Ποτήρι ή Λίμνη;

Αυτή τη φορά θα σας διηγηθώ μια ιστορία που μπορεί άλλους να βάλει σε δίλημμα και άλλους να βοηθήσει ν’ αντιμετωπίσουν το όποιο πρόβλημα…
.

Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένας σοφός γέροντας δάσκαλος. Είχε βαρεθεί να ακούει τον μαθητή του να παραπονιέται συνεχώς έτσι μια μέρα αποφάσισε να τον στείλει να του φέρει λίγο αλάτι.

.
20111125-175616
 
 
Όταν εκείνος γύρισε πίσω, ο δάσκαλός του είπε να ρίξει μια γερή δόση σε ένα ποτήρι και μετά να το πιει.
.
 
«Τι γεύση έχει;» ρώτησε ο δάσκαλος.
.
 
«Πικρή» είπε ο μαθητής.
.
Lac_des_Confins_DSCN7915
 
 
Τότε ο δάσκαλος είπε στο νεαρό να πάρει άλλη μια χούφτα αλάτι και μετά να το ρίξει στην κοντινότερη λίμνη.
.
Ο μαθητής έκανε ότι του είπε.
.
Έπειτα ο δάσκαλος του είπε να το δοκιμάσει πίνοντας από το νερό της λίμνης και τον ξαναρώτησε τι γεύση έχει.
.
«Γεύση φρεσκάδας» απάντησε ο μαθητής.
.
 
«Το αλάτι το ένιωσες καθόλου;» ρώτησε ο δάσκαλος.
.
 
«Όχι» απάντησε ο νέος.
.
viy0ispxgdujcarl10kf
 
Στο σημείο αυτό ο δάσκαλος έπιασε τα χέρια του μαθητή και του είπε:
.
 
«Ο πόνος στη ζωή μας είναι σαν το καθαρό αλάτι.
Η ποσότητα του πόνου παραμένει η ίδια.
Όμως η ποσότητα της πίκρας που δοκιμάζουμε, εξαρτάται κάθε φορά από το δοχείο μέσα στο οποίο βάζουμε τον πόνο.
.
 
Έτσι, το μόνο πράγμα που έχεις να κάνεις όταν υποφέρεις είναι να διευρύνεις την αίσθηση των πραγμάτων…
.
Πάψε να είσαι το ποτήρι.
.
Γίνε η λίμνη!
.
.
Όλοι έχουμε την τάση να πιστεύουμε ότι ο δικός μας πόνος πονάει πιο πολύ.
Κι όταν πονάμε γινόμαστε ακόμα περισσότερο το κέντρο του κόσμου.
Ο εγωισμός αυξάνεται πόσο μάλλον όταν είναι και δικαιολογημένος…
Αυτό και μόνο του επιτρέπει να βγει έξω να διαδηλώσει με σημαίες και με ταμπούρλα….
.
 
Και ποιο το αποτέλεσμα;
Ο πόνος αυξάνεται διότι ως γνωστόν σε ότι εστιαζόμαστε δε συρρικνώνεται αλλά μεγεθύνεται.
Όσο μικρότερο το ποτήρι, τόσο μεγαλύτερος ο πόνος.
Όσο πιο κοντινή η απόσταση απ’ όπου τον βιώνουμε, τόσο πιο απέραντος μοιάζει.
.
 
Αν όμως βυθίσουμε τον πόνο μας στην απύθμενη λίμνη του ανθρώπινου πόνου και μετά κοιτάξουμε τη λίμνη από το απέναντι βουνό θα συνεχίσει να έχει την ίδια ένταση, την ίδια σημαντικότητα και το ίδιο βάθος;
.
 
Μια δοκιμή θα μας πείσει…
.
Πηγή
.
.
Θέλω να προσθέσω κάτι που διάβασα πριν λίγο καιρό και ταιριάζει στην παραπάνω ιστορία, όπως και σε όσα καλούμαστε ν’ αντιμετωπίσουμε ως χώρα…
.
«Αν η ζωή σου φαίνεται πικρή,
ανακάτεψε, έχει κάτσει η ζάχαρη».
.
*
.
About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

28 Responses to Ποτήρι ή Λίμνη;

  1. Ο/Η Φρίντα λέει:

    ..» Όλοι έχουμε την τάση να πιστεύουμε ότι ο δικός μας πόνος πονάει πιο πολύ».
    Τι αλήθεια φανερώνει αυτή και μόνο η φράση. Το «εγώ» είναι αυτό που προτάσσεται μπροστά στον καθρέφτη του. Άλλοτε εν αδίκω κι άλλοτε εν δικαίω.
    Η επιλογή της «λίμνης» φαντάζει θεώρημα προς συζήτηση, σε σχέση με την επιλογή του «ποτηριού», που την έχουμε θεσπίσει, ως πιο «οικεία», πιο συνηθισμένη, βρε αδελφέ …
    Και κάπου εδώ, αρχίζει η δόση της αυτογνωσίας. Αρχικά, μεγάλη δόση συναισθηματικού θορύβου, σε μικρή χωρητικότητα αυτογνωσίας. Κάποτε, κι αν, φτάνει ο καθείς από εμάς, στη δική του μοναδική δόση ισορροπημένης αυτογνωσίας. Τότε και μόνον τότε, μπορεί ν’ ανακατέψει τη ζωή του, γιατί του έχει καθήσει η ζάχαρη. 😉
    Τέλος, μια και έμεινα από υπολογιστή εδώ και μία εβδομάδα, περιμένοντας το ανταλλακτικό του, ανοίγοντας το μπλοκ σου σήμερα, αγαπημένη μαγισσούλα, έμαθα για τον πατέρα σου.
    Ξέρεις .. οι άνθρωποι πεθαίνουν όταν τους ξεχνάμε. Όταν δε, κατά τη διάρκεια της ζωής, μοιραστήκαμε στιγμές όμορφες, αξέχαστες, δυνατές, υπέροχες, στιγμές που, αν τις περιγράψουμε, το ίδιο το συναίσθημα θα χάσει την αξία του, τότε η ζωή μάς έκανε ένα ακόμη μεγάλο και πολύτιμο δώρο.
    Σε γλυκοφιλώ με Ααγάπη! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν έχω τίποτα να προσθέσω στο σχόλιο σου Φρίντα μου, έρχονται στιγμές στις ζωές μας, που αν δεν αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητα μας μ’ επίγνωση και αν δεν αναλάβουμε την ευθύνη των πράξεων μας, η ζωή μας θα περιορίζεται στα στενά πλαίσια ενός ποτηριού με νερού και αυτό μάλιστα μπορεί να είναι και θόλο…

      Σ΄ ευχαριστώ για τα συλλυπητήρια… και ναι, οι άνθρωποι πεθαίνουν όταν τους ξεχνάμε!

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  2. Ο/Η AnD λέει:

    Πολύ ωραία ιστορία για άλλη μια φορά. Χαίρομαι που βαδίζεις σε αυτό το μονοπάτι, που δεν τα παρατάς, ο, τι και να γίνει. Που μοιράζεσαι με γενναιοδωρία…
    Να σε χαίρονται οι δικοί σου Μαγισσουλα, είσαι ένας θησαυρός!

  3. Ο/Η syros2js λέει:

    Είναι θέμα οπτικής!!!
    Από τα ωραιότερα κείμενα που έχω διαβάσει στη ζωή μου! ❤
    Μια γλυκιά καλημέρα!

  4. Ο/Η ηλιογράφος λέει:

    Η Ψυχή να είναι πιο βαθιά από τις πληγές της, όπως είπε και κάποιος φιλόσοφος.

  5. Ο/Η Levina λέει:

    Θυμάσαι όταν γνωριστήκαμε πως ήμουν σαν ένα ποτήρι με θολό νερό γεμάτο ερωτηματικά και πόνο; Πέρασαν χρόνια από τότε και χρειάστηκαν λίγες μόνο συζητήσεις μας για να απεγκλωβίσουν τις σκέψεις μου και να βρω τον δρόμο μου ξανά. Όχι μόνο λίμνη, αλλά μια θάλασσα να γίνεται ο άνθρωπος, θάλασσα απέραντη με την κάλμα της, τα κύματα, τα χρώματα, τους ήλιους και τα φεγγάρια να καθρεφτίζονται στις ζωές μας. Υπάρχει τόσος , μα τόσος πόνος εκεί έξω που αν το καλοσκεφτούμε ο καθένας μας μόνος του, είμαστε ένα τίποτα εμπρός σε αυτόν τον πόνο και την καταστροφή.
    Κλέβω αυτή την πανέμορφη φράση του τέλους, μου αρέσει τόσο μα τόσο πολύ που σήμερα λέω να τους τα κάνω λαμπόγυαλα εδώ μέσα να ανακατωθούν οι ζάχαρές μας , καλό δεν θα είναι;
    🙂 🙂 🙂
    Σε φιλώ πολύ πολύ, καλημέρα μας
    και εύχομαι καλή εβδομάδα σε όλους

  6. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μη ξεχνάμε Εύη μου, πως αυτή η θάλασσα με όλα αυτά που περιγράφεις, έχει κι ένα πυθμένα που τίποτα δεν το ταράζει… ότι συμβαίνει στην ανθρωπότητα συμβαίνει στην επιφάνεια… 😉

    ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂 🙂 🙂

  7. Ο/Η dodo λέει:

    «Αν η ζωή σου φαίνεται πικρή,
    ανακάτεψε, έχει κάτσει η ζάχαρη»: Μού άρεσε πολύ αυτό 🙂

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλό μας «ανακάτεμα» τότε…. μόνο που πρέπει μετά να «πιούμε» αυτό που ανακατέψαμε και εκεί σε θέλω!!! 😛

    ΑΦιλιά dodoula μου! 🙂

  9. Μια χαρούλα είμαι Μαγισσούλα μου!!! Πολλά !!ΑΦ!! και ευχές από καρδιάς για έναν υπέροχο Ιούλη!!!https://www.youtube.com/watch?v=NJMQHZndtz4

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ ΑΑΦΓιάννη μου, (Αγαπητός, Αληθινός, Φίλος, Γιάννης! 😛
    Καλό συνετό και ψύχραιμο μήνα θα μας ευχηθώ!

    ΑΦ! πολλά πολλά! 🙂

  11. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Λατρεύω τα συμβολικά σου κείμενα που άπτονται της επικαιρότητας και μας βάζουν στη διαδικασία της σκέψης. Μακάρι να αποβάλουμε αυτή την εμμονή μας στην ομφαλοσκόπηση, μακάρι να αγωνιζόμαστε για το κοινό συμφέρον, μακάρι να ανακατέψουμε τη ζωή μας & να «ξεκολλήσουμε» από ιδεοληψίες που μας κρατούν εγκλωβισμένους στον πάτο της λίμνης…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αυτές οι μικρές συμβολικές ιστοριούλες Μαρία μου, (αποφεύγω τα μεγάλα κείμενα!) έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης και ανάλογα απ΄ το επίπεδο κατα-νόησης και εμ-βάθυνσης του καθενός, δίνουν τροφή για σκέψη, γι αυτό και είναι πάντα επίκαιρες! 😛
      Τώρα, αν δεν γίνει μια βαθιά αλλαγή στον καθένα μας και αν το «εγώ» δεν γίνει «εμείς» δύσκολα θ’ αλλάξει κάτι στην ανθρωπότητα…
      «Το κακό είναι ισχυρό, αλλά το καλό πολύ πιο ανθεκτικό» …
      Εύχομαι όλα να πάνε κατ’ ευχήν προς το καλό της χώρας μας!

      ΑΦιλιά με όλη μου την Αγάπη! 🙂

  12. Ο/Η aristea k λέει:

    Πόσος δρόμος χρειάζεται για να φθάσουμε στο μη εγωισμό!
    Στη ζωή μου μαγισσοούλα είχα δύο χωρισμούς. Ο ένας επώδυνος- πέρασα κατάθλιψη. Αλλά ήταν αυτός που με δίδαξε.Στο να αντιμετωπίσω στις σωστές του διαστάσεις τον επόμενο!
    Δεν είμαι το κέντρο της γης. Και η διαπίστωση αυτή μόνο καλό μου κάνει!
    Λατρεύω τις παραβολές.
    Μου αρέσει βέβαια ακόμα περισσότερο όταν σταματάει η παραβολή και δεν υπάρχει καμία ανάλυση. Για να μιλήσει στο υποσυνείδητο απευθείας.
    Για αυτό κι έχω λατρέψει πολλούς μεγάλους δασκάλους της ανατολικής σκέψης και φιλοσοφίας!
    Πολλά γλυκά φιλιά! ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Συμφωνώ μαζί σου, Αριστέα μου, αλλά όταν αναδημοσιεύω ένα κείμενο απ΄ άλλο blog, το αναδημοσιεύω όπως έχει… και σίγουρα είναι καλύτερο να μπορεί ο καθένας να το ερμηνεύσει όπως το αισθάνεται! 😉
      Το αλάτι πάντως εδώ συμβολίζει τον πόνο και εδώ καλείται ο καθένας να τον διαχειριστεί όπως μπορεί! 😛

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς! 🙂

  13. Ο/Η Γιώργος - Hengeo λέει:

    Όπως λέει και μια παροιμία.. Λυπόμουν που δεν είχα παπούτσια να φορέσω, ώσπου είδα κάποιον δίχως πόδια!

