Χορέψτε, χορέψτε, κύριοι!

 

Από μικρή μού αρέσει να βλέπω τους άνδρες να χορεύουν ομαδικά, και επειδή «ξέρω» (ως μαγισσούλα!) που θα πάει το μυαλό σας, στην «απορία» σας, απαντώ ναι…  και ο καθένας ότι κατάλαβε, κατάλαβε! χαχαχα!

.

 

Ξεκινώ το χορό απ΄τη β’ πατρίδα μου, τη Πόλη, (η α΄είναι η Γαλλία) με τον Ποντιακό χορό, Πυρρίχιο ή χορός Σέρρα… και μαζί ας μάθουμε γιατί ονομάζεται έτσι!

Σπουδαιότερος από του χορούς του Πόντου είναι ο Πυρρίχιος (Πυρ, χορός της φωτιάς), που αποτελεί αρχαιοελληνική πολιτισμική κληρονομιά. Τον χόρευαν οι Κουρήτες (ήταν δαίμονες σύμφωνα με τη Μυθολογία), οι Αθηναίοι στα Παναθήναια και οι Λάκωνες στα Διοσκούρεια. Οι Έλληνες του Πόντου τον διατηρούν ζωντανό ως τις μέρες μας.

 

Lawrence_Alma-Tadema_04.

Ο Πυρρίχειος είναι οπωσδήποτε πολεμικός χορός και χορεύεται με όπλα.
Ο Αριστοφάνης (450-388 π.Χ) αναφέρει ότι αυτός ο χορός ήταν στρατιωτικός και ένοπλος, ο δε Πλάτων (427-347 π.Χ.) περιγράφει τον Πυρρίχειο ως πολεμικό χορό με φάσεις άμυνας και επίθεσης και με τους χορευτές παρατεταγμένους με τα όπλα τους σε στρατιωτική διάταξη.
Ο Όμηρος τον θεωρούσε ως ένα από τους σπουδαιότερους χορούς.
Ο Πυρρίχειος χορός λέγεται και Σέρρα, επειδή χορευόταν κυρίως κοντά στον ποταμό Σέρρα της Τραπεζούντος.

Οι γρήγορες κινήσεις του σώματος, η σύσφιξη των χορευτών μεταξύ τους, η βίαια στροφή των ποδιών στο δάπεδο, οι συσπάσεις των μυών του σώματος, ο ενθουσιασμός που καταλαμβάνει τους θεατές όταν βλέπουν τους χορευτές, όλα αυτά προσδίδουν αίγλη και πρωτοτυπία στο χορευτικό αυτό σύμπλεγμα. Μπορεί κάποιος να κατατάξει τον Πυρρίχιο μεταξύ των διασημοτέρων χορών.

Πυρρίχιος-1

Παλαιότερα, ο Πυρρίχιος λεγόταν στην Κύπρο «πρόλις», στην Μακεδονία «τελεσίας», στην Κρήτη «ορδίτης ή επικρήδιος» στη Θράκη «κλαβρισμός». Παραλλαγές του, σήμερα, στην Κρήτη είναι ο Πεντοζάλης (ή Πεντοζάλι) και ο πηδηχτός.

.

.

 

«Ποτέ μην αναγνωρίσεις τα σύνορα του ανθρώπου!
Να σπας τα σύνορα!
Ν’ αρνιέσαι ό,τι θωρούν τα μάτια σου.
Να πεθαίνεις και να λες:
Θάνατος δεν υπάρχει»!

«Ασκητική»
Νίκος Καζαντζάκης.

 

.

 

.

.

 

 

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

43 Responses to Χορέψτε, χορέψτε, κύριοι!

  1. Ο/Η Χαρά Θ. λέει:

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ Μαγισσούλα. Τρελαίνομαι κι εγω γι αυτούς τους ανδρικούς χορούς (Ποντιακοί,Κρητικοί) δείχνουν λεβεντιά, καπατσοσύνη,αποφασιστικότητα,ομορφιά!!! Οι άλλοι οι αργοί ,τύπου Ηπειρώτικοι,δεν μ αρέσουν.Μέχρι να σηκώσουν το ένα πόδι έχει βρωμήσει (με το συμπάθιο) τ άλλο,ενώ αυτοί χτυπάνε το πόδι κάτω και τραντάζεται η γη συθέμελα!
    Φιλάκια πολλά και μα άρεσε πολύ το σημερινό θέμα,όπως και τ απόσπασμα του Καζαντζάκη
    Με Αγάπη πολλή

  2. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα τι ωραία που απ΄το πρώτο σχόλιο έχω βρει οπαδό των αντρικών αυτών χορών! 😉
    Μπορώ να τους βλέπω να χορεύουν για ώρες, λες να είναι οι Ποντιακό μου αίμα που «μιλά» έτσι;
    Είδες και τον μουστακαλή διάσημο λυράρη στο δεύτερο video;…ωραίο κοπέλι! χαχαχα!

