Θέρεμιν!!!

Ενθουσιασμένη σπεύδω να μοιραστώ μαζί σας την νέα μου ανακάλυψη, το ΘΕΡΕΜΙΝ!

Πρώτα όμως ακούστε το «θέρεμιν» σε δράση αφιερώνοντας 3.57′ λεπτά απ΄ τον χρόνο σας, στο παρακάτω video!

.

.

Αυτός που ακούει τη μουσική του Ennio Morricone (Κάποτε στη Δύση), έχει την αίσθηση πως ακούει μια γυναικεία φωνή…….

Λάθος! …

Στην πραγματικότητα, σ’ αυτό το κομμάτι της μουσικής, ακούμε ένα «Theremin». Σύμφωνα με τη Wikipedia, το «Theremin» (ή Theremine) είναι ένα από τα παλαιότερα ηλεκτρονικά μουσικά όργανα, που εφευρέθηκε, το 1919, από τον Ρώσο  Lev Sergeyevich Termen, που είναι γνωστός, με την ονομασία «Leon Theremin» και που έδωσε τ’ όνομα του σ’ αυτό το όργανο.

theremin-c1927-vsm

.

Αποτελείται από μια ηλεκτρονική θήκη, εφοδιασμένη με δύο κεραίες, το όργανο έχει την ιδιαιτερότητα να παράγει μουσική, χωρίς ο οργανοπαίκτης να το αγγίζει.
Στην πιο κοινή εκδοχή, το δεξί χέρι ελέγχει τον τόνο της νότας, καθώς μεταβάλλει την απόστασή του, από την κατακόρυφη κεραία.
Η οριζόντια κεραία, δεμένη ως θηλιά, χρησιμοποιείται για να μεταβάλει την ένταση της νότας, ανάλογα με την απόστασή της, από το αριστερό χέρι.
Και είναι αυτό, που κάνει ξεχωριστό εκείνο το κομμάτι της έκτακτης μουσικής του Ennio Morricone «Κάποτε στη Δύση», παιγμένο σε ένα «Theremin», από την Katica Illenyi.

.

ondes

.

Η εφεύρεση του οργάνου έγινε τυχαία. Το 1919 ο Λέον Θέρεμιν δούλευε σε ένα εργαστήριο και ασχολείτο με τη μέτρηση της πυκνότητας των αερίων. Κάποια στιγμή, το πλησίασμα του χεριού του στο μηχάνημα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ήχου που έμοιαζε με σφύριγμα. Ο Θέρεμιν παρατήρησε πως η απομάκρυνση και το πλησίασμα της παλάμης του από το μετρητή παρήγαγε ήχους σε διαφορετικό τονικό ύψος, ανάλογα με την απόσταση. Με βάση αυτή την ανακάλυψη προχώρησε στην κατασκευή του οργάνου, το οποίο παρουσιάστηκε ως «αυτοτελές» μουσικό όργανο το 1928.

.

000000001

.

Η συσκευή προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον του γίγαντα των οπτικοακουστικών μέσων RCA (Radio Corporation of America). H εταιρεία, που πίστευε ότι η εφεύρεση του Λέον Θέρεμιν μπορούσε να μπει σε κάθε σπίτι, αντικαθιστώντας το κυρίαρχο πιάνο, του πρόσφερε το 1929 συμβόλαιο αξίας 100.000 δολαρίων —ποσό τεράστιο για τα μέτρα της εποχής. Το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς τα πρώτα όργανα βγήκαν στην αγορά με τιμή πώλησης 220 δολάρια, αλλά η RCA λίγο αργότερα διέκοψε την παραγωγή, αφού στο μεταξύ είχε ξεσπάσει η μεγάλη οικονομική κρίση (The Great Depression).

.

Παρακάτω παραβλέψτε τα Ρώσικα και απολαύστε τον ίδιο τον Λέον Θέρεμιν, να παίζει με αυτό το εκπληκτικό θέρεμιν!

.

.

Και όπως είναι φυσικό θα αναρωτηθείτε τι απέγινε το Θέρεμιν…

Χρησιμοποιήθηκε κατά κύριο λόγο σε κινηματογραφικές ταινίες, ιδίως σε σκηνές αγωνίας, φόβου, απόγνωσης και συχνά σε φιλμ επιστημονικής φαντασίας ή με «διαστημική» θεματολογία, καθώς και στην ηλεκτρονική πόπ μουσική.

