Παράθυρα…

 

Η σχέση μου με τα παράθυρα είναι ειδική, όχι μόνο γιατί είναι χιλιοτραγουδισμένα και χιλιοφωτογραφισμένα και επειδή τα έχω ζωγραφίσει και η ίδια, αλλά γιατί είναι άνοιγμα στο φως και όπως λέγεται είναι, τα μάτια της ψυχής μας…

Ο κακός καιρός πάντα φαίνεται χειρότερος μέσα απ’ ένα παράθυρο.
Και ο κακός άνθρωπος είναι όπως ένα βρώμικο παράθυρο, δεν αφήνει ποτέ το φως να περάσει μέσα του, άσε που συμβαίνει να δείχνεις την όμορφη θέα σε κάποιον και αυτός να βλέπει μόνο το βρώμικο παράθυρο

«Πολλά βιβλία σημαίνουν πολλά παράθυρα.
Πολλά παράθυρα σημαίνουν πολλά νέα φώτα.
Μη κολλάς σ’ ένα παράθυρο, σ’ ένα βιβλίο, σ’ έναν άνθρωπο,
σε μια χαρά, σε μια πίστη!
Πολλαπλασίασε τα παράθυρα σου.
Σοφία είναι ένα σπίτι που είναι φτιαγμένο μόνο από παράθυρα
Mehmet Murat Ilden.

.

010520141752(«Παράθυρο»λιθογραφία 1982)

Χμ!  και εδώ το Παράθυρο «μου» που στάθηκε η αφορμή να γνωρίσω (link για αυτούς που τους αρέσουν οι συμπτώσεις!) τον Παραμυθοσύντροφο μου πριν 30 χρόνια…

.

05122009229

Και όπως είναι φυσικό το «Παράθυρο» πήρε τη θέση του, στο υπνοδωμάτιο μας!

.

Και μιλώντας για παράθυρα, θα ήταν μεγάλο μου λάθος να παραλείψω, ένα από τα ωραιότερα ποιήματα του Καβάφη, με τίτλο «Τά Παράθυρα».

.manuscript-Ta_parathyra

kavafis_ypografiΚωνσταντίνος Καβάφης.

.

«Ένα απόγευμα ανακάλυψα τα παράθυρα
και μετά τίποτα δεν ήταν πια το ίδιο.»
Anne Spollen.

και ας μη ξεχνάμε πως,

«Το παράθυρο στο σύμπαν ανοίγει
και προς τα μέσα και προς τα έξω».
Danie Lee Edstrom.

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα, Φροντίδα φυτών. Bookmark the permalink.

46 Responses to Παράθυρα…

  1. Ο/Η Hengeo λέει:

    Όμορφη ανάρτηση! Εγώ πάλι έχω το εξής θέμα με τα παράθυρα, αν έχει δίπλα μου ένα ενώ διαβάζω ή κάνω οτιδήποτε άλλο που θέλει συγκέντρωση, εγώ κοιτάω έξω και πάει η συγκέντρωση χαχα!

    Καλό μήνα Στεφανία και ΑΦ!

  2. Ο/Η φεγγαρενια λέει:

    νεραιδουλα εγω δε θα πω τιποτα για το παραθυρο θα πω οτι με το λινκ που εβαλες μου θυμισες τα παλια κι ολη την παλιοπαρεα να ναι ολοι τους καλα ευχομαι Νατασακι Γιαννη Δημητρη Θηριο ακι όλοι οι αλλοι…Σιγουρα παντως τιποτα μα τιποτα δεν είναι τυχαιο στη ζωη

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! Μαρία-ΦΕΜ μου, το ίδιο παθαίνω και εγώ όταν βάζω παλιά λινκ… διαβάζω τα σχόλια μας και πάντα μα πάντα συγκινούμαι! 😉
      Η πάρε-ούλα είναι καλά και επικοινωνώ με mail με τους περισσότερους!
      Ναι, κοιτάζοντας πίσω, σίγουρα τίποτα δεν είναι τυχαίο!

