Χαϊκού της δοκιμής!

.isah

.

Χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος, στα επτά χρόνια του blogging (που αγαπώ πολύ), δεν έτυχε να πάρω μέρος σε κανένα δρώμενο και αυτό μέχρι προχθές που σχολιάζοντας το Μαρινάκι και στη συνέχεια την Αλεξάνδρα, «έπεσα»  στη λέξη «χαϊκού», λίγα είχα ακούσει που μου είχαν φανεί «ακαταλαβίστικα» μέχρι που διάβασα τις οδηγίες στης Μαρίας  Νικολάου που είναι και η διοργανώτρια.
  5+7+5 λοιπόν οι Μαγικοί αριθμοί και τόλμησα να δοκιμάσω, έκαψα το φαγητό, άφησα πίσω πολλές δουλειές και κόλλησα! Όλα αυτά καλά αν χθες δεν είχα ξυπνήσει μες τη νύχτα μ’ ένα χαϊκού σφηνωμένο στο κεφάλι… έτσι βρέθηκα να μετράω συλλαβές και σαν να μην έφτανε αυτό,  άνοιξα το φως για να γράψω τα «ευρήματα» μου από φόβο μην και τα χάσω!!!

.

hokusai

.

Σε θολά νερά
έμαθες να κολυμπάς
παραπλάνηση

Χωρίς αγάπη
σε πετάξαν στα βαθιά
δεν φοβήθηκες

.

0_603af_938de2ce_xxl

.

Άκου πώς σφυρά
της χύτρας η βαλβίδα
μη μου τρομάζεις

Ένοχη σιωπή
της λήθης τιμωρία
τα λάθη σβήσε

.

xaikoy-9

.

Μη τα παρατάς
η αγάπη θα ανθίσει
Είσαι μαθητής

Μη μου φοβηθείς
όταν κάτω θα βρεθείς
Είσαι μαχητής

.

000f220p

.

Να αγαπήσεις
και θα σε ανταμείψει
εδώ στο τώρα…

Αγάπη δώσε
χαρά μόνο θα νιώσεις
Χαμογέλασε!

.

943ad8b3c1e1

.

Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句, «αστείος στίχος») είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά.
Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. Περιγράφει μια εικόνα της φύσης και δίνει στοιχεία για την εποχή του χρόνου μέσα από εποχιακές λέξεις (Κίγκο). Υπάρχουν επίσης ποιητές χαϊκού οι οποίοι ακολουθούν μια πιο ελεύθερη φόρμα. Ο ιδρυτής του σύγχρονου χαϊκού ως αυτόνομης μορφής ποίησης ήταν ο Μασαόκα Σίκι, ο οποίος επίσης διαμόρφωσε τον όρο χαϊκού (από τους παλιότερους χαϊκάι ή χόκκου).

Ένα χαϊκού διαβάζεται σε μια αναπνοή…

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

41 Responses to Χαϊκού της δοκιμής!

  1. Ο/Η Βre Melaxrinaki λέει:

    Είδες? Όταν ο άνθρωπος είναι γατόνι, όλα τα μπορεί!
    Μπράβο Άιναφέτς μου! Πολύ όμορφα όλα!
    Φιλί 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τελικά Ματίνα μου, δεν είναι καθόλου εύκολο, αλλά όταν το «πιάσεις» έχει πλάκα! 😉
      5+7+5….
      ΠΧ:
      Μελαχρινάκι = 5 συλλαβές
      Συ είσαι το γατόνι = 7 συλλαβές
      και να η πλάκα! = 5 συλλαβές

      Τώρα σταματώ, πάω να μαγειρέψω γιατί έχω σκοπό σήμερα να φάμε! 😀

      ΑΦιλιά πολλά και νιαουριστά! 🙂

  2. Ο/Η womaneditor λέει:

    Είδα χαϊκού κι έτρεξα, Στεφανία μου, γεμάτη περιέργεια!
    Όπως σου έγραφα και στο σχόλιο, ήμουν σίγουρη για το καλό αποτέλεσμα. Αλλλα εσύ ξεπέρασες την προσδοκία μου! Μου άρεσε και η δομή τους και το νόημα. Τα ζήλεψα! Το τρίτο μοναδικό!!!
    Και οι εικόνες που διάλεξες πολύ όμορφες.

