Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ

.

Ο Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ /Rabîndranâth Tagore, (6 Μαΐου 1861 – 7 Αυγούστου 1941), ήταν Ινδός συνθέτης, συγγραφέας και φιλόσοφος, του οποίου το έργο είχε σημαντική επίδραση στη λογοτεχνία και τη μουσική της Βεγγάλης στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα και στον οποίο απονεμήθηκε το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1913.
Μπορείτε επίσης να δείτε ένα σπάνιο ντοκουμέντο απ΄την απονομή του βραβείου Νόμπελ, το 1913.

.

.

Η ΛΕΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΜΟΥ

Θάρρεψα πως το ταξίδι μου έφτασε στο τέλος του,
με το τελευταίο όριο της δύναμής μου,
πως το μονοπάτι έκλεισε εμπρός μου,
πως οι τροφές μου εξαντλήθηκαν,
και πως ήρθε ο καιρός να ζητήσω άσυλο
σε μια σιωπηλή σκοτεινιά.
Όταν θα αναχωρήσω από δω,
αυτή θα είναι η λέξη του αποχαιρετισμού μου:
ότι εκείνο που είδα είναι ανυπέρβλητο.
Ότι γεύτηκα το μυστικό μέλι του λωτού αυτού
που ανοίγει στον ωκεανό του φωτός,
κι έτσι ευλογήθηκα,
αυτή θα ’ναι η λέξη του αποχαιρετισμού μου…

Ραμπιντραθάν Ταγκόρ

.

.

einstein-vs-tagore

.

Μπορείτε επίσης να διαβάσετε για την συνάντηση του Ταγκόρ με τον Αϊνστάιν, εδώ.

.

Ο Θεός, όχι μόνο παίζει ζάρια, αλλά τα πετάει και σε μέρος όπου δεν τα βλέπουμε…

Χόκινς.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

19 Responses to Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ

  1. Ο/Η Φρίντα λέει:

    Με πήγες πολλά-πολλά χρόνια πίσω, αγαπημένη μου μαγισσούλα, όπου ο Ταγκόρ ήταν ο αγαπημένος ποιητής της παιδικής μου φίλης, ενώ ο δικός μου ήταν ο Γκιμπράν. Καθόμασταν, που λες, στο ντιβάνι του δωματίου μου, αραδιάζοντας τα όσα βιβλία είχαμε γύρω μας και διαβάζαμε η μία στην άλλη αποσπάσματα ποιημάτων των αγαπημένων μας ποιητών.
    Πολύ ενδιαφέρουσα δε, η επισύναψη που ανάρτησες με τη ζωή του και ιδιαίτερα η συνάντηση με τον Αϊστάιν, άλλη μεγάλη μορφή!!
    «..κι έτσι ευλογήθηκα». Μακάρι εμείς οι ζώντες να μπορούμε να αρθρώνουμε λέξεις συνάντησης και αποχαιρετισμού αληθινής «ευ-λογίας».
    Σε καληνυχτώ, σε φαντάζομαι στην πέτρινη βεράντα με την αύρα της θάλασσας να δροσίζει το μαγευτικό τοπίο και … χαλαρώνω!!!!!!!!!!!
    ΑΦιλάκια με Ααγάπη 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι τρυφερή εικόνα Φρίντα μου, δυο έφηβες να δια βάζουν ποίηση η μια στην άλλη! 😉
      Ομολογώ πως αμέσως μετά, μου ήρθε στο νου μια σύγχρονη εικόνα, δυο έφηβες της εποχής μας σε κάποιο καναπέ ν’ «ασχολούνται» με το Ipad ή τάμπλετ ή όπως τα λένε… 😦
      Στην εφηβεία μου, δεν διάβαζα ποίηση γιατί δεν τη καταλάβαινα αλλά είχα καταβροχθίσει σχεδόν όλους τους μεγάλους κλασσικούς λογοτέχνες,φιλοσόφους, ψυχολόγους, διάβαζα στα Γαλλικά… τώρα γυρνώντας πίσω νομίζω πως λίγα θυμάμαι, αλλά τότε μου άρεσε πολύ το διάβασμα, βλέπεις είχα την τύχη να μεγαλώσω σ’ ένα σπίτι γεμάτο με βιβλιοθήκες! 😛