      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη και στα τρία σας…και την Κυριακή θα είμαι νοερά μαζί σας! ❤

  3. Ο/Η Tzina λέει:

    Δεν είναι περίεργο;..
    Τα παράθυρα αρέσουν και σ’ εμένα πολύ!
    (έχω την αίσθηση πως ταιριάζουμε σε πολλά) 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα Τζίνα μου, τ’ ότι επικοινωνούμε δεν είναι τυχαίο και σίγουρα έχουμε πολλά κοινά, γι αυτό και μας αρέσει ν’ ανταλλάσσουμε επισκέψεις, ας είναι και διαδικτυακές! 😉

      ΑΦιλιά χαμογελαστά και να έχεις ένα πανέμορφο μήνα! 🙂

  4. Ο/Η Maria Fe λέει:

    Υπεροχα τα παραθυρα σας καθως και το κειμενο..
    Δεν το σκεφτηκα ποτε πως εχουν αυτη την εννοια..
    Για το τραγουδι δεν θα πω πολλα.. Αγαπημενο!
    Καλο μηνα ευχομαι

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Συνήθως τα πράγματα γύρω και μέσα μας, μπορούν να έχουν την έννοια που εμείς τους δίνουμε, όπως πχ να δείχνεις σε κάποιον το φεγγάρι και αυτός να κοιτάζει το δάκτυλο σου! 😉
      Ελπίζω Μαρία μου, πως το «σας» δεν είναι πληθυντικός ευγενείας… γιατί η επι-κοινωνία δεν έχει ηλικία…

      ΑΦιλιά και να έχεις και εσύ ένα δημιουργικό μήνα! 🙂

  5. Ο/Η joan petra λέει:

    Α, το ίδιο τραγούδι το ανέβασα κι εγώ χθες! Διάβασα την ιστορία της γνωριμίας σας Στεφανία μου, πολύ συγκινητική! Να είστε πάντα καλά και ευτυχισμένοι. Τα Παράθυρα λατρεμένα! Καλημέρα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! τι μου έκανες Joanoula αγαπημένη… πήγα ν’ ακούσω το τραγουδάκι στο σπιτικό σου και κόλλησα στο ταξίδι της Κατερίνας στο Παρίσι και τα «πήρα» άγρια, αφού τα είχα πάρει πριν με τον ΟΤΕΣ σου, γι αυτό πάω να κουρέψω το χορτάρι- γκαζόν για να μην ακούσω τις αθλιότητες της TV μας, μπας και έρθω στα ίσια μου! 😉

      ΑΦιλιά και καλό μας βραδάκι! 🙂

  6. Ο/Η melita λέει:

    Και εμένα μου αρέσουν τα παράθυρα είτε είναι του σπιτιού είτε της ψυχής .Να τα ανοίγεις και να μπαίνει μέσα φως και καθαρός αέρας!
    Καλησπέρα μαγισσούλα μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι όμορφα που είναι όταν οι αγαπημένοι σου φίλοι, συμπλέουν με τα παράθυρα της καρδιάς τους ανοιχτά! 🙂
      ΑΦιλία Μελιτάκι μου! ❤

      ΥΓ: έμαθα και τις καρδούλες… και τώρα τίποτα δεν με κρατά!

  7. Πολύ όμορφη ανάρτηση πραγματικά. Δεν ξέρω γιατί αλλά κι εμένα με γοητεύουν τα παράθυρα από μικρό. Οι εικόνες σου είναι πραγματικά εξαιρετικές. Μου αρέσει πολύ όταν βρίσκεις τέτοια θέματα που αγγίζουν τις ψυχές μας. Και είναι πραγματικά ενδιαφέρον να βλέπει κανείς πόσο και άλλοι άνθρωποι μοιάζουν μαζί μας σε ότι μιλάει στην ψυχή μας. Ο ΚΑΒΑΦΗΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ!!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Θα σου πω Χριστόφορε μου γιατί από μικρό σε γοητεύουν τα παράθυρα, γιατί το παράθυρο είναι το άνοιγμα που είτε έχουμε είτε δεν έχουμε μέσα μας! 😉
      Θυμάμαι κοριτσάκι στη Πόλη να κοιτάζω έξω από το παράθυρο το Χίλτον που κτιζόταν απέναντι μας και καθώς κτιζόταν σιγά-σιγά έκρυβε πιο μακριά τον Βόσπορο… και τώρα εδώ στο βουνό που ζω, δεν μπορώ να παραπονεθώ, η θέα είναι υπέροχη!
      Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι που μοιάζουν με μας, αλλιώς πώς θα επι-κοινωνούσαν οι καρδιές μας; ❤

      ΑΦιλιά και καλό ανοιξιάτικο μήνα να έχουμε! 🙂

  8. Ο/Η ekfrasou λέει:

    υπεροχη αναρτηση! δε περιμενα ποτε να διαβασω κατι τοσο ωραιο για τα παραθυρα!
    να εισαι καλα Στεφανια μου και να εχεις εναν ομορφο μηνα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι Κική μου… και εγώ ήμουν σίγουρη πως θα σου άρεσε η αφιέρωση στα παράθυρα γιατί είσαι από τα άτομα που κρατούν ορθάνοιχτα τα παράθυρα της ψυχής τους!

