Το φτέρνισμα.

arton5149-2b51c

Φτερνίζεστε;
Σας αρέσει να φτερνίζεστε;
Τι ξέρετε για το φτέρνισμα;
Με αυτό το post,  αποφάσισα να ερευνήσω και να μάθω μαζί σας σε βάθος ή σε ένταση, για το φτέρνισμα, ανά τους αιώνες!

Επίσης η αφεντιά μου, επειδή δεν μπορεί συνέχεια ν’ ασχολείται με το μέσα της, (τα ψυχοφιλοσοφικά) είπε, ν’ ασχοληθεί και με το έξω της!!!

 

Και ξεκινώ την έρευνα περί φτερνίσματος με την πρώτη ανακάλυψη:
Το Φτερνισματολόγιο… ναι ναι, υπάρχει εξήγηση για κάθε μας φτέρνισμα, ανάλογα με την ώρα!!!
«Θεέ και Κύριε», που έλεγε και η Κωνσταντινοπολίτισσα γιαγιά Ελένη!

Το μόνο που ξέρω από πρώτο χέρι είναι πως όταν πηγαίναμε σχολείο και φτερνιζόμασταν, ζητούσαμε να μας πουν έναν αριθμό και μετρώντας το αλφάβητο, μαθαίναμε σε τι γράμμα αντιστοιχεί ο αριθμός… το αρχικό του ονόματος κάποιου αγαπημένου… συνήθως!

Πάμε και σε μια φάρσα, (αρκετά κακόγουστη!) που βρήκα ψάχνοντας στο google, αλλά είναι και αυτό μέρος τής έρευνας μου!

Για να δούμε τώρα τι απ΄όλα όσα ακούμε για το φτέρνισμα είναι αληθινά:

Μύθοι

Για αυτά τα λίγα δεύτερα που φτερνιζόμαστε, η καρδιά μας παύει να λειτουργεί.

Το φτέρνισμα ταξιδεύει με 160χλμ/ώρα.

Δεν πειράζει αν κόβεται το φτέρνισμα στην μέση.

Είναι αλλεργικός κάποιος που φτερνίζεται παραπάνω από μία φορά.

Οι παραπάνω μύθοι συναντώνται ακόμη και σήμερα και καλό θα ήταν να μην έρχονται να διαψεύσουν επιστημονικές ιστοσελίδες και να μας παροτρύνουν να ακολουθήσουμε τις «οδηγίες» τους, διότι το φτέρνισμα τελικά κάνει καλό.

 

Αλήθειες

Δεν σταματάει η καρδιά, αλλά επιβραδύνεται ο καρδιακός παλμός.

Σύμφωνα με τους αρκετά «γενναίους» «MythBusters» το φτέρνισμα δεν «τρέχει» και τόσο γρήγορα, αφού μετά βίας αγγίζει τα 56 χλμ/ώρα.

Μην καταπιέζετε το φτέρνισμα σας, καθώς αν και σπάνια μπορεί να προκληθούν τραυματισμοί στις λειτουργίες του προσώπου.

Μην ανησυχείτε επειδή φτερνίζεστε πάνω από μία φορές, είναι απολύτως φυσιολογικό.

Και τέλος μην πειραματιστείτε με το να κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά κατά την διάρκεια του φτερνίσματος. Θα αφιερώσετε πολλές ώρες «αποτυχίας», καθώς οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως ο οργανισμός αντιδρά αντανακλαστικά.

Πηγή:
iefimerida.gr

Πάντως μη δοκιμάσετε να φταρνιστείτε με ανοιχτά μάτια, ειδικά όταν οδηγείτε!
Και αν για κάποιο λόγο, θέλετε να σταματήσετε το φτέρνισμα σας, κλείστε τα ρουθούνια σας με τα δάκτυλα σας ή πείτε: Ανανά!!! (το τελευταίο το βρήκα σε γαλλικό site και προσωπικά δεν το έχω δοκιμάσει… ακόμα!).

.

170px-Schnupfer_corrected

Σίγουρα έχετε ακούσει ή διαβάσει πως τον 16 με 17 αιώνα το φτέρνισμα ήταν πολύ της μόδας!
Στην αρχή με την εμφάνιση του καπνού, οι τότε γιατροί συνιστούσαν το φτέρνισμα για να καθαρίζονται τα ρουθούνια ή για τους πονοκεφάλους, στη συνέχεια η Αικατερίνη των Μεδίκων που έπασχε από φοβερούς πονοκεφάλους, το έκανε μόδα στις βασιλικές αυλές όλης της Ευρώπης. (Δεν βρήκα την ακριβή συνταγή φτερνίσματος!)…
Χάρη σ’ αυτή τη μόδα, σήμερα σώζονται πολλές ταμπακιέρες εκείνης της εποχής, αληθινά κομψοτεχνήματα!

