Επίγνωση.

fleurs-branche-arbre-fleurie-abeille-butine-herbe-verte-foret-ciel-bleu-soleil-brillant

«Οι πιο πολλοί από μας νομίζουν ότι η επίγνωση είναι κάτι μυστηριώδες στο οποίο πρέπει να εξασκηθεί κανείς κι ότι πρέπει να μαζευόμαστε κάθε μέρα και να μιλάμε για την επίγνωση. Τώρα: μ’ αυτό τον τρόπο δεν καταφέρνεις ποτέ να έχεις επίγνωση.

.9233831-paysage-de-printemps
Αλλά αν έχεις επίγνωση των εξωτερικών πραγμάτων-των στροφών του δρόμου, του σχήματος των δέντρων, του χρώματος των ρούχων κάποιου άλλου, της κορυφογραμμής των βουνών με φόντο το γαλάζιο ουρανό, της λεπτότητας ενός λουλουδιού, του πόνου στο πρόσωπο ενός περαστικού, της άγνοιας, του μίσους, της ζήλιας των άλλων, της ομορφιάς της γης- τότε, έχοντας επίγνωση όλων αυτών των εξωτερικών πραγμάτων χωρίς επίκριση, χωρίς επιλογές, μπορείς να αφεθείς στα κύματα της εσωτερικής επίγνωσης.

.176433756.

Τότε θα έχετε επίγνωση των δικών σας αντιδράσεων, της δικής σας ασημαντότητας, της δικής σας ζήλιας. Από την εξωτερική επίγνωση περνάς στην εσωτερική, αν όμως δεν έχεις επίγνωση του εξωτερικού, δεν μπορείς να έχεις μέσα σου.

feerique1-800-10175d

Ο άνθρωπος, λοιπόν που θέλει ν’ ανακαλύψει τι είναι αληθινό πρέπει να έχει την ευαισθησία της επίγνωσης– που δεν σημαίνει να εξασκηθεί να έχει επίγνωση. Η εξάσκηση για να έχεις επίγνωση απλώς οδηγεί σε συνήθεια και η συνήθεια είναι καταστροφική για την ευαισθησία».

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ
ΕΓΩ χωρίς ΕΓΩ.
Μετάφραση Νίκος Πιλάβιος
Εκδόσεις Καστανιώτη.

.

Την παραπάνω ανάρτηση την αφιερώνω με όλη μου την αγάπη, στον Παραμυθοσύντροφο μου, για τα εβδομηκοστά πρώτα γενέθλια του!

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

55 Responses to Επίγνωση.

  1. Ο/Η ηλιογράφος (sunshine recorder) λέει:

    Βλέπω έχετε την επίγνωση ο ένας του άλλου 🙂 μετά από τόσα χρόνια 🙂

  2. Ο/Η katinaki λέει:

    Oooo, να τον χαίρεσαι!! Χρόνια πολλά στον κύριο μαγο! 🎂🎁🎉

  3. Ο/Η Hengeo λέει:

    Να τον χαίρεσαι! 🙂
    Ενδιαφέρον το απόσπασμα αλλά και η εικονογράφιση!
    ΑΦ!

  4. Να τον χαίρεσαι αγαπημένη μας Άιναφετς! Να είστε και οι δυο καλά να σας χαιρόμαστε κι εμείς πολλά πολλά χρόνια.
    ΑΦΦΦΦ!

    υγ. πολύ όμορφο δώρο η σημερινή ανάρτηση…δώρο για όλους! Κοντά στον βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα που λέει κι ο λαός 🙂

  5. Ο/Η joan petra λέει:

    Να τον χαίρεσαι και να τον καμαρώνεις Στεφανία μου! Φιλιά πολλά και πολλές ευχές 🙂

  6. Ο/Η me (maria) λέει:

    Να τον χαίρεσαι και να είστε πάντα ευτυχισμένοι!!
    Χρόνια του πολλά!!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

  7. Ο/Η lefti λέει:

    Υπέροχο αυτό που αφιέρωσες στον Παραμυθύντροφο!!! ( πολύ ισπανικό μου ακούστηκε το όνομα και μου άρεσε …)
    Να τοn χαίρεσαι γλυκιά μου Μαγισσούλα, Χρόνια του Πολλά και Καλά!!! Να είστε και οι δύο καλά ;)))
    AΦιλιά από καρδιάς…
    Καλημέρα :)))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαίρομαι Lefti μου, που σου άρεσε το αφιέρωμα και έχει «πλάκα» γιατί είναι και από το βιβλίο που ο ίδιος μετέφρασε! 😉