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς και θα τον έχουμε τον όμορφο μήνα, γιατί έτσι θέλουμε! 🙂

  9. Ο/Η Evie λέει:

    Wow καλη μου φιλη, επεσα σε θεμα που αγαπώ πολύ. Ηταν ο λόγος που διαλεξα τον Αγιο Δομήνικο για την χειμερινή μας εξορία, εμεινα στο «μεγαλο παραθυρο» ετσι ονομαζόταν. Ολα μεγαλα και διάπλατα ανοικτά και να ξυπνα πολλες αισθήσεις οι οποίες εξακολουθούν να λειτουργούν λες και ειναι πρώτη φορά που τα βλέπω. Βρισκόμαστε στην Νότια Αμερική, αυτο το ταξίδι το ειχα προγραμματίσει πολλες φορές κι ολο το αναβαλλα, το ξαφνικό της αδελφής μου ξύπνησε τον χρονο που στην τριτη ηλικία τρέχει πιο γρηγορότερα απο καθε ηλικια και απο το φθινόπωρο εχω βαλθεί να την γνωρισω μαζι με τους κατοίκους τους που κανουν τις χώρες. Δεν θα θελα να φύγω απο αυτό τον κόσμο με regrets, δεν είναι του χαρακτήρα μου. Σε ευχαριστώ πολυ απο καρδιάς και συγκίνηση για το σχόλιο που μου αφησες. Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη και Καλό Μήνα αγαπημένη μου να σε πάντα καλα. Απειρα Φιλάκια απο την μακρινή Χιλή που αγαπήσαμε.

  10. Ο/Η aristea k λέει:

    Στεφανία μου ξεκίνησα με την ιστορία γνωριμίας σας και συγκινήθηκα! Τα λόγια του Κρισναμούρτι στο τέλος με τσίγλκισαν (ως συνήθως)!
    Πόσο συμφωνώ μαζί σου για το φως! Μα πρέπει να περάσεις πολύ στο σκοτάδι για να εκτιμήσεις το φως αληθινά! !
    Και μόλις σκέφτηκα ότι εγώ όταν σχεδίαζα έφτιαχνα όλο παράθυρα, αυτά τα ξύλινα τα παλιά, όταν ασχολήθηκα με τα λάδια μου δεν έκανα ξανά ποτέ παράθυρα! μμμμ Να μια ωραία πρόκληση!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα! ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Αριστέα μου!
      Τελικά αυτά τα παράθυρα δεν είναι απλή ιστορία και αυτό διαπιστώνω διαβάζοντας τα σχόλια σας… να συνεχίσεις τη ζωγραφική και να ξαναπιάσεις το θέμα «παράθυρα», είμαι σίγουρη πως το αποτέλεσμα θα σε γεμίσει χαρά!
      Όσο για το κείμενο του Κρισναμούρτι (στο λινκ), θεωρώ πως είναι ότι πιο «έτσι» έχει γραφτεί για τις σχέσεις μας! 😉

      ΑΦιλιά πολύ τρυφερά και εύχομαι να έχεις ένα ακόμα δημιουργικό μήνα! 🙂

  11. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πόσο χαίρομαι Εύη μου που μετά από πολύ καιρό έρχεσαι και αφήνεις ένα τόσο όμορφο σχόλιο!
    Να το χαρείτε το ταξίδι σας, η Χιλή είναι ένα μέρος που θα μου άρεσε να επισκεφτώ και ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον, μπορεί και να το πραγματοποιήσω! 😉

    ΑΦιλιά πάντα με όλη μου την αγάπη και να σε προσέχεις! ❤

  12. Ο/Η Lysippe λέει:

    Μαγισσούλα μου, τι ωραία ανάρτηση; Πόσο πολύ μου άρεσε. Πολύ χάρηκα που μου έδωσες αυτή την οπτική, γιατί ποτέ δεν είχε σεργιανίσει η σκέψη μου σ’ αυτά τα σοκάκια, να κάνει αυτές τις συνδέσεις κλπ.

