Οι τομάτες, οι μπανάνες και ο Μότσαρτ!

.

Τα τελευταία χρόνια, η Ιαπωνία αντηχεί ολόκληρη από Μότσαρτ. Ή μάλλον, για να είμαστε πιο ακριβείς, η μουσική του μεγάλου Αυστριακού έχει γίνει το νεότερο τρεντ στην παραγωγή φρούτων και λαχανικών. Μια τεράστια γκάμα προϊόντων, από μπανάνες έως σάκε, ωριμάζουν σήμερα υπό τους ήχους του Μότσαρτ και αγοράζονται με περισσό ενθουσιασμό. Ο Μότσαρτ (ειδικά αυτός) έχει γίνει η νέα, θαυματουργή ορμόνη ανάπτυξης.

Μια από τις πρώτες τέτοιες απόπειρες «υποβοήθησης» έγινε σε ντομάτες. Σύμφωνα με τη Hiroko Harada, διευθύντρια της εταιρείας Harada Tomatoes, οι τέλειες, λαμπερές ντομάτες της με την ονομασία Star Drops περιέχουν περισσότερο σίδηρο και βιταμίνη C, που (προφανώς) είναι αποτέλεσμα της ακρόασης Μότσαρτ μέσα στα θερμοκήπια επί 10 ώρες ημερησίως.

.

.

Παρόμοια πρακτική εφαρμόζεται από πέρσι και σε μπανάνες, που έρχονται άγουρες από τις Φιλιππίνες στην Ιαπωνία και στη συνέχεια τοποθετούνται στους ειδικούς θαλάμους ωρίμανσης όπου παίζει, συνεχώς επί μία βδομάδα, είτε το Κουαρτέτο για Έγχορδα αρ. 17 ή το Κονσέρτο για Πιάνο αρ. 5 σε Ρε Μείζονα. Η εταιρεία Toyoka Chuo Seika, που είχε την ιδέα, διοχέτευσε πριν από μερικούς μήνες τις «Μπανάνες Μότσαρτ» στην αγορά, με ικανοποιητικότατα αποτελέσματα: σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί…

.

.

Κάτι ανάλογο κάνει και η ποτοποιία Ohara Shuzo με έδρα τη Φουκοσίμα στην παραγωγή σάκε, και μάλιστα εδώ και 20 χρόνια. Αρχικά, πειραματίστηκαν με τζαζ, Μπαχ και Μπετόβεν, διαπίστωσαν όμως ότι ο Μότσαρτ λειτουργεί καλύτερα. Έτσι, επί ένα μήνα, κατά το τελευταίο στάδιο της ζύμωσής του, το σάκε «ακούει» Μότσαρτ για μία ώρα το πρωί και μία το απόγευμα. «Δίνει στο σάκε πλουσιότερο άρωμα και πιο απαλή γεύση», λέει η πρόεδρος, Kosuke Ohara.

 

.

Ας ακούσουμε το παραπάνω υπέροχο  (8:40 ) κονσέρτο του Μότσαρτ γιατί δεν ξέρω τι κάνει στα ζαρζαβατικά, πάντως στον άνθρωπο σίγουρα επιδρά βαθιά και  τον γαληνεύει!

Επιστημονικά στοιχεία, βέβαια, που να στηρίζουν την υπόθεση ότι η μουσική του Μότσαρτ έχει οποιαδήποτε επίδραση στα τρόφιμα και τα ποτά δεν υπάρχουν, η πρακτική όμως ίσως να βασίζεται στη θεωρία του «ροζ θορύβου», των συχνοτήτων, δηλαδή, πάνω από 8.000 Hz, από τις οποίες βρίθουν τα έργα του Μότσαρτ και που υποτίθεται ότι φέρνουν χαλάρωση και προσφέρουν αναζωογόνηση στον άνθρωπο. Η υπόθεση, πάντως, είναι αρκετά παλιά: η Αμερικανίδα ερασιτέχνης βοτανολόγος Dorothy Rettlak έγραψε το 1973 ολόκληρο βιβλίο με τίτλο «The sound of music and plants», όπου υποστήριζε ότι τα φυτά, με τρίωρη καθημερινή έκθεση στην κλασική μουσική, θάλλουν (ενώ αντίθετα, κάπως δυστροπούν με τη ροκ και την κάντρι, λέει).

.

.