      Α ναι… και τα Αληθινά Φιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  8. Να τον χαίρεσαι, να χαιρόσταστε, να είστε πολλά πολλά χρόνια ακόμα μαζί, με επίγνωση και χαρές, Στεφανία μας. Φιλιά πολλά πολλά πάντα :]]]]

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαίρομαι Ειρήνη μου, για κάθε σου εμφάνιση εδώ!
      Φαίνεται πως στην περίπτωση μας, η επίγνωση έβαλε το χεράκι της, στο μαζί! 😉

      ΑΦιλιά πάντα πολλά πολλά! 🙂

  9. Ο/Η kovovoltes λέει:

    Επίγνωση του εαυτού μας, που βρισκόμαστε, τι θέλουμε, τι μπορούμε, τι αντέχουμε…να αντέχουμε. Να τον χαίρεσαι Στεφανία μου. Να ζείτε έμορφα 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Την βρίσκει κανείς την αντοχή νομίζω βολτίτσα μου, όταν έχει επίγνωση, όσο την έχει και όταν την έχει, φτάνει όμως αυτή να είναι… ουδέτερη, χωρίς κρίσεις και επικρίσεις. 😉
      Ευχαριστώ! 🙂

  10. Ο/Η ekfrasou λέει:

    Καλημέρα γλυκιά μου Στεφανία!
    Χρόνια πολλά στον συζυγό σου!
    Να τον χαίρεστε και να τον καμαρώνετε πάντα!
    Πολυ όμορφη η ανάρτηση – αφιέρωση!

    Φιλάκια πολλά! ❤

  11. Ο/Η aristea k λέει:

    Η συνήθεια είναι γενικώς καταστροφική ! Το ξέρω κι από τη δική μου εμπειρία!
    Χρόνια πολλά στον Παραμυθύντροφο!
    Να είστε πάντα καλά! :))
    Φιλάκια καρδιάς!♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι είναι Αριστέα μου, αν δεν έχουμε επίγνωση οι ίδιοι στη καθημερινότητα μας, πόσο καταστροφική είναι η συνήθεια… η κάθε συνήθεια, δεν θα μπορέσουμε να ισορροπήσουμε ούτε να έχουμε αρμονικές σχέσεις με τους γύρω μας! 😉

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  12. Η επίγνωση πως ο άνθρωπος, που πετώντας μας ταξίδευε στην παραμυθοχώρα με τον ποιο όμορφο τρόπο, έφτασε στα εβδομηκοστά πρώτα γενέθλια, αφήνει μια γλυκιά νοσταλγία για τα χρόνια που φύγαν, και μια χαρά, για το ότι βρίσκεται τόσο κοντά μου μέσω εσού Άιναφετς.

    Χαρά και ευτυχία στην όμορφη ζωή σας Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ σ’ ευχαριστώ Ευάγγελε μου, για τις ευχές στον 71 ετών παραμυθοσύντροφο μου, του διάβασα το σχόλιο σου και χάρηκε και του άρεσε! 😉

      Τα χρόνια που έφυγαν δεν ήταν πάντα εύκολα και αυτά που περνούμε επίσης (όπως σου έχω γράψει), αλλά τουλάχιστο πορευόμαστε με επίγνωση και μαζί!

      Εύχομαι τα καλύτερα και σε σένα! 🙂

  13. Ο/Η dodo λέει:

    Εύχομαι να συνεχίζετε το ίδιο αγαπημένοι και πέρα από τα εκατό, με γαλήνη, χαρά και αισιοδοξία!

  14. Ο/Η Lysippe λέει:

    Ωωω!! Χρόνια του πολλά, Στεφανία μου – Μέλι και κανέλα να ‘ναι.
    Να τον χαίρεστε όλοι σας, και να ‘στε ευτυχισμένοι και χαμογελαστοί.

    Το δωράκι σου υπέροχο, όχι μόνο γι’ αυτόν αλλά και για εμάς.
    Σ’ ευχαριστούμε και σε φιλούμε!! 😀

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πάνω απ’ όλα Λυσίππη μου, χαίρομαι που κατάφερα να μοιραστώ μαζί σας το δωράκι της επίγνωσης, γιατί η επίγνωση είναι πολύτιμη, όσο και όταν την έχουμε!

