Το Αγαπώ του Ελύτη!

baaad1030b0453382d4bc27c641969ee

.

«Να περιμένεις την Παρασκευή που θα φέρει το Σάββατο και την Κυριακή για να ζήσεις. Κι ύστερα να μη φτάνει ούτε κι αυτό, να χρειάζεται να περιμένεις τις διακοπές.
Και μετά ούτε κι αυτές να είναι αρκετές…
Να περιμένεις μεγάλες στιγμές.
Κι ύστερα να λες πως είσαι άτυχος και πως η ζωή ήταν άδικη μαζί σου .

Και να μη νιώθεις καμία φορά ευλογημένος που μπορείς να χαίρεσαι τρία πράγματα στη ζωή σου, την καλή υγεία, δυο φίλους, μια αγάπη, μια δουλειά, μια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δημιουργείς, ότι έχει λόγο η ύπαρξή σου.
Να κλαίγεσαι που δεν έχεις πολλά. Που κι αν τα είχες, θα ήθελες περισσότερα.
Να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα και να μην ακούς.
Να μαζεύεις λύπες και απελπισίες, να ξυπνάς κάθε μέρα ακόμη πιο βαρύς…

Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση σου.
Μα κάθε μέρα αποτυγχάνω.
Γιατί αγαπάω εκείνους που αγαπούν τη Ζωή.
Που η λύπη τους είναι η δύναμή τους.
Που κοιτάζουν με μάτια άδολα και αθώα, ακόμα κι αν πέρασε ο χρόνος αδυσώπητος από πάνω τους.
Που γνωρίζουν ότι δεν τα ξέρουν όλα, γιατί δεν μαθαίνονται όλα.
Και δεν κουράζονται να αναζητούν την ομορφιά στην κάθε μέρα, στα χαμόγελα των ανθρώπων, στα χάδια των ζώων, σε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία, σε μια πολύχρωμη μπουγάδα».

~Απόσπασμα από «Το παράπονο» του Οδυσσέα Ελύτη.

Δεν μπορώ να παραλείψω και ένα μελοποιημένο ποίημα του Ελύτη.
Τραγουδά η Ελευθερία Αρβανιτάκη.

.

.

Ποίηση: Οδυσσέας Ελύτης – Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου –
Πρώτη εκτέλεση: Ελευθερία Αρβανιτάκη ~

.

Εδώ στου δρόμου τα μισά
έφτασε η ώρα να το πω
άλλα είναι εκείνα που αγαπώ
γι’ αλλού γι’ αλλού ξεκίνησα…

Στ’ αληθινά στα ψεύτικα
το λέω και τ’ ομολογώ.
Σαν να ‘μουν άλλος κι όχι εγώ
μες στη ζωή πορεύτηκα…

Όσο κι αν κανείς προσέχει
όσο κι αν το κυνηγά,
πάντα πάντα θα ‘ναι αργά
δεύτερη ζωή δεν έχει…

Και μια συνέντευξη του Ελύτη… πολύ πολύ επίκαιρη!

.

elytis

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

46 Responses to Το Αγαπώ του Ελύτη!

  1. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Πολλές φορες συμμερίζομαι το «παράπονο» του Ελυτη, ακομα κ απέναντι σε ανθρώπους πολυ κοντινούς μου, ωςτοςο προςπαθώ να το προσπερνώ και να ψάχνω τρόπους να φέρω τους άλλους προς τη δική μου μεριά της «βάρκας», αντι να γλιστρίσω προς στη δική τους…
    Οσο για το «για άλλου ξεκίνησα» του τραγουδιού, θα σου πω πως πολλές φορες ο λάθος δρόμος μπορει να μας οδηγήσει στο σωστο σημείο της ζωης μας, θέμς που πραγματεύεται και μια ινδική, πολυ ενδιαφέρουσα ταινια που είδα πρόσφατα (επιλογή απο Λιονταρακι, βεβαίως βεβαίως) που λέγεται «the lunch box» – ενημέρωσε αν δεν την ξέρει κ το Γιόκα, ξερεις εσυ 😉
    Με το βιντεο και τις απόψεις του Ελυτη, ταυτίζομαι απολυτα, πολλές φορες αναρωτιέμαι, που χάθηκε η τέχνη αλλα κ η ψυχη της αρχιτεκτονικής ενός νησιωτικού σπιτιού, ενός περίβολου μοναστηριού, ενός μικρού ξύλογλυπτου εκκλησιαστικού τέμπλου κλπ. Τα πολλα, κ οι πολλοι, ήρθαν κ μας ισοπέδωσαν; Θυμήθηκα με τα λογια του επιςης κ ενα απο σχόλια του Σακελλαριου σε προηγούμενης σου ανάρτηση (στην αυτο συνέντευξη του) όσον αφορά στην επίδραση που ειχε η Ελλάδα στην Ευρώπη κ το ανάποδο… 🙂
    Αφιλακια πολλα μαγισσούλι μου, σε ευχαριστουμε μια ακομη φορα, για τούτη την τροφή για σκέψη!! ❤️

