Τι φοβάσαι;

 

31122009248

.

«Στην συγκεκριμένη στιγμή, όπως κάθομαι εδώ, δεν φοβάμαι. Δεν φοβάμαι στο παρόν, τίποτα δεν μου συμβαίνει, κανείς δεν με απειλεί ή μου παίρνει κάτι. Αλλά πέρα από την συγκεκριμένη στιγμή, υπάρχει ένα βαθύτερο επίπεδο του νου που συνειδητά ή ασυνείδητα σκέφτεται το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον ή να ανησυχώ πως κάτι από το παρελθόν μπορεί να με καταβάλλει. Οπότε φοβάμαι το παρελθόν και το μέλλον.
Έχω διαχωρίσει τον χρόνο σε παρελθόν και μέλλον. Η σκέψη παρεμβαίνει, λέει, “Πρόσεχε να μην συμβεί ξανά”, ή “Προετοιμάσου για το μέλλον. Το μέλλον πιθανόν να είναι επικίνδυνο για σένα. Μπορεί να έχεις κάτι σήμερα αλλά να το χάσεις. Μπορεί να πεθάνεις αύριο, μπορεί ο άντρας σου ή η γυναίκα σου να σε εγκαταλείψει, μπορεί να χάσεις την δουλειά σου. Μπορεί να μην γίνεις ποτέ διάσημος. Μπορεί να είσαι μόνος.
Θέλεις να είσαι αρκετά βέβαιος για το αύριο.”

Απελευθέρωση από το Γνωστό, p 42

 

04052011585

 

Οι κρυφοί φόβοι.

«Δεν υπάρχουν μόνον οι συνειδητοί φόβοι τους οποίους κάποιος αντιλαμβάνεται, αλλά και εκείνοι που βρίσκονται βαθιά μέσα, εκείνοι που δεν έχουν ανακαλυφθεί στις βαθιές εσοχές του νου. Πώς μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει τους συνειδητούς φόβους καθώς και εκείνους που είναι κρυμμένοι;
Ασφαλώς, ο φόβος που βρίσκεται στην απομάκρυνση από το ‘τι είναι’, είναι η δραπέτευση, η απόδραση, η αποφυγή της πραγματικότητας η οποία φέρνει τον φόβο. Επίσης, όταν υπάρχει οποιουδήποτε είδους σύγκριση, υπάρχει η παραγωγή του φόβου—η σύγκριση του τι είστε με το τι θα θέλατε να είστε. Οπότε φόβος, είναι η απομάκρυνση από αυτό που είναι πραγματικό, όχι από το αντικείμενο από το οποίο απομακρύνεστε. Κανένα από αυτά τα προβλήματα του φόβου δεν μπορούν να επιλυθούν μέσω της θέλησης—το να λέει κάποιος στον εαυτό του, “Δεν θα φοβάμαι.”

Πέρα από την Βία, p 64

 

20032012893

 

Η άνθιση της ερώτησης.

Η σκέψη και ο χρόνος είναι οι δύο παράγοντες του φόβου. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’αυτό. Μην ρωτάτε, “Πώς μπορώ να σταματήσω να σκέπτομαι;” είναι πολύ ανόητη ερώτηση. Γιατί, πρέπει να σκέπτεστε—για να πάτε από εδώ στο σπίτι σας, για να οδηγήσετε το αμάξι σας, για να μιλήσετε μια γλώσσα. Αλλά ο χρόνος μπορεί να μην είναι καθόλου απαραίτητος ψυχολογικά, εσωτερικά. Οπότε λέμε ότι ο φόβος υπάρχει χάρη στους δύο σημαντικούς παράγοντες του χρόνου και της σκέψης, στους οποίους εμπλέκονται η επιβράβευση και η τιμωρία. Λοιπόν, έχω ακούσει αυτήν την δήλωση από εσάς. Και την έχω ακούσει με τόση προσοχή διότι είναι ένα τεράστιο πρόβλημα το οποίο ο άνθρωπος δεν έχει λύσει και που, συνεπώς, δημιουργεί χάος στον κόσμο. Σας έχω ακούσει, έχω ακούσει την δήλωση. Και επίσης μου έχετε πει: Μην κάνεις τίποτα γι’αυτό, απλά θέσε το ερώτημα και ζείσε με αυτό, όπως μια γυναίκα κρατά τον σπόρο στην μήτρα της. Οπότε θέτω την ερώτηση. Αφήστε το ερώτημα να ανθίσει. Στην άνθιση του ερωτήματος, συνυπάρχει το μαράζωμα του ερωτήματος. Δεν είναι η άνθιση και στην συνέχεια το τέλος-η άνθιση αυτή καθ’αυτή είναι το τέλος».

