Το ποτάμι και η έρημος…

Σήμερα θα σας διηγηθώ μια ιστορία που ανήκει στην παράδοση των Σούφι και νομίζω πως η παρακάτω μουσική, θα την συνοδέψει όμορφα!
.

 

Το ποτάμι και η έρημος.

cascade1.

Ένα αφρισμένο ποτάμι έφτασε μια μέρα σε μια έρημο.

Με έκπληξη είδε πως δεν μπορούσε να τη διασχίσει!

Το νερό του εξαφανιζόταν όλο και πιο γρήγορα στη λεπτή άμμο!

Τότε φώναξε με απελπισία:

≪Η μοίρα μου είναι να περάσω αυτή την έρημο αλλά δεν ξέρω με ποιον τρόπο≫.

Ubari-Libya-4.

Αυτή είναι η κατάσταση του μαθητή που χρειάζεται δάσκαλο αλλά δεν μπορεί να εμπιστευθεί κανέναν.
Η παθητική ανθρώπινη κατάσταση.
.

de-intro-assouan-01.

Η φωνή της Ερήμου απάντησε με την κρυφή γλώσσα της φύσης:

-Ο άνεμος διασχίζει την έρημο. Το ίδιο μπορείς να κάνεις κι εσύ.

-Όσο προσπαθώ, τόσο απορροφιέμαι στην άμμο. Ακόμα και αν ριχτώ όλο στην έρημο, δεν μπορώ να διασχίσω παρά μια ελάχιστη απόσταση, είπε το ποτάμι.

.

60015348.

-Ο Άνεμος δε ρίχνεται ενάντια στην άμμο της ερήμου, του απάντησε η φωνή.

-Ναι, αλλά ο άνεμος μπορεί να πετάει, ενώ εγώ δεν μπορώ.

-Σκέφτεσαι με λαθεμένο τρόπο. Το να προσπαθήσεις να πετάξεις είναι παραλογισμός. Άφησε τον Άνεμο να σε μεταφέρει πάνω από την άμμο.

–Πώς μπορεί να συμβεί αυτό; είπε το ποτάμι.

.

desert-dunes-sunset-2467151.

-Άφησε τον εαυτό σου να απορροφηθεί από τον Άνεμο.

Το ποτάμι όμως απάντησε ότι δεν ήθελε να χάσει την ατομικότητά του.

-Αν το κάνω αυτό, ίσως να μην υπάρξω ποτέ ξανά, είπε.

.

1645446609.

-Αυτό, απάντησε η Άμμος, είναι μια μορφή λογικής. Όμως δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Όταν ο Άνεμος απορροφήσει το νερό σου, θα το μεταφέρει πάνω από την έρημο και έπειτα θα το ξαναρίξει σαν βροχή. Η βροχή θα γίνει και πάλι ένα ποτάμι.

-Πώς μπορώ να βεβαιωθώ ότι αυτό είναι αλήθεια; ρώτησε το ποτάμι.

-Αλήθεια είναι. Και οφείλεις να το πιστέψεις. Διαφορετικά θα σε ρουφήξουν οι άμμοι, για να σχηματίσεις μετά από μερικά εκατομμύρια χρόνια ένα τέλμα.

.

fwtografies-katagrafoun-orgi-fysis-17.

-Αλλά αν αφεθώ στον άνεμο, θα μείνω το ίδιο ποτάμι πού είμαι τώρα; ρώτησε το ποτάμι.

-Σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να μείνεις το ίδιο ποτάμι που είσαι σήμερα.
Δεν έχεις τη δυνατότητα εκλογής. Απλώς φαίνεται ότι την έχεις.
Ο Άνεμος θα μεταφέρει την ουσία σου, το λεπτότερο μέρος σου.
Όταν γίνεις ξανά χείμαρρος στο βουνό, πέρα από τις άμμους, οι άνθρωποι θα σε φωνάζουν με διαφορετικό όνομα.
Εσύ όμως θα ξέρεις πώς ουσιαστικά θα είσαι ο ίδιος.
Σήμερα αποκαλείς τον εαυτό σου σαν τάδε ποτάμι, επειδή δεν ξέρεις ποιο μέρος σου είναι ή πραγματική σου ουσία.