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Οι γύρω μας Κατερίνα είναι αυτοί που είναι, εξάλλου έχεις διαπιστώσει και μόνη σου, πως ο μόνος τρόπος ν’ αλλάξουν είναι όταν εμείς οι ίδιοι αλλάζουμε… 😉

      Θα ψάξω και για την Ινδική ταινία, αν και τα τελευταία χρόνια σπάνια βλέπουμε ταινίες…

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και στα δυο σας και καλό ανεμοδαρμένο Σ/Κ (με έκλειψη!) 🙂

  2. Ο/Η syros2js λέει:

    Αν μπορούσαμε να καταλάβουμε τί ευλογία είναι να έχεις την υγεία σου, αγάπη στη ζωή σου και να μπορείς να ζεις αξιοπρεπώς τα πράγματα θα ήταν πολύ-πολύ καλύτερα…
    Δυστυχώς, τίποτα δεν μας είναι αρκετό και ίσως και ποτέ να μην καταφέρουμε να νιώσουμε αυτή την ευλογία…
    (Τώρα, με το… μελωδικό κομμάτι… άναψες φωτιές!! Μπορώ να το σιγομουρμουρίζω για μέρες και… σημείωση: ΔΕΝ έχω τη φωνή της υπέροχης Ελευθερίας!!!! 😉 😉 😉 )
    Φιλί γλυκό, κορίτσι μου!
    Καλό Σαββατοκύριακο, χωρίς παράπονα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Εύχομαι Γιάννα μου, η Ζωή να είναι ευσπλαχνική μαζί μας, γιατί βλέπεις οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένη την υγεία, την αγάπη των δικών μας και των φίλων μας και γκρινιάζουμε με το τίποτα… γιατί όπως λέει το τραγούδι, «Δεύτερη ζωή δεν έχει»! 😉

      Καλό καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο! 😎

      ΑΦιλιά γλυκά, χαμογελαστά και καθόλου παραπονεμένα! 🙂

  3. Τι να πρωτοπω για την σημερινη σου αναρτηση Στεφανια μου… μακαρι να είχαμε αλλον ενα Ελύτη .. πόσο επικαιρα ακομα και τωρα είναι τα λογια του..!!!! βλέπεις την αγαπη του για αυτήν την πατρίδα που την εχουν κανει οπως την έχουν κανει … ευτυχως που υπήρξαν και οι φωτισμενοι ανθρωποι αυτό που διαβασα στο τελος που ειπε για την Ελλαδα ποσο ομορφο..!!! δεν το είχα διαβασει..και με εκανε να νιωσω περιφάνια που ο Ελύτης ειναι Ελληνας..!!! το τραγούδι διαλεγμενο τέλεια…:) να περνάς ομορφα Μαγισσούλα μου.. φιλακια καλοκαιρινα ακομα.. εδώ..!! ❤ ❤

    • Ξεχασα να σου γραψω φιλη μου οτι είδα τον εαυτό μου μεσα στο σ αγαπω του..Ελυτη…και ας μην εχω διαβασει πολλα απο εκεινον.δεν ειναι προσβολη να το λεω ε; !!ποσο τα πιστευω αυτα που γραφει.. έτσι πρέπει να είναι ο ανθρωπος ! να είσαι καλα που με κανεις και μαθαίνω… ξαναφιλώωωωωω.!!