Η Ευλογία είναι Εκεί που Είστε, pp 39-40

 

 

01022012827

 

Βοηθώντας την ανθρώπινη συνείδηση να μετριάσει τον φόβο.

‘Όλοι έχουμε ζήσει μια αποκαλούμενη ατομικιστική ζωή, ανησυχώντας για τον εαυτό μας και τα προβλήματά μας. Τα προβλήματα αυτά δεν τελειώνουν ποτέ, απλά αυξάνονται. Έχουμε ζήσει τέτοιου είδους ζωή. Έχουμε ανατραφεί, εκπαιδευτεί, προετοιμαστεί για αυτού του είδους την ζωή. Έρχεσαι εσύ σαν φίλος και μου λες: “Κοίτα, η συνείδησή σου δεν σου ανήκει, υποφέρεις όπως υποφέρουν και οι άλλοι.” Σε ακούω και δεν απορρίπτω αυτό που λες, γιατί έχει νόημα, είναι λογικό και βλέπω ότι σε αυτό που μου έχεις πει μπορεί πιθανόν να υπάρχει ειρήνη στον κόσμο. Και λέω στον εαυτό μου:
“Μπορώ λοιπόν να απελευθερωθώ από τον φόβο;” Βλέπω πως είμαι απόλυτα υπεύθυνος, για ολόκληρη την συνείδηση. Βλέπω πως όταν ερευνώ τον φόβο βοηθώ ολόκληρη την ανθρώπινη συνείδηση να μετριάσει τον φόβο».

Το Δίχτυ της Σκέψης, pp 70-71

 

211020121083

 

Ο φόβος μπορεί να εξαλειφθεί ολοκληρωτικά.

«Ο ομιλητής λέει ότι ο φόβος μπορεί να εξαλειφθεί ολοκληρωτικά. Μην πείτε, “Είναι για τον φωτισμένο” και όλες αυτές τις ανοησίες. Μπορείτε να τον εξαλείψετε εάν χρησιμοποιήσετε όλο σας το μυαλό, όλη σας την καρδιά—απόλυτα, όχι μερικώς. Και τότε θα δείτε τι απερίγραπτη ομορφιά υπάρχει σε αυτό, μια αίσθηση απόλυτης ελευθερίας—όχι ελευθερία κάποιου κράτους ή κάποιας κυβέρνησης, αλλά η αίσθηση της απεραντοσύνης της ελευθερίας, το μεγαλείο της ελευθερίας.
Θα το κάνετε—σήμερα, τώρα; Από σήμερα, βλέποντας την αιτία του φόβου, τερματίστε την.
Όσο υπάρχει φόβος-βιολογικά, σωματικά, ψυχολογικά-μας καταστρέφει. Οπότε, εάν κάποιος ρωτήσει, αφού θα ακούσει αυτό το γεγονός, όχι θεωρητικά, τι θα κάνετε;
Ο χρόνος είναι ο παράγοντας του φόβου και της σκέψης, οπότε εάν δεν αλλάξετε τώρα, δεν θα αλλάξετε ποτέ. Είναι συνεχής αναβολή».

Τελευταίες Ομιλίες, pp 42-43

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ.

 

Τα παρακάτω αποσπάσματα, τα διάλεξα από το Krishnamurti on line.
Σ’ αυτό το site μπορείτε να θέσετε οποιοδήποτε ερώτημα επιθυμείτε στα Ελληνικά και να διαβάσετε σχετικά με το ερώτημα σας ή να δείτε και υποτιτλισμένα video.

ΥΓ: Τις παραπάνω φωτογραφίες, τις τράβηξα με το κινητό μου και είναι από το κτήμα μας.

 

.

 

 

.

 

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

49 Responses to Τι φοβάσαι;

  1. Ο/Η Levina λέει:

    Τίποτα Στεφανία μου.
    Τίποτα και κανέναν πια.
    Ούτε τα φαντάσματα του παρελθόντος , ούτε ότι κρύβουν τα σύννεφα στο μέλλον.
    Τα έχω δει όλα κι όσα δεν έχω δει είμαι έτοιμη να τα αντιμετωπίσω.
    Έχω καθαρίσει την καρδιά μου, το μυαλό μου, την συνείδησή μου, το παρελθόν μου.
    Ξεκαθάρισα κάθε λογαριασμό, κάθε εκκρεμότητα.
    Τίποτα λοιπόν χωρίς παρενθέσεις και »αλλά» .

    υγ. Πριν δυο χρόνια δεν θα σου απαντούσα το ίδιο… πέρασε πολύ νερό όμως στο αυλάκι της ζωής μου.

    Σου στέλνω τα φιλιά μου πασπαλισμένα με χιόνι (και πάλι) 🙂
    Καλό βράδυ μαγισσούλα μου….