.

Sunset in Sahara.

Έτσι το ποτάμι πέρασε την έρημο αφήνοντας τον εαυτό του να ανυψωθεί στην αγκαλιά του φιλόξενου Άνεμου. Αυτός το περισυνέλεξε αργά και προσεκτικά και έπειτα το εναπόθεσε ευγενικά και στοργικά πάνω στα βουνά μιας μακρινής χώρας.

-Τώρα, είπε το ποτάμι, έμαθα την αληθινή μου οντότητα!

.

desert_c_sm.

Είχε όμως ένα ερώτημα, που πάφλαζε μέσα του, καθώς κυλούσε:

≪Γιατί δεν μπορούσα να το σκεφτώ από μόνος μου;
Γιατί έπρεπε να μου το πουν οι Άμμοι;
Τι θα συνέβαινε αν δεν είχα δώσει προσοχή στις Άμμους;≫

.

ammothuella-stin-india.

Ξαφνικά μια μικρή φωνή του απάντησε. Προερχόταν από έναν κόκκο άμμου.

-Μόνο οι Άμμοι ξέρουν, γιατί το έχουν δει να συμβαίνει.

Η έκτασή τους είναι μεγάλη. Από το ποτάμι μέχρι το βουνό. Αποτελούν τον κρίκο.
Και πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους, όπως και καθετί άλλο.
Ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να ταξιδέψει το ποτάμι της ζωής, είναι γραμμένος στις Άμμους.

Πηγή

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

34 Responses to Το ποτάμι και η έρημος…

  1. Ο/Η Χαρά Θ. λέει:

    Τι φιλοσοφία ζωής,βγαλμένο τόσο αβίαστα μέσα απο μία «παραβολή» ! Ειλικρινά συγκινήθηκα
    Αφιλάκια γλυκά ,αγαπημένη μου ευαίσθητη ,αλλά συνετή μαγισσούλα.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και η ίδια Χαρά μου, βρήκα αυτή την ιστορία, πολύ διδακτική και σίγουρα μπορεί κανείς να την δει και σαν παραβολή, γιατί όπως όλες οι παραβολές, έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης και βασικά κατα-νόησης! 😉
      Επίσης χαίρομαι που με το σχόλιο σου, άνοιξες τον σχολιασμό αυτής της ανάρτησης, γιατί είμαι σίγουρη, πως και αυτή την φορά θα έχει πολύ ενδιαφέρον! 🙂

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  2. Ο/Η eleniplus λέει:

    Τα πιο μεγάλα μαθήματα στη ζωή λέγονται με απλά λόγια. Και η μουσική… δεν ξέρω αν θα μπορούσες να βρεις καλύτερη, με ταξίδεψε σαν ατμό ποταμιού πάνω από την έρημο.

    Φιλιά
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είδες Ελένη μου πως όταν τα λόγια είναι απλά, πάνε κατ’ ευθεία στη καρδιά και σου αφήνουν μια γλυκιά αίσθηση… ειλικρινά χαίρομαι που βοήθησε και η μουσική, σ’ αυτό το ταξίδι! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και τρυφερά! 🙂

  3. Ο/Η dodo λέει:

    Φαίνεται πως τα πιο σοφά πράγματα έχουν ήδη ειπωθεί 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όπως επίσης φαίνεται dodoula μου, πως μας αρέσει ν’ ακούμε και να ξανακούμε σοφά λόγια, γιατί μόνα αυτά γαληνεύουν τη καρδιά μας! 😉

