φαίνεται πως περπατάμε! 😉

      ΑΦιλιά και καλό υπόλοιπο Κυριακής! 🙂

  6. ;Όμορφη ανάρτηση, για τις πιο μυστήρια, όμορφες ώρες στην ζωή μας. Τις ώρες της νύχτας. Τελικά Στεφανία, πρέπει να έχεις έμπνευση νυχτερινή, για να κάνεις τόσο όμορφες αναρτήσεις!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Σίγουρα Ευάγγελε, η νύχτα είναι γεμάτη ομορφιά και μυστήριο και οι ώρες που κοιμόμαστε βαθιά είναι επίσης γεμάτες μυστήριο, γι αυτό και είναι όμορφες…φτάνει να μην έχουμε αϋπνίες! 😉
      Θεωρώ τον ύπνο πολύ σοβαρή υπόθεση, σ’ αυτές τις ώρες ο εγκέφαλος βάζει τάξη και νομίζω πως τα ξενύχτια δεν μας ανανεώνουν!

      Σαν χαρακτήρας δεν είμαι νυχτερινός τύπος, νυστάζω νωρίς και δύσκολα μπορώ να ζωγραφίσω όταν βραδιάζει, χρειάζομαι το φυσικό φως της μέρας και καθώς πέφτει το φως, πέφτει και η διάθεση μου για οτιδήποτε έχει σχέση με δημιουργικότητα!

      ΑΦιλιά και αυτές τις μέρες σκέφτομαι τα «παιδιά των δέντρων», ειδικά με τις βροχές! 🙂

  7. Ο/Η Stella Vardaki λέει:

    χχμμμ δεν ειμαι καθολου της νυχτας.. δεν βλεπω την ωρα να ερθει το πρωι και το φως, δεν μου αρεσει το σκοταδι και δεν μου αρεσει καθολου το σπιτι τη νυχτα.. αν θα μπορουσα να ειμαι καθε βραδυ εξω, να κανω πραγματα με φιλους κλπ οκ αλλα δεν θα ηταν κουραστικο κι αυτο;

    ωραια το εθεσες παντως ;)))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ούτε κι εγώ είμαι της νύχτας Στέλλα μου και δεν μου άρεσε ποτέ το ξενύχτι ακόμα και όταν ήμουν πολύ νέα (!) απλά φροντίζω πια τα βραδάκια να κάνω μόνο πράγματα που δεν θα επιβαρύνουν τον ψυχισμό μου, όπως πχ blogging!!! 😉
      Ευτυχώς που ο σύντροφος μου, έχει και αυτός την ίδια διάθεση, βλέπεις δεν μας αρέσει να βγαίνουμε τα βράδια, δεν μας αρέσει η πολυκοσμία, γι αυτό εξάλλου ζούμε στην εξοχή! 😉

      Λένε, πως η νύχτα-ύπνος μας, εξαρτάται από το πώς έχουμε περάσει τη μέρα μας!

      ΑΦιλιά και εύχομαι να έχεις ένα όμορφο απόγευμα, όπως εσύ το επιθυμείς! 🙂

  8. Ο/Η Hengeo λέει:

    Ωραίο θέμα Στεφανία, δες και αυτό: http://www.perseus.gr/

    Δεν παίζεται ο άνθρωπος!

    ΑΦ!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Σίγουρα δεν παίζεται ο άνθρωπος Γιώργο μου και αυτό το αποδεικνύει με τις πράξεις του, φτάνει να το θέλει η καρδούλα του και φυσικά να έχει και τον κατάλληλο εξοπλισμό! 😉
      Καταπληκτικός ο Αντώνης Αγιομαμίτης όπως και ο Λουκάς Καψής (το link στο σχόλιο του Ξωτικού πιο πάνω!) ευχαριστώ για το link!
      Θαυμάζω όσους καταφέρνουν ν’ αποδώσουν τη μαγεία της νύχτας!
      Πάντως θυμάμαι να έχω δει και δικές σου νυχτερινές φωτογραφίες που ήταν εξαιρετικές! 😉