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είδες Εύη μου, πως αν πάρει κανείς τη ζωή στα χέρια του και δεν φοβάται ν’ αντιμετωπίσει στο παρών τις προκλήσεις της καθημερινότητας, δεν έχει τίποτα να φοβηθεί… το μόνο που χρειάζεται να κάνει, είναι, να είναι προσεχτικός στους αιφνιδιασμούς! 😉

      ΑΦιλιά ανεμοδαρμένα, παγωμένα, αλλά υπομονετικά! 🙂

  2. Ο/Η eleniplus λέει:

    Ο φόβος μας κρατάει με ασφάλεια αλυσοδεμένους . Ή μένουμε ασφαλείς, ή σπάμε την αλυσίδα.

    Καλημέρα,
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς την Ελένη! 🙂
      Πολύ σωστά εντόπισες πως φοβόμαστε να χάσουμε τα αποκτήματα μας, αυτά που μας δίνουν μια φαινομενική ασφάλεια, αν δεν είμαστε προσκολλημένοι ή εξαρτημένοι απ’ τα αποκτήματα μας, δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε! 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂

  3. Ανάρτηση εξαιρετική γεμάτη αλήθειες και σοφία. Απόδειξη γι αυτό είναι το θαυμάσιο, βαθυστόχαστο σχόλιο της Λεβίνας που την παρακαλώ να μου επιτρέψει να το υιοθετήσω, όπως επίσης και η φιλοσοφημένη ρήση της Ελένης.
    Εξαιτίας των παραπάνω ότι γράψω εγώ εδώ τώρα ειλικρινά νιώθω πως θα είναι πολύ πτωχό γι αυτό παρακαλώ ας μου δοθεί η άδεια να ….κλέψω τις σκέψεις των δυο κυριών αλλά και να ευχαριστήσω κι εσένα για την κατάθεση σου εδώ. Καλήμερα με κρύο αλλά χωρίς κανένα φόβο για τίποτα εκτός, απ’ την προδοσία του ίδιου του εαυτού μου.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το να δει κανείς εμπειρικά Χριστόφορε μου, πώς λειτουργεί ο φόβος, όπως το είδε η Εύη και η Ελένη, είναι το πρώτο βήμα για να μην άγεται και φέρεται από τον φόβο που με μεγάλη επιμέλεια, μας έχει διαμορφώσει ο τρόπος που μεγαλώσαμε, η θρησκεία, η εκπαίδευση και η κοινωνία μας! 😉
      Ο φόβος είναι κάτι φυσικό και υπάρχει παντού στη φύση, π.χ. το ζαρκάδι φοβάται το λιοντάρι, αν ξαφνικά βρεθείς μπροστά σ’ ένα φίδι, θα φοβηθείς κλπ… εδώ όμως μιλάμε για τον ψυχολογικό φόβο, που είναι καθαρά σκέψη… φανταζόμαστε τι ΘΑ γίνει μελλοντικά ΑΝ χάσουμε τη δουλειά μας ή ΑΝ αρρωστήσουμε και λοιπά!
      Αν δει όμως κανείς πώς λειτουργεί ο φόβος, θα μπορέσει και να τον αντιμετωπίσει!

      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη και μακριά από φόβους! 🙂

  4. Ο/Η Κατερίνα λέει:

    Αναμφισβήτητα, ο φόβος δημιουργεί φραγμούς και μας εμποδίζει ν’ απολαύσουμε το παρόν.
    Προσπαθώ να διακρίνω τα σημάδια του και να τον διαχειρίζομαι έτσι, ώστε να μην περιορίζει
    και να μην δεσμεύει τη ζωή μου.
    Πολύ ενδιαφέρον θέμα, δοσμένο με αξιόλογη ανάλυση κι ανάπτυξη Στεφανία μου,
    ώστε ανιχνεύοντας “ενδοσκοπικά” τον εαυτόν μας, να αναδύονται σαφή συμπεράσματα.
    Να έχεις μια όμορφη και χαρούμενη Τετάρτη!
    Φιλάκια με ζεστή αγκαλιά!:))

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ο φόβος (ο ψυχολογικός) Κατερίνα μου, πρέπει να κατανοηθεί για ν΄αντιμετωπιστεί, πρέπει να δει κανείς πόσο ύπουλα γλιστρά μες τη ζωή μας και να είναι πολύ προσεχτικός για να μη παρασυρθεί από αυτούς που ξέρουν να μας φοβίζουν για να μας ελέγχουν! 😉
      Η τωρινή κατάσταση που ζούμε στην Ελλάδα, βασίζεται στον φόβο.
      «ΑΝ δεν κάνετε ότι σας λέμε, ΘΑ σας καταστρέψουμε» κλπ κλπ… 😦
      Ευτυχώς δεν μασάμε και δεν φοβόμαστε ν’ αντιμετωπίσουμε όλη την Ευρώπη!!! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και ανταποδίδω τη ζεστή αγκαλιά! 🙂

  5. Ο/Η cocooning cat λέει:

    Υπέροχη ανάρτηση!!! Φόβος: αυτό το σαράκι που αποτελεί τροχοπέδη στο να διαγράψουμε μια πορεία ελεύθερη. Πόσες φορές υποδουλώμενοι στους μικρούς ή μεγάλους μας φόβους, πάσης φύσεως, έχουμε δειλιάσει απέναντι τη ζωή!