.

01f_1704

a_continental_enamelled_gold_snuff-box_set_with_an_enamel_plaque_proba_d5371492h

Antique-Gold-Snuff-Box

SB gold and enamel 18th century
Αυτά είναι snuff box
ή τα κουτιά πρέζας…

 

Τώρα, γιατί λέμε, «γεια σου», όταν κάποιος φτερνίζεται;
Παλιά πίστευαν πως η ψυχή του ανθρώπου βρισκόταν στο κεφάλι και το φτέρνισμα μπορούσε να τη διώξει ή πάλι πως το φτέρνισμα έδιωχνε τη κακή ενέργεια, γι αυτό και ευχόντουσαν, υγεία!
Τώρα στις μέρες μας, επειδή τα  φτερνίσματα, μπορούν να προηγούνται κάποιου κρυολογήματος, με το «γεια σου», ευχόμαστε, καλή υγεία!

 

124874137-224508_371x268.

 

Προσωπικά μου αρέσει πολύ να φτερνίζομαι και ευτυχώς που εδώ που ζω (βουνό στα 500μ.) δεν υπάρχουν κοντά γείτονες, γιατί το φτέρνισμα μου, εκπέμπει πολλά ντεσιμπέλ, αυτό το κληρονόμησα απ΄τον Κωνσταντινοπολίτη παππού μου, που όταν φτερνιζόταν τον άκουγε όλη η γειτονιά. Ο παππούς κάτι θα ήξερε που δεν το κατέπνιγε μια και υπήρξε ο μοναδικός ωτορινολαρυγγολόγος που χειρούργησε τις αμυγδαλές και τα κρεατάκια όλης της τότε Ελληνικής παροικίας στη Πόλη (και τα δικά μου όταν ήμουν κοριτσάκι!).

 

fternismaΞέρετε πως σε κάθε χώρα αλλιώς φτερνίζονται;
Στην Ελλάδα:  ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΨΟΥ!
Στη Γαλλία: ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΤΣΟΥΜ!
Τώρα χάρη και στον παραπάνω πίνακα μάθαμε και για τα φτερνίσματα άλλων χωρών!

 

 

Ελπίζω αυτή η ανάρτηση να σας κατατόπισε και να σας διασκέδασε αρκετά!

Στην υγειά μας λοιπόν!

.

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

32 Responses to Το φτέρνισμα.

  1. Ο/Η nasia λέει:

    εγω πάντως διαβασα με αρκετό ενδιαφέρον την ανάρτησή σου! Φταρνιζόμουν ασταμάτητα και πολύ δυνατά εως τα 18 μου ,όπου εκει μου κόπηκε μαχαίρι! Με πονουσαν τα σωθικά μου απο το φτάρνισμα….εδω και 2 χρονια το ξαναπαθαινω ,αλλά όχι τόσο συχνά! Τωρα το ίδιο ακριβως συμβαίνει στον μεγάλο μου γιο και στον έναν από τα δίδυμα! Ετσι και τους πιάσει δεν σταματάνε με τίποτα! Είναι συνεχόμενο και απανωτό!Τον μεγαλο αν τον πιάσει νύχτα ,ξυπνάμε όλοι από την ένταση που φταρνίζεται! Μπορει να ειναι αστειο για άλλους ,αλλά εμεις υποφέρουμε! Μας πιάνει οποιαδήποτε ώρα ή εποχή!Στην αρχή κάθε χρονιάς δάσκαλοι μάλωναν τα παιδια γιατι νόμιζαν πως το έκαναν επίτηδες ,ώσπου τους έλεγα πως δεν είναι έτσι και το καταλάβαιναν και οι ίδιοι όταν τα γνώριζαν…..εγω για αλλεργια το νόμιζα ,αλλά αν το λεει η έρευνά σου ,να το πιστέψω χαχαχαχα
    Καληνύχτα Άιναφετς!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πωπωπω, Νάσια μου!
      Μ’ έστειλες κανονικότατα απ΄ το πρώτο πρώτο σχόλιο!!!… και η άμοιρη που νόμιζα, πως αυτή η ανάρτηση θα ήταν διασκεδαστική και θα ξέφευγε απ΄ τα συνηθισμένα αμπελοφιλοσοφικοψυχολογικά μου… την πάτησα!!! 😉
      Που να φανταστώ, πως υπάρχουν άνθρωποι που το φτέρνισμα τους είναι πρόβλημα!
      Πάντως επειδή είμαι αλλεργικό άτομο, ξέρω πως τα δικά μου φτερνίσματα έχουν να κάνουν με το αλλεργικό συνάχι που με πιάνει μόλις μπουν τα κρύα, επίσης έχω και ρινικό διάφραγμα που εντείνει την προσωπική μου «φτερνιστική» απόλαυση!
      Ο δε μεγάλος μου γιος που είναι αλλεργικός στις γάτες, έχει μετρήσει και 15 φτερνίσματα! απαπαπα!
      Δοκιμάστε τα πείτε ΑΝΑΝΑ, που ξέρεις μπορεί να πιάσει!!! 😉