    Διάβασα και την παλιότερη ανάρτησή σου. Όμορφη & συγκινητική. Να είστε πάντα καλά, αγαπημένοι, ευτυχισμένοι και τα παράθυρά σας να είναι πάντοτε διάπλατα ανοιχτά. 🙂

    ΑΦ πολλά!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όσο τα σοκάκια Λυσίπη μου, έχουν παράθυρα μπορούμε να σεργιανίζουμε χωρίς φόβο!

      Ευχαριστώ για τις ευχές… άλλη μια ένδειξη πώς ένα παράθυρο μπορεί να γίνει και μια τρυφερή ιστορία! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καρδιάς! ❤

  13. Ο/Η dodo λέει:

    Εύχομαι τα παράθυρά σου να είναι πάντοτε ανοιχτά σε όμορφη θέα και να γεμίζουν φως το σπιτικό σου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τα παράθυρα ανοιχτά, τα τζάμια καθαρά, με τα μάτια ανοιχτά, με καλοσύνη και πολύ φροντίδα, η θέα μόνο όμορφη μπορεί να είναι!
      Ευχαριστώ!

      ΑΦιλιά πολύ τρυφερά! ❤

  14. Χμ… πρώτη ένδειξη: Η ιστορία σου με συγκίνησε πολύ. Ίσως γιατί είναι ομοιοκατάληκτη με τη δική μου. Χμ… δεύτερη ένδειξη: Παράθυρα και πόρτες, είναι τα φετίχ μου. Ασυνείδητα όταν ξαμολιέμαι με τη φωτογραφική μηχανή στους δρόμους, κολλάω σε πορτοπαράθυρα. Με μαγνητίζουν και με γοητεύουν. Φαντάζομαι τι κρύβουν πίσω τους και πόσο όμορφα φαντάζουν όταν είναι διάπλατα ανοιχτά…
    Χμ… ολόψυχα σου εύχομαι έναν ολάνθιστο Μάη, με ορθάνοιχτα τα παράθυρα της ψυχής!

  15. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Χμ… Μαρία μου:
    Μήπως τελικά εδώ μέσα έχουμε μαζευτεί μια όμορφη συντροφιά με πολλά πολλά κοινά Χμ; 😉

    Πάντως το παράθυρο «μου», χμ…φαίνεται να μαγνήτισε για τα καλά τον Παραμυθοσύντροφο μου για να κοντεύουμε να κλείσουμε 31 χρόνια γάμου! 😉

    ΑΦιλιά και ανταποδίδω με όλη μου τη καρδιά τις τρυφερές ευχές σου! ❤

  16. Ο/Η χρηχα λέει:

    Καλό μήνα Στεφανία…..

    Όμορφα τα λες…..κι όμορφο το τραγούδι του Καλογιάννη , αγαπημένο…..

  17. Ο/Η χρηχα λέει:

    και δυστυχώς…αλλού η ζωή μας πάει…..

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλό μήνα αγαπητέ Χρήστο…
      Δεν είναι ξεκάθαρο μέσα μου, μέχρι ποιο σημείο μάς πάει ή ζωή και από πιο σημείο και μετά ξεκινά η δική μας ευθύνη…
      Συνήθως, όπως στρώσουμε κοιμόμαστε! 😉

      ΑΦιλιά και καλό υπόλοιπο Κυριακής! 🙂

  18. Ο/Η nasia λέει:

    τι πιο όμορφο από τα ανοιχτά παράθυρα ! Μπαινοβγαίνει η ζωή ,χάνεται η μονοτονία και εναλλάσσονται οι εκπλήξεις!
    καληνύχτα!

  19. Ο/Η me (maria) λέει:

    Στο παράθυρο το ευλογημένο στάθηκε ώρα η ματιά μου και συγκινήθηκα ακόμα μια φορά!!
    Τα παράθυρα όπως και αν τα δούμε, ακόμα και μεταφορικά μόνο ζωή δηλώνουν…είναι το φως που υπονοούν ακόμα και κλειστά!
    Να είσαι καλά Στεφανία μου…φιλιά πολλά και καλό μήνα!

