Ιδιοτέλεια…

daniel-kordan-7

.

Ιδιοτέλεια:
Αυτός που αποσκοπεί αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση στενά ατομικών συμφερόντων ή καθετί που βασίζεται σε ατομικό όφελος.
Λεξικό του Μπαμπινιώτη.

daniel-kordan-10

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

49 Responses to Ιδιοτέλεια…

  1. Ο/Η aristea k λέει:

    Μου αρέσει αυτό το να «να μένετε μαζί της». Πόση ηρεμία μου δίνει.
    Μπορεί να μάθουμε περισσότερα από το να αγνοούμε ή να πιστεύουμε ότι εμείς δεν έχουμε!
    Η υπεροψία πόσο άσχημο χαρακτηριστικό είναι εξάλλου…
    Μαγισσούλα μου φεύγω πάλι έχοντας πάρει μαζί μου υλικό για σκέψη!
    Σε ευχαριστώ…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το «να μένει μαζί» κανείς με ότι του συμβαίνει, είναι το κλειδί Αριστέα μου και συνήθως καλούμαστε να μείνουμε με το δυσάρεστο που δεν είναι απλό, γιατί θέλουμε κάτι να κάνουμε για ν’ απαλλαγούμε απ΄αυτό… τότε ή το δικαιολογούμε ή το κουκουλώνουμε με φυγές ή προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε και αυτή η προσπάθεια είναι ολέθρια γιατί μας φέρνει σε σύγκρουση με τον εαυτό μας…
      Και θα ρωτήσει κανείς πώς «μένουμε μαζί» ;
      Μένω, σημαίνει πως έχοντας επίγνωση της όποιας κατάστασης, παρακολουθώ τις κινήσεις της, τις αντιδράσεις μου, τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου, την ιδιοτέλεια μου και δεν επικρίνω… έτσι μαθαίνω για μένα και για τις κινήσεις της ιδιοτέλειας! 😉

      ΑΦιλιά και εδώ μαζί Αριστέα μου! 🙂

  2. Ο/Η ηλιογράφος λέει:

    Ήρθα για να εμπλουτίσω την φωτογραφική μου ιδιοτέλεια και να την κάνω πολυτέλεια χωρίς υποτέλεια.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αναρωτιέμαι ηλιογράφε μου, αν η χαρά που σου δίνει η φωτογράφηση κρύβει ιδιοτέλεια, ειδικά όταν την μοιράζεσαι μαζί μας! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλό φωτογραφικό σου Σ/Κ! 🙂

  3. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Πανέμορφες φωτογραφίες!Δύσκολο να είσαι παντελώς ανιδιοτελής, ιδιαίτερα στις μέρες μας…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Φυσικά και δεν είναι εύκολο να είναι κανείς ανιδιοτελής Κατερίνα μου, μήπως όμως πριν μιλήσουμε για ανιδιοτέλεια, πρέπει ν’ ανακαλύψουμε πώς «δουλεύει» η ιδιοτέλεια μέσα μας; 😛

      ΑΦιλιά τρυφερά και στα τρία σας! 🙂

  4. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Όλα όσα λέει ο Κρ. απαιτούν Στεφανία μου πολύ δουλειά με τον εαυτό μας. Όλη αυτή η παρατήρηση του «εγώ» χρειάζεται χρόνο απομόνωσης, αυτοσυγκέντρωσης. Δυστυχώς δεν ξέρω προσωπικά κανέναν που να είναι απερίσπαστος από την καθημερινότητα και τα τετριμμένα. Και δυστυχώς ξέρω πολλούς ιδιοτελείς, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, που όσο κι αν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για την επίγνωση γενικότερα του εσωτερικού τους κόσμου απλά δεν τα καταφέρνουν.
    Παρατηρούμε όσο είναι δυνατόν τα λάθη μας, και ενίοτε τα λάθη των άλλων, μαθαίνουμε από αυτά και προσπαθούμε να βελτιώσουμε συμπεριφορές και στάση ζωής. Μέχρι εκεί προσωπικά μπορώ να φτάσω. Η επίγνωση που ο Κρ. αναφέρεται, νομίζω πως είναι μια σκάλα της οποίας είναι σχεδόν ανέφικτο έστω κι ένα σκαλί της να ανέβω. Και λέω σχεδόν γιατί δεν μου αρέσει η απόψή μου να ακούγεται απόλυτη.
    Μια αγκαλιά ζεστή κι ας έχει πέσει η θερμοκρασία. 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Φυσικά και θέλει πολύ δουλειά με τον εαυτό μας για να δούμε πώς εκδηλώνεται η ιδιοτέλεια μέσα μας! 😉
      Η παρατήρηση Ζωή μου και η επίγνωση, δεν θέλει όμως απομόνωση ή κλείσιμο στον εαυτό μας ή χρόνο, αντιθέτως θέλει να είμαστε σε συνεχή επαφή με ότι μας περιβάλει καθημερινά, στη δουλειά μας, στις σχέσεις μας, στις βόλτες μας… 😛
      Και δεν ξεχνάμε πως ο καλύτερος μας δάσκαλος είναι τα λάθη μας!!! 😉