    ΑΦιλιά με πολύ αγάπη πάντα! 🙂

    • Ο/Η Χαρά Θ. λέει:

      Κρητικός και να μην είναι λεβέντης;;;
      Είχα μια φορά έναν πρωτοχορευτή και ένοιωθα τόσο περήφανη που τον έβλεπα ν απογειώνεται!!!αλλά μετά προσγειωθήκαμε…χαχαχαχα Πάντως ήταν χάρμα οφθαλμών,αντικειμενικά
      Αφιλάκια πολλάαααααααααααααααααααα

      • Ο/Η Άιναφετς λέει:

        Πώς να μη σε απογειώσει ένα παρόμοιο κοπέλι… και φαντάζομαι και τη προσγείωση σας! χαχαχαχα! 😉
        Όμορφες οι απογειωτικές μας αναμνήσεις!
        ΑΦ! πολλάααααααααααααααααααα! 🙂

  3. Ο/Η lefti λέει:

    KΙ εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου Μαγισσούλα, αυτοί οι χοροί έχουν λεβεντιά, υπερηφάνεια και είναι ξεσηκωτηκοί. Είχα την ευκαιρία να θαυμάσω τέτοιους χορούς στο παρελθόν σε γάμους/γλέντια και πραγματικά η ομορφιά τους μοναδική! Κι αν και από πλευρά γιαγιάς κρατώ απο Μ. Ασία, έχω ιδιαίτερη συμπάθεια στους κρητικούς χορούς.
    ΑΦιλιά πολλά και όμορφο Σαββατοκύριακο 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα πώς να μη ξεσηκώνεσαι Ελευθερία μου, όταν ο χορός έχει αυτή τη δύναμη μέσα του, γεμίζει αγαλλίαση η καρδιά! 😉
      Ε! το Μικρασιάτικο αίμα είναι που βράζει στις φλέβες μας, ας το παραδεχτούμε! χαχαχα!

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά και να έχουμε ένα δυναμικό Σαββατοκύριακο… μπανάκι; 🙂

      • Ο/Η lefti λέει:

        Mπααα..Στεφανία μου έβρεξε τόσο την προηγούμενη εβδομάδα, κατέβηκε η θερμοκρασία που πλέον είναι απαγορευτικό για μένα ( αν και τις 3-4 μέρες τελευταίες μέρες..ζήλεψα…αλλά..» προσέχω για να έχω » ) – πλέον βόλτες μόνο στην παραλία και το δάσος από πάνω .
        Την καλημέρα μου και πολλά ΑΦιλιά 🙂

  4. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Για δείτε τι ανακάλυψα τυχαία… πώς ο χορός ενώνει μικρούς μεγάλους και γίνεται μια τεράστια αλυσίδα χαράς! 🙂