    Όπως λέει και ο εκπληκτικός Καβάφης :

    Τοὺς Λαιστρυγόνας καὶ τοὺς Κύκλωπας,
    τὸν θυμωμένο Ποσειδῶνα μὴ φοβᾶσαι,
    τέτοια στὸν δρόμο σου ποτέ σου δὲν θὰ βρεῖς,
    ἂν μέν᾿ ἡ σκέψις σου ὑψηλή, ἂν ἐκλεκτὴ
    συγκίνησις τὸ πνεῦμα καὶ τὸ σῶμα σου ἀγγίζει.

    Τοὺς Λαιστρυγόνας καὶ τοὺς Κύκλωπας,
    τὸν ἄγριο Ποσειδώνα δὲν θὰ συναντήσεις,
    ἂν δὲν τοὺς κουβανεῖς μὲς στὴν ψυχή σου,
    ἂν ἡ ψυχή σου δὲν τοὺς στήνει ἐμπρός σου.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς την! (Δεν γνωρίζω το μικρό σου όνομα!) 🙂
      Ο Καβάφης είναι από τους μεγάλους μας ποιητές που ξέρει να μιλάει για τον φόβο, όπως λίγοι ξέρουν να το κάνουν και σ’ ευχαριστώ που αναφέρεις αυτό το ποίημα! 😉

      Αν δεν καταλάβουμε πώς λειτουργεί μέσα μας ο φόβος, θα είμαστε έρμαιο του…
      «άν δέν τούς κουβανείς μές στήν ψυχή σου,
      άν ή ψυχή σου δέν τούς στήνει εμπρός σου»…

      ΑΦιλιά πολλά πολλά! 🙂

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      ( με φωνάζουν Παναγιώτα )
      Απλά λατρεύω Καβάφη. Έζησε χωρίς φόβο και με πολύ πάθος!
      Καλή συνέχεια!

  6. Ο/Η Tzina Varotsi λέει:

    το μόνο που φοβάμαι είναι ο Θεός… τίποτα άλλο..

    οι φωτογραφίες υπέροχες.. ειδικά τα χιονισμένα λουλούδια τα λάτρεψα 🙂

    φιλιά!

  7. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ο Θεός είναι δίκαιος…
    Και «καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται»…. 😉

    Ευχαριστώ που σχολίασες και τις φωτό μου!

    ΑΦιλιά πολύ τρυφερά! 🙂

  8. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    με τον …κύριο δεν είχα ποτέ πολλά πολλά ευτυχώς
    οπότε μπορώ να πώ απλώς μόνο οτι …φοβάμαι πως…παραζήλεψα τις φωτό σου 😉

    (με την κούραση να δώ πως θα το παλέψω )
    φιλούδιαααααααα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ «φοβάμαι» πως δεν έχεις να ζηλέψεις τίποτα απ΄ το παγωμένο τοπίο, αυτή τη στιγμή έχουμε -5!!! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και κοίτα να ξεκουραστείς γιατί μας περιμένουν «πολλά» την άνοιξη! 🙂

  9. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Τον έκανα φίλο μου (πια). Όταν εμφανίζεται στη ζωή μου, τον βάζω κάτω, τον «συζητάω» και τον αποκωδικοποιώ. Αν είναι βάσιμος, με ενεργοποιεί να προσέχω. Αν όχι, τον απωθώ γιατί δεν περισσεύει πια χρόνος και ενέργεια για άσκοπα ξοδέματα.
    Φιλιά πολλά Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι Μαρία Κ. μου!
      Μόνο αν δεν φοβόμαστε να φοβηθούμε και δούμε πώς λειτουργεί, μπορεί να συμφιλιωθούμε μαζί του! 😉
      Λυτρωτικό είναι να δούμε, πως είναι σκέψη και δεν έχει σχέση με το τώρα μας…

      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! 🙂

  10. Ο/Η dodo λέει:

    Ευχαριστώ γιά την πρόσκληση σε σκέψη και σε προβληματισμό. Και για τις ανοιξιάτικες εικόνες σου- παρά το χιόνι 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Σήμερα dodoula μου, επιτέλους βγήκε ήλιος και μαζί του, έφυγαν και οι φοβίες- σκέψεις….
      Τι ΘΑ γίνει ΑΝ αποκλειστούμε, αν μας τελειώσουν τα τρόφιμα ή αν μπούμε στη δραχμή ή αν και όλα αν και θα, που ήταν όλα σκέψεις για ένα υποθετικό αύριο! 😉