    Αρκεί βέβαια να μη φτάσουμε στο άλλο άκρο και να μη βελτιώνουμε τίποτα στη ζωή μας θα προσθέσω εγώ 😉

    Καλή συνέχεια και ΑΦ Στεφανία μου 🙂

  14. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πολύ πολύ πολύ σωστά Γιώργο μου! 😉
    ΑΦ! πολλά πολλά και καλή μας συνέχεια! 🙂

  15. Αχ… λατρεύω και εγώ τις μικρές αυτές ιστορίες ( παραβολές) που βοηθάνε το μυαλό μου να ευρύνεται…μαγισσούλα μου ..μου θύμησε … το πως βλέπουμε το ποτήρι…μισογεμάτο η μισο άδειο ….ακόμα και στην διαχείρηση του πόνου μας.. τα πάντα θέλουν πολύ δουλειά πρωτίστως με το εαυτό μας.. σου απαντώ πάλι καθυστερημένα και επειδή όπως είδα γιορτάζεις (θα περάσω μετά γι αυτό ) σου αφήνω εδώ τα καθυστερημένα συλλυπητήρια μου μακάρι Στεφανία μου οι αγαπημένοι μας να φεύγουν πλήρης ημερών..να είσαι καλά να τον θυμάσαι.. φίλη μου.. φιλάκιααα!! :k ♥

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μην στεναχωριέσαι Ρούλα μου, έτσι είναι οι γιαγιάδες blogger….τι να πρωτοπρολάβουμε οι άμοιρες! 😛
    Ναι, έτσι είναι, μεγαλώνοντας μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε τον πόνο μας και να τον ρίχνουμε στις λίμνες….
    Ευχαριστώ για τα συλλυπητήρια, ο πατέρας μου έφυγε ήσυχα και άφησε πίσω του και δισέγγονα! 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την Αγάπη! 🙂

  17. Ο/Η lefti λέει:

    Κάποτε η μικρασιάτισσα γιαγιά μου, μου είχε πει πως ο πόνος/ο θάνατος/ η οδύνη αλλάζει τους ανθρώπους, άλλους τους κάνει καλύτερους κι άλλους χειρότερους – είχε δίκιο..
    ‘Οταν ξεφύγουμε από τα στενά πλαίσια του εγώ, τότε αρχίζουμε να βλέπουμε καθαρά..
    Γι αυτό λατρεύω τη θάλασσα…
    Υπέροχη παραβολή, όσο για τη ζωή δεν πιστεύω πως είναι πικρή..εμείς της προσδίδουμε κάθε φορά τη γεύση που θέλουμε..ανάλογα τα πόσα αντέχουμε, πόσο υπονομή έχουμε, πόση επιμονή επιδεικνύουμε και θάρρος αλλά και καλοσύνη και ανθρωπιά σε αναπάντεχα και μη…
    ΑΦιλιά πολλά Στεφανία μου με όλη μου την Αγάπη❤️‍

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αχ! αυτές οι σοφές γιαγιάδες και ειδικά οι μικρασιάτισσες, πόσα τους είχε μάθει η ίδια η ζωή… τυχερή Ελευθερία! 😉
      Η ζωή είναι αυτή που είναι και συμφωνώ μαζί σου, πως εμείς της προδίδουμε τις όποιες ιδιότητες!
      Σήμερα το πρωί (πριν σηκωθώ) σκεφτόμουν, πως αν τον πόνο ή το πρόβλημα ή ότι μας απασχολεί, το βάλουμε σ’ ένα ποτήρι νερό, σίγουρα θα είναι αδύνατο να το «καταπιούμε», αν όμως το ρίξουμε σε μια λίμνη, αυτό θα εξαφανιστεί… τόσο απλό!!! 😛

      ΑΦιλιά καρδιάς και μόνο! ❤

  18. Ο/Η Oneiraparamithiou λέει:

    Σκέφτομαι εδω κ μερες τι να γράψω σε τούτη την ανάρτηση ως σχόλιο, που να ειναι εφάμιλλα καλο με την ιστορια της…Θες ομως τα καθημερινα γεγονότα κ το μούδιασμα, δεν μπορώ να σκεφτώ να πω κάτι, ή μάλλον κάτι πρωτότυπο, οποτε καταλήγω στο οτι συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του Γιώργου-hengeo πιο πανω, με την έννοια όχι να κόψουμε ολοι τα πόδια μας 😁😁αλλα να προσφέρουμε απο τα παπούτσια που (δεν) μας περισσεύουν, σε όποιον δίπλα μας το εχει περισσότερο απο μας ανάγκη, σε μια λίμνη όχι πικρή, αλλα γλυκιά, αυτήν της αλληλεγγύης… Κυριακάτικα Αφιλακια καρδιας στελνω!

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Νομίζω Κατερίνα μου, πως αυτή η ιστορία έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης και όλοι εδώ την σχολίασαν πολύ σωστά και έχει ενδιαφέρον η οπτική γωνία του καθενός! 😛
    Προσωπικά καταλήγω σ’ αυτό που γράφω στην Lefti! 😎

    ΑΦιλιά ζαλισμένη απ΄ το πολύ μπλα μπλα της TV (που άνοιγα μόνο στην ΕΡΤ) εύχομαι καλή μας βδομάδα! 🙂

Σχολιάστε