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά σε όλη την φτερνίζουσα και μη οικογένεια σου! 🙂

  2. Ο/Η Hengeo λέει:

    Πολύ τη διασκέδασα αυτή την ανάρτηση Στεφανία και το χρειαζόμουν αυτή την περίοδο, να’σαι καλά!
    Φτέρνισμα πάντως δε μου ήρθε χαχαχα!
    ΑΦ! 🙂

  3. Ο/Η Zeta λέει:

    Θέε μου πόσο με εκνευρίζει το φτέρνισμα του συναχιού… αλλά και το άλλο το «απλό-καθημερινό» δε μπορώ να πω πως πετάω τη σκούφια μου. Δε το καταπνίγω, γιατί μία παλιά μου γειτόνισά κουφάθηκε λέει από πνιγμένο φτέρνισμα και μου ‘χει κάτσει άσχημα η πληροφορία! Δεν ήξερα για τη μόδα του «Αψού!» των 16ο αιώνα – πολύ ενδιαφέρον!

    Υ.Γ. Όταν μένεις τελευταίος σε προηγούμενο post, προλαβαίνεις να μπεις από τους πρώτους στο επόμενο!!! ; ) Φιλάκια!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι μου λες τώρα Ζέτα μου, δεν υπάρχει καλύτερο απ΄ το φτέρνισμα τού συναχιού…ένα μεγάλο ααααααααααααααααψού! και ξεβούλωσε η μύτη και πάμε για το επόμενο! χαχαχα! 😉
      Πρώτη φορά πάντως ακούω για κουφαμάρα μετά από φτέρνισμα, ωραία τώρα θα φτερνίζομαι με όλα μου τα ντεσιμπέλ και ας μου λέει η Γαλλίδα μαμά επηρεασμένη απ΄την αυλή του 16ου ή την madame de Pompadour, πως αυτό δεν είναι καθόλου shic! χιχιχιχι! 🙂

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και στο επόμενο, πρώτη στα σχόλια! 🙂

  4. Ο/Η Tzina Varotsit λέει:

    Είσαι κι εσύ σαν τον άντρα μου που όταν φτερνίζεται πρέπει να μας ακούσει όλη η γειτονιά;…
    Έλεος παιδιά!! χαχαχαχαχαχα
    Παρ’ όλα αυτά.. γείτσες! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και που ν’ ακούσεις Τζίνα μου, και τον Παραμυθοσύντροφο να φτερνίζεται… και που να μας ακούσεις παρέα! (είπαμε ή ταιριάζεις ή δεν ταιριάζεις)!!! 😉
      Έδειξες το video στον άντρα σου; Γιατί του «δικού» μου, απ΄ όλη την ανάρτηση αυτό του άρεσε! απαπαπα! (Αχ! αυτοί οι άνδρες!) 😉

      ΑΦιλιά και γείτσες μας/σας! 🙂

  5. Ο/Η mariela λέει:

    χαχαχαχαχα….. χαρά στο κουράγιο σου να κάνεις τέτοια έρευνα!!! Μάλλον το διασκέδασες αρκετά!!!

  6. Ο/Η dodo λέει:

    Haaatschi…- Gesundheit!
    (γερμανικά)
    😉

  7. Ο/Η Marina Tsard. λέει:

    Καλέ τι καταπληκτική ανάρτηση;
    Δεν τα γνώριζα αυτά. Εγώ συνήθως όταν φτερνίζομαι ξέρω πως ή την άρπαξα ή κάποιος με μελετά γιατί δεν συνηθίζω να φτερνίζομαι συχνά.
    Σε γλυκοφιλώ μαγισσούλα μου! 🙂

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα που να τα ξέρεις αυτά Μαρινάκι μου… γιατί εγώ νομίζεις ότι τα γνώριζα;
    Είδες το φτερνισματολόγιο… τρομερή πλάκα ε;
    Αραβικά ή Κινέζικα, πώς είναι το Αψού; (Τι τις μαθαίνεις τόσες γλώσσες καλέ;) χαχαχαχα! 😉