  5. Τι ξεσηκωμός ήταν αυτός Μαγισσακι μου;;.. απα πα πα . τελεια΄΄!!! λατρεύω και τους δύο χορούς..μπορώ να κάθομαι ωρες να τους χαζευω…τι λεβεντιά!!! μολις είδα τους πόντιους σκεφτηκα να σου εγραφα και για τους κρητικούς χορούς.. κατεβαίνοντας ομως παρακατω ..εεεεεεε μες το μυαλό μου ήσουν;..χι.χιχ. υπάρχει εδώ πολυ μεγάλο δέσιμο με το ποντιακό στοιχείο ασε δεν τις μαντινάδες γύρω από αυτό…οπως αυτή……
    Θε μου και κάνε ένα σεισμό
    και κούνα τον πλανήτη
    κι αν θέλεις φέρε πιο κοντά
    τον Πόντο με την Κρήτη.!!!
    Εδώ στην Κρήτη η παραδοση καλά κρατεί.. εχουν τουλαχιστο 3 ραδιοφωνικους σταθμους που παιζουν μονο κρητικα.. μαντιναδες και που οι ακροατες παιρνουν μέρος με την δική τους συμετοχή..επίσεις 3-4 καναλια.. να έχεις οτι θελεις να δείς αλλά τι στα λέω θα τα ξερεις σίγουρα….γι αυτό αγαπησα τοσο πολύ αυτον τον τόπο για την λεβεντιά του και την κουλτούρα του πολύ και το καλό σε όλα που δεν θελουν αφορμή να ξεσηκωθούν για χορό .. το απέδειξε το τελευταίο σου βιντεο..να περασεις μια ομορφη Κυριακή Στεφανία μου φιλακιααααααα!!!:) 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Α! τι καλά Ρούλα μου που με πήρες μυρωδιά, γιατί ετοιμαζόμουν να σου στείλω πρόσκληση να δεις το γλέντι! 😉
      Δεν ξέρω αν στο έχω γράψει, πως η Μαρία, η κόρη του Νίκου απ΄ τον πρώτο του γάμο, ζει τα τελευταία χρόνια στα Χανιά και είναι δασκάλα γιόγκα με τεράστια επιτυχία, μια και σπούδασε στις Ινδίες… έτσι ξέρω από πρώτο χέρι, ότι γίνεται σ’ αυτό το πανέμορφο νησί, με τους υπέροχους χορούς και ανθρώπους φυσικά! 😉

      ΑΦιλιά πάντα χαμογελαστά! 🙂

  6. Ο/Η me (maria) λέει:

    Ας αρχίσουν οι χοροί λοιπόν!
    Δεν έχεις καθόλου άδικο πάντως…αν και ομολογώ πως δεν κατάλαβα που θα έπρεπε να πάει το μυαλό μου!!..χαχα!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έλα Μαρία μου, δεν φαντάζομαι να είσαι από εκείνες που πχ δεν τους αρέσει να βλέπουν τους άνδρες να «χορεύουν» γενικά και ειδικά! χαχαχα! 😉

      ΑΦιλιά και να έχεις μια χαμογελαστή Κυριακή! 🙂

  7. Ο/Η Αθηνά... λέει:

    Ωραίοι χοροί μα και δύσκολοι θα έλεγα! Θυμάμαι που πήγαινε ο γιος μου για παραδοσιακούς χορούς και ήθελε, λόγω κάποιων επιδείξεων που είχαν, να κάνουμε μαζί την πρόβα για τον Πυρρίχιο. Δεν θέλεις να ξέρεις! Κόντεψα να λιποθυμήσω από την κούραση! Χρειάστηκα ένα κουβαδάκι παγωτό για να συνέλθω!
    Αλλά την επόμενη ημέρα η κουκουβάγια ήταν πολύ περήφανη για τις επιδόσεις του κουκουβαγιόπουλου στον χορό!
    Καλημέρα!
    🙂

  8. Η περιγραφή ενός χορού που τελειώνει με τις λέξεις του Καζαντζάκη, χορός σωμάτων και πνεύματος!

  9. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Έτσι ακριβώς…
    Ο χορός είναι σώματος και πνεύματος!

    ΑΦιλιά και καλό μας Κυριακάτικο βραδάκι… με βολτίτσα; 🙂

  10. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Στεφανία μου είναι απ’ τους πιο αγαπημένους χορούς και οι δύο που αναφέρεις! Αν και Κρητικιά, αγαπώ εξίσου τα ποντιακά και οι χοροί τους με ξεσηκώνουν με την πειθαρχία και τη δυναμική τους. Κοίτα πώς στήνονται πρόχειρα και γρήγορα μικρά γλεντάκια,,, ψυχική τροφή στην ασιτία των καιρών. Να’σαι καλά και καλή εβδομάδα να έχεις!
    (Για να πω την αμαρτία μου, ο τίτλος σου με παρέπεμψε σ’ όσους μας χορεύουν ακόμα… κι έχουν μετατρέψει το κτίριο της Βουλής, σε πίστα σκυλάδικου κάποιας εθνικής οδού…)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα ΚΑΙ αυτό υπονοούσε Μαρία μου, ο τίτλος της ανάρτησης, όπως και τον χορό στο ταψί… χαχαχα! αλλά φυσικά και τη γενικότερη γνώση αυτών των χορών, που προσωπικά αγνοούσα! 😉