      ΑΦ! και σίγουρα «δεν παιζόμαστε», όταν το θέλουμε Γιώργο! 🙂

  9. Ο/Η dodo λέει:

    Λόγια, μουσικές και εικόνες, όλα όμορφα, όλα ξεχωριστά διαλεγμένα, προσφέρονται εδώ: εξαιρετική νυκτερινή συντροφιά 😉

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Επειδή δεν είμαι της νύχτας, αλλά σίγουρα με μαγεύει, αποφάσισα να την εξευμενίσω και να την τιμήσω όπως της αξίζει… χαίρομαι αν τα κατάφερα! 😉

    ΑΦιλιά dodoula μου! ❤

  11. Ο/Η aristea k λέει:

    Δεν είχα ίντερνετ από χτες …πριν λίγο αποκαταστάθηκε η σύνδεση. Ξέρεις τι μου έλειψε Στεφανία μου ; Η μαγεία της μουσικής! Μετά από ένα πρόβλημα στον υπολογιστή, κάτι μήνες πριν, χάθηκε η μουσική βιβλιοθήκη που είχα, και δεν μπορώ να περάσω πια κι άλλα CDs. Έτσι το διαδίκτυο είναι η πρόσβασή μου στον ήχο!
    Ήμουν κατσουφιασμένη όλη μέρα! Με το που ήρθε η σύνδεση άνοιξα το μπλογκ να ακούσω τη μουσική μου!
    Θα έρθω αύριο ( κλασσικά) για τα βιντεακια!
    Φιλάκια πολλά ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μεγάλη υπόθεση η πνευματική τροφή Αριστέα μου και απ’ ότι διαπιστώνω λίγους ενδιαφέρει… είδες τελικά με πόσα λίγα μπορούμε να είμαστε καλά; 😉
      Τα βιντεάκια είναι και αυτά μια καλή τροφή για το μυαλουδάκι μας και είμαι σίγουρη πως θα σου αρέσουν!

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλή εβδομάδα να έχουμε! 🙂

  12. Ο/Η ekfrasou λέει:

    αγαπαμε νυχτα και μερα μαζι! χιχιχ

    καλη εβδομαδα να εχεις Στεφανια μου!
    φιλακια πολλα!

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλώς το κορίτσι μας!
    Αυτό που η ίδια αγαπώ σε σένα Κική μου, είναι που πριν ακόμα απαντήσεις στα σχόλια στο blog σου, έρχεσαι να διαβάσεις τα posts των φίλων σου και να ευχηθείς καλή βδομάδα… αυτό δείχνει πολλά! 😉
    Καλή δημιουργική βδομάδα εύχομαι! 🙂

    ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και περιμένω να δω τα της κουμπαριάς! ❤

    • Ο/Η ekfrasou λέει:

      Στεφανία μου γλυκιά τί παρατήρησες; χιχιχι
      Θα σου πω με το χέρι στην καρδιά γιατί το κάνω αυτό!
      Ακόμη και έτσι μπορώ να δώσω προτεραιότητα και να ευχηθώ στον συνάνθρωπο. Είναι ενδόμυχη αυτή η κίνηση για μένα.
      Χαίρομαι που το πρόσεξες!
      Φιλάκια πολλά!

  14. Ο/Η me (maria) λέει:

    Με μάγεψες κυριολεκτικά απόψε!!
    Συμφωνώ απόλυτα με τη φράση του Γκαίτε…και σε ευχαριστώ για την ομορφιά που με πλημμύρισες!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι Μαρία μου και τώρα που το σκέφτομαι και το δικό σου σπιτικό προσφέρει «τροφή» με τις εκπληκτικές του φωτογραφίες! 😉

      ΑΦιλιά και καλή μας μέρα, ηλιόλουστη ακόμα! 🙂

  15. Ο/Η H.Constantinos λέει:

    Νύχτα χιλιοτραγουδημένη!!

    Και όλα αυτά τα διάφορα του στυλ «Οποιος νύχτα περπατεί, λάσπες κλπ, κλπ» είναι κακοήθειες!!

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Σε σκεφτόμουν Constantin (θυμόμουν τις δικές σου νυχτερινές λήψεις) όταν ανακάλυψα τον Mark Gee και είμαι περίεργη να δω αν θα πάρει φέτος πάλι κάποιο βραβείο!