    Τα έχω πάθει κι εγώ! Και να κάψω φαγητό, αλλά και να ξυπνήσω μες στη νύχτα με έμπνευση. Είναι οι στιγμές που ο σύντροφος αναρωτιέται: να καλέσωωγιατρό ή την επιτροπή Νόμπελ;;;
    Μπράβο, Μαγισσούλα μου! ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όταν ξεπεράσει κάποιος τη τεχνική του 5+7+5 συλλαβών, μπορεί ν’ ασχοληθεί και με το νόημα! 😉

      Άκου πώς σφυρά
      της χύτρας η βαλβίδα
      μη μου τρομάζεις

      Και σε μένα άρεσε αυτή η στροφή Αλεξάνδρα μου, γιατί έχω αισθανθεί πολλές φορές σαν χύτρα ταχύτητος έτοιμη να εκραγεί και τελικά απλά χαμύλωσα την θερμοκρασία…
      Μου έχει συμβεί όμως να μη δώσω προσοχή στο σφύριγμα και τότε η έκρηξη ήταν εκκωφαντική -οδυνηρότατη!!! 😉

      ΑΦιλιά με πολλά ευχαριστώ γιατί πρώτη μου έδωσες κουράγιο και τόλμησα! 🙂

  3. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Πολύ όμορφα, όλα τα χαϊκού σου μαγισσούλα μου!
    Αυτό βέβαια, το λάτρεψα! «Τη ζωή αγάπησε και θα σε ανταμείψει εδώ στο τώρα…».
    Χαλάλι το φαΐ που κάηκε, χόρτασε η ψυχή μας ομορφιά μέσα από τα χαϊκού σου ❤
    Καλό σου βράδυ και φιλιά πολλά 🙂

  4. Ο/Η To love life for what it is λέει:

    «Ωπ! Χαϊκού και η Μαγισσούλα;», σκέφτηκα, όταν είδα τον τίτλο της ανάρτησης. Παραξενεύτηκα, γιατί, ναι, αυτή την εντύπωση είχα, πως δε συμμετέχεις σε τέτοιες παιχνιδιάρικες μπλογκερικές διοργανώσεις! Διασκέδασα πολύ διαβάζοντας ότι έκαψες το φαγητό, άφησες στη μέση δουλειές και ξύπνησες τη νύχτα για να γράψεις χαϊκού και να μετράς συλλαβές! :-p
    Αξιοπρεπέστατη η προσπάθειά σου, πάντως (αν και δε μπορώ να αξιολογήσω πραγματικά, μόνο λίγα πράγματα ξέρω για το είδος). Το 5ο και το 6ο σου μου άρεσαν πολύ («Μην τα παρατάς «και» Μη μου φοβηθείς «). Σε συνδυασμό αυτά τα δύο μού φάνηκαν πολύ » γιαπωνέζικα » – σαν ένα απόσταγμα σοφίας, περιεχόμενο λιτό και βαθύ. Η έμπνευση, δε, του» μαθητής » -» μαχητής » (συνήχηση λέγεται, νομίζω;), πολύ επιτυχημένο δέσιμο των δύο χαϊκού. Για να μην αναφέρω ότι το 6ο έκανε και ρίμα – οπότε, και με μια αναπνοή και ρυθμός! Πρόσεξα, επίσης, εκείνα τα» μου » (μη μου τρομάζεις, μη μου φοβηθείς), που μου φάνηκαν πολύ τρυφερά. Σαν να έδινε συμβουλές μια μαμά στα παιδιά της. 🙂
    Καλή συνέχεια!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όταν δεν το «έχεις» το συγγραφικό, ούτε και το ποιητικό, όταν τα Ελληνικά σου λόγω καταγωγής είναι οριακά και έχοντας και την σχετική «επίγνωση» Ουρανία μου, σου αρέσει μεν (πολύ) να διαβάζεις τα κείμενα των e-φίλων σου στα δρώμενα, αλλά ξέρεις μέχρι πού σε «παίρνει» προσωπικά! 😉
      Το Χαϊκού όμως ως ιδέα και λόγω του Γιαπωνέζικου που εκτιμώ, μ’ έβαλε στη διαδικασία της δοκιμής γνωρίζοντας πολύ καλά τα όρια μου… έτσι βγήκε και το Χαϊκού «μη μου φοβηθείς» και το «μη τα παρατάς» που είναι για μένα και στάση ζωής!
      Βασικά το διασκέδασα και ας έκαψα το φαγητό (το χειρότερο ήταν το καθάρισμα της κατσαρόλας!) 😛