      • Ο/Η Άιναφετς λέει:

        Ας το πάρουμε απόφαση Ρούλα μου, πως όλοι μας χρειαζόμαστε ενέσεις- υπενθύμισης που θα μας θυμίζουν να είμαστε όσο πιο πολύ μπορούμε στο ΤΩΡΑ μας και να ζούμε με όλο μας το είναι τη κάθε μας στιγμή, ακόμα και τις ζόρικες… και δυστυχώς έτσι όπως την καταντήσαμε τη Ζωή οι ζόρικες είναι πολλές… 😉

        Το ΑΓΑΠΩ του Ελύτη ξεχειλίζει από Αγάπη και τα λόγια του βάλσαμο και χαίρομαι που σε άγγιξαν! ❤

        ΑΦιλιά τρυφερά και με όλη μου την Αγάπη! 🙂

  4. Ο/Η charismavros λέει:

    Αγαπημένος Ελύτης…

  5. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Ποιότητα, Ευγένεια ,Παιδεία !!!
    Αυτό !
    Τα είπε όλα !
    Ας προσέξουμε λοιπόν γιατί… μάλλον 🙂 δεύτερη ζωή δεν έχει

    φιλιά δροσερά 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ο εξαιρετικός Ελύτης τα είπε όλα!

      Και το μόνο σίγουρο ξωτικούλη μου είναι πως, «Δεύτερη Ζωή δεν έχει»!!! 😉

      Καλό προσεχτικό Φθινόπωρο να έχουμε!

      ΑΦιλιά δροσερά αλλά ακόμα καλοκαιρινά! 🙂

  6. Ο/Η agselena λέει:

    Είμαι εδώ! Όποτε μπορώ είμαι εδώ και σε διαβάζω! Δεν είναι εύκολο να σχολιάζω αλλά είμαι εδώ! Ελύτης…! Πως θα μπορούσα να μη σου γράψω? Σ’αγαπώ με μια περίεργη αγάπη και λείπεις από τη ζωή μου τρομερά!

    Φιλιά πολλά αληθινά γεμάτα ευγνωμοσύνη για την φιλία κι ελπίζοντας πως θα τα ξαναπούμε σύντομα!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είμαι, ήμουν και θα είμαι εδώ και ας μην είχα νέα σου τα τελευταία χρόνια! 😉

      Ελπίζω να είσαι καλά και αν θέλεις γράψε μου δυο λογάκια γιατί όντος έχουμε συνδεθεί με μια Αγάπη που μπορεί να φαντάζει περίεργη αλλά δεν είναι, είναι απλά ΑΓΑΠΗ! ❤

      ΑΦιλιά πολύ πολύ συγκινημένα και πάντα καρδιάς! 🙂

  7. Ο/Η dodo λέει:

    Πολύχρωμες μπουγάδες στα αθηναϊκά μπαλκόνια, στο βάθος αττικός, γαλάζιος ουρανός- αν κοιτάξεις προς τα επάνω.
    Πράσινα φυλλαράκια με μικροσκοπικά, κίτρινα άνθη στους αρμούς ανάμεσα στις πλάκες του πεζοδρομίου- αν κοιτάξεις προς τα κάτω.
    Η Ψιψούλα βγαίνει κάτω από το σταθμευμένο πλάι στον κάδο αυτοκίνητο, για να λάβει το μικρό καθημερινό της.
    Το κορίτσι στο ταμείο γελά ακούγοντας το χαζό μου αστείο.
    Επιστρέφοντας, συναντώ φίλη: ξέρω τι περνά, δεν υπάρχουν πάντοτε «κατάλληλα λόγια» – την αγκαλιάζω σιωπηλά.
    Τι πλούσια συγκομιδή μέσα σε λίγα μόνον λεπτά της ώρας- ευχαριστώ!
    🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ξεχειλίζει ομορφιά, ευαισθησία και Αγάπη το κείμενο σου Ελένη μου και πολύ σ’ ευχαριστώ γι αυτό! ❤

      Δεν νομίζω πως μπορώ να γράψω τίποτα, γιατί απ΄ τα μάτια μου τρέχουν δάκρυα… λες να γέρασα ή είναι αυτό που λένε:
      "Πως τα δάκρυα είναι το σαπούνι της καρδιάς"; 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂

  8. Ο/Η serenata λέει:

    Πόσο σοφά τα έγραψε ο Ελύτης.
    Στα ‘απλά’ πράγματα βρίσκεται η ευτυχία.
    Ενα βιβλίο, μια ανατολή, δυο φίλοι, ένας καφές, η θάλασσα…
    Πράγματα που δεν αγοράζονται ή δεν είναι ακριβά.