    Δεν ξέρω τι παθαίνει «όποιος νύχτα περπατεί…etc» αλλά ξέρω πολύ καλά «πως της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά»… έχω περάσει κάτι νύχτες κολλημένη σε κάτι που το πρωί μου φάνηκε γελοίο! 😉

    ΑΦιλιά και περιμένουμε τώρα δικά σου «shoots»! 🙂

  17. Ο/Η melita λέει:

    Καλησπέρα μαγισσούλα και χρόνια πολλά μιας και εμείς δεν τα έχουμε πει .
    Απόλαυσα τόσο το ποίημα όσο και τα βιντεάκια .Και θα ήθελα να σου αφιερώσω το εξής τραγούδι μιας και το φεγγάρι είναι συνδεμένο άρρηκτα με την νύκτα.Σε φιλώ γλυκά!

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μελιταααααααααααααααααααααααααααα! που ήσουν????????????????????
    Ευχαριστώ για το πολύ πολύ τρυφερό τραγούδι!

    Χρόνια μας Πολλά και εύχομαι ότι σε κράτησε μακριά όλο αυτό τον καιρό, να το έχεις αφήσει πίσω σου για τα καλά! 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! ❤

  19. Ο/Η Levina λέει:

    Να λοιπόν που βρήκες ένα από τα ευαίσθητα σημεία μου… την νύχτα…
    για εμένα είναι οι καλύτερες ώρες οι νυχτερινές, τότε που όλα γύρω μου
    έχουν ησυχάσει για να φροντίσω κι εγώ το πνεύμα μου και μέσα από
    αυτό την ψυχολογία μου …
    Όχι πως δεν αγαπώ τις μέρες μου… απλά έχω διαχωρίσει μέσα μου
    τι μπορώ να δώσω από τον εαυτό μου στην ημέρα και τι στην νύχτα… κι έτσι
    όλα βαίνουν καλώς 🙂
    Την Σάπλιν την γνώρισα περίπου μια δεκαετία πριν και με εντυπωσίασε
    η καθαρότητα της φωνής της !!!

    Και μια Βασίλισσα της Νύχτας από τον Μαγικό Αυλό…σίγουρα το γνωρίζεις…
    με μια ακόμα πιο εξαίσια φωνή…

    Όμορφη νύχτα να έχουμε χαμογελαστή μου γειτόνισσα 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το pc…έχει πρόβλημα… η μισή οθόνη είναι φλου…
      Το κλότσησα χθες όταν μείναμε χωρίς ρεύμα
      Το ρεύμα Οκ το pc OXI!
      Ελπίζω να μπορέσω να ξαναγράψω… 😦

      ΑΦιλιά προβληματισμένα (μόνο τεχνολογικά!) 🙂

      ΥΓ: Mail Οκ!

  20. Θα ήθελα να αρχίσω με την φράση…να έχεις την ευχή μου..!!!
    δεν ξερω αν αγαπω την νύχτα.. όμως πάντα το φεγγαρι και τα αστερια ασκούσαν επάνω μου εναν ρομαντισμό θα έλεγα.. και ήταν τα μόνα τότε… που είχαμε χρονο να τα κοιταμε και να είναι αυτή η διασκέδαση μας.. με τα τραγουδια του Πρίσλευ..να τα ακουμε απο χιλιοπαιγμενους δίσκους.. στο πικ απ..
    Αυτό που θα σου πώ δεν έχει σχεση με την νύχτα αλλα με την θρέψη τις ευχαρίστησης…εχθες πηγα στην λαική.. και πήρα ενα μικρό γλαστράκι του ενός ευρώ.. με μια μικρή κατακκόκινη πετούνια μεσα….. δίπλα μου βρέθηκε μια κυρία…μου είπε …. μου αρεσουν πολύ τα λουλουδια αλλά έτσι που μας κατάντησαν σκεφτομαι και το ευρω να δώσω μου αρέσει να πίνω το καφεδακι μου κοιτάζοντας ένα λουλουδι… παντα είχα επανω στο τραπεζι μου.. μια γλαστρούλα… την συνεχεια σε αφήνω να την φανταστείς.. πόσο έχουμε αναγκη να βλέπουμε όμορφα πράγματα και πόσο αυτά μας φέρνουν χαμόγελο στα χείλη… σε ευχαριστώ πολύ για ότι διαβαζω εδώ μεσα !!!! φιλακια ευχαρίστησης..!!!