      ΑΦιλιά πολύ γλυκά και χαμογελαστά! 🙂

  15. Να στείλω πρώτα τις ευχές μου Στεφανία μου στον αγαπημένο σου παραμυθοσύντροφο…να ειναι γερός δυνατός και να χαίρεστε την κάθε σας στιγμή..!!!!να τα εκατοστήσει… μάτια μου…να τον χαίρεσαι..να σου πω ενα μυστικό;σσσσσ μην το πεις πουθενά…χι.χι… 9 μήνες τον περνάω..χιχ.χι και εχώ επίγνωση για αυτό..εξωτερική .. αλλα για την εσωτερική αμφιβάλω..χιχ.χι. Μαγισσούλα μου ωραίο το δωράκι σου…σε εκείνον οι εικονες δέ.!!! υπέροχες….τις απολαύσαμε και εμεις οι τυχεροί φιλοι σου..χιχ. . φιλάκια απο θάλασσαααα!! 🙂 🙂

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα Ρουλίτσα μου, η επίγνωση δεν έχει ηλικία και αν δεν υπάρχει εξωτερικά, δεν μπορεί να υπάρξει και εσωτερικά… τόσο απλό! 😉

    Χαίρομαι που σου άρεσαν οι εικόνες, νομίζω πως μεταδίδουν κάτι αγνό και φρέσκο… ακριβώς όπως είναι και η επίγνωση!

    Ευχαριστώ για τις ευχές!

    ΑΦιλιά απ’ το βουνό της ΒΑ Αττικής, ακόμα συννεφιασμένο! 🙂

  17. Ο/Η karerina koko λέει:

    Αρχικά να ευχηθώ Χρόνια Πολλά με υγεία στον σύντροφο σου! Να χαίρεστε κάθε σας στιγμή με κοινή συνύπαρξη τη χαρά τον ενθουσιασμό την αγάπη!
    Όσο για την επίγνωση νομίζω πως η αληθινή ελευθερία μας βρίσκεται στη συνάντηση μας μαζί της κι από τη θέση της επίγνωσης και όχι του εγώ μας! Όμορφες οι εικόνες που συνοδεύουν το ενδιαφέρον αυτό θέμα! Να είσαι καλά γλυκιά Άιναφετς και πάντα με υπέροχες κι εξαίσιες αναρτήσεις! Φιλιά πολλά με αγκαλιά!:))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλησπέρα Κατερίνα μου!
      Συμφωνώ για την ελευθερία απ΄ το εγώ μας…γιατί αυτό είναι το ζητούμενο… και είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς επίγνωση «του», το πώς δουλεύει αυτό το εγώ δλδ να παρατηρεί, πώς μιλάμε, πώς γράφουμε, πώς αντιδρούμε, πώς φερόμαστε στις σχέσεις μας και λοιπά και λοιπά! 😉
      Ευχαριστώ για τις ευχές και ελπίζω να βρήκες καιρό να μπεις στο blog του συντρόφου μου και να δεις το εξαιρετικό video που έφτιαξε!

      ΑΦιλιά μέσα απ’ τη καρδιά μου! 🙂

  18. Μια τέτοια σχέση που επιβιώνει στο πέρασμα του χρόνου, που εξελίσσεται και στεριώνει, είναι σχολή από μόνη της. Η επίγνωση ήταν ένα απ’ τα όπλα σας, είμαι βέβαιη γι αυτό. Όλα τα άλλα έπονται. Ο σεβασμός, η αλληλοσυμπλήρωση και η συντροφικότητα.
    Να του δώσεις τις ευχές μας και μια ζεστή αγκαλιά εκ μέρους όλων μας. Να είναι καλά και να χαίρεστε ο ένας τον άλλον. Ο Νικόλας έχει σηματοδοτήσει τις μνήμες μας απ’ τις καλές εποχές της ΕΡΤ και θα είναι πάντα στις καρδιές μας για την αξιοπρεπή και συνεπή πορεία του στο χώρο αυτό.

    Φιλιά πολλά Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ χαίρομαι Μαρία μου, για τη παρουσία σου εδώ όπως και για τις ευχές σου, θα του τις μεταδώσω! 🙂
      Χαίρομαι επίσης που είχες γνωρίσει και εκτιμήσει τη τότε δουλειά του στην ΕΡΤ!