      ΑΦιλιά και καλή βδομάδα να έχουμε από αύριο! 🙂

  11. Ο/Η Marina Tsard. λέει:

    Ή που είμαι μικρό και αθώο ή που είμαι τελείως χαζό, δεν κατάλαβα που έπρεπε να πάει το μυαλό μου και δεν το έστειλα 😛
    Λατρευω πάντως τους χορούς αυτούς μου βγάζουν μια αίσθηση έκφρασης δεν μπορώ να το εξηγήσω.
    Ξέρω πως γενικά ο χορός είναι έκφραση αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις το νιώθω περισσότερο.
    Σε φιλώ γλυκά. Καλή μας εβδομάδα!

  12. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αλίμονο Μαρινάκι μου, αν είχες από τώρα το πονηρό μυαλό μιας μαγισσούλας που έχει φάει πολλά πολλά ψωμιά και της αρέσουν πολύ όλα τα υπονοούμενα! 😉
    Αυτό που σίγουρα βγάζουν αυτοί οι χοροί, είναι δύναμη και ομορφιά!

    ΑΦιλιά πολύ τρυφερά και καλή δυναμική βδομάδα! 🙂

  13. Ο/Η Zeta λέει:

    Στεφανία μου με έκανες αλοιφή τώρα… έχω μερικές ποντιακές ρίζες και αγαπώ ιδιαίτερα τη ποντιακή κουλτούρα (χορούς, φαγητά, διάλεκτο, λεβεντοσύνη)!
    Από φαγητά, δε ξέρω να φτιάχνω, ξέρω να τρώω. Από διάλεκτο, δε ξέρω να παρλάρω, καταλαβαίνω όμως κάθε λέξη. Τους δε χορούς, τους έχω μεσ’ το αίμα μου… όταν ήμουν μικρούλα τις Κυριακές πήγαινα σε ποντιακό χορευτικό. Αγαπούσα πολύ τον δάσκαλό μου, ήταν ένας γλυκύτατος πόντιος με αγάπη για τα παιδιά. Ο Πυρρίχιος (Σερανίτσα τον λέγαμε εμείς) ήταν ο πρώτος χορός που μάθαμε. Ήταν από τους αγαπημένους μου, κυρίως επειδή από την αρχή μέχρι το τέλος, τα βήματα αλλάζουν… κάτι που ανεβάζει τη δυσκολία του!
    Φιλάκια πολλά ή αλλιώς… να λελεύω τα κατσίας!
    Υ.Γ. Χαχα! η πιο κοντινή (στα φιλάκια) έκφραση που έχω στα ποντιακά, σημαίνει «να χαρώ το πρόσωπό σου»!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Προσωπικά Ζέτα μου, τον ποντιακό χορό τον έχω στο DNA μου και έχεις δίκιο που σε πάει λάου λάου και στο τέλος σε απογειώνει και μη ξεχνάμε πως έχει τις πολεμικές ρίζες του στους προγόνους μας!!!
      Για φαγητά δεν γνωρίζω και πολλά (με μαμά Γαλλίδα!)

      Μίλα μου εσύ τώρα για καρμικά κλπ κλπ… χαχαχα! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και «λελεύω τα κατσίας», επίσης !!! 🙂

  14. Ο/Η xristin λέει:

    Είδα χορό και μπήκα με φόρα γιατί όπου χορός και χαρά η xristin πρώτη!
    Λατρεύω τους παραδοσιακούς χορούς και ειδικά όταν πρόκειται για ποντιακού και κρητικούς εγώ η βλάχα του κερατά πετάω την σκούφια μου γιατί μου ταιριάζουν με την τρελή ιδιοσυγκρασία που κουβαλάω.
    Εξάλλου τόσα χρόνια που κάνω παραδοσιακούς χορούς είμαι και εξπέρ του είδους!χα,χα,χα,χα
    Να δεις την xristin να χορεύει πεντοζάλη να σου φύγει η μαγκιά Στεφανία.
    Τις φιλούρες μου

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι καλά Χριστίνα μου!
      ‘Οταν αποφάσισα να κάνω αυτή την ανάρτηση, με τίποτα δεν φανταζόμουν ότι θα πετύχαινα τόσες χορευταρούδες! χαχαχα! 😉
      Πάντως ομολογώ, πως περίμενα και κάποια ανταπόκριση απ’ τα παλικάρια μας… αλλά αστόχησα ή καλύτερα επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου, πως οι άνδρες δύσκολα χορεύουν! 😦
      Χίλια μπράβο χορευταρού μου!