      ΑΦιλιά με χαμόγελο (τώρα!) 🙂

  11. Ο/Η aristea k λέει:

    Ξέρεις Στεφανία μου , οι αναρτήσεις σου , μου έρχονται ολόκληρες στο μέιλ ( και δεν φοβάμαι πια αν κάνει τερτίπια ο blogger ☺). Σε διάβασα λοιπόν χτες και όλη μέρα σκεφτόμουν… Φοβάμαι;
    Κάποτε είχα πολλές ανασφάλειες. Χρειάστηκε να φάω τα μούτρα μου και να αντιμετωπίσω τις περισσότερες, αν όχι όλες,κατάμουτρα! Και κάθε μέρα τις αντιμετωπίζω. Όχι όμως. Δεν φοβάμαι.
    Θα μπορούσα… Ίσως κάποιος να έλεγε ότι κάνω εκλογικεύσεις, ίσως απώθηση; Μπα! Έχω χρόνια που λέω «ότι είναι να συμβεί, θα συμβεί»!
    Είναι πολύ λυτρωτικό αυτό!
    Και δεν αναλώνομαι έτσι και ξεπερνάω τα δύσκολα σε δυο μέρες μόνο! :))
    Φιλιά καρδιάς ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Βλέπεις Αριστέα μου, μεγαλώσαμε με τέτοιο τρόπο, που θέλει δουλειά και επίγνωση για να δούμε στη πράξη πώς λειτουργεί ο φόβος…
      Να δούμε δηλαδή πως ο φόβος είναι σκέψη για μελλοντικά πράγματα!
      Τι θα γίνει αν… αυτό είναι το μοτίβο του φόβου! 😉

      Αν ξαφνικά εμφανιστεί μπροστά σου ένα φίδι, δεν θα σκεφτείς τι να κάνεις, θα δράσεις άμεσα, έτσι δεν είναι; ;-P

      Το χθες πέθανε και το αύριο μπορεί να μην έρθει ποτέ, γι αυτό ας απολαύσουμε το τώρα μας, την μια στιγμή μετά την άλλη!

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  12. Ο/Η Zeta λέει:

    Καταρχήν, πανέξυπνη εφαρμογή αυτή, να θέτεις ένα ερώτημα και να σε καθοδηγούν τα λόγια κάποιου φιλόσοφου. Έπειτα, είσαι πολύ τυχερή να βλέπεις αυτές τις εικόνες κάθε μέρα που ξυπνάς… τα μοβ-μπλε σκυλάκια ή καμπανάκια (δε ξέρω ακριβώς πως λέγονται) είναι τα άνθη που σηματοδοτούν τις παιδικές μου εαρινές περιόδους!
    Για τους φόβους τώρα… ναι στην καταπολέμηση τους, αλλά δε τολμώ να απελευθερωθώ τελείως, ακόμα κι αν κάποιος μου έλεγε ότι θα τα καταφέρω. Πιστεύω πως ένα μικρό ποσοστό φόβου, είναι απαραίτητο να υπάρχει. Είναι το αίσθημα ευθύνης, που πολλές φορές μας προστατεύει!
    Ωστόσο δεν έχω πολλούς φόβους (φοβίες άπειρες)… ο χρόνος και η σκέψη σίγουρα είναι παράγοντες. Αυτό που θα έλεγα πως με τρομάζει, είναι η ιδέα να βρίσκομαι σε ένα ξένο και αφιλόξενο περιβάλλον στα βαθιά μου γεράματα, χωρίς να έχω τη δύναμη να το αλλάξω αυτό. Η ιδέα του να βρεθώ μόνη κάποτε, χωρίς τα σημερινά μου γνώριμα πρόσωπα… όταν όλα θα είναι παρελθόν κι εγώ ίσως να είμαι το μόνο απομεινάρι της δεκαετίας του ‘80!
    Και μετά τις σκέψεις αυτές, συνηθίζω να επιστρέφω στη πρώτη φράση του κειμένου σου: «Στην συγκεκριμένη στιγμή, όπως κάθομαι εδώ, δεν φοβάμαι. Δεν φοβάμαι στο παρόν, τίποτα δεν μου συμβαίνει, κανείς δεν με απειλεί ή μου παίρνει κάτι…» και συνεχίζω να χαίρομαι τη ζωή μέχρι τότε!