Συμπερασματικά, κανείς δεν ξέρει τι πραγματικά συμβαίνει με τον Μότσαρτ και τα τρόφιμα. Υπάρχουν όμως σοβαρές υποψίες για το πώς περίπου θα αντιδρούσε ο ίδιος ο Μότσαρτ αν ήταν από μια μεριά.

.

Το παραπάνω κείμενο είναι, της Stucano Closer και της Μαργαρίτας Ζαχαριάδου από ένα το εξαιρετικό blog DIM.ART που σας συστήνω ανεπιφύλακτα.

*

 

**

 

***

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

43 Responses to Οι τομάτες, οι μπανάνες και ο Μότσαρτ!

  1. Που λες, έχω έναν κάκτο, ο οποίος έχει βγάλει κάτι στρογγυλό, σαν καρούμπαλο είναι και φαίνεται ότι θα ανθίσει ένα λουλούδι. Είναι 10 ημέρες τώρα που περιμένω να ανθίσει κάτι από το καρούμπαλο, αλλά τίποτα. Η κατάσταση είναι στάσιμη.
    Σκέφτηκα, λοιπόν, τώρα που διάβασα την ανάρτησή σου, μήπως να του βάλω να ακούσει Μότσαρτ, μπας και ανθίσει. Διότι με τα μπλουζ και τον Νικ Κέιβ, που ακούει ο κάκτος, προκοπή δεν θα δούμε!
    Θα το κάνω και θα δούμε!
    Κίσιζ μαγισσούλα!
    🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν πολυσυμπαθώ τα κακτοειδή Αρτίστα μου, όπως ότι ή όποιος βγάζει αγκαθάκια! 😛
      Και μάλλον τα μπλουζ δεν εκπέμπουν ροζ θορύβους! 😉
      Στη θέση σου, θα το δοκίμαζα όχι τόσο για το φυτό αλλά για τα άλλα «ζωντανά» του σπιτιού και σίγουρα όταν θα έρθει η θεία Φεβρωνία!!! 😀

      ΑΦιλιά πολλά και πολύ χαμογελαστά! 🙂

      • Αααααα, εμείς έναν κάκτο τον έχουμε πάντα στο σπίτι, διότι όπως λέει και ο ξάδερφός μου ο γεωπόνος, ο οποίος μου χάρισε και τον συγκεκριμένο κάκτο, οι κάκτοι με τα αγκάθια τους διώχνουν τους εχθρούς από το σπίτι!
        Εκτός κι αν του έπιανε τόπο στο θερμοκήπιο και ήθελε να τον ξεφορτωθεί!
        Ότι και να σου πω, θα σε γελάσω και δεν το θέλω!
        Πάντως, του βάζω Μότσαρτ και περιμένω την εξέλιξη! ❤

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Νομίζω πως ήρθε η ώρα να κάνουμε τα δικά μας πειράματα… απλά όταν (και αν!) ανθίσει το σπυρί του κάκτου, ειδοποίησε με να κάμουμε επίσημη ανακοίνωση! 😛

          Μέχρι τότεςςςςςςςςςςςςς ΑΦ και καλό Σ/Κ μας! 🙂

  2. Ο/Η Chris.Pinturicchio λέει:

    Εγώ βάζω πάντα Bob Dylan και όλα πάνε ρολόι…!!

  3. Ο/Η Paramithas λέει:

    Ο πίνακας του Μότσαρτ στο τέλος με την έκφραση που του έχουν φτιάξει είναι όλα τα λεφτά.Χα, χα, χα…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Η έκφραση του Μότσαρτ είναι σίγουρα πολύ ήπια που να φανταστεί πως οι εμπνεύσεις του, θα βοηθούσαν και τα ζαρζαβατικά!!! 😉

      ΑΦιλιά με πολλά χα χα χα! 🙂

  4. Ο/Η Πουπερμίνα λέει:

    Ευχαριστώ μαγισσούλα, για τις φρέσκες ντομάτες, τη φρεσκάδα στο ύφος (σου), το φρέσκο link και κρατώ τα των χρωματιστών θορύβων να τα διαβάσω πιο νηφάλια στιγμή. Ο Αμάν Deus έγραψε!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αμάν Deus τον κάναμε! 😉 αλλά και αυτός με τους «ροζ θορύβους» του (που τελικά εδώ είναι και όλα τα λεφτά!) μήπως θα έπρεπε να τα περιμένει όλα; 😛