      ΑΦιλιά πολύ χαμογελαστά και καλή μας βδομάδα! 🙂

  15. Ο/Η Evi λέει:

    αγαπώ τον χορό και μου αρέσει και να παρακολουθώ αλλά και να χορεύω όποτε μου δοθεί η ευκαιρία…όποτε βλέπω να χορεύουν τόσο λεβέντικα νιώθω μεγάλη περηφάνια μαγισσούλα μου!!! και εντάξει δε μιλάω μόνο για τους κρητικούς χορούς μιας και είμαι Κρητικοπούλα, αλλά και για τους ποντιακούς.. άλλωστε ο αγαπημένος μου είναι Πόντιος, καταλαβαίνεις! Πόντος-Κρήτη σημειώσατε χ !! χεχε… φιλάκια πολλά, καλή εβδομάδα!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ω! το τέλειο Εύη μου!
      Ο τέλειος συνδυασμός Πόντος με Κρήτη!!! 😉
      Εύχομαι να είστε πάντα καλά μαζί και η ζωή να σας δώσει πολλές ευκαιρίες για γλέντια και χορούς!

      ΑΦιλιά πολλά πολλά με μια υπέροχη ηλιόλουστη βδομάδα! 🙂

  16. Ο/Η Αγριμιώ λέει:

    Ήταν δυνατό να μιλάμε για χορούς και να μην περάσω; Δεν χορεύω πολύ καλά, αλλά τους λατρεύω! Δεν ήξερα ότι έχεις καταγωγή από τον Πόντο, Στεφανία μου 🙂 Μου αρέσει κι εμένα πολύ να διαβάζω τις ιστορίες πίσω από τους διάφορους ελληνικούς (και μη) χορούς. Πόσο πιο όμορφα να κλείσεις την ανάρτησή σου, παρά με τον μοναδικό Καζαντζάκη… Χορταίνει ο νους και το πνέμα!

    Φιλί γλυκό από την ανοιξιάτικη πλέον Μελβούρνη

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ούτε κι εγώ Δέσποινα μου, δεν χορεύω πολύ καλά, ειδικά τους Ελληνικούς χορούς, αλλά απολαμβάνω τους άλλους όταν χορεύουν, φτάνει να είναι γρήγοροι και να έχουν δύσκολα βήματα και πάντα προτιμούσα να βλέπω τους άνδρες να χορεύουν! 😉
      Εύχομαι να έχεις μια υπέροχη Άνοιξη!

      ΑΦιλιά πολύ πολύ τρυφερά! 🙂

  17. Ο/Η aristea k λέει:

    Πυρρίχιος και πεντοζάλι, αγαπημένοι και οι δύο!
    Κι αν δεν έχω καμία ρίζα Κρητική ξέρω και χορεύω πεντοζάλι!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα Στεφανία μου ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τέλειαααααααααααααααα! είμαι ενθουσιασμένη που οι περισσότε-ρες φίλες μου χορεύουν πεντοζάλι… εξακολουθώ όμως και περιμένω ανδρική αντίδραση!!! 😉

      ΑΦιλιά αγαπημένη Αριστέα και καλή μας βδομάδα! 🙂

  18. Ο/Η Levina λέει:

    Αααα να με συγχωρεί η χάρη σου κοπελιά μα θα φάμε τα μουστάκια μας ( που δεν έχουμε!)…
    Γιατί εμάς τους Βλάχους μας άφησες αμανάτι με το παράπονο;
    Σάματις δεν έχουμε εμείς παλληκάρια σαν τα κρύα τα νερά;
    Άντρακλες ως εκεί πάνω;
    Μας έχεις δει με την φουστανέλα μας να κάνουμε τσαλίμια; Μας έχεις δει να βροντοχτυπιώμαστε στον τσάμικο όλοι μαζί αντάμα και να μας λιμπίζονται οι κοπελιές; Άντε άντε αμέσως στους Κρητίκαρους και τους Πόντιους; Οι Ελλαδίτες στην απέξω;
    Για αποκατέστησε την τιμή μας και γρήγορα παρακαλώ !!!