    Πολλά γλυκά ΑΦ! και από μένα! 🙂

  9. Ο/Η Σούλη λέει:

    Εγώ πάντος, φτερνίζομαι όταν βγω στον ήλιο. Φτερνίζομαι και τα μάτια μου δακρύζουν. Μετά από καμιά πεντ-έξι φτερνίζματα .. ησυχάζω 🙂
    Πολύ διασκεδαστική η ανάρτιση, μαγισσούλα μου. Γείτσες!!!
    ΑΦιλιά!
    Φρίντα

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αχ! Τι θα σας κάνω όλους, με τ’ αλλεργικά σας… κανέναν φανατικό «φτερνιστή» δεν θα βρω; 😉
    Τουλάχιστον διασκεδάζουμε!!!

    ΑΦιλιά ηλιόλουστα, αλλεργική μου Φρίντα! 🙂

  11. Ο/Η aristea k λέει:

    Μη μου κόψει κανείς για πλάκα το φτέρνισμα είμαι ικανή να σκάσω! Το λατρεύω!
    Έχει μια υπέροχη αίσθηση ( ή είναι μόνο δική μου ιδέα;)
    Πολύ μου άρεσε η ανάρτηση Στεφανία μου!
    Φιλιά! :)))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Επιτέλους Αριστέα μου…και μια δικιά «μου»… ξέρεις έχω την εντύπωση πως σε κάποια άλλη ζωή, εκεί γύρο στον 16 αιώνα τριγυρνούσαμε παρεούλα με τις υπέροχες διαμαντένιες ταμπακιέρες μας, σε κάποια βασιλική αυλή και επιτέλους ευχαριστιόμασταν φτερνίσματα!… Α, μα πια! 😉
      Είδες πόσο βασανιστικό είναι να πας να φταρνιστείς, να γαργαλιέται ευχάριστα η μύτη σου και μετά…τίποτα! 😦

      ΑΦιλιά με πολλά πολλά υπέροχα φτερνίσματα μάς εύχομαι! χαχαχαχα! 🙂

  12. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Κοίτα να δεις τι μαθαίνεις. Κι εγώ που νόμιζα πως το «αψού» είναι διεθνής λέξη…
    Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες μου Στεφανία μου. Θυμάμαι έναν παλιό συνάδερφο που είχε τραυματίσει τα αγγεία της μύτης του, γιατί «κράταγε» τα φτερνίσματά του.
    Άντε… γείτσες μας λοιπόν!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      χαχαχα! Μαρία μου, είπαμε μαζί μαθαίνουμε… προσωπικά επειδή τα γαλλικά είναι η μητρική μου γλώσσα, φτερνίζομαι με αααααααααααατσούμ, αλλά όταν φτερνίζεται ο Παραμυθοσύντροφος που είναι ααααααααααψού… έτσι υπάρχει «φτερνιστική» αρμονία!!!

      Φυσικά γείτσες μας και να μη κρατάμε τίποτα μέσα μας! (αχ! δεν μπορώ να κρατηθώ για πολύ χωρίς να το φιλοσοφήσω….απαπαπα πια!) 😉

      ΑΦιλιά πολύ πολύ τρυφερά! 🙂

  13. Ο/Η ekfrasou λέει:

    Kαλημέρα Στεφανία μου!
    Εμενα μου αρεσει να φτερνιζομαι!
    Το ευχαριστιεμαι, ξαλαφρωνω! χαχα
    Φιλακια πολλα! Καλο πσκ να εχεις!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι μπράβο Κική μου, άντε να μαζεύονται οι οπαδοί του φτερνίσματος και στο τέλος θα δούμε ποιοι υπερισχύουν!!! χαχαχα! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και να έχουμε ένα όμορφα βροχερό Σ/Κ! 🙂