    Πολλά φιλάκια μαγισσούλα μου:))

  9. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και στα τρυφερά και γεμάτα Αγάπη σχόλια σας, βρίσκεται η ομορφιά! 🙂

    ΑΦιλιά πολλά και τρυφερά! 🙂

  10. Ο/Η Φρίντα λέει:

    Πάλι πάτησες στ’ αχνάρια της ψυχής μου, αγαπημένη μου μαγισσούλα. Πίστευα ότι αυτά τ’ αχνάρια είναι τόσο μοναχικά κι απόκρυφα. Ελύτης .. λοιπόν. Ο πολυαγαπημένος μου.
    Το άλλο του σημαντικό έργο το «Μονόγραμμα» χάδι και γροθιά μαζί. «..Επειδή το αδοκίμαστο και το απ’ αλλού φερμένο δεν το αντέχουν οι άνθρωποι και είναι νωρίς, μ’ ακούς, είναι νωρίς ακόμη μες στον κόσμο αυτόν αγάπη μου, να μιλώ για σένα και για μένα».
    Αυτήν τη φορά, πριν γράψω το κάτι τις μου, διάβασα τις σκέψεις των «συνοδοιπόρων» που με συγκίνησαν ιδιαίτερα, και ειλικρινά αισθάνομαι τυχερή που βρίσκω τόσο συμπυκνωμένη την ομορφιά ανθρώπων και σκέψεων.
    Θα μου επιτρέψεις να σταθώ σε μία φράση του εξαιρετικού κειμένου του δημιουργού.
    «Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση σου και κάθε μέρα αποτυγχάνω». Ίσως φανεί περίεργο, ίσως ριζοσπαστικό, όμως εδώ και πολύ καιρό πια έχω σταματήσει αυτήν την προσπάθεια. Τη θεωρώ παγίδα. Πως μπορεί κάποιος να μπει σε μία άλλη θέση. Στη θέση του «Άλλου». Πως θα χωρέσει. Για πόσο. Μήπως αυτό περιέχει και την υποκρισία? Όπως, την ευκολία του να λες «ναι, σε καταλαβαίνω» και στο επόμενο λεπτό να έχεις ξεχάσει και προσπεράσει? Έτσι, λοιπόν, φροντίζω -χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, γιατί τη γνωρίζω και από την καλή και από την ανάποδη, που λένε- τη θέση που είμαι, να της δίνω την καθαρότητα της οπτικής.
    Σε γλυκοφιλώ με ΑΑΑγάπη 🙂

  11. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Φρίντα μου! 🙂
    Ξέρεις πόση χαρά και συγκίνηση παίρνω απ΄ τα σχόλια σας;
    Ξέρεις πώς αισθάνομαι όταν ακόμα και άτομα που δεν έχω δει από κοντά, ανοίγουν την καρδιά τους;
    Ο Ελύτης αυτή τη φορά με το υπέροχο του κείμενο έκανε καλή δουλειά! 😉

    Τώρα θα σου πω τι νομίζω γι αυτό που γράφει ο Ελύτης:
    «Κάθε μέρα προσπαθώ να μπω στη θέση του άλλου και κάθε μέρα αποτυγχάνω»…
    Νομίζω πως μπορεί να μπει κανείς στη θέση του άλλου όταν υπάρχουν πραγματικά αισθήματα!
    Κάποτε είχα γράψει για την ενσυναίσθηση και σου βάζω ένα απόσπασμα.