      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! 🙂

  4. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Πόσοι άνθρωποι-ποτάμια δεν βρίσκουν ποτέ την αληθινή τους οντότητα!
    Κι όμως είναι όλα τόσο απλά & σοφά βαλμένα απ’ το χέρι Του…
    Εξαιρετική αλληγορία Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Οι περισσότεροι από μας, ταξιδεύουν «ερήμην» και όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, Μαρία Κ. μου, είναι μια αλληγορία που σου εξηγεί απλά, πώς μπορεί αυτό το ταξίδι, να σε οδηγήσει στη λύτρωση… τώρα, φυσικά έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης και ο βαθμός κατανόησης διαφέρει από άτομο σε άτομο και αυτό είναι και η ομορφιά της ιστορίας! 😉

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  5. Ο/Η Φρίντα λέει:

    Η ιστορία από την παράδοση των Σούφι (αρχικά μυστικιστικό τάγμα) λειτουργεί ως παράδειγμα εναλλαγής, καθώς ο πυρήνας, η ουσία παραμένει με την ίδια υπόσταση. Η ροή του ποταμιού είναι μονόδρομος, όσο κι αν αντισταθεί.
    Μπορεί να φαίνεται μοιρολατρικό, όμως δεν είναι. Η αποκωδικοποίηση της ιστορίας μάς επισημαίνει ότι όσο πιο απαλά αφεθούμε στη ροή της ζωής μας, τόσο δεν θα χάσουμε την αρχική μας υπόσταση, γι’ αυτήν που είμαστε ταγμένοι, εξ’ ορισμού, αρκεί να είμαστε σε θέση και γνώση να ορίζουμε.. ο καθένας μοναδικά και ξεχωριστά, άλλοτε ως σταγόνα, άλλοτε ως άνεμος, άλλοτε ως κόκκος άμμου 😉
    Εικόνες και μουσική, μαγευτικές!
    Καληνύχτα, αγαπημένη μαγισσούλα.
    ΑΦιλιά από καρδιάς 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι ακριβώς Φρίντα μου…
      Εδώ μπορούμε να δούμε, πως αν δεν διαλυθεί το «εγώ» αυτή η ατομικότητα, εδώ σ’ αυτό το ταξίδι μας, θα βρεθούμε σε τέλμα… και σίγουρα το ταξίδι είναι επίπονο και μοναχικό, αλλά συγχρόνως πανέμορφα μαγικό! 😉

      Νομίζω πως τελικά η μουσική και οι εικόνες έντυσαν όμορφα αυτή την ιστορία και χαίρομαι που σου άρεσαν! 😉

      Από καρδιάς τα ΑΦιλιά πάντα! 🙂

  6. Ο/Η cocooning cat λέει:

    Υπέροχη αλληγορική ιστορία που συνοψίζει όλο το νόημα της ζωής!
    Αν πω ξανά ότι οι αναρτήσεις σου είναι μοναδικές, θα επαναλάμβανομαι και δεν το θέλω…
    Φιλάκια πολλά, απίθανη Στεφανία! 😄

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και όταν Παναγιώτα μου, βλέπω πώς μια νέα κοπέλα κατα-νοεί μέσα από μια αλληγορική ιστορία τον συμβολισμό και το βαθύτερο νόημα της ζωής, δεν έχεις ιδέα τι χαρά παίρνω! 😉
      Σου επιστρέφω και σου τριπλασιάζω τα Φιλιά που είναι ΑΦιλιά! (Α=Αληθινά) 🙂

  7. Ο/Η xristin λέει:

    Εγώ έχω να πω στο ποτάμι ότι δεν είναι μόνο αυτό που φωνάζει με απελπισία γιατί και κάτι άλλοι απελπισμένοι φωνάζουν ότι……η μοίρα τους είναι να περάσουν από κάτι που λέγεται νέο μνημόνιο αλλά δεν ξέρουν με ποιόν τρόπο.
    Μάλλον πρέπει να αφεθούν στον άνεμο και όπου τους πάει!
    Τις φιλούρες μου