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το ίδιο σημαντικό για μένα Ρούλα μου, είναι να πίνω ή να τρώω κάτι, που μου αρέσει, με το να απολαμβάνω οτιδήποτε γεμίζει χαρά τη καρδιά μου και νομίζω πως όποιος το έχει καταλάβει καλά αυτό έχει κάνει ένα τεράστιο βήμα μπροστά…

    ΑΦιλιά! καλό μας μήνα και να έχεις μια χαρούμενη Πρωτομαγιά! ❤

    ΥΓ: Έχω τεράστιο πρόβλημα με τη καταλάθος κλωτσιά που έδωσα χθες στο pc μου!
    (λειτουργεί μόνο η μισή οθόνη) 😦

    • σίγουρα θα θέλει συνεργείο….. μα και σύ παιδί μου κλωτσιά.. και καταλάθος..; υπομονή.. μπορεί να θεραπευτεί μονο του..!!!!φιλακιαααα!!!

      • Καλή Πρωτομαγιααααααα..!!! .. ξέχασα να σου πω..

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Α! Ρουλίτσα μου, ο Παρμυθοσύντροφος μου βρήκε τη λύση, συνέδεσε το κομπιούτερ μου με την TV και τώρα βλέπω την ανάρτηση μου, ταρτινοκολόρ! (αφού η οθόνη του pc έχει μόνο πρόβλημα.)!!! 😉
          Και έτσι αυτό που μου δίδαξε η ζωή, βγαίνει αληθινό:
          Για τα πάντα υπάρχει λύση (εκτός από τα σοβαρά θέματα υγείας)…

          ΑΦιλιά Καλό μας Μήνα και καλό υπόλοιπο Πρωτομαγιάς! 🙂

  22. Καλή μέρα και καλή Πρωτομαγιά μαγισσούλα μου!!! Καλό μήνα!!! !!ΦΑΣΜΑ!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλό μήνα να έχουμε ΑΑΓιάννη μου!
      Και ας ελπίσουμε μόνο με καλές εκπλήξεις!!! 😉

      Ευχαριστώ για το τραγούδι και ευχαριστώ που τα τελευταία χρόνια, είσαι πιστός στο ραντεβού σου/μας!

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! ❤

  23. Ο/Η xristin λέει:

    Πολύ όμορφη η ανάρτηση σου Στεφανία και δικαίως o Mark Gee κέρδισε το βραβείο στον διαγωνισμό, γιατί ο άνθρωπος έχει φαντασία και ξέρει να την χρησιμοποιήσει. Το πακέτο συμπληρώνει η πολύ καλή μουσική.
    Για το Spente le stele τι να πω που να μην έχει ειπωθεί;
    Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πόσο «ταιριάζει» το πρόσωπο της Emma με το συγκεκριμένο είδος μουσικής.
    Λες και γράφτηκε αποκλειστικά για εκείνη.
    Για την νύχτα έχω πολλά να πω αλλά φοβάμαι μην τα δει η μέρα και με πλακώσει στις φάπες!
    Τα φιλιά μου

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και εγώ είμαι περίεργη να δω αν ο Gee θα πάρει και φέτος βραβείο!
    Δεν έχω και πολύ καλές σχέσεις με τη νύχτα, είμαι παιδί του ήλιου!
    Η μέρα μου έχει δώσει αρκετές φάπες για τα νυχτοπερπατήματα μου και μάλιστα έχω αλλάξει και την παροιμία για να μου ταιριάζει καλύτερα:
    Της νύχτας τα φαντάσματα (φαντασιώσεις) τα βλέπει η μέρα και γελά! 😉

    ΑΦιλιά πάντα χαμογελαστά και καλό μας μήνα! ❤

Σχολιάστε