    «Μήπως πρώτα πρέπει να νιώθεις αγάπη για τον άλλο, η αγάπη δεν είναι μόνο ερωτική, αλλά και μητρική, πατρική, αδελφική, συναδελφική…απλά ανθρώπινη!
    Και η αγάπη γίνεται αντιληπτή όταν υπάρχει καλοσύνη, σεβασμός, φροντίδα…
    Χρειάζεται σοφία για να κατανοήσουμε βαθιά μέσα μας, πως ο,τι πονάει έναν άνθρωπο, πονάει όλη την ανθρωπότητα»…

    https://ainafetst.wordpress.com/2011/06/13/empathy/

    Νομίζω Φρίντα μου, πως αν δεν κατανοήσει κανείς τον άλλο, δεν μπορεί να συμπονέσει- να αγαπήσει και εδώ δεν χρειάζεται προσπάθεια, απλά καλή διάθεση… φυσικά και αν έχεις ένα τοίχος απέναντι σου δεν είναι καθόλου εύκολο, αλλά δεν είναι αδύνατο, μια και εσένα και τη σχέση σου αφορά αυτό το ας πούμε «επιχείρημα»…

    Ξέρω μεγάλη κουβέντα ανοίξαμε αλλά νομίζω πως καλά κάνεις και έθιξες πάλι το θέμα της προσπάθειας! 😉

    ΑΦιλιά με όλη μου την Αγάπη! 🙂

  12. Τελικά στους μόνους που χρωστάμε, είναι οι ποιητές μας. Η πιο ακριβή μας παρακαταθήκη, είναι το έργο που μας άφησαν. Κάποιοι το σέβονται και το μελετούν και κάποιοι άλλοι το αγνοούν και κυνηγούν χίμαιρες.
    «Ενσυναίσθηση» είναι η λέξη-κλειδί. Σωστά τα λες Στεφανία μου. Προσωπική επιδίωξη και ευχή να γίνει κοινός στόχος. Μόνο έτσι προχωρούν μπροστά οι κοινωνίες.
    Φιλιά πολλά Στεφανία μου καλή νέα εβδομάδα να έχεις!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Για να υπάρξει η «ενσυναίσθηση» Μαρία Κ. μου, πρέπει να έχει κάνει «δουλειά» ο καθένας μέσα του και να είναι έτοιμος να συμβάλει στο κοινωνικό σύνολο, ευτυχώς υπάρχουν τέτοια άτομα που σιωπηλά εργάζονται και είμαι σίγουρη πως οι κόποι τους δεν πάνε χαμένοι… απλά θεωρώ, πως όλοι μας χρειαζόμαστε κατά καιρούς ενθάρρυνση είτε απ΄ τους ποιητές είτε από σοφά λόγια γεμάτα Αγάπη! ❤

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και να έχουμε μια συνετή βδομάδα! 🙂

  13. Ο/Η Νικολετα λέει:

    Εκλπηκτικο και καπως συγκινητικο..
    Καποια πραγματα τα αισθανεσαι τοσο επικαιρα..

    Ευχομαι να περνας ομορφα,τα φιλια μου ♡

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλή μου Νικολέτα πόσο χαίρομαι να σε συναντώ και πάλι εδώ, εύχομαι να ξαναπιάσεις το blog σου και έτσι να ξαναβρεθείς στην όμορφη μπλογκογειτονιά μας! 😉

      Η Αγάπη ήταν και θα είναι πάντα επίκαιρη και σίγουρα πολύ συγκινητική όταν εκφράζεται!

      ΑΦιλιά με όλη μου την Αγάπη και να έχετε και τα δυο σας μια όμορφη βδομάδα! 🙂

  14. Ο/Η eleniplus λέει:

    Δεν ξέρω τι με συγκίνησε περισσότερο, τα λόγια του Ελύτη ή τα λόγια που διάβασα στα σχόλια. Ομολογώ πως το συγκεκριμένο ποίημα του δεν το ήξερα, αλλά η στιγμή που το ανακαλύπτω είναι ιδανική για τέτοιο είδους πρωτοσυναπαντήματα. Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους και να θυμόμαστε ποιος είναι ο προορισμός μας σε αυτή τη ζωή. Γιατί δεύτερη ζωή δεν έχει, όντως.