    Υ.γ
    Στεφανία οι φωτογραφίες που έβαλες είναι ότι καλύτερο για…..αντανάκλαση νερού στο Lunapic!χα,χα,χα,χα
    Ειδικά αυτή με τους αμμόλοφους και τα βουνά στο βάθος παρακαλάει για ένα περιποιημένο….reflecting water!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μεγάλο προτέρημα Χριστίνα μου, να κατανοεί κανείς μια συμβολική ιστορία και να μπορεί στη συνέχεια να κάνει και τόσο εύστοχο χιούμορ! Μπράβο σου! 😛

      Όσο για τις αντανακλάσεις,(Lunapic) ελπίζω πως μια μέρα θα έχω χρόνο να παίξω μαζί τους, μια και ξέρω πως θα έχω και καλή δασκάλα! 😉

      ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και καλά να περνάς στο πανέμορφο νησί σου! 🙂

  8. Ο/Η ekfrasou λέει:

    πολυ ομορφη ιστορια Στεφανια μου και ταιριαζει με τη μουσικη που επελεξες.
    να περνας ομορφα ευχομαι. φιλακια πολλα!

  9. Δεν ξέρω από που να ξεκινήσω αυτό το σχόλιο που καταλαβαίνεις Μαγισσούλα μου πως θα είναι σεντόνι.. και μάλιστα απλωμένο…αφού έχω τόοοοσο καιρό να πατήσω εδώ..λόγο υποχρεώσεων μετακόμισης..στην εξοχή αυτόν τον καιρό φίλη μου ..και ας αρχίσω από τα πεταγματα… ναι απο τότε εχω να έρθω…ανοιξα τα φτερά μου και με πέταξες με γέμισες Θεσσαλονίκη..τι νοσταλγίαααα!!..σε ευχαριστωωωωωω
    Εμαθα εδώ πως……η σιωπή είναι καλύτερη όταν ακούς ανοησίες….και απόλαυσα το πράσινο του κτήματος σου ..
    Προσπάθησα να καταλάβω όσο μπορούσα τα λόγια του Κρισναμούρτι…παρεπιπτόντως πληροφοριακά… η κόρη μου κάνει γιόγκα και διαλογισμό…και πολλές φορές μιλάμε γύρω από την δύναμη του νου και την γαλήνη.. μέσα μας…και με φρενάρει…αρκετά….όταν πάω να τρέξω την σκέψη μου…
    Οσο για το ποτάμι και την έρημο εκεί ήταν που απόλαυσα εκτός από τις φωτογραφίες και την αλληγορική ιστορία από την παράδοση των Σούφι…την υπέροχη μουσική συνοδεία όσο διάβαζα,..τόοοοοοοση ώρα περιδιαβαίνοντας εδώ μέσα το βλέμμα μου…που χόρτασε φίλη μου ομορφιά…:D
    Φεύγω από εδώ πάρα πολύ χαρούμενη και να είσαι καλά και να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις… φιλακιαααααααα!!!!!!! :k :k
    Υ.Γ τελικά το σεντόνι το έστρωσα ..ε; 😀

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ρούλα μου,
      Όταν κάποιος είναι μητέρα, σύζυγος, γιαγιά και blogger… τι περιμένεις; 😛
      Στο γράφω σε κάθε σου σχόλιο σου, γιατί και η ίδια είμαι ακριβώς στην ίδια κατάσταση με σένα… εδώ δεν καταφέρνω να βρω χρόνο ν’ απαντήσω στα σχόλια και απαντώ δυο δυο ή ένα και ένα… όσο γι αναρτήσεις, η μια φορά τη βδομάδα, βγαίνει με κόπο, μια και θέλω αυτά που αναρτώ να κρατούν τον άλλο σε «συλλογισμό», για να έχω χρόνο να κάνω εντωμεταξύ τις δουλειές μου… με καταλαβαίνεις Ρουλίτσα μου, έτσι δεν είναι! 😉
      Όσο για την κόρη σου, καθόλου δεν απορώ, γιατί με τέτοια μάνα και με τέτοιο πατέρα, είναι το φυσικότερο πράγμα και να διαλογίζεται και να κάνει γιόγκα… το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά θα πέσει, έτσι πάει! 😉