      «Όταν αρχίσετε να έχετε επίγνωση της ιδιοτέλειάς σας χωρίς καμιά κρίση, να μένετε μαζί της, να τη μελετάτε, να μαθαίνετε γι’ αυτήν, να παρατηρείτε όλες τις περιπλοκές της, τότε μπορείτε να μάθετε από μόνοι σας πότε είναι αναγκαία και πότε δεν χρειάζεται καθόλου».

      Γιατί νομίζεις πως δεν μπορείς ν’ ανέβεις κανένα σκαλί, μήπως αυτή η ιδέα εμποδίζει την έρευνα, την παρατήρηση και την επίγνωση;
      Γιατί ξεχνάς τη δουλειά που έχεις κάνει τόσα χρόνια με τον εαυτό σου;

      Ανταποδίδω την ζεστή σου αγκαλιά με μια μεγάλη αγκαλιά κατανόησης! 🙂

  5. Ο/Η geopela λέει:

    Πολύ ωραίες φωτογραφίες μαζί με ένα κείμενο που μας βάζει σε σκέψεις…

    «Η ιδιοτέλεια είναι το αντιπαθητικό εκείνο ελάττωμα που κανένας δεν συγχωρεί στον άλλον και που όλοι κουβαλάμε μέσα μας»
    Henry Ward Beecher

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Νομίζω πως η επίκριση δεν βοηθά την έρευνα, την παρατήρηση και την επίγνωση της ιδιοτέλειας μας! 😉

      «Ο σπόρος της ιδιοτέλειας είναι μέσα μας εδώ κι εκατομμύρια χρόνια.
      Το μυαλό μας είναι διαμορφωμένο να δουλεύει με ιδιοτέλεια»…

      Η επίγνωση είναι αυτή που φέρνει τη σωστή σκέψη, έτσι δεν είναι; 😛

      ΑΦιλιά πολλά και πάντα χαμογελαστά! 🙂

      • Ο/Η geopela λέει:

        Δεν θα διαφωνήσουμε μαζί σου…αλλά εξαρτάται και με ποιες πνευματικές και ηθικές αξίες πορεύεται ο καθένας από μας στη ζωή αυτή…
        Και από μας πολλά φιλιά και γεμάτα από αγάπη….

  6. Ο/Η Ελίνα λέει:

    Aγαπημένη μου Άιναφετς, ωραία τα ξαναείπε ο Κρισναμούρτι. Με την ιδιοτέλεια μεγαλώσαμε από μικρά παιδιά και κρύβεται τόσο καλά ακόμη και σε μέρη που δεν πάει εύκολα ο νους σου. Διαπίστωσα κάποια στιγμή – αφού βέβαια πρώτα ξεκίνησα να διαβάζω τις σκέψεις του Κρισναμούρτι, που με έκαναν να δω τα πάντα αλλιώς – ότι είχα ιδιοτέλεια απέναντι στα παιδιά. Να μάθουν αυτά που μπορεί να τους δυσκόλευαν, γιατί αν δεν τα μάθαιναν γρήγορα εγώ θα κουραζούμουν παραπάνω, εγώ θα αγχωνόμουν περισσότερο, εγώ θα άκουγα τη δασκάλα να μου λέει «να προσπαθήσει περισσότερο», εγώ θα έπρεπε να της απαντήσω και γενικά το όλο θέμα μου ήταν ένα «εγώ». Εγώ πως θα το αντιμετώπιζα, εγώ τι θα έκανα. Καμία σχέση με τα ίδια τα παιδιά. Μπορώ να το προεκτείνω πολύ ακόμη, όπως όταν τα παιδιά δεν ακούνε. Θέλουμε να ακούνε, για να μην κουραστούμε παραπάνω εμείς. Δε μας νοιάζει το γιατί δεν ακούνε, μας νοιάζει μόνο το πως θα ακούσουν. Όλη η ψυχολογία γύρω από το παιδί είναι δομημένη στην ιδιοτέλεια του γονιού.του δασκάλου και πάει λέγοντας. Αυτά και πολλά άλλα παραδείγματα καθημερινότητας που κρύβουν πολύ καλά την ιδιοτέλεια. Η μόνη λύση σε αυτό είναι να καταλάβεις γιατί το κάνεις. Τι νιώθεις/σκέφτεσαι κάθε φορά που λειτουργείς με ιδιοτέλεια και γιατί έχεις αυτή την ανάγκη. Η επίγνωση που λέει ο Κρ. Αμα τα καταλάβεις όλα αυτά, μετά μόνο του μυαλό σκέφτεται το πόσο άσκοπη και πολλές ψυχοφθόρα για εσένα και τους γύρω σου είναι η ιδιοτέλεια. Καμιά φορά το πετυχαίνω και έχω καλή επίγνωση, καμιά άλλη φορά δεν έχω. Αλλά η επίγνωση εξασκείται με τον καιρό παρατηρώ.

    Καλό Σ/Κ σε όλους!

    • Ο/Η Ανέσπερη λέει:

      Ελίνα μου καλή σου μέρα!
      Δεν μπορώ να προσπεράσω έτσι το σχόλιό σου. Άγγιξες μια ευαίσθητη χορδή μου. Τα παιδιά.
      Σαν γονείς, σα δάσκαλοι, σαν ευρύτερη οικογένεια προσπαθούμε να τα χειραγωγήσουμε για να ανταπεξέλθουν στις δικές μας προσδοκίες και τα θέλω τα δικά μας που ορίζονται όμως από την κοινωνία! Πόσο τραγικό λάθος! Πόσο όμορφο το παράδειγμα που αναφέρεις!
      Να είσαι καλά! Καλό Φθινόπωρο!

      • Ο/Η Ελίνα λέει:

        Ζωή μου, καλημέρα! Πολύ χάρηκα που ένα σχόλιο στάθηκε αφορμή να μιλήσουμε. Ό,τι συμπλήρωσες το προσυπογράφω. Καμιά φορά με πιάνει το πατριωτικό μου και σκέφτομαι ότι κάτι πρέπει να γίνει. Νέα σχολεία να δημιουργηθούν που θα κινούνται προς λίγο διαφορετική κατεύθυνση. Σκέφτομαι ότι κάτι πρέπει να κάνω κι εγώ γι αυτό και μετά κοιτάω τον εαυτό μου και λέω: «Εντάξει, γίνε πρώτα εσύ καλύτερη να καταλάβεις πρώτα πως γίνεται να βελτιωθεί κάποιος και μετά κοίτα τι θα κάνεις και για τους άλλους.» Οπότε, εκεί συνειδητοποιώ πόσα λίγα πράγματα ξέρω, πόσα δεν έχω εφαρμόσει πρώτα εγώ η ίδια και προσγειώνομαι.

        Καλό Φθινόπωρο και σε σένα! Και πολλά φιλιά!

      • Ο/Η Άιναφετς λέει:

        Έτσι!
        Καλή μας μέρα! 🙂 !

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι είναι Ελίνα μου, η ιδιοτέλεια κρύβεται πίσω απ΄ όλες σχεδόν τις πράξεις μας, αιώνες τώρα… ας μείνουμε με αυτό όπως το συζητούσα και με την Αριστέα πιο πάνω και ας αφήσουμε την επίγνωση να δράσει και αυτό χωρίς προσπάθεια!!! 😉
      Κανείς μας δεν μπορεί να έχει συνεχώς επίγνωση γιατί έτσι έχουμε διαμορφωθεί απ΄ τον τρόπο που μεγαλώσαμε…
      Είναι αυτό που είχες γράψει σε παλιό σου σχόλιο, «να κυλάμε με το ποταμάκι», να μην αντιστεκόμαστε στα εμπόδια και θα πρόσθετα να μην επικρίνουμε τον εαυτό μας για τα όποια λάθη του! 🙂