      Νομίζω Φρίντα μου, πως καλά «το» πάμε, όσο αυτό αφορά την προσωπική μελέτη του βιβλίου της ζωής μας!!! 😉

      Πολλά ΑΦιλιά με πολύ Ααγάπη απ΄ τη Σκιάθο! 🙂

  2. Ο/Η geopela λέει:

    Συγχαρητήρια,πολύ καλή ανάρτηση.
    Είναι εύκολο να συντρίψουμε, στο όνομα της εξωτερικής ελευθερίας, την εσωτερική ελευθερία του ανθρώπου.(Rabindranath Tagore)

  3. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ Πελαγία και Γιώργο! 🙂
    Αυτή η εσωτερική ελευθερία, είναι δώρο ζωής και όταν την αποκτήσεις, τίποτε δεν μπορεί να την συνθλίψει!!! (Σολζενίτσιν απ΄τη φυλακή!) 😉

    ΑΦιλιά και στα δυο και καλή συνέχεια στο καλοκαιράκι σας! 🙂

  4. Ο/Η dodo λέει:

    Ξεχωριστά βλέμματα, ξεχωριστά μυαλά, ξεχωριστοί άνθρωποι.

  5. Ο/Η aswtosyios λέει:

    γραπτη καλημερα πριν λιγο ειδα παλι την ανατολη στην μικρη μεγαλη μας αμμο και σκεφθηκα
    πινω καφεδακι και διαβαζω τα σοφα λογια του
    αγκαλιες

  6. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μάλλον είμαστε ευλογημένοι Νίκο που μπορούμε να πίνουμε το καφεδάκι μας απ΄αυτό το πανέμορφο νησί διαβάζοντας Ταγκόρ… καλή δύναμη για τη συνέχεια! 😛

    ΑΦιλιά με αγκαλιές πολλές! 🙂

  7. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Τι σχολή για μένα αυτός ο χώρος Στεφανία μου..!! πόσα μαθαίνω που δεν ξέρω..!! εννοείτε ότι δεν είχα ακούσει για τον Ινδό φιλόσοφο…..όπως και για πολλους ακομα ….το βίντεο και τα τοπια που συνοδευαν τα λογια απιστευτα…ομορφα.. εντυπωσιάστηκα. με την ζωή του… και και κοίτα σύμπτωση…η μεγάλη μου εγγονή η Βίκυ αυτόν τον καιρό βρίσκεται στην Ινδία.. σε ένα μέρος που είναι ιερός τόπος και λέγεται..Ρισικές… για να μελετήσει την φιλοσοφία της γιόγκα…και να μάθει από την πηγή την ένωση μυαλού και σώματος…!!!γενικά εχω την χαρά να μορφώνομαι… μεγαλώνοντας… !!! να είσαι καλά φιλη μου με τα ξεχωριστά φιλοσοφημένα θέματα σου..!!καλό υπόλυπο διακοπών στο όμορφο νησί σου..!!! φιλάκιαααααα!!! 🙂 🙂 ❤

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Αυτό που είναι σχολή ζωής Ρούλα μου, είναι οι σχέσεις μας γιατί λειτουργούν σαν καθρέπτης και έτσι μόνο μαθαίνουμε για τον εαυτό μας… Τι νομίζεις πως δεν μαθαίνω και η ίδια όταν σ’ επισκέπτομαι; 😛
    Και η κόρη του Νίκου πήγε στις Ινδίες και διδάχτηκε γιόγκα και τα τελευταία χρόνια έχει σχολή στα Χανιά! 😉
    Η ίδια κάνω γιόγκα κάθε πρωί τα τελευταία 31 χρόνια και κατά εποχές παραδίδω και μαθήματα! 😉
    Ο Παραμυθοσύντροφος μου και η αφεντιά μου, πήγαμε στις Ινδίες πριν αρκετά χρόνια καλεσμένοι απ΄ τον ίδιο τον Κρισναμούρτι… μοναδική και ανεπανάληπτη εμπειρία! 😀