      Δεν είναι εύκολες οι σχέσεις, εξάλλου είμαι σίγουρη πως το ξέρεις και εσύ πολύ καλά, θέλουν πολύ φροντίδα, υπομονή και επιμονή… η δε επίγνωση είναι το άγρυπνο μάτι των σχέσεων μας, μόνο έτσι ανθίζει η αγάπη! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά! 🙂

  19. Ο/Η Margo λέει:

    Χρόνια πολλά στον Παραμυθά μας! Να τον χαίρεσαι μαγισσούλα μου.
    Σας ευχαριστούμε και τους δύο για την παρουσία σας και εδώ. Μας βοηθάτε στα εσωτερικά μας ταξίδια. 😉
    Την αγάπη μας και τα φιλιά μας!!! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αγαπημένη Margo. περνούν τα καλοκαίρια και αναρωτιέμαι πότε θα έρθω στο νησί σου να σου κάνω μια τεράστια αγκαλιά…. 😉

      Θα του μεταδώσω την αγάπη και τα φιλιά της τρυφερής σου οικογένειας, να είστε όλοι σας καλά! (του έχω μιλήσει για σας και ξέρει!)

      ΑΦιλιάαααααααααααααααααα άπειρα! 🙂

  20. Ο/Η astria λέει:

    Χρόνια του πολλά με υγεία και αγάπη!!!
    Να τον χαίρεσαι και να σε χαίρεται! Με αληθινή επίγνωση πάντα!
    Και με όλη τη δύναμη του παραμυθιού και της μαγείας που επίσης έχετε επίγνωση ! 🙂

    Πολλά πολλά Αφιλάκια καρδιάς γιορτινά!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Υγεία, αγάπη, μαγεία, επίγνωση…. οι ομορφότερες ευχές!

      Πολύ σ’ ευχαριστώ που μοιράζεσαι μαζί μου, τόσα και τόσα τα τελευταία χρόνια! 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς στο λαμπερό μας αστεράκι! 🙂

  21. Ο/Η Marina Tsard. λέει:

    H επίγνωση είναι πολύτιμη και πολλές φορές σωτήρια. Μα πολλές φορές παρασυρόμαστε και μπερδεύουμε την επίγνωση με το θέλω.
    Να τον χαίρεσαι μαγισσούλα μου, τον Παραμυθοσύντροφο σου και να σε χαίρεται και αυτός και μαζί να χαίρεστε την ζωή και όλα τα ωραία που μας δίνει! Φιλάκια πολλά.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και στο μικρό μας Μαρινάκι, που γιορτάζει και σήμερα ανταποδίδω τις όμορφες ευχές του! 🙂
      Το σοβαρότερο βήμα που μπορούμε να κάνουμε στη ζωή μας είναι, να έχουμε επίγνωση των θέλω μας! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και πάλι χρόνια σου πολλά! 🙂

  22. Ο/Η Σούλη λέει:

    Η επίγνωση, ενίοτε, καλή μου Στεφανία, είναι το γιατρικό της απόγνωσης.

    Να χαίρεσαι τον άνθρωπό σου, να ζείτε τις μοναδικές σας στιγμές, άλλοτε με την ένταση κι άλλοτε με την ηρεμία που αρμόζει σ’ αυτές.

    Με αγάπη,
    Φρίντα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Φρίντα μου, όλοι περνούμε φάσεις απόγνωσης στη ζωή μας, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι, πως πρέπει να έχουμε επίγνωση αυτής της φάσης, χωρίς να την επικρίνουμε, χωρίς να τη δικαιολογούμε και αυτό δουλεύει μαγικά από μόνο του!… απλά να βλέπουμε πως όλα πηγάζουν απ’ το εγώ μας, που διεκδικεί, απαιτεί, ελπίζει και απελπίζεται όταν δεν παίρνει αυτό που θέλει! 😉
      Το βιβλίο ΕΓΩ χωρίς ΕΓΏ, είναι απ΄ τα σημαντικότερα βιβλία που έχω διαβάσει… είναι ένα βιβλίο βάλσαμο και κάτι μου «λέει», πως θα σου αρέσει πολύ! 😉

      ΑΦιλιά και ευχαριστώ για τις τρυφερές ευχές σου! 🙂

      • Ο/Η Σούλη λέει:

        Συμφωνώ, Στεφανία μου. Λέγοντας «γιατρικό» σε αυτό ακριβώς αναφέρομαι. Η άγνοια της επίγνωσης των συναισθημάτων, των αισθήσεων και κατ’ επέκταση των «θέλω» μας, μας οδηγεί σε δαιδαλώδεις διαδρομές, που μας φέρνουν σε απόγνωση. Και το τραγικό είναι ότι και την απόγνωση τη βιώνουμε, κάποιες φορές, με λάθος σκέψεις και αντιδράσεις.
        Σ΄ευχαριστώ για το βιβλίο που μου προτείνεις. Θα το διαβάσω οπωσδήποτε. Τον Κρισναμούρτι τον γνώρισα αποσπασματικά, μέσα από τις εκπληκτικές αναρτήσεις του «Παραμυθά». Καιρός είναι να διαβάσω ένα ολοκληρωμένο του έργο .. και έπεται συνέχεια..
        «Ο Τέταρτος Δρόμος» του Πήτερ Ουσπένσκυ, καθώς και κάποιες άπό τις διδασκαλίες του Σάι Μπάμπα, ήταν από τα βιβλία που μου άνοιξαν τη ματιά στον εσωτερικό και εξωτερικό μου κόσμο, χωρίς να υποβαθμίζω άλλους συγγραφείς και έργα τους, που με έκαναν ακόμη και να «υπερβαίνω εαυτόν».
        Την Καλημέρα μου, κι ελπίζω να μη σε κούρασα με τη φλυαρία μου πρωί-πρωί!
        ΑΦιλιά!
        Φρίντα

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Καλημέρα Φρίντα!
          Ποτέ μη σκεφτείς πως με κουράζει ο δια-λογος!
          Και η ίδια διάβασα βασικά Μπλαβάνσκι, Γκουρτζίεφ και Ουσπένσκυ πριν μου ξεκαθαρίσει το τοπίο ο Κρισναμούρτι, με τον απλό και άμεσο λόγο του, ειδικά με αυτό που συχνά επαναλαμβάνει: «Είμαστε ο δάσκαλος και ο μαθητής του εαυτού μας» και επειδή είχα και τη τύχη να τον συναντήσω μαζί με τον Παραμυθά μερικές φορές πριν πεθάνει, αισθάνθηκα πως τα λεγόμενα του, θα με βοηθούσαν στο δύσκολο και συχνά εξαιρετικά οδυνηρό ταξίδι (λόγω του εγώ που αντιστέκεται!)… έχοντας λοιπόν επίγνωση όλου «αυτού» συνεχίζω αυτό το ταξίδι… και χαίρομαι πολύ όταν συναντώ συνοδοιπόρους…. παρόλο που το ταξίδι είναι μοναχικό! 😉

          ΑΦιλιά καρδιάς και μόνο! ❤

  23. Ο/Η Fou a Graf λέει:

    τέλειο! χρόνια πολλά κι από μένα, να είστε γεροί και οι δυο (τι όμορφο να αποκαλείς τον άνθρωπο που έχεις στο πλάι σου σύντροφο, πόσο μάλλον Παραμυθοσύντροφο!!) Ευχαριστούμε!!! 😀

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχαχα! Άννα (μπορώ να σε αποκαλώ έτσι;) ο άνθρωπος που τώρα και 31 χρόνια είναι πλάι μου, είναι όντος σύντροφος και είναι Παραμυθάς λόγω της δουλειάς που έκανε για τα παιδιά στην ΕΡΤ τα τελευταία χρόνια (και που έτσι έγινε και γνωστός)!!!
      Άρα είναι Παραμυθοσύντροφος, όνομα και πράγμα! 😆

      ΑΦιλιά και τα ευχαριστώ δικά μου! 🙂

      • Ο/Η Fou a Graf λέει:

        Ναι, όπως θες αποκάλεσέ με (Φουλιάννα με λένε)
        Είμαι κι εγώ ένα από αυτά τα παιδιά 😉

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Καλημέρα Φουλιάννα!
          Και για μένα δεν είσαι μόνο από «εκείνα» τα παιδιά, άλλα είσαι και από τα «άλλα» παιδιά, που η διαδικτυακή συνάντηση έχει τη γεύση του αλλού….όχι όμως του αλλού για αλλού! 😉
          ΑΦιλιά και καλό μας Σ/Κ… εδώ! 🙂

  24. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Νομίζω αυτή ήταν και η κεντρική ιδέα του παραμυθιού μου το «Δέντρο της γνώσης » μαγισσούλα μου…Έιναι απίστευτο πως ταυτίζεται για μενα όλο αυτο για το οποίο μιλά ο Κρισναμουρτι με τις σκέψεις στις οποίες ήθελα να υποβάλλω τους αναγνώστες μου…(!)
    Λέει κάπου η ηλικιωμένη στον Τεντωρ χαρακτηριστικά, αν θυμάσαι: «Τωρα πια που έχεις Γνώση (εννοώντας την Επίγνωση), τώρα που έχεις φτάσει στην Αγάπη, τώρα πια μπορείς να φροντίσεις σωστά της Τύχης και της Ευτυχίας σου τα Δέντρα…» «Τώρα πραγματικα μπορείς να κατακτήσεις τον κόσμο…»
    Λάτρεψα αυτήν την ανάρτηση, αληθινά! Αφιλακια πολλα πολλα πολλα!! :))