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το να δει κανείς Ζέτα μου, στη πράξη, εμπειρικά, καθημερινά πώς λειτουργεί ο φόβος, τον απελευθερώνει απ’ το φόβο, ακόμα και από τις φοβίες… 😉
    Είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος, πως όλα αυτά που φοβάται, έχουν ένα ΘΑ και είναι εντελώς υποθετικά, είναι σκέψεις… αν… αν αυτό… αν το άλλο… τι ΘΑ πάθω; 😛
    Χαίρομαι που είδες πως όλα είναι σκέψεις+χρόνος….

    Σκεφτόμαστε τι ΘΑ μελλοντικά και δηλητηριάζουμε το τώρα μας! 😦
    Το κλειδί είναι στο παρόν! 😉

    ΑΦιλιά χαρούμενα τώρα! 🙂

  14. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Είναι φοβερό πως ενώ την ψάχνω με τους φόβους και τις φοβίες και έχω πολλά και από τα δυο (ίσως γιατί μου έχουν συμβεί διάφορα περίεργα και σπάνια στη ζωή μου πραγματάκια) ποτέ δεν είχα συνδέσει το θέμα φόβος με την έννοια χρόνος, και πολύ μου άρεσε τούτη δω η προσέγγιση. Φοβόμαστε κάτι γιατί κάτι σχετικό μας έχει προκαλέσει αυτό το συναίσθημα στο παρελθόν, ή φοβόμαστε μην μας προκληθεί στο τωρινό γίγνεσθαι κάποια αλλαγή το μέλλον. Ακόμα και στον ίδιο το θάνατο δεν φοβόμαστε αυτόν υποθέτω, αλλά το τέλος του χρόνου μας επί γης, και στο γήρας, τον διανυμένο χρόνο (από αυτόν που «δικαιούμαστε») που έχουμε αφήσει πίσω μας!

    Προσωπικά πριν χρόνια, με πολλές στεναχώριες και φόβους μαζεμένους, και προσπαθώντας να οριοθετήσω το τι σημαίνει για μένα φόβος, κατέληξα ότι μέσω του παιχνιδιού της ίδιας της λέξης, μπορώ να δώσω μια ερμηνεία, κι αυτό αναλύοντας ένα ένα τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη: Το φ, τα 2 ο το β καθώς και το τελικό σ σημαίνουν κάτι διαφορετικό, με το τελικό σ να αποτελεί την κάθαρση, το «σπάσιμο» του «δεσμοφύλακά» μου…Αυτή την αίσθηση προσπάθησα να δώσω και στο αντίστοιχο διήγημα «S τελικό» https://dreamsofafairytale.wordpress.com/tag/%CE%B1%CF%80%CF%8E%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1/

    Φιλάκια πολλά μαγισσούλι μου και ζεστά, φαντάζομαι εκεί πάνω θα έχετε ξεπαγιάσει!

    ΥΓ:πως λέγονται το μπλε και το κόκκινο λουλουδάκι (θάμνος) του κήπου σου;Θέλω και γω να φυτέψω τέτοια όμορφα ανθάκια στον «κήπο» μου!! 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μάλιστα Κατερίνα μου….
      Δεν έχω προλάβει να διαβάσω το διήγημα σου για να καταλάβω πώς οριοθέτησες την σημασία του φόβου, ελπίζω αυτές τις μέρες που δεν θα έχω τα γνωστά μου τρεχάματα να το διαβάσω και θα επανέλθω πάλι, αυτή τη φορά από το blog σου! 😉
      Χαίρομαι όμως που είδες πώς λειτουργεί ο φόβος, βασικά κατάλαβες το πιο σημαντικό, ότι είναι η σκέψη που προβάλει τις δυσάρεστες εμπειρίες του παρελθόντος στο παρόν και έτσι φοβόμαστε για το μέλλον… η μόνη γιατρειά, είναι να είμαστε όσο πιο πολύ μπορούμε παρόντες και όταν εμφανίζεται η σκέψη- πόνος-φόβος, να μην κάνουμε φυγές και χωρίς να επικρίνουμε τον εαυτό μας, να παρακολουθήσουμε πώς λειτουργεί… είναι θαυματουργό όταν ανακαλύπτει κανείς, πως ο φόβος εξαφανίζεται!!! 😉

      Ας μιλήσουμε όμως για λουλούδια!
      Τον θάμνο με τα κόκκινα λουλουδάκια, όλο ξεχνάω τ’ όνομα του, πάντως είναι γεμάτο αγκάθια και ανθίζει γύρω στα Χριστούγεννα! Το άλλο είναι ζουμπούλι, βγαίνει από βολβό και είναι αυτής της εποχής επίσης. Αν αγοράσεις μια γλάστρα με ζουμπούλι τώρα και το μεταφυτεύσεις, του χρόνου θα έχεις πολλά ζουμπουλάκια που θα εμφανιστούν! 😛

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς, ηλιόλουστα πια και πολύ λιγότερα κρύα! 🙂