    Σε φιλώ γλυκά και χαίρομαι κάθε φορά που διαβάζω τις αναρτήσεις σου.
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

  15. Ο/Η Άννα... λέει:

    Χμμ, πόσες αλήθειες έχει το παράπονο… Φαντάζομαι, εκφράζει πολύ κόσμο!
    Φιλί, αλλά όχι παραπονεμένο!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Νομίζω Άννα μου, πως πρέπει να εκφράζουμε στον άλλο τα παράπονα μας, φτάνει να το κάνουμε χωρίς επιθετικότητα, με ενσυναίσθηση όπως ανάφερα και στην Φρίντα (δες το link! ) 😉
      Αν δεν εκφράσουμε τα θέλω μας πώς θα μπορέσουμε να έχουμε μεταξύ μας αρμονικές σχέσεις;

      ΑΦιλία καρδιάς και ας είναι και λιγάκι παραπονεμένα! 🙂

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Νομίζω Ελένη μου, πως κανείς δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος όταν η Αγάπη εκφράζεται είτε ποιητικά είτε μέσα απ τα σχόλια μας… ακόμα και διαδικτυακά!
    Θα επαναλάβω πάλι κάτι που προσωπικά το βρίσκω πολύ σημαντικό και είναι να μη φοβόμαστε ν’ ανοίξουμε την καρδιά μας και να εκφράσουμε τα συναισθήματα μας δημόσια, να είμαστε ο εαυτός μας και να ξέρουμε επίσης πως δεν μπορούμε ν’ αρέσουμε σε όλους! 😉

    ΑΦιλιά γλυκά και τρυφερά και να έχεις ένα όμορφο βραδάκι με την οικογένεια σου! 🙂

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλή υπομονετική βδομάδα θα μας ευχηθώ….. 😛

  18. Το κακό είναι ότι διαβάζουμε όλα αυτά τα όμορφα και σοφά λόγια και σκεφτόμαστε «ω τι ωραία και σωστά που τα λέει» και όμως ύστερα χανόμαστε πάλι στην ματαιοδοξία και στο εφήμερο, μας παρασύρει η πραγματικότητα και να ‘μαστε πάλι εκεί που τα ωραία λόγια δεν είναι αληθινά, αλλά θα θέλαμε.
    Μακάρι να έρθει η εποχή που θα ζούμε τόσο έντονα και τόσο πολύ που δεν θα έχουμε απωθημένα, μονάχα σοφίες που μας προσέφεραν οι στιγμές.
    Σε φιλώ γλυκά μαγισσούλα μου! :*

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αυτό που γράφεις Μαρινάκι έχει απασχολήσει πολύ κόσμο… 😉
    Το ερώτημα είναι:
    «Γιατί αφού ακούμε και δεχόμαστε τα σοφά λόγια, δεν αλλάζουμε»;
    Επειδή προσωπικά μ’ έχει απασχολήσει (πολύ!) αυτό το ερώτημα, θα σου πω τι νομίζω πως μας συμβαίνει:
    Το σημαντικότερο είναι πως ακούμε λογικά και δεν αφήνουμε τα λόγια να ποτίσουν το είναι μας δλδ δεν ακούμε με τη καρδιά… τεράστια διαφορά!
    Όταν αναγνωρίσει κανείς το πόσο αναβλητικοί, φυγόπονοι, εγωκεντρικοί, επικριτικοί, ματαιόδοξοι κλπ είμαστε, έχουμε κάνει ήδη ένα τεράστιο βήμα, το δεύτερο βήμα είναι η δράση, δλδ αν κάτι σ’ ενοχλεί πάνω σου, άλλαξε το ΤΩΡΑ, μη λες, «θα το κοιτάξω όταν θα αισθανθώ έτοιμος/η»! 😛
    Και το τρίτο και πολύ σημαντικό βήμα, είναι να συνεχίσεις, να παρατηρείς και να μην αποκαρδιώνεσαι αν τα «πράγματα» δεν προχωρούν με τη ταχύτητα που θα ήθελες! 😉
    Και τώρα, να μου επιτρέψεις να σου πω κάτι προσωπικό μια και «μιλάμε» χρόνια τώρα την ίδια γλώσσα, εσύ ειδικά θεωρώ πως είσαι ένα άτομο που έχει κάνει και κάνει τεράστια δουλειά στον εαυτό σου και είναι κρίμα να μην το αναγνωρίζεις! 😎

    ΑΦιλιά καρδιάς και καλή σου δύναμη! 🙂

  20. Ο/Η Katerina koko λέει:

    Έχεις μια σπουδαία δεξαμενή έμπνευσης γλυκιά μου Στεφανία και κάθε φορά μας ανοίγεις παράθυρα δράσης και διδαχής! Πολύ όμορφο το απόσπασμα του Ελύτη, με εκπληκτικά μηνύματα, που αναλύονται με θαυμάσιο τρόπο απ’ όλους, στα σχόλια σου. Όταν αγαπάμε η πλησμονή είναι ομορφιά, είναι αγαλίαση και πληρότητα ψυχής! Η ενσυναίσθηση είναι πολύ σημαντική φίλη μου, χρειάζεται όμως πολύ δουλειά, μέχρι να σπάσουν τα βράχια του «εγώ», μέχρι να μπούμε στη θέση του άλλου, μέχρι να κατανοήσουμε συμπεριφορές, κίνητρα, σκέψεις κλπ…! Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι γύρω μας που κάνουν εξαιρετική προσπάθεια ως προς αυτό κι ας δυσκολεύονται.
    Θα τελειώσω με κάτι που είπε ο Άλφρεντ Τέννυσον (Άγγλος ποιητής): «Πρέπει να χαθώ μες στη δράση, αλλιώς θα μαραθώ από την απελπισία».
    Να είσαι πάντα καλά να έχεις ´ενα όμορφο και γλυκό φθινόπωρο Στεφανία μου!
    Πολλά φιλιά και μια αγκαλιά γεμάτη χρώματα θαυμασμού, φιλίας κι εκτίμησης! :))❤️

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Κατερίνα κ. μου!
    Χαίρομαι ειλικρινά όταν οι αναρτήσεις μου, γίνονται αφορμή για ουσιαστικά σχόλια αλλά πιο πολύ χαίρομαι και συγκινούμαι με το πήγαινε-έλα αγάπης που κυλάει εδώ μέσα… στις ζόρικες εποχές που ζούμε είναι σαν ένα φρέσκο αεράκι! 😉

    Μετά από τα τόσο τρυφερά σας σχόλια προσθέτω ένα τεράστιο ευχαριστώ! ❤

    Καλό Φθινόπωρο θέλω να σου ευχηθώ και να είναι όπως εσύ το επιθυμείς!
    Ανταποδίδω τη μεγάλη αγκαλιά με πολλά ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂 (Α=Αληθινά)

  22. Ο/Η ekfrasou λέει:

    Και εγω τον αγαπαω παρα πολυ!
    Λειβαδιτης και Ελυτης υπερ αγαπημενοι.
    Αργησα να τους μαθω αλλα καλλιο αργα παρα ποτε.
    Ευλογημενη νιωθω και μονο διαβαζοντας τους πια!

    Φιλακια πολλα αγαπημενη μου Στεφανια!

  23. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το να νιώθει κανείς ευλογημένος όταν διαβάζει σοφά και λόγια γεμάτα Αγάπη Κική μου, νομίζω πως είναι ότι ωραιότερο μπορεί να μας συμβεί! 😉

    ΑΦιλιά πολλά και τρυφερά! 🙂

  24. Ο/Η aristea k λέει:

    Τρία πράγματα… Άπειρη αξία. Δύσκολο να το καταλάβει ο άνθρωπος που έμαθε στον καταναλωτισμό και στα γκατζετάκια!
    Για αυτό ευγνωμονώ τους δικούς μου, που παρ’ όλο μπορούσαμε να περάσουμε με σπατάλες τη ζωή μας, μας έμαθαν να αντέχουμε τις στερήσεις και να απολαμβάνουμε τα μικρά.
    Κι αυτό βρήκε το δρόμο του μαγισσούλα μου τον τελευταίο χρόνο, που τα έσοδα είναι μηδαμινά, μα η χαρά μου και η ικανοποίηση από τη ζωή στα ύψη !
    Σε φιλώ γλυκά ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Προσωπικά κι εμένα Αριστέα μου, η ζωή μου έμαθε να εκτιμώ τα λίγα γιατί όπως και εσύ μεγάλωσα χωρίς να στερηθώ τίποτα, αλλά πάντα με την αίσθηση της ευγνωμοσύνης και αυτό το βρίσκει κανείς στο δρόμο του στις δύσκολες εποχές που ζούμε… έτσι μαθαίνουμε πως ο πλούτος είναι μέσα μας! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλή μας δύναμη! 🙂