      ΑΦ! και καλό Σ/Κ και σε σας! 🙂

  7. Δυστυχώς, είμαι επιλεκτικά ανιδιοτελής. Εκεί που αγαπάω μόνο. Και ακόμα πιο δυστυχώς, έτσι θα παραμείνω. Αγύριστο κεφάλι βλέπεις!
    Καλό Σαββατοκύριακο μαγισσούλα!
    Κίσιζ! ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τ’ ότι έχεις επίγνωση το πώς λειτουργεί η ανιδιοτέλεια σου Αθηνά μου, είναι ήδη μεγάλη υπόθεση και μόνο με την παρατήρηση και την επίγνωση θα δεις πώς λειτουργεί η ιδιοτέλεια και πόσο καλά κρύβεται … και δεν έχει σχέση το αγύριστο κεφάλι σου αλλά ο αυτοσαρκασμός σου! 😀

      Πολλά ΑΦιλιά σου στέλνω και πάντα με χαμόγελο! 🙂

  8. Ο/Η katinaki λέει:

    Αυτό μου θύμισε ένα επεισόδιο από τα «φιλαράκια» όπου κάποιος από τους πρωταγωνιστές υποστηρίζει πως δεν υπάρχει «καλή πράξη» που να μην κρύβη υποσυνείδητα ιδιοτέλεια και στο τέλος η Φοίβη αφήνει μία μέλισσα να την τσιμπήσει και λέει ορίστε τι κέρδισα από το τσίμπιμα? Τίποτα ενώ η μέλισσα πήρε τη χαρα του να με τσιμπήσει. Και της λένε ότι η μέλισσα μετά το τσίμπημα πεθαίνει και αυτή μένει κάγκελο. Την ιδιοτέλεια εντός νορμάλ πλαισίων μπορείς να την πεις σε κάποιες περιπτώσεις και ένστικτο αυτοσυντήρησης νομίζω…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς το Κατινάκι μου!
      Σε σκεφτόμουν πριν κάτι μέρες και αναρωτιόμουν σε πια χώρα βρίσκεσαι και πώς είσαι, αν έχεις όρεξη στείλε mail! 😉

      Και η ιδιοτέλεια έχει τη θέση της… το θέμα είναι να έχουμε επίγνωση της:
      «Όταν αρχίσετε να έχετε επίγνωση της ιδιοτέλειάς σας χωρίς καμιά κρίση, να μένετε μαζί της, να τη μελετάτε, να μαθαίνετε γι’ αυτήν, να παρατηρείτε όλες τις περιπλοκές της, τότε μπορείτε να μάθετε από μόνοι σας πότε είναι αναγκαία και πότε δεν χρειάζεται καθόλου».

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και να έχεις το φθινόπωρο που εσύ επιθυμείς! 🙂

      • Ο/Η katinaki λέει:

        Είμαι εκεί που ήμουν τα τελευταία χρόνια. Η αλήθεια είναι οτι αναμένω να ξεμπερδέψω με τα διάφορα τώρα μέσα στο Φθινόπωρο και να αρχίσω να ξαναγράφω… Από την άλλη έχω την εντύπωση ότι ίσως με διαβάζει κάποιος γνωστός ή γνωστοί και έχω ξενερώσει τρελά…

  9. Για μένα είναι συνυφασμένη με την υστεροβουλία και τον άκρατο εγωισμό. Ο προορισμός μας είναι να πραγματώσουμε το εγώ μας κι όχι να το απομονώνουμε και να είμαστε αφοσιωμένοι μόνο σ’ αυτό. Η γνωριμία με τον εαυτό μας άλλωστε, γίνεται μόνο μέσα από την επίγνωση πως είμαστε μέρος ενός κοινωνικού συνόλου και το χρέος μας είναι να εξελίσσουμε το ανθρώπινο είδος κι όχι τις προσωπικές μας επιδιώξεις.
    Στεφανία μου οι φωτογραφίες είναι εκπληκτικές!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Η υπέροχη ελληνική γλώσσα χρησιμοποιεί λέξεις που «κουβαλούν» ετυμολογικά πολύ γνώση:
      Ίδιο-τέλεια! 😛
      Ιδιοτελής είναι αυτός που αποσκοπεί αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση στενά ατομικών συμφερόντων ή καθετί που βασίζεται σε ατομικό όφελος. (Λέει το λεξικό!)
      Φυσικά και η ιδιοτέλεια κρύβει υστεροβουλία και άκρατο εγωισμό δλδ κίνητρο-α! 😉
      Για να γίνουμε χρήσιμα κοινωνικά άτομα, η γνωριμία με τον εαυτό μας, είναι απαραίτητη, έτσι δεν είναι;
      Πώς μπορεί να λειτουργήσει σωστά μια κοινωνία, μια οικογένεια, ένα κράτος όταν τα άτομα που την απαρτίζουν αποσκοπούν αποκλειστικά στο συμφέρον τους και στην καλοπέραση τους;
      Η ιδιοτέλεια δεν είναι αυτή η βασική αιτία που σε καμιά χώρα δεν λειτουργεί η ανιδιοτέλεια; 😛
      Το ανθρώπινο είδος δυστυχώς παρακμάζει και ας εξελίσσεται τεχνολογικά!