      ΑΦιλιά πολλά και χαμογελαστά και καλό μας Σ/Κ! 🙂

  5. Ο/Η aswtos λέει:

    τωρα μου φτιαξες και δεν ηξερα καν τι ειναι τα χαικου
    θα κατσω να γραψω και εγω
    νυχτα και μοναξια
    μου μαθαν τη ζωη
    ετοιμος ειμαι για αγαπη

  6. Ο/Η aswtos λέει:

    νταξει θα το δουλεψω λιγο

  7. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Χα..χα.. την πατησες και εσύ μαγισσουλα μου;.. δεν ξερω να πω την γνωμη μου για αυτα τα μικρα αριστουργηματα μαγισσούλα μου εμενα μου αρεσουν .. απλα απολαμβανω τις ομορφες εικονες που μου φερνουν στην σκεψη … ειναι πολύ δυκολο ειδος ειναι αλήθεια φιλεναδα…!!
    Τα πρωτα χαϊκού που διαβασα ηταν στης Ελενης που ποιεί.. πριν καιρό ….εδώ μπες να διαβασεις ..!!!!!https://gialeni.blogspot.gr/
    Ειναι πολύ ωραιο στυλ ποίησης για όσους το κατέχουν…!!!!
    περιμενουμε και αλλες ομορφες προσπάθειες χωρίς κάψιμο φαγητού …χα..χα. φιλακιαααα καλοκαιρινα….

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το χειρότερο «πάτημα» ήταν το link της Ελένης που μου έδωσες Ρούλα μου, την συναντούσα σε διάφορα blogs αλλά δεν είχα διαβάσει την ποίηση της και όταν διάβασα και τα δικά της Χαϊκού, ντράπηκα… αλλά ευτυχώς που έχω χιούμορ και αυτοσαρκασμό και συνήλθα γρήγορα!!! 😛
      Τα δικά σου Χαϊκού είναι πολύ πολύ καλά επίσης γιατί έχεις και το ποιητικό και το συγγραφικό γι αυτό καλά κάνεις και παίρνεις μέρος στα όμορφα αυτά δρώμενα! 😉
      Δεν νομίζω πως θα συνεχίσω τις προσπάθειες… μη το παρακάνουμε, χάνει την μαγεία του! 😉

      ΑΦιλιά βροχερά και κρύα, αλλά πάντα με ζεστή καρδιά! 🙂

  8. Ο/Η aswtos λέει:

    ηπια τον καφε
    στανιαρα και λιγο
    παλι πεινασα
    χαχαχα! καλο?

  9. Ο/Η aristea k λέει:

    Μπράβο μαγισσούλα μου!!!
    Αν αυτή είναι η δοκιμή, εγώ ολόψυχα θα σου ευχηθώ καλή συνέχεια 🙂
    Σε απόλαυσα πραγματικά!
    )αχ αυτό μέσα στη νύχτα πόσο γνώριμη κατάσταση μου είναι!)
    Φιλάκια καρδιάς! ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι… τι να σου πω Αριστέα μου, πώς τη πάτησα έτσι νυχτιάτικα, τώρα θα το διασκεδάσω απαντώντας με Χαϊκού εκεί που με παίρνει, όμως! 😉

      Μόνο δοκιμή
      Για να μη τρελαθούμε
      Επίγνωση…

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά καρδιάς και από μένα! 🙂

  10. Ο/Η Maria Kat λέει:

    Πρώτη φορά το άκουσα το χάικου!!! Πετυχημένα τα στιχάκια σου Στεφανία μου!! Χαλάλι το φαγητό!!! Εγώ παντως δεν το χω καθολου σε αυτά!!! Ειδικά όταν περιορίζομαι!!! Με την καμία ομως!!! Πεθύμησα τις αναρτήσεις σου Στεφανία μου κι εσένα με τα Αφιλάκια σου και την γλυκειά σου κουβέντα :*

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Η απουσία σου αισθητή Μαράκι μου, αλλά με τίποτα δεν θέλω να μου στεναχωριέσαι, έχεις άλλες προτεραιότητες αυτό τον καιρό και αυτές πρέπει να κοιτάξεις! 😉