  25. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και μετά απ΄αυτή την συνειδητοποίηση παραμυθού μου (αν θυμάμαι με Κ αρχίζει τ΄ όνομα σου;) αναρωτιέμαι μήπως ήρθε η ώρα να διαβάσεις και το «Εγώ χωρίς εγώ» του Κρισναμούρτι, γιατί κάτι μέσα μου, μου λέει πως με πολλά εκεί μέσα θα ταυτιστείς και αυτό θα σου δώσει Μεγάλη Χαρά! 😉

    Το σημαντικό στην επίγνωση, είναι να είναι ουδέτερη, δλδ έχουμε επίγνωση πώς λειτουργούμε χωρίς να επικρίνουμε αυτό που βλέπουμε… ουδέτερα!

    ΑΦιλιά πάρα πολλά! 🙂

  26. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Για σένα και Παραμυθού και Κατερίνα μαγισσούλα μου, ναι! Νομίζω πως αυτή ακριβώς η ουδετερότητα είναι όπως είπες και το πιο σημαντικό, αλλά και βέβαια το πιο δύσκολο, καθώς πολλές φορές και ενστικτωδώς «περνάμε» τα πάντα μέσω των προσωπικών μας φίλτρων ή βιωμάτων και ασυναίσθητα κρίνουμε αυτό που βλέπουμε βάσει των τελευταίων… Αφιλάκια!!

  27. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και εδώ η λύση, για τους τολμηρούς! 😉
    Επειδή ακριβώς «περνάμε» τα πάντα μέσα απ΄ ότι κουβαλάει ο εγκέφαλος μας… η λύση είναι μαγική, δεν προσπαθούμε ν’ αλλάξουμε τίποτα, απλά έχουμε «επίγνωση» της διαδικασίας των προσωπικών μας φίλτρων, βιωμάτων, συναισθημάτων, προσκολλήσεων, φόβων, επιθυμιών, ελπίδων…. χαχαχα! και ότι άλλο μας απομακρύνει απ΄ αυτό που συμβαίνει μέσα μας! 😉

    Και πολλά πολλά ΑΦιλιά! 🙂

  28. Ο/Η Zeta λέει:

    Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα… να χαίρεσαι τον αγαπημένο σου παραμυθοσύντροφο!
    Μιλώντας για την επίγνωση… σφαιρική και εσωτερική νομίζω θα πρέπει να συνυπάρχουν. Πιστεύω θα πρέπει να ξέρω ποιός είμαι και ποιά η θέση μου πάνω στη γη. Επειδή ως όντα έχουμε μια τάση να βλέπουμε και να κρίνουμε τα πράγματα από τη σκοπιά μας, είναι καλό να μπορούμε να «βγαίνουμε» για λίγο από το σώμα μας και να παρατηρούμε τη ζωή αντικειμενικά. Όταν προσπαθώ να το καταφέρω αυτό, φέρνω στο μυαλό μου την εικόνα της γης όπως φαίνεται από το αεροπλάνο… είναι μια «εικόνα-κλειδί» για ‘μένα που μου δίνει την αίσθηση των πραγματικών διαστάσεων… τόσο του ανθρώπου, όσο και των προβλημάτων του!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ξαναδιαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια Ζέτα μου, μετά από τρία χρόνια, ανακάλυψα πως δεν είχα απαντήσει στο σχόλιο σου και αυτό με λύπησε γιατί προσωπικά θεωρώ αγένεια να μην απαντά κανείς σε ότι γράφει ο άλλος… 😉
      Συμφωνώ πως η επίγνωση για να σε οδηγήσει σε βαθύτερη γνώση καλό είναι να είναι σφαιρική όπως πολύ όμορφα περιγράφεις!
      » Όταν προσπαθώ να το καταφέρω αυτό, φέρνω στο μυαλό μου την εικόνα της γης όπως φαίνεται από το αεροπλάνο… είναι μια «εικόνα-κλειδί» για ‘μένα που μου δίνει την αίσθηση των πραγματικών διαστάσεων… τόσο του ανθρώπου, όσο και των προβλημάτων του!»…

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! ❤

  29. Παράθεμα: Να παίζεις… | Άιναφετς

Σχολιάστε