  14. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Καλα, πέθανα με τις διαφορετικές λέξεις που έχει ο έκαστος λαός για το φταρνίζεται,χιχι! Χμ, το Λιονταρακι είναι σούπερ αλλεργικό με ρινίτιδες κτλ,και πολλές φορές του κανω παρατηρήσεις για τα απανωτά φταρνισματά του! Στο προηγούμενο σπίτι που μέναμε που είχε σοβαρά προβλήματα μονωσης και υγρασίας, αρρώσταινα πααααρα πολυ συχνα λόγω του αισθήματος, οπότε και εγω και ο αντρούλης μου κάναμε ένα απίθανο ντουέτο φταρνισματων, χιχι! Πέραν πλάκας ομως, νομίζω πολλές φορές το φταρνισμα είναι η άμυνα του οργανισμού σε κάτι που τον ερέθισε, η σε μικρόβια που ετοιμάζονται να εισέλθουν και τα αποτρέπει! Α, και αν θέλετε να φταρνιστειτε σκόπιμα, λίγο πιπέρι θα την κάνει τη δουλεια. Πολλές φορές το έχω πάθει ακούσια οταν μεγειρεύω! Γλυκα Αφιλακια!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είπαμε δεν είπαμε, να πάψεις επιτέλους να καταπιέζεις τον συνάδελφο (ωροσκοπίου μου) λιονταράκι σου… τι είναι αυτό; Ούτε να φταρνιστεί με την ησυχία του δεν μπορεί… απαπα! 😉
      Ενδιαφέρουσα άποψη περί αποτροπής μικροβίων… Χμ! λες να είναι και έτσι;
      Επίσης έχω παρατηρήσει πως φτερνίζομαι πολύ όταν βγάζω και τα φρύδια μου, σίγουρα πάντως κάτι ερεθίζει την μιτούλα μας και γι αυτό και φτερνιζόμαστε!!!

      Γεια σου παραμυθού μου και πολλά ΑΦ! στα δυο σας! 🙂

  15. Ο/Η Αθηνά... λέει:

    Ω! Δεν ήξερα ότι υπάρχει φτερνισματολόγιο!
    Πάντως πολύ θα μου άρεσε να έχω ένα από αυτά τα κουτάκια πρέζας, για να βάζω τα πρωινά μου χάπια! Κι ένα για τα μεσημεριανά! Και ένα για τα βραδινά! Τρία κουτάκια καλά είναι, μου φτάνουν! Ίσως κι ένα για τα ψιλά ψιλά σκουλαρικάκια μου!
    Καλό βράδυ Άιναφετς! 🙂

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Γιατί νομίζεις πως η ίδια γνώριζα όλα αυτά;
    Προτείνω να το τυπώσουμε, έτσι που να μπορούμε σε κάθε φτέρνισμα να έχουμε έτοιμη την εξήγηση!!! χαχαχα! 😉
    Τώρα, αν είχαμε αυτά συγκεκριμένα τα κουτάκια θα είμασταν πάμπλουτες…. αχ!
    Σαν λύση όμως προτείνω (πάλι), να κόψεις τα φάρμακα!

    ΑΦιλιά και καλό μας βραδάκι, με αστραπές, βροντές, κατακλυσμούς, κεραυνούς και άλλα νόστιμα! 🙂

  17. Βρε..βρε τι μαθαίνουμε ..!!! από φτέρνισμα πάμε καλά Μαγισσούλα μου .. το έτερον μου ήμισι είναι… να μην τον πιασει…απανωτά συνεχόμενα φτερνίσματα..μέχρι τελικής πτώσεως..ακομα δεν ξέρουμε τι το προκαλεί…ευτυχώς που δεν είναι συνέχεια ..παντως το φτερνισμα ξαλαφρώνει..ααααααχχχ!!!….πολύ ενδιαφέρούσα και αστεία η φτερνισολογία.. χι.χι.φιλακιαααααα!!! ααααααψού..!! 🙂 🙂 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      «Γηράσκω αεί διδασκόμενος», δεν έλεγαν οι δικοί μας πρόγονοι, έτσι είναι Ρούλα μου, διάθεση να έχει κανείς, κέφι για ζωή και όλα τ’ άλλα όσο και δύσκολα και αν είναι, βρίσκει κανείς τη λύση!
      ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΤΣΟΥΜ ή ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΨΟΥ μας! 😉

      ΑΦιλιά και καλό φθινοπωρινό Σ/Κ εύχομαι! 🙂

  18. Ο/Η Margo λέει:

    Η φτερνισολογική ανάρτηση μας διασκέδασε οικογενειακώς. Την διάβασα δυνατά και την άκουσαν όλοι. Τα μικρά είχαν και εικόνα και γέλασαν πολύ! Η κόρη μου επιμένει να σου στείλει ένα γατοφτέρνισμα από την αγαπημέρνη της γατοχώρα… ααααααπιούουουου 😉

    Φιλάκια πολλά από όλη την Μαργκοοικογένεια 😉 🙂

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα τι καλά Margo μου, πολύ χαίρομαι όταν οι αναρτήσεις μου, μπορούν να διασκεδάσουν όλη την οικογένεια! 😉
    Και το παρακάτω video όλο δικό της!

    ΑΦιλιά πολλά σε όλους σας, γατιά, σκυλιά, κοτούλες, κατσικάκια, αρνάκια κλπ κλπ! 🙂

Σχολιάστε