      Ο περιορισμός είναι πρόκληση και ξέρεις πόσο μου αρέσουν οι προκλήσεις! 😛

      ΑΦιλιά μαζί με όλη μου την Αγάπη και μια ζεστή αγκαλιά σου στέλνω! 🙂

  11. Κόλλησα κυρίως εδώ:
    «Μη τα παρατάς
    η αγάπη θα ανθίσει
    Είσαι μαθητής»
    Όλος ο Κρισναμούρτι σε τρεις γραμμές.
    Να’σαι καλά Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μάθαμε να μην τα παρατάμε Μαρία Κ. μου, αφού πρώτα φάγαμε πολλές κουτρουβάλες και αυτό είναι γεγονός! 😉

      Με τόσο Κρισναμούρτι στη ζωή μου, αυτό το Χαϊκού βγήκε αβίαστα και πολύ σ’ ευχαριστώ για την ενθάρρυνση! 😛

      ΑΦιλιά με ανθισμένη την Αγάπη! 🙂

  12. Ο/Η dodo λέει:

    Και άλλα τέτοια, παρακαλώ, συνεχίστε! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      «Ευλογημένος
      αυτός που δεν προσδοκά
      θα γαληνέψει»…

      Το είπε (χωρίς Χαϊκού φυσικά!) ο Βούδας και ο Χριστός…
      (το κανονικό ρητό, λέει «πως δεν θα απογοητευτεί ποτέ») και είναι γεγονός! 😛

      ΑΦιλιά και καλό χαλαρό βραδάκι να έχουμε! 🙂

  13. Μη μου φοβηθείς
    όταν κάτω θα βρεθείς
    Είσαι μαχητής

    ========

    ….

  14. Σοβαρά τώρα; Αυτά ήταν δοκιμαστικά; Δηλαδή τι έχουν να ζηλέψουν από τα «κανονικά»;
    Αφού είναι πάρα πολύ ωραία!
    Καλό Σαββατοκύριακο μαγισσούλα!
    Κίσιζ!

  15. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και δοκιμαστικά θα παραμείνουν Αρτίστα μου, γιατί έχω και κάποιο σχετικό «γνώθι σαυτόν» !!! 😉
    Πάντως πολύ σ’ ευχαριστώ για την ενθάρρυνση και ομολογώ πως όλο αυτό το παιχνιδάκι πολύ με διασκέδασε! 😛

    ΑΦιλιά με πολλά Κυριακάτικα ηλιόλουστα χαμόγελα! 🙂

  16. Ο/Η Memaria λέει:

    Δοκιμής, ή όχι, εμένα μου άρεσαν πολύ!
    Κι αν κάηκε κι ένα φαΐ, χαλάλι…άξιζε τον κόπο! 🙂

    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Θα με κάνετε να πιστέψω, πως άξιζε τον κόπο ή την δυσπεψία που ο Παραμυθοσύντροφος έφαγε καμένες πατάτες γιαχνί! χαχαχα! 😛
    Πάντως Μαρία μου τα «δικά» σου υπέροχα και πώς να μην είναι με τόσα λουλούδια! 😉
    Να είναι καλά η κολλητική Χαικουλίαση, μας διασκέδασε και μας έδωσε και πολλά πανέμορφα μαργαριτάρια! 😀

    Καλή μας Κυριακή με πολλά ΑΦιλιά και να είναι χαμογελαστή! 🙂

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και σε μια αναπνοή, ευχαριστώ! 🙂

  19. Ο/Η Foteini λέει:

    Υπέροχο μαγισσούλα μου, μια δόση αισιοδοξίας πολύ ευπρόσδεκτη!!! Και λάτρεψα το στίχο για τη χύτρα! Γιατί τι άλλο είναι η ζωή από μια εναλλαγή του καθημερινού με το πνευματικό; 🙂

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ Φωτεινή μου και μάλιστα όταν άρχισα να «παίζω» και να φτιάχνω στιχάκια σε σκέφτηκα, όπως και τις νέες σε ηλικία φιλές σου (Σοφία, Παναγιώτα κλπ) Ήθελα να σας προτρέψω να δοκιμάσετε και εσείς γιατί το έχετε όλες σας το συγγραφικό και είμαι σίγουρη πως έχετε και πολλά να δώσετε! 😛

    ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και με αγάπη! 🙂

  21. Ο/Η Μαρία Νικολάου λέει:

    Ω πολύ ωραία προσπάθεια!
    Ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή και χαίρομαι που σε προέτρεψα.
    Σχολιάζω νομίζω πρώτη φορά.
    Καλώς ήρθα λοιπόν!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Το καλωσόρισμα και το ευχαριστώ δικό μου, Μαρία Ν. μου! 😀
      Η προτροπή σου ήταν ουσίας αν σκεφτείς πως πρώτη φορά παίρνω μέρος σε δρώμενο, έχοντας πάντα επίγνωση των δυνατοτήτων μου! 😛
      Θέλω και από εδώ να σε συγχαρώ για τα δρώμενα που διοργανώνεις, είναι ο καλύτερος τρόπος να τροφοδοτείς την όμορφη μας μπλογκογειτονιά δημιουργικά και ουσιαστικά! 😉
      Καλώς ήρθες λοιπόν! 🙂

  22. Ο/Η Ariadni St. λέει:

    Καλημερα μας!
    Εψαχνα να σε βρω τοσο καιρό και νόμιζα πως δεν είχες blog και απλά σχολιάζες.
    Πάω να σε βάλω στα αγαπημένα, για να μη σε χασω πάλι!
    Πολύ πολύ καλή προσπάθεια χαϊκού.
    Πολλά συγχαρητήρια
    Φιλι γλυκό

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλώς την Αριάδνη! 😀
      Είμαι «βαμμένη» blogger επτάμισι χρόνια, με σαφέστατη αντιπάθεια στο fb που δεν έχω! 😛
      Μόλις σε πρόσθεσα και στη παρεούλα του blogroll μου, αφού φυσικά σε περιδιάβασα στο σπιτικό σου και με πολύ χαρά είδα πόσα κοινά έχουμε! 😉
      Ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση, την χρειαζόμουν!

      ΑΦιλιά πάντα γλυκά! (Το Α πριν τα Φιλιά σημαίνει Α=Αληθινά) 🙂

  23. το ένα είναι καλύτερο από το άλλο… τα θαύμασα να σου πω τόση σοφία τόση ουσία σε τόσο λίγες λέξεις!!! και φυσικά υπέροχος και ο συνδυασμός με τις εικόνες που διάλεξες… καλημέρες και φιλιά ΑΦιλιά

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πολύ διασκέδασα αυτό το δρώμενο και αν βγήκαν και μερικά καλά, ακόμα καλύτερα, βασικά αυτό που πάντα με διασκεδάζει είναι η επιλογή εικόνων σε συνδυασμό με τα κείμενα! 😉
    Και να περιμένεις μυστήριο κορίτσι πως σύντομα και οι δικές σου πανέμορφες φωτό θα στολίσουν κείμενα μου!!! 🙂

    ΑΦιλιά και να έχουμε μια όμορφη μέρα! 🙂

  25. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Να τα λοιπόν τα κρυφά ταλέντα που θέλουν κάποιο κίνητρο για να βγουν στην επιφάνεια από τα σκοτάδια τους!!!
    Ούτε καν θα το τολμούσα Στεφανία! Συγχαρητήρια και πάλι!!!
    Δούλεψέ το, σηκώνει λίγη βελτίωση αλλά το θέμα είναι ότι το ΄χεις!!!
    Εύγε και πάλι εύγε λοιπόν!!! Και για το αποτέλεσμα και για το τόλμημα!!!
    Κι άλλη αγκαλιά. Πιο ζεστή και τρυφερή!!! 🙂

    » Χωρίς αγάπη
    σε πετάξαν στα βαθιά
    δεν φοβήθηκες »
    (Το ξεχώρισα!!!)

  26. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα στην αγαπημένη μου φίλη από τον Βορρά!
    Πρώτα ένα ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο και τα διάβασες!
    Δεύτερο, αυτό που ξεχώρισες είναι και το πρώτο που έφτιαξα μες την νύχτα, όπως τα «θολά νερά» και «την χύτρα που σφυρίζει» και μπορώ να πω πως βγήκαν εύκολα γιατί είναι καρδιάς… στη συνέχεια άρχισε αυτή η διαδικασία-παιχνίδι να με διασκεδάζει και αυτό ήταν, δεν νομίζω πως θα ξαναδοκιμάσω! 😉

    Η αυτογνωσία φέρνει την επίγνωση και στον βαθμό που την έχει κανείς, σου δείχνει μέχρι που σε «παίρνει»! 😛

    Κρατώ και ανταποδίδω τη ζεστή σου αγκαλιά και σου στέλνω μια ηλιόλουστη! 🙂

Σχολιάστε