    Χαχαχαχα….

    Καλημέρα ομορφιά μου, καλή εβδομάδα να έχουμε 🙂

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Λοιπόν Εύη μου, πάμε για μονομαχία, βράκας εναντίον φουστανέλας; χαχαχαχα! 😉
    Βρες και στείλε μου αντίστοιχο video και τα ξαναλέμε!!!

    Τώρα για να το κουλτουριάσουμε κομμάτι, αντιγράφω αυτό που λέει ο Καζαντζάκης για τα σύνορα!

    «Ποτέ μην αναγνωρίσεις τα σύνορα του ανθρώπου!
    Να σπας τα σύνορα!»

    Αφιλιά γειτονοπούλα όμορφη και να έχουμε μια χαμογελαστή βδομάδα! 🙂

  20. Ο/Η joan petra λέει:

    Μετά τους Κρητικούς (χορούς!)…το χάος!! Καλημερούδια και καλό φθινόπωρο 🙂

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    χαχαχα! Joanoula!
    Οι Γάλλοι λένε: Μετά από μένα… ο κατακλυσμός! 😉

    ΑΦιλιά με τα καλησπερούδια μου! 🙂

  22. Ο/Η Margo λέει:

    Πολύ χρήσιμη η ανάρτηση. Δεν γνώριζα την ιστορία τους. Μόνο το ότι όταν βλέπω και τους δύο αυτούς χορούς με πιάνει μια ανατριχίλα μέχρι το κόκκαλο. Μάλιστα όταν ήμουν μικρή ζήταγα από τον πατέρα μου να μου πάρει άσπρες μπότες σαν των Κρητικών για να χορέψω όπως εκείνοι 🙂 Δεν μου έκανε το χατήρι, αλλά έβγαλα το άχτι μου με τον «μπαλαριστό» τον αντίστοιχο αντρικό Μυκονιάτικο χορό. 😉
    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ 🙂

  23. Απολαυστικότατη ανάρτηση, και διαφορετική από τις άλλες. Και τόσο ωραίες πληροφορίες, ευχαριστούμε Στεφανία μας :]]]

    * δεν υπάρχει το κουμπί του λάικ στα ποστς σου;

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα ναι Ειρήνη μου, είπα να μοιραστώ μαζί σας αυτούς τους αρρενωπούς χορούς! 😉
    Φυσικά και υπάρχει κουμπί like, πριν μπεις στα σχόλια!

    ΑΦιλιά αγαπημένη μου Ειρήνη! 🙂

  25. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Ωχ, θα με μαλώσει η μαγισσούλα μου, να μαι και γω…καθυστερημένη πολυ! :)) οι χοροί αυτοι είναι πολυ εντυπωσιακοί, κυρίως γατί αποπνέουν αγωνιστικό πνεύμα, ανδρεία και γενναιότητα. Θυμηθηκα μάλιστα τα νιάτα μου, που χόρεψα σε μια γιορτή Μαλεβισιωτικο στο σχολείο, και ο κολλητός μου τότε, Κρητικος απο μαμά, μας μάθαινε τα βήματα, που λόγω του ότι ηταν τόοοοοσα πολλα και γρήγορα και εκείνος τα ήξερε απο τα γεννοφάσκια του ενω εμείς όχι, χαρα στην υπομονή του, τον καμένο! πάντως στη γιορτή διαπρέψαμε! :)) συγχαρητήρια και για αναρτήσεις σαν και τούτη! Πολλα πολλα πολλα Αφιλακια μαγισσούλι μας!:)

  26. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αν είναι να σε μαλώσω για κάτι, θα είναι για το blog σου που κοντεύει να πιάσει αράχνες… και ξέρω, ξέρω, έχεις πολλές καλές δικαιολογίες!!! 😉
    Πολύ χαίρομαι που σου αρέσουν αυτοί οι αντρικοί χοροί… αλλά πάνε αυτές οι εποχές, τώρα ότι δούμε σε κανένα πανηγύρι!
    Είπα Κατερίνα μου, να μη σας ζαλίζω συνέχεια με τα αμπελοφιλοσοφήματα μου, έτσι λίγο χορός καλό μας κάνει!

    ΑΦιλιά πολλά και τρυφερά! 🙂

Σχολιάστε