    ΑΦιλιάααααααααααααααααααα πολύ βροχερά, κρύα και κρυωμένα από Σκιάθο! 🙂

    • Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

      Οοοοοο ακομα κατι που εχουμε κοινό… ας το πουμε έτσι .. η καρμα…δεν ξερω ….αν ημουν πιο νέα θα πηγαινα μαζι της.. μου αρεσουν τα ταξιδια και δη αυτά που μας κανουν να πηγαινουμε ενα βημα πιο περα… και εδώ σημερα ο καιρός ειναι συννεφιασμενος.. οποτε ειμαστε στα ίδια ..χα..χα. φιλακιααα!!

  9. Λίγα πράγματα ήξερα για τον Ταγκόρ, κάτι σκόρπια αναγνώσματα στο παρελθόν. Το βίντεο κατατοπιστικότατο και ιστορικό κειμήλιο Στεφανία μου! Διαβάζοντας πως ασχολείσαι με τη γιόγκα, κατανοώ τη θετική σου αύρα που είναι ευδιάκριτη ακόμα και στο γραπτό σου λόγο αλλά και στα σχόλια που αφήνεις κάθε φορά στους φίλους.
    Τις ευχές μου να περνάτε υπέροχα στο νησί και πολλούς χαιρετισμούς!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν είναι τόσο η γιόγκα Μαρία Κ. μου, που επηρεάζει τον ψυχισμό μου μια και δεν είμαι (καθόλου) υπέρ των γιόγκι διαλογισμών, όσο η εσωτερική «αναζήτηση» απ΄την εφηβεία μου και η έμπρακτη εφαρμογή της στην καθημερινότητα μου! 😛
      Πάντως επειδή έχω ειδικευτεί στη γιόγκα για ηλικιωμένους, έδινα μαθήματα για πολλά χρόνια στα ΚΑΠΗ του Καπανδριτίου και οι 30 γυναίκες που ερχόντουσαν όχι μόνο δεν είχαν βάλει ποτέ κάποιο παντελόνι αλλά και δεν πολυβγαίνανε απ’ τα σπίτια τους!!! (Αραβανιτοχώρια!) 😉

      Χρόνια σου πολλά για αύριο αν τα γιορτάζεις και πολλά ΑΦιλιά σου στέλνω ακόμα από την Σκιάθο! 😀

  10. Ο/Η fantra13 λέει:

    Πόσα ακόμη θα μας μάθεις! Φιλιά στην όμορφη Σκιάθο! 🙂

  11. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Κουλτουριάρικα, ψυχολοφιλοσοφημένα και ολίγον κρυωμένα ΑΦιλιά απ΄ τη βροχερή (επί τέλους) Σκιάθο σου στέλνω!!! 🙂

    ΥΓ: Είσαι στην Ελλάδα;

  12. Ο/Η lefti λέει:

    Πολύ πολύ πολύ όμορφη ανάρτηση 🙂 Δεν ήξερα πως είχε συναντηθεί και με τον Αινστάιν..αυτή κι αν θα ήταν ενδιαφέρουσα συνάντηση! Πάω να ψάξω στο διαδίκτυο για τις συζητήσεις τους.
    ΑΦιλιά πολλά δροσερά ( ναι δρόσισε αρκετά κι εδώ ) και να περνάς όμορφα Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Γιατί νομίζεις Ελευθερία μου, πως η αφεντιά μου ήξερε για την συνάντηση; 😛
      Είπαμε, κι εδώ μαζί μαθαίνουμε! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και καλά να περνάτε και εσείς στα Βόρεια! 🙂

  13. Ο/Η lefti λέει:

    Δυτικά παρακαλώ 😛 και πάλι ΑΦιλιά πολλά 🙂

  14. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ω! Ναι… μπερδεύτηκα με τα παγωμένα νερά στα ποτάμια! 😛
    Καλά να περνάτε!
    ΑΦ! 🙂

Σχολιάστε