Ευρύτερα γνωστό στο χώρο της μουσικής έγινε τη δεκαετία του ’90.
Το θέρεμιν ενέπνευσε συγκροτήματα όπως οι Rolling Stones, Led Zeppelin, Beach Boys, Pixies, Placebo, Portishead και Radiohead.

Η θερεμίνη θεωρείται ως ο πρόγονος του συνθεσάιζερ. Κατέλαβε ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της μουσικής μέσα από τον οργανοποιό Ρόμπερτ Μουγκ (Robert Moog), ο οποίος χρησιμοποιώντας τις εμπειρίες που αποκόμισε από την κατασκευή του συγκεκριμένου οργάνου στην αρχή της καριέρας του, έφτιαξε τους πρώτους συνθετητές.

 

.

 

.

 

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

41 Responses to Θέρεμιν!!!

  1. Ο/Η geopela λέει:

    Πολύ ωραίο…δεν γνώριζα καν την ύπαρξη του….!
    Σ΄ ευχαριστώ που μου επιτρέπεις να το αναρτήσω και εγώ.

  2. Ο/Η patzaroula λέει:

    Το γνώριζα «εξ’όψεως»😄😄!Και στη χάουζ μουσική,ακομα και στη symphonic metal που λατρεύω.Έμαθα το όνομά του πλέον και σε ευχαριστώ!Φιλάκια,Στεφανία!!

  3. Ο/Η patzaroula λέει:

    Και λατρεμένος κινηματογραφικός Ennio Moricone!!!😉

  4. Ο/Η aswtosyios λέει:

    ειναι η ωραια που ξημερωνει εδω στην μεγαλη αμμουδια , ξερεις εσυ και ακοθω το τραγουδι με μια κουπα ζεστο καφε! σα ευχαριστω , θαλασσα αμμουδια ηλιος και θερεμιν! (ουτε γω το ξερα)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και εσύ ασωτούλι βάλθηκες πρωί πρωί να με κάνεις να σκάσω απ΄ τη ζήλια μου… άκου εκεί στη Μεγάλη Άμμο με θέρεμιν!!! 😛

      Ευτυχώς που πήγα στον Ευβοικό και έριξα αρκετές βουτιές και συνήλθα! 😀

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και στο Νησί μας! 🙂

  5. Ο/Η Chris Terzis λέει:

    Πράγματι, κι εγώ σαν ανακάλυψη το είδα, πριν από 6-7 χρόνια, που έτυχε να γνωρίσω το Theremin, μέσω του διαδικτύου φυσικά 🙂

  6. Μου θύμισε το μουσικό πριόνι. Ιδιαίτερος και απόκοσμος ο ήχος του. Δεν είχα ιδέα για όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Και τώρα που το λες, θα το έχουμε ακούσει σίγουρα σε κάποιο θρίλερ, την ώρα που η αγωνία κορυφώνεται ε;
    Θερεμίνη λοιπόν. Ευχαριστούμε και γι αυτό το χρήσιμο μάθημα Στεφανία μου!

  7. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Α! δεν έχω ακούσει το μουσικό πριόνι Μαρία Κ μου… μόνο το «κανονικό» που βγάζει πολύ εκνευριστικό ήχο, ειδικά όταν ζορίζεται!!! 😉

    Αποφεύγω τα θρίλερ, λες να είναι επειδή το θέρεμιν δημιουργεί ήχους απόκοσμους; 😛

    ΑΦιλιά πολλά και χαμογελαστά! 🙂

  8. Ο/Η dodo λέει:

    Χαίρομαι να μαθαίνω πράγματα που αγνοούσα- ευχαριστώ! 🙂

  9. Ο/Η nikol λέει:

    Θέρεμιν!! Δεν το γνωρίζω καθόλου Στεφανία μου και θα ήμουν σίγουρη για τη γυναικεία φωνή !!
    Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας και σίγουρα σε κάποια ταινία θα το έχω ακούσει !!
    Καλό γλυκό φθινόπωρο

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Σίγουρα Νικόλ μου, το έχουμε ακούσει σε αρκετά μουσικά κομμάτια χωρίς να ξέρουμε από τι προέρχεται ο ήχος που αν το σκεφτείς είναι άκρως παραπλανητικός, άσε που βγαίνει από μηχάνημα που δεν αγγίζεται!!! 😛

    Πολλά ΑΦιλιά σου στέλνω πολύ τρυφερά! 🙂

  11. Ο/Η ηλιογράφος λέει:

    Έπαθα πλάκα τώρα………

  12. Ο/Η Φρίντα λέει:

    Τι μαθαίνει κανείς σ’ αυτήν τη ζωή!! Δεν το ήξερα το όργανο, αν και ακούω πολύ μουσική, μ’ αρέσει τρελά η μουσική! Να’σαι καλά που μου το σύστησες με τόσο άρτια ιστορική περιγραφή. Αλλά και ο Moricone .. ανεπανάληπτος!
    Να έχουμε μια καλή και δημιουργική εβδομάδα, αγαπημένη μου μαγισσούλα. Και όσο ακόμη αντέχει ο καιρός, καλές βουτιές στον Ευβοϊκό και κατόπιν δροσιά κάτω από τα δένδρα του κτήματος. Δε θέλει και πολλά ο άνθρωπος για να είναι ευτυχής, δε νομίζεις? ΑΦιλιάαααααα 🙂 🙂

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Τελικά Φρίντα μου, ζούμε σε μια εποχή που «όλα στο φως» (!) και δεν αναφέρομαι μόνο στο εσωτερικό φως που εκεί σπανίζει 😛 αλλά στην πληροφόρηση! 😉 Και για κάποιον σαν την αφεντιά μου, που από μικρή είναι περίεργη, η «μάθηση» δεν σταματά ποτέ! 😀

    Και…Να εύχεται κανείς, να έρθει η ευλογημένη στιγμή που θ’ ανακαλύψει πως η ευτυχία που τόσο επίμονα ψάχνει γύρω του, βρίσκεται μέσα του! 😉

    Πολλά πολλά ΑΦιλιά με μια υπέροχη φθινοπωρινή βδομάδα! 🙂

  14. απίστευτο δεν το ήξερα… αλλά και το ότι η εφεύρεση του έγινε τυχαία φοβερό… σίγουρα όταν το ακούς νομίζεις ότι τραγουδάει γυναίκα… εξαιρετική ανάρτηση!!! ευχαριστούμε ΑΦιλιά

  15. Ο/Η eleniplus λέει:

    Μα πού τα ξετρυπώνεις όλα αυτά! Εντυπωσιάστηκα!!!

    Καλή Τρίτη να έχουμε,
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Με ξετρυπώνουν εκείνα… και μου δίνουν τη χαρά να μπορώ να τα μοιράζομαι μαζί σας! 😛

    ΑΦιλιά πολλά πολλά Ελένη μου! 🙂

  17. Ο/Η pa koul λέει:

    γειά σου μαγεισούλα μου
    με γύρισες πίσω στη περασμένη 1000ετία.. στο 1969 περίπου.. η τεχνική εκλογή είχε μια απλή κατακευή γιά θέραμιν μερικά χρόνια μετά το έφτιαξα.. μου το θυμησε μιά φίλη πριν μερικά χρόνια μα δε βρήκα άκρη.. θα το ξαναψάξω 🙂 🙂

  18. Ο/Η pa koul λέει:

    ο koulpa είμαι 🙂 🙂

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλώς τον Πακούλη!!! 😀
    Ευτυχώς που έβαλες ποιος είσαι! χαχαχα! (Ο pa koul δεν με βγάζει στο-στα μπλόγκια σου!) 😛

    Ελπίζω να βρεις άκρη με το θέραμιν σου και να είναι όλα καλά γενικώς και ειδικώς! 😉

    ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και με αγάπη! 🙂

  20. Ο/Η aristea k λέει:

    Πλάκα κάνεις; Δεν γνώριζα τίποτα κι έμεινα με το στόμα ανοιχτό μαγισσούλα μου!
    Σκέφτομαι να το προσθέσω στη μουσική του βλογ μου! Έτσι κι αλλιώς ο Ennio Moricone είναι λατρεμένος ( τον είχα παλαιότερα ανάμεσα στις μουσικές επιλογές μου) !
    Σε ευχαριστώ για το ιδιαίτερο αυτό μάθημα!
    Πολλά γλυκά και δροσερά φιλιά ♥

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλά που το έφερε η κουβέντα (χάρη στο θέρεμιν) Αριστέα μου, γιατί από καιρό θέλω να σου πω, ότι ακούω τη μουσική σου, όταν έχω να διαβάσω τους μπλογκόφιλους που είναι 100% του γούστου μου και μ’ αρέσει που την αλλάξεις τακτικά… αλλιώς όταν έχω να γράψω κάτι σοβαρό ή ν’ απαντήσω σε σχόλια ή να μεταφράσω Κρισναμούρτι, θέλω πλήρη ησυχία! 😛

    ΑΦιλιά πάντα γλυκά και σήμερα με 16 βαθμούς και υπέροχη βροχούλα απ΄ το βουνό μου! 🙂

  22. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Aααααα
    ήρθα να ευχηθώ επισήμως καλό φθινόπωρο κι έμεινα με το στόμα ανοιχτό !!!