  15. Αυτό το ΑΝ…μαγισσούλα μου το εχω συναντησει σε φίλη και δεν μπορεις να φανταστεις τι περνουσε και περναει με το αν συμβει κατι στα παιδια της τους αγαπημενους της… φόβος για τον φόβο θα έλεγα..ειναι να το έχει ο άνθρωπος..και ποιος δεν φοβάται να μου πεις, αλλα να φοβάσαι δικαιλογημένα να υπάρχει αιτία… .. δύσκολα θα φοβηθώ..η μονη φορα που θα το κανω θα ειναι για θεματα υγειας αγαπημενων ….αν προκύψει….εκει ο φόβος μου θα είναι ανεξέλεκτος….το παραδέχομαι…….μακαρι να μην υπήρχε αυτό το συναισθημα ….μας ταλαιπωρει πολλές φορες χωρίς λόγο…
    Ζηλεψα.. τις φωτο με τα χιονισμένα σου κόκκινα.. το δεντράκι ειναι καμέλια; υπεροχο χρώμα τα λουλουδια του… το ζουμπουλάκι σου..μεχρι εδώ ευωδίασε…. δυστυχώς τα δικά μου τα έκαψε το αλάτι των κυμάτων ..μας κουκούλωναν τα κύματα εδώ :)….. εσένα το χιόνι… έ; 😀 …βρε τι πάθαμεεεε!!
    σου στελνω φιλακια συμπαράστασης μαγισσουλα μου… :k

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! να πάρει, να πάρει Ρούλα μου, αυτά τα ΑΝ και τα ΘΑ που ταλαιπωρούν σχεδόν όλους μας!
      Αλλά «αν» δούμε στη πράξη, πως όλα αυτά είναι σκέψη, τότε μπορούμε να διαχειριστούμε και τους φόβους μας… δεν είναι εύκολο αλλά είναι εφικτό, μπορώ να σε διαβεβαιώσω και προσωπικά! 😉
      Τώρα, όταν κάποιος γύρω μας, αρρωστήσει σοβαρά, βλέπουμε στη πράξη, πώς δουλεύει η σκέψη δλδ πώς σκεφτόμαστε… όλα τα κακά περνούν από το μυαλό μας, δηλαδή η σκέψη οργιάζει, με τι ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΑΝ…έτσι κάτω από την επίδραση του φόβου, δεν μπορούμε να δράσουμε σωστά και ν’ αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία την όποια κατάσταση ή αρρώστια…

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και χαμογελαστά και επιτέλους ηλιόλουστα! 🙂

      ΥΓ: Δεν είναι καμέλια κάπως αλλιώς το λένε… δεν θυμάμαι το όνομα!

  16. Ο/Η mariakat80 λέει:

    Χμμμ τι φοβάμαι?
    Πολλά
    α)τις απώλειες
    β)το άγνωστο
    γ)τις αράχνες….
    δ)τις βελόνες (εχω φαει μπολικο τρύπημα)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχαχα! Μαρία(kat), μια και εντόπισες μερικές από τις φοβίες σου (μεγάλο βήμα!) μήπως ήρθε και η ώρα να τις ξεφορτωθείς; Το παραπάνω κείμενο και όλα τα σχόλια δίνουν σαφέστατες οδηγίες! 😉
      Μακάρι και η ίδια, να είχα πέσει σε παρόμοιο κείμενο στα νιάτα μου… θα είχα αποφύγει πολλές φοβίες και φυσικά και πόνο… αλλά ποτέ δεν είναι αργά, φτάνει να το θελήσουμε, έτσι δεν είναι!

      ΑΦιλιά και καλό τριήμερο… ελεύθερο από φοβίες! 🙂

  17. Ο/Η katinaki λέει:

    Το πρώτο αποσπασμα νομίζω με εκφράζει πολυ

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Συμφωνώ μαζί σου Κατινάκι μου, στο πρώτο απόσπασμα είναι το κλειδί…το υπόλοιπο κείμενο, απλά έρχεται να σου τα κάνει λιανά! 😉

      ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και καλή δύναμη σε ότι κάνεις εκεί στα πολύ μεγάλα κρύα! 🙂

  18. Δε φοβάσαι μήπως φύγεις από αυτό το όμορφο κτήμα; Όχι γιατί ζεις την κάθε στιγμή!