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Α! ναι το ευλογημένο παράθυρο… το βλέπω και κάθε μέρα!!! 😉
    Γιατί έχω μια εντύπωση, πως όσοι τα κρατούν κλειστά, είναι γιατί ίσως φοβούνται το πολύ φως;

    ΑΦιλιά Μαρία μου, πάντα καρδιάς! ❤

  21. Ο/Η Κατερίνα λέει:

    Πολύ τρυφερή η ιστορία αγάπης που ξεδιπλώθηκε εδώ μέσα! Πήγα στο link και μόνο όμορφα συναισθήματα γέμισα, γλυκιά Άιναφετς! Απ’ το παράθυρο συλλέγω με το βλέμμα την ομορφιά και με την ψυχή καθάριες εικόνες, ένα αέναο εναλλασσόμενο αλισβερίσι, προσμονής και περισυλλογής! Να είσαι καλά φίλη μου και πάντα αισιόδοξα και ενδιαφέροντα «παράθυρα» στη ζωή σου! Τα φιλιά μου με μεγάλη αγκαλιά!:))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όταν τα παράθυρα της ψυχής μας παραμένουν ορθάνοιχτα, είναι έτοιμα να δεχτούν τη καλοσύνη, τη φροντίδα, την κατανόηση και τις αληθινές αγκαλιές!
      Ευχαριστώ Κατερίνα για τα αληθινά σου αισθήματα που τόσο τρυφερά ξέρεις να εκφράζεις!

      ΑΦιλιά καρδιάς! ❤

  22. Ο/Η lefti λέει:

    Aνέκαθεν μου άρεσαν και με γοήτευαν τα παράθυρα :)))) πολύ όμορφη ανάρτηση…
    Πολλά παράθυρα σημαίνουν πολλά νέα φώτα μένω σε αυτό, αν και όσα έγραψες με βρίσκουν σύμφωνη Στεφανία μου. Και…πήγα κι εγώ μέσω του link σου πίσω…τότε που γνωρίστηκες με τον Παραμυθοσύντροφο σου..τι όμορφη ιστορία , μερικά παράθυρα είναι μαγικά.. :))))
    Καλό μήνα Μαγισσούλα μου και όμορφο βράδυ να έχεις!
    ΑΦιλιά!

  23. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Στο χέρι μας είναι να κρατήσουμε τα παράθυρα μας ανοιχτά, όπως και το να κρατήσουμε και τη μαγεία μιας σημαδιακής συνάντησης και αυτό μέχρι το τέλος! 😉

    ΑΦιλιά Lefti μου και εύχομαι να έχουμε πάντα ανοιχτά τα παράθυρα της ψυχής μας! ❤

  24. Ο/Η bookaieva λέει:

    Καλό μήνα και από τα παράθυρά σας να μπαίνει μόνο «φως»…
    Eva

  25. Μα ναι, είναι υπέροχα, και λαλίστατα. Ευχαριστούμε για αυτήν την ανάρτηση, Στεφανία μας ;]]]]

  26. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Εγώ είμαι αυτή που πρέπει να σ’ ευχαριστήσω Ειρήνη μου που παρόλα το τρέξιμο σου,, βρίσκεις πάντα χρόνο να επισκεφτείς το blog μου και ν’ αφήσεις ένα τρυφερό σχόλιο!

    ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! ❤

  27. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Είναι φοβερό αυτό με τα παράθυρα…Σαν είσαι απο μέσα, όλο τρέχει ο συλλογισμός σου σαν παρατηρείς τους έξω, πρόσωπα, φύση πουλιά, κινήσεις. Σαν είσαι έξω από ένα παράθυρο, ένα πατζουρόφυλλο για την ακρίβεια, σε τρώει να γνωρίσεις τι είναι πίσω από το πατζούρι, κλειστό καλά προφυλαγμένο, δεν είναι; Γενικά τα παράθυρα, από όποια πλευρά και αν τα δεις, σε αναστατώνουν, καθώς αποτελούν περάσματα στο διαφορετικό… 😉

    Η λιθογραφία εξαιρετική, όπως και η ιστορία της…Αφιλάκια γλυκά!

  28. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πώς μπορεί να μην είναι φοβερά τα παράθυρα, αφού και στο «κανονικό» τους είναι φωτεινά ανοίγματα και προς τα μέσα και προς τα έξω! 😉

    «Το παράθυρο στο σύμπαν, ανοίγει και προς τα μέσα και προς τα έξω»… δεν είναι υπέροχη αυτή η αίσθηση, καλή μου παραμυθού;

    Είδες τι μπορεί να κάνει ένα λιθογραφημένο παράθυρο;
    ΑΦιλιά πάντα τρυφερά! ❤

Σχολιάστε