      ΑΦιλιά Μαρία μου και να έχεις μια όμορφα δημιουργική Κυριακή!

  10. Ο/Η womaneditor λέει:

    Τελικά, συζητώντας πολλά και διαφορετικά θέματα, επιστρέφουμε στο πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας και στη σχέση μας με αυτόν. Είναι ένας προσωπικός αγώνας να μάθω τον εαυτό μου, Στεφανία. Κι ενώ οι περισσότεροι δεν βρίσκουν καμιά αξία σε αυτό και, ίσως, δικαίως, αφού κανένας δεν σου δίνει τα εύσημα για κάτι τέτοιο, απολαμβάνω αυτό το ταξίδι! Συχνά δεν είναι ευχάριστο: ανακαλύπτω πράγματα που δεν θα ήθελα, αλλά ηρεμώ, όσο με μαθαίνω, χαίρομαι, κι ας κάνω τα ίδια λάθη!!!
    Οι φωτογραφίες υπέροχες, μια αναμέτρηση με το μεγαλείο της φύσης.
    Καλό Σαββατοκύριακο, αγαπημένη Μαγισσούλα μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αναρωτιέμαι Αλεξάνδρα μου, γιατί θεωρούμε, αγώνα, κόπο, προσπάθεια, δυσκολία το το «γνώθι σαυτόν», ενώ θα έπρεπε να είναι ένα απλό καθημερινό μας μέλημα…
      Και αναρωτιέμαι (πάλι!), μήπως για να μάθουμε πρέπει πρώτα να ξεμάθουμε ότι μας φόρτωσε η διαπαιδαγώγηση μας; 😉
      Το να πετάμε από πάνω μας τα σκουπίδια που τόσα χρόνια κουβαλάμε είναι σίγουρα οδυνηρό και εδώ βασικά χρειάζεται ενέργεια! 😛
      Απολαμβάνουμε το ταξίδι και ας κάνουμε τα ίδια λάθη, αυτά είναι ο δάσκαλος μας! 😉

      ΑΦιλιά καρδιάς και καλή μας δύναμη! 🙂

  11. Ο/Η Paramithas λέει:

    Θα ήθελα να πω για όποιον ενδιαφέρεται ότι το αποσπασμα για την ιδιοτέλεια είναι από το βιβλίο, «Η τέχνη της ζωής», (τέταρτη ομιλία) που έχει τις τελευταίες ομιλίες του Κρισναμούρτι στο Ζάανεν της Ελβετίας τον Ιούλιο του 1985

  12. Ο/Η Φρίντα λέει:

    Αγαπημένη μου μαγισσούλα,
    Με την ανάρτησή σου αυτή άγγιξες ένα από τα πιο βαθιά και αρχέτυπα σημεία της ανθρώπινης υπόστασης!
    Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος, τόσο μεγαλώνει και η σκιά του. Κι αυτή δεν είναι άλλη από την ιδιοτέλεια. Άλλοτε τον ακολουθεί κι άλλοτε προπορεύεται. Το να φτάσει στο σημείο εκείνο (σχηματικά μιλώντας) η σκιά αυτή να μην προβάλλεται, είναι μόνο στην περίπτωση που το «φως» πέφτει κατακόρυφα στην υπόστασή του. Και το φως αυτό δεν είναι άλλο από την επίγνωση. Η επίγνωση δεν εξωραϊζει απαραίτητα την όποια συγκεκριμένη ανθρώπινη υπόσταση. Δεν εκμηδενίζει την ιδιοτέλεια. Κάνει όμως κάτι σημαντικό. Αφαιρεί προσωπεία 😉 και είναι εμφανής πια και η εξωτερική και η εσωτερική εικόνα. Και είναι στην ευχέρεια του καθενός, αν ευτυχήσει ή τρομάξει 😉
    ‘Ό,τι συμβαίνει, δε συμβαίνει σ’ εμένα. Γιατί κανένα «εγώ» δεν θα είναι εκεί για να το αποδεχθεί.»
    Με αυτήν τη φράση προσπαθώ να ισορροπήσω στην καθημερινότητα μου και να διαπιστώσω πότε η ιδιοτέλεια είναι αναγκαία και πότε δεν χρειάζεται καθόλου, όπως σαφώς μάς μιλάει ο δάσκαλος!
    Εξαιρετική, γι’ ακόμη μία φορά, η ιδέα της ανάρτησης, καθώς και οι φωτογραφίες με τα τόσο γαλήνια κι αρμονικά θέματα και χρώματα 🙂
    Καλό Σαββατόβραδο, γλυκιά μου μαγισσούλα. Σου στέλνω Αφιλιάάάά με την Ααγάπη μου ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι μπορώ να προσθέσω ή να αφαιρέσω Φρίντα μου, απ’ αυτό το σχόλιο; Σίγουρα τίποτα!!! 😉
      Άρα, επίγνωση και τίποτα άλλο, έτσι θα επιτρέψουμε στο φως που υπάρχει μέσα σ΄όλους μας να φωτίσει το δρόμο μας δίνοντας την απαραίτητα δύναμη, μόνο έτσι θα πάει η ιδιοτέλεια στη θέση της! 😉

      Καλό Κυριακάτικο βραδάκι εύχομαι και καλή βδομάδα από αύριο! 😛

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά από μένα και πάντα καρδιάς! 🙂

  13. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Μεγάλο χαμόγελο μου έφερε η ανάρτησή σου γιατί το σκέφτομαι πολύ τα τελευταία χρόνια το θέμα.
    Είμαστε έτσι φτιαγμένοι νομίζω γιατί αν πραγματικά καταλάβουμε τι είναι καλό για εμάς τότε όλοι θα κάναμε «το σωστό» . Έχω νοιώσει συχνά πολύ έντονα την ανάγκη να πώ : ας γίνουμε επιτέλους πραγματικά εγωϊστές . Γιατί υπάρχει βαθύτερη χαρά απ’το να δίνεις ; Αν βοηθήσεις να μην υπάρχει δυστυχία γύρω σου δεν θα είσαι πιο αληθινά ευτυχής . Έχουμε δεί κανένα » τέρας εγωϊσμού » να είναι πραγματικά και μακροπρόθεσμα ευτυχισμένο ;
    Μήπως τελικά είναι μεγάλη ψευδαίσθηση η ανιδιοτέλεια ;
    Τι νοιώθουμε πραγματικά όταν δίνουμε ελεημοσύνη ;
    Η επίγνωση έρχεται σαν χαστούκι συχνά αλλά είναι λυτρωτική όπως μόνο η αλήθεια μπορεί .

    Να΄σαι καλά βρε μαγισσούλα με τις σοφές αναρτήσεις σου .
    Και τώρα τρέχω να κάνω αυτό που είπε ο Ηλιογράφος 😉
    φιλούδια πολύυυυυυ τρυφερά

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είναι «καλό» να θέτουμε ερωτήματα και ν’ αφήνουμε τα γεγονότα της καθημερινότητας μας ν’ απαντήσουν… γιατί οι απαντήσεις πάντα έρχονται! 😉
      Όταν μέσα σου υπάρχει αγάπη και εμπιστεύεσαι τη καρδιά σου, νομίζω πως η ζωή κυλά χωρίς συγκρούσεις και τότε μόνο έχει κανείς επίγνωση της ιδιοτέλειας του! 🙂

      ΑΦιλιά ξωτικούλι μου, πολλά και τρυφερά! 🙂

      • Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

        Επειδή όλη μέρα τριγυρνούσε στο μυαλό μου , σκέφτομαι πως η μόνη σίγουρη ανιδιοτέλεια είναι είναι όταν κάποιος θυσιάζει την ζωή του για να σώσει κάποιον ή κάποιους άλλους……..