      ΑΦιλιά πάντα μέσα απ΄ την καρδιά μου! 🙂

      • Aν σε καταλαβαίνω λέει; απόλυτα.. και τώρα που θα ζεστάνει και ο καιρός και θα αρχίσουν και τα μπανάκια μας.. εκεί να δεις..πως χανόμαστε…αλλά εδώ θα είμαστε έτσι κι αλλιώςκαι αφού το μπλογκιν είναι η χαλάρωση μας ας το κάνουμε οπότε έχουμε χρόνο για μας……αλήθεια πότε Μαγισσούλα μου;…..::D 😀 😀

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Χθες κάναμε το πρώτο μας μπάνιο… και ξεπλύναμε την μιζέρια του χειμώνα… όλα θα γίνουν στην ώρα τους, χωρίς βιασύνες!!! 😛

          ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλή μας βδομάδα! 🙂

  10. Ο/Η Pandaimonia λέει:

    Ίσως όταν ξεφύγεις από το καλούπι στο οποίο σε κλείνει η λογική και αφεθείς στον άνεμο, να βρεις την αληθινή οντότητα σου

    https://imerikipandaimonia.wordpress.com/

  11. Ο/Η me (maria) λέει:

    Η άμμος ξέρει, ο άνεμος μπορεί, το ποτάμι πρέπει να αφεθεί, δεν έχει άλλο τρόπο!
    Υπέροχη η ιστορία, όπως και η μουσική και οι φωτογραφίες που τη συνοδεύουν!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

  12. Ο/Η Antriana..Io λέει:

    Ειναι απο αυτα τα κείμενά σου που λες στο τέλος «μα ναι..κοιτά τι απλά είπε το πιο ουσιαστικό!!» και πολλές φορές δεν αρκεί μονο η γνώση αλλα κ η εμπειρία.. Όπως εδω οι αμμόλοφοι 😊😊
    Καλο βράδυ μάγισσα 💚💚

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν έχουμε μάθει Αντριάνα μου, στ’ απλά λόγια….

      Και σίγουρα αν η γνώση δεν γίνει πράξη, είναι παντελώς άχρηστη! 😉

      ΑΦιλιά πολύ τρυφερά και καλό καλοκαιρινό μας βραδάκι! 🙂

  13. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Κ γω όπως η χαρά συγκινήθηκα με την ιστορία…κ η μουσική πολύ ταιριαστή…γαληνέψει την καρδιά μου, που ένα άγχος για αρκετά πραγματα που με απασχολούν το εχει τούτες τις μερες…-ίσως για αυτο πάλι να κλάταρε ο οργανισμός μου…😔 θα την τυπώσω μαγισσούλι μου την ιςτορία να την διαβάζω ξανά, σε ευχαριστούμε από καρδιάς που μας «γαληνευεις», για μένα η συγκεκριμένη ειναι απο τις πιο όμορφες αναρτήσεις σου, κ πάντα ταιριαστή με εξαιρετικές στο είδος τους κ δεμένες με το θέμα φωτογραφίες…
    καλό μας ξημέρωμα, πέφτω για ύπνο με πιο ελαφρά τη καρδια, χιχιχι ❤️❤️❤️

  14. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Εύχομαι Κατερίνα μου και σήμερα το βράδυ, όπως και κάθε βράδυ να πέφτεις με ελαφρά τη καρδία, γιατί μόνο έτσι γαληνεύει και ανανεώνεται το είναι μας… 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την Αγάπη! 🙂

  15. Ο/Η lefti λέει:

    Τόση ομορφιά, αλήθεια και σοφία μαζεμένη σε μια ανάρτηση…
    Σε ευχαριστώ γιατί με ταξίδεψες με τις φωτογραφίες – υπέροχες, τη μουσική ( αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου ) – πανέμορφη…και την ιστορία…
    Kράτησα τις φράσεις: – Άφησε τον εαυτό σου να απορροφηθεί από τον Άνεμο
    -Σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να μείνεις το ίδιο ποτάμι που είσαι
    σήμερα.
    Δεν έχεις τη δυνατότητα εκλογής. Απλώς φαίνεται ότι την έχεις.
    Ο Άνεμος θα μεταφέρει την ουσία σου, το λεπτότερο μέρος σου.
    Όμορφο βράδυ να έχετε Στεφανία μου καλή αυριανή 🙂
    ΑΦιλιά Πολλά 💋💋💋💋💋💋💋

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Ελευθερία μου! 🙂
    Όταν «σκάρωνα» αυτή την ανάρτηση, σε σκεφτόμουν και χαίρομαι πάρα πολύ, πρώτα που σου άρεσε η παρουσίαση της ιστορίας και φυσικά γιατί σε άγγιξε βαθιά! 😉
    Έχω τελικά καταλήξει, πως το blogging, μπορεί να κάνει δουλειά και σε βαθύτερα επίπεδα, φτάνει αυτός που το δουλεύει να το κάνει κέφι… γιατί αναγνώστες στα ίδια μήκη κύματος σίγουρα θα βρεθούν! 😎

    Ας αφήσουμε και προπαντός ας εμπιστευτούμε λοιπόν, τον Άνεμο, να μεταφέρει απαλά την ουσία μας!

    ΑΦιλιά πολλά πολλά και πάντα καρδιάς! 🙂

    ΥΓ: Τώρα να ξέρεις πως ζήλεψα φρικτά τα κόκκινα φιλάκια σου… (η wordpress δεν μου τα βγάζει, σνιφ σνιφ, αλλά βγάζει ωραίες καρδούλες!) ❤

  17. Ο/Η syros2js λέει:

    Τόση ομορφιά δοσμένη με τόσο λιτό τρόπο!!!
    Νομίζω πως ταίριαξες ιδανικά λόγια, εικόνες και μουσική!!!
    Βαθιά υπόκλιση, μάγισσά μου υπέροχη!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

  18. Ο/Η koufetarios λέει:

    Μου αρέσει πάρα πολύ η μουσική των σούφι και η ιστορία που ανέφερες μου υπενθύμισε κάτι. Δεν είναι τυχαίο φαίνεται πως, ιδιαίτερα στα χωριά της οθωμανικής αυτοκρατορίας, επικρατούσε το στοιχείο του συγκρητισμού, λίγο ισλάμ λίγο χριστιανισμός και ήταν ικανοποιημένοι. Φαντάσου δηλαδή εκείνη την εποχή γύρω από μια φωτιά να διηγείται κάποιος αυτή την ιστορία. Ε δεν θα επηρεαστεί, δεν θα τον αγγίξει;

    Καλή μέρα να έχουμε όλοι μας….!

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Οτιδήποτε δεν έχει σχέση με την τηλεόραση και τα ξαδέλφια* της που έχουν στερήσει τον διάλογο στην οικογένεια, είναι θετικό!
    Προσωπικά τους τελευταίους μήνες «έκοψα» την TV τελείως, ενημερώνομαι από ουδέτερα sites και ψυχαγωγούμαι διαβάζοντας τις ιστορίες που δημοσιεύουν οι φίλοι μου… όταν φυσικά δεν βάφουν τα σπίτια τους… χαχαχα! 😉

    * Δες ξέρω αν είχες δει μια σχετική ανάρτηση που είμαι σίγουρη πως θα σου πει «πολλά»!

    https://ainafetst.wordpress.com/2015/03/05/l-etrangere/

    ΑΦιλιά Μαβιέ μου και καλή μας δύναμη! 🙂

Σχολιάστε