  19. Ο/Η evonita λέει:

    Να’μαι και γω… χμμμ… είχα ακούσει κάποτε πως το φόβο πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε κατάματα για να τον ξεπεράσουμε… να βρίσκουμε την ψυχική δύναμη και να το κάνουμε… και ήρθε και αυτή η στιγμή μια μέρα… να αντιμετωπίσω μια από τις μεγαλύτερες φοβίες μου και άλλες μικρότερες στην πορεία… πώς όμως… σκεφτόμενη ότι είναι να συμβεί θα συμβεί… έλεγα στον εαυτό μου κάντο και ότι γίνει… χαμένη στη ζωή είσαι έτσι κι αλλιώς… δεν ξέρω αν φταίνε οι εμπειρίες της ζωής μου για αυτή την αντιμετώπιση ή ότι είμαι γενικά άνθρωπος που τολμά… ένα ξέρω, πως όταν τολμάμε (και τολμάμε γιατί το πιστεύουμε από καρδιάς), νικάμε! έτσι λοιπόν, όποτε φοβάμαι, προσπαθώ να το αποβάλλω λέγοντας ένα πράγμα: εγώ θα σε νικήσω ρε και όχι εσύ εμένα… φιλάκια πολλά μαγισσούλα μου με ένα υπέροχο θέμα! καλή Καθαρή Δευτέρα να έχουμε!!! 🙂

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Φυσικά και πρέπει να αντιμετωπίζουμε κατάματα ότι μας προβληματίζει! 😎
    Τώρα επειδή ο φόβος είναι σκέψη και αυτό δεν νομίζω πως είναι τόσο δύσκολο να το δει κανείς, φτάνει να το δει στη πράξη, πώς εμφανίζεται… ότι έχει να κάνει με φανταστικές σκέψεις για το μέλλον… για δες τώρα που με διαβάζεις Εύη μου, φοβάσαι;
    Κοίτα και το παρακάτω: 😉
    Φ
    Ο
    Β
    Ο
    Σ
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Φ ανταστικό
    Ο ν
    Β άση
    Ο ργανωμένου
    Σ χεδίου

    Δες το και χιουμοριστικά! 😉
    ΑΦιλάκια και καλό υπόλοιπο βδομάδας… χωρίς φόβο! 🙂

  21. Ο/Η kat. λέει:

    οι φωτό είναι τόσο υπέροχες που μόνο φόβο δεν αποπνέουν!

    μην φοβάσαι… είμαστε ακόμα ζωντανοί!

  22. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Κατερίνα-kat!
    Το μόνο σίγουρο! 😉

    ΑΦιλιά και στα τρία σας και καλή μας δύναμη! 🙂

  23. Ο/Η lefti λέει:

    Ο φόβος είναι ένα παράλογο συναίσθημα και οι αλυσίδες δεν μου άρεσαν ποτέ..
    Οχι, δεν φοβάμαι. Πατώ γερά στα πόδια μου, κι ότι έχω καταφέρει το κατάφερα με αρκετό θάρρος, υπομονή, επιμονή και αποφασιστικότητα. Προτιμώ το τώρα γιατί μόνο αυτό έχουμε. Κι άν μπορώ να βοηθήσω, βοηθώ χωρίς να περιμένω κάτι, μια ζωή έτσι ήμουν..
    Κάποτε αναλωνόμουν ποικιλοτρόπως..πλέον όχι. Νοιώθω καλά με τον εαυτό μου, δεν έκανα ποτέ συγκρίσεις – ανούσιες, άχρηστες είναι.. και χαίρομαι τη ζωή στο βαθμό που μπορώ.Βλέπε…do what you, can with what you have, where you are..Oι φωτό μου άρεσαν πολύ αλλά εκείνη με το ζουμπούλι και η επόμενη η χιονισμένη…τις χάζευα για ώρα 🙂
    Tην καλημέρα μου γλυκιά Μαγισσούλα, όμορφη Κυριακή να έχετε και πολλά ΑΦιλιά!

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Σ’ έχασα Ελευθερία μου και χαίρομαι που σ’ αισθάνομαι καλά!
    Βλέπουμε όλο και πιο καθαρά πλέον, πως πηγή της δυστυχίας μας, είναι ότι δεν μπορούμε να αποδεχτούμε αυτό που είναι και αυτό που είμαστε έτσι όπως είμαστε! 😉

    ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και να έχουμε μια όμορφη βδομάδα από αύριο! 🙂

    • Ο/Η lefti λέει:

      Mε έχασες Στεφανία μου γιατί τον τελευταίο καιρό πολλά και διάφορα από αρρώστειες, ατυχήμα – ευτυχώς αρτημελής είμαι – αυξημένες υποχρεώσεις και πάνω απ’ όλα ένας εννιάχρονος που μεγαλώνει και θέλει τον χρόνο του, την αγάπη μου και ότι αυτό συνεπάγεται.. 😉
      Θα ήταν ψέμα εαν έλεγα πως αυτή η εβδομάδα είναι εύκολη για μένα αλλά και στα δύσκολα έχω μάθει να χαμογελώ.
      ΑΦιλιά Μαγισσούλα μου 🙂

  25. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Εύχομαι σε όλα περαστικά…
    Εύχομαι γρήγορα να επανέλθεις κοντά μας! 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! 🙂

Σχολιάστε