        Και ο φωτογράφος μούρλιαααα !! Πάανε οι δουλειές που είχα προγραμματίσει 🙂

  14. Ο/Η dodo λέει:

    «Εάν, λοιπόν, έχουμε επίγνωση της ιδιοτέλειάς μας, αρχίζουμε να μαθαίνουμε γι’ αυτήν»: λυτρωτική σκέψη.

  15. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ναι, Dodoula μου, η επίγνωση είναι αυτή που φέρνει τη σωστή σκέψη! 😉

    ΑΦιλιά και να έχεις ένα όμορφο και χαμογελαστό βραδάκι! 🙂

  16. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Ιδιοτελεια λοιπον το μαθημα μας αυτήν την φορα Μαγισσούλα μου..!!
    και μονο η σκεψη οτι κανουμε κατι και περιμενουμε τα ευσημα.. η το ευχαριστω είναι απο μονο του μια ιδιοτελεια… και σιγουρα έχει περασει αυτη η σκεψη απο πολλους ..( αν καταλαβα καλα τι σημενει αυτή η λέξη) επειδη την ξερω εγω με αυτήν την εννοια… όλα τα κανουμε προς όφελος μας… και οχι προς οφελος των άλλων..! Σιγουρα είναι δύσκολο να το καταπολεμησουμε και θελει παραπολύ δουλεια με τον εαυτό μας αλλα οσο πιο κοντα βρισκομαστε στην επιγνωση του τι κανουμε και τι νιωθουμε καθε φορα αυτό βοηθαει στην σταδιακή επιγνωση του εαυτού μας .. ας συνυπαρξουμε λοιπόν μαζι της οσο γινεται καλυτερα ..
    ΓΙα την προηγουμενη αναρτηση σου σχετικα με το θέρεμιν.. ουτε που είχα ακουσει .. ποτε μου… γι αυτό … σε ευχαριστουμε που το μοιραστηκες μαζί μας την πληροφορία σου.
    Να σε ευχαριστήσω ακομα για τις όμορφες ευχές σου φιλεναδα στο μπλοκ μου εχουν μπλοκαρει οι απαντησεις στην αναρτηση μου και περασα να σου αφήσω απο εδώ τις ευχαριστίες μου..να περνας ομορφα.. φιλη μου… και εμεις οσονουπω μεταφερόμαστε …. φιλακιααα δροσερα πια.. !!!

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Ρούλα μου!
    Σήμερα το πρωί είχα έμπνευση και άνοιξα στη τύχη ένα βιβλίο του Κρισναμούρτι που ήταν κοντά στο κρεββάτι και διάβασα το εκπληκτικό και καθόλου τυχαίο:

    «Η επίγνωση είναι μια φλόγα που καίει όλα τα εμπόδια και τα μπλοκαρίσματα και σ΄αυτή τη φλόγα βρίσκεται η Αλήθεια»! 😉

    Μη στεναχωριέσαι για τα του blog σου, όλα θα φτιάξουν σύντομα και εμείς δεν πρόκειται ποτέ να χαθούμε! 😛
    Ευχαριστώ που μπήκες στο κόπο να με ευχαριστήσεις από εδώ! 😉

    Ανταποδίδω τα δροσερά θαλασσινά ΑΦιλιά με πιο ζεστά σημερινά! (20 βαθμοί!) 🙂

    ΥΓ: Καλά έχεις κατανοήσει τι σημαίνει να έχει κανείς επίγνωση!!! 😎

  18. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Μαγισσούλα μου, θα ξεκινήσω από τις φωτογραφίες. Πόσο μου άρεσαν! Ειδικά η τέταρτη και η πέμπτη, είναι καταπληκτικές.
    Η ιδιοτέλεια τώρα, θυμάμαι πως την εντόπιζα στους γύρω μου από μικρή και ήθελα να την καταλάβω. Για καιρό αγνοούσα πως ήμουν και εγώ ιδιοτελής στις περισσότερες πτυχές της ζωής μου. Στην πορεία κατάλαβα πως δεν έπραττα βάση ιδιοτέλειας, απλά σεβόμουν τον εαυτό μου και τις ανάγκες μου και επειδή αυτό κάποιους δεν τους βοηθούσε με έκαναν να αισθανθώ ιδιοτελής και εγωίστρια. Εν τέλει έμαθα να αποδέχομαι αυτό που είμαι χωρίς να στέκομαι σε όρους και ταμπέλες. Γιατί από την κατάλληλη οπτική όλα σωστά είναι.
    Σε φιλώ γλυκά και σου εύχομαι μια όμορφη εβδομάδα,
    Η Blogger της Διπλανής πόρτας
    ΥΓ: ελπίζω να τα λέμε και από τον νέο μου χώρο https://marinaslovelylife.wordpress.com/