  25. Ο/Η nikiplos λέει:

    ΑΦΣ, καλησπέρα… Δεν μπορώ να μην σταθώ στον Ελύτη…

    Το τραγούδι κορυφαίο… Και τα λόγια στο «παράπονο»… Πόσο τα βλέπεις όταν αναπωλείς τα χρόνια εκεί πίσω όταν όλα αυτά σε περιτριγυρίζουν περίβλεπτα κι εσύ σαν στο κέντρο του κόσμου να θωρείς τον εαυτό σου… Κι ύστερα να λες.. «Μα γιατί δεν ήμουν ευτυχισμένος?»
    «Γιατί κυνηγούσες Φενάκες» θα μου έλεγε ο σημερινός μου εαυτός…

    ΑΦΣ από τον ΑΦΣ

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα ΑΦΣ…
      Ότι κάναμε κάναμε και δεν νομίζω πως μας ωφελεί η αναπόληση… μόνο ίσως για να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη… 😉
      Προσωπικά ανατρέχω σε λόγια Αγάπης γιατί έχω δει πως μόνο αυτά είναι βάλσαμο για την καρδιά! ❤

      ΑΦΣ από την ΑΦΣ 🙂

  26. Ο/Η Κλαυδία λέει:

    Βάλσαμο στην ψυχή, χάδι και παρηγοριά οι στίχοι του αγαπημένου Ελύτη και κάθε φορά που ακούω το συγκεκριμένο τραγούδι από την υπέροχη φωνή της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, υγραίνονται τα μάτια μου……ευχαριστώ Στεφανία μου για την θαυμάσια ανάρτησή σου, καλό φθινόπωρο και τα φιλιά μου

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Συμφωνώ απολύτως μαζί σου, ο Ελύτης σ’ αυτό το απόσπασμα κτυπάει αυτό που λέμε «φλέβα» και τα λόγια του ακριβώς επειδή είναι λόγια Αγάπης, δεν ξέρω ακριβώς αν παρηγορούν αλλά σίγουρα μας αγγίζουν βαθιά… δεν ξέρω προσωπικά αν αναζητώ παρηγοριά στα σοφά λόγια ή κάποια υπενθύμιση πως πρέπει να είμαι πιο ευγνώμων και πιο προσεχτική… 😛

      ΑΦιλιά καρδιάς και να έχουμε ένα δυναμικό Φθινόπωρο! 🙂

  27. Ο/Η lefti λέει:

    Αγαπημένο απόσπασμα αυτό του Ελύτη..
    Είχα καιρό να σε διαβάσω και ήταν μια όμορφη έκπληξη η ανάρτησή σου!
    Τρία πράγματα..όπως λέει..την καλή υγεία, δυο φίλους, μια αγάπη, μια δουλειά, μια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι δημιουργείς..
    Αγαπημένο και το τραγούδι.Μας συγκίνησες πάλι Στεφανία 🙂
    Nα μου είστε καλά και όμορφο βράδυ να έχετε
    ΑΦιλιά πολλά..

  28. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ο Ελύτης Ελευθερία μου, έχει αυτό το κάτι που νομίζω πως αγγίζει όλους μας… ή θα ήθελα να είναι έτσι; 😉
    Η υγεία, ειδικά η ψυχική υγεία για μένα έρχεται πρώτη, ειδικά που τώρα μεγαλώνοντας χάνω πολλά αγαπημένα πρόσωπα…
    Πριν λίγες μέρες ξαναδιάβασα κάτι που είχα γράψει παλιά σε κάποια ανάρτηση, αλλά τώρα μου έκανε ακόμα πιο πολύ εντύπωση και νομίζω πως θα σε αγγίξει και σένα:
    «Το σώμα φωνάζει αυτό που σιωπά το στόμα»… το έχω συνέχεια στο νου μου! 😉
    Εύχομαι τα καλύτερα για σένα και την οικογένεια σου!

    ΑΦιλιά φυσικά καρδιάς! ❤

Σχολιάστε