    Πόσο σ’ευχαριστώ .Δεν το ήξερα . Απίστευτο μοιάζει και ακούγεται !!!
    Θα ξανά’ρθω να το απολαύσω και μελετήσω .
    Φιλούδιαααααααααααααααααααααααααα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αν εσύ κάνεις Αααααα ως μουσικός τι να κάνει και η αφεντιά μου, apapapa? 😉
      Δεν σ’ έβλεπα να σχολιάζεις ξωτικούλι μου και φαντάστηκα πως ως μουσικός θα βρήκες αυτό το όργανο περίεργο και καθόλου επαγγελματικό και διακριτικά απείχες…που να φανταστώ πως δεν το ήξερες… όπως και η Margo μας που είχε και καιρό να εμφανιστεί!!! 😛

      Καλό μας φθινόπωρο με υγεία μέσα και έξω και τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε en route! 😀

      ΑΦιλιά πολύ χαμογελαστά και ας έχει έξω 13 βαθμούς! 🙂

  23. Ο/Η Margo λέει:

    Πολύ όμορφος ήχος. Η αίσθηση να παίζεις στον αέρα κάνει την μουσική ακόμη πιο αφηρημένη. Πρόσεξα την εκφραση στο πρόσωπο της σολίστριας αλλά και την έκφραση στα πρόσωπα των διδυμων στο βίντεο από το σχόλιο του ηλιογράφου. ‘Εχουν κάτι κοινό. Μου αρέσουν ΄πολύ αυτά τα πρόσωπα 😉

    Μαγισσούλα μου πολλά πολλά φιλιά νοσταλγικά σου στέλνω….

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πόσο χαίρομαι που «μπήκες» με λίγα λεπτά διαφορά απ΄ το ξωτικούλι μας και ομολογώ πως περίμενα τα σχόλια σας (ως μουσικοί) και μάλιστα σήμερα το πρωί, σας σκεφτόμουν και τις δυο και έλεγα » Ωχ! τι θα πουν;» 😛
    Αναρωτιέμαι Margo μου, αν ένας μουσικά άσχετος όπως η αφεντιά μου πχ, μπορεί να παίξει ή να αυτοσχεδιάσει κάτι με το θέρεμιν… και μάλλον με βλέπω να μένω με την απορία!!! 😀
    Έχεις δίκαιο για την έκφραση που έχουν τα πρόσωπα των μουσικών, θα την έλεγα «εξωκοσμικά μαγεμένη» !!! 😉

    ΑΦιλιά στέλνω σε σένα και στα μαγισσόπουλα και σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά! 🙂

  25. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Κοίτα λοιπόν. Απέχεις για λίγο μέχρι να μπεις σε Φθινοπωρινο-χειμωνιάτικους ρυθμούς και πόσα πράγματα χάνεις εδώ μέσα!!!
    Εντυπωσιάστηκα απ’ όλα!!! Από το όργανο, από τον ήχο που παράγει, από τον τρόπο που παίζεται (χωρίς άγγιγμα), από τον τρόπο που διδάσκεται (προφανώς θα είναι δύσκολο όργανο)!!!
    Στεφανία μου σ’ ευχαρίστησαν όλοι και είναι σειρά μου να σ’ ευχαριστήσω για το μοίρασμά σου αυτό!!! Πραγματικά με άφησε άφωνη αυτή η ανάρτησή σου!!!
    Καλό Φθινόπωρο κι από ΄μένα!!! ❤

  26. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Δεν είχα ιδέα και θα ενημερώσω και το Λιονταράκι αντιστοίχως, καθώς ο Μορικόνε και δη η συγκεκριμένη μελωδία είναι από τις πολύ αγαπημένες μας, μαγισσούλι μου.
    Κυριακάτικα αφιλάκια!!

  27. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Να ακούσετε επίσης Κατερίνα μου και το μουσικό κομμάτι των διδύμων πιο πάνω (παίζουν Hendel!) γιατί κάτι μου λέει με βεβαιότητα πως θα λειτουργήσει υπέροχα και σε κάποια άλλη μικρή ψυχούλα… 😛
    Να της βάλεις και Μότσαρτ! 😉

    ΑΦιλιά πάντα καρδιάς και στα τρία σας! 🙂 🙂 🙂

Σχολιάστε