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πόσο χαίρομαι Μαρινάκι που μπορούμε να μιλάμε πάλι με ανοιχτό το σπιτικό σου! 😉

      Όσο για την ιδιοτέλεια δες αυτό που διάβασα σ’ ένα βιβλίο του Κρισναμούρτι σήμερα το πρωί και το βρήκα εκπληκτικό! 😛
      «Η επίγνωση είναι μια φλόγα που καίει όλα τα εμπόδια και τα μπλοκαρίσματα και σ΄αυτή τη φλόγα βρίσκεται η Αλήθεια»!

      ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και χαμογελαστά! 🙂

  19. Η ιδιοτέλεια είναι το αντιπαθητικό εκείνο ελάττωμα που κανένας δεν συγχωρεί στον άλλον και που όλοι κουβαλάμε μέσα μας»
    Henry Ward Beecher ( το βρήκα πριν λίγο ψάχνοντας για την ιδιοτέλεια )
    Πολύ σωστά η επίγνωση της ιδιοτέλειας μας βοηθάει να δούμε πότε είναι αναγκαία και πότε δεν χρειάζεται. Γιατί χρειάζεται αλλιώς δεν επιβιώνουμε ή πέφτουμε θύματα των άλλων. Και να θέλεις να είσαι χωρίς ιδιοτέλεια θα το πάρεις το μάθημα σου από κάποιον άλλο που ξεπερνά τα όρια και σε εκμεταλλεύεται δυστυχώς και αν είναι και κάποιος που αγαπάς τότε το ταρακούνημα είναι πιο μεγάλο …
    Τροφή για σκέψη και προβληματισμό η ανάρτηση σου!
    Όμορφες πολύ οι φωτογραφίες ειδικά η πρώτη με το διπλό ουράνιο τόξο!!!! ΑΦιλιά

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Έτσι ακριβώς! 😛
    Τίποτα δεν αναιρεί τη δουλειά που έχει να κάνει ο καθένας μέσα του, έτσι δεν είναι; 😉
    Και δουλειά χωρίς να έχουμε επίγνωση πώς λειτουργεί η ιδιοτέλεια μέσα μας δεν μπορεί να γίνει…
    «Πόσο μακριά μπορεί να πάει κανείς, πόσο βαθιά μπορεί να ερευνήσει τον εαυτό του για να βρει, ο καθένας μας μόνος του, στις πράξεις του, στις καθημερινές δραστηριότητές του, στη συμπεριφορά του.
    Πόσο βαθιά μπορεί να ζήσει χωρίς το αίσθημα της ιδιοτέλειας;»

    Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτογραφίες του Kordan και ειδικά η πρώτη, μεταφέρει κάτι από αλλού! 😉

    ΑΦιλιά πολλά πολλά και να έχουμε ένα γαλήνιο βραδάκι! 🙂

  21. Ο/Η Memaria λέει:

    «Όταν αρχίσετε να έχετε επίγνωση της ιδιοτέλειάς σας χωρίς καμιά κρίση, να μένετε μαζί της, να τη μελετάτε, να μαθαίνετε γι’ αυτήν, να παρατηρείτε όλες τις περιπλοκές της, τότε μπορείτε να μάθετε από μόνοι σας πότε είναι αναγκαία και πότε δεν χρειάζεται καθόλου.»

    Αυτό ακριβώς όμως…!!

    Για τις φωτογραφίες τι να πω?…Να η απόδειξη πως υπάρχει μαγεία και μάλιστα υπάρχει κι ένας μάγος φωτογράφος που μας τη μεταγγίζει! 🙂
    Μαγεύτηκα κυριολεκτικά!

  22. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Τι να πει τώρα η αφεντιά μου… όταν χωρίς να έχει ακόμα εμφανιστεί το σχόλιο σου, η νέα μου ανάρτηση έχει τίτλο «Μαγεία»; 😉

    Ας έχουμε λοιπόν επίγνωση της ιδιοτέλειας μας, γιατί είναι φλόγα που καίει όλα τα εμπόδια!

    ΑΦιλιά πολλά και μαγεμένα! 🙂

Σχολιάστε