      ΑΦιλιά πολύχρωμα Πουπερμίνα μου! 🙂

  5. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Ναι ε;
    Απίστευτο μου φαίνεται!
    Δηλαδή πολύ θα ήθελα να δω κανέναν εγχώριο παραγωγό να ωριμάζει τις ντομάτες του υπό τον ήχο ενός κουαρτέτου για πιάνο… Αν και έχουμε θαυμάσιες ντομάτες που προφανώς έχουν εντρυφήσει στις τοπικές μουσικές και λαϊκά άσματα.
    Την καλησπέρα μου Στεφανία μου με τα ωραία σου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Εδώ πολλοί οδοντογιατροί βάζουν Μότσαρτ μπας και μας ηρεμήσουν… θα είχε πολύ πλάκα να εμφανιζόταν και στα θερμοκήπια της Κρήτης κάποιος «προχώ» παραγωγός που με Μότσαρτ θα ανταγωνιζόταν τις τομάτες των γειτόνων! χαχαχαχα! 😛

      ΑΦιλιά πολλά πολλά Μαρία Κ. μου και να έχουμε μια καλή μέρα! 🙂

  6. Ο/Η aswtos λέει:

    εμεις εδω με φραουλες κανουμε μικρο μινι μποστανι και ανιθους και μαιδανους και μεντες αμε
    σε φιλω, βεβαια ολα αουν μονο τη μουσικη της θαλασσας

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μιαμμμμμμμμμμμ! Dodoula μου, ευχαριστώ! 😛

      Αυτά τα Μότσαρτ γλυκάκια… τρομερά πρέπει να είναι…. λατρεύω το μάρζιπαν (πάστα) από αμύγδαλο και φαντάζομαι πως και από φιστίκι θα είναι εξαιρετικά, πρόσθεσε νουγκατίνα, τύλιξε τα με μαύρη σοκολάτα… και απόλαυσε!!! 😀

      Τελικά ο Μότσαρτ ενέπνευσε και ζαχαροπλάστες, σίγουρα θα γνώριζαν τη μουσική του! 😉

      «A Mozartkugel (English: Mozart ball), is a small, round sugar confection made of pistachio marzipan, and nougat, covered with dark chocolate. It was originally known as Mozart-Bonbon, created in 1890 by Salzburg confectioner Paul Fürst (1856–1941) and named after Wolfgang Amadeus Mozart. Hand-made Original Salzburger Mozartkugeln are manufactured by Fürst’s descendants up to today, while similar products have been developed by numerous confectioners, often industrially produced».

      ΑΦιλιά πολύ πολύ γλυκά βεβαίως, βεβαίως! 🙂

  7. Ο/Η serenata λέει:

    Εχω μια φίλη ου ασχολείται με λουλούδια και τους βάζει μουσική.
    Για τις μπανάνες και τις τομάτες το μόνο που γνώριζα ήταν πως έχουν κάλιο.
    Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση Στεφανία μου!
    Από τη Φουκοσίμα πάντως δε θα έπινα τίποτα, ό,τι μουσική κι αν έχει ακούσει!
    Μετά το ατύχημα…απαπα.

    Φιλάκια πολλά:))

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Λες Σοφία μου, το κάλιο να «γουστάρει» τη μουσική του Μότσαρτ και να διπλασιάζεται; 😉
    Πάντως ξέρω πως η καλή μουσική, ηρεμεί όλα τα πλάσματα πάνω στη Γη! 😛
    Έχεις δίκιο για τη Φουκοσίμα, πάντως «παίζει» ο ροζ θόρυβος να εξαφανίζει την όποια ραδιενέργεια!!! 😉

    ΑΦιλιά πολλά και πάντα προσεχτικά! 🙂

  9. Ο/Η nikol λέει:

    Να και κάτι που δεν είχα ακούσει !!! Το ότι η καλή μουσική ηρεμεί τον άνθρωπο είναι σίγουρο αλλά γιατί όχι και τα φυτά που είναι ζώντες οργανισμοί !!
    Λες έτσι οι Γιαπωνέζοι να θέλουν να διώξουν τη ραδιενέργεια ;;;
    Φιλιά πολλά Στεφανία μου !!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είναι γεγονός Νικόλ μου (με επιστημονικά πειράματα φυτών σε γλάστρες) πως μια ορισμένη κλασσική μουσική, (όχι πχ ο Βάγκνερ!) βοηθά τα φυτά ν’ αναπτυχθούν και ν’ ανθίσουν! 😉
      Βοηθά και τα νευρικά παιδιά και πιο πολύ τους γονείς τους να ηρεμήσουν!!! 😛
      Οι Γιαπωνέζοι έχουν βρει πολλά «κόλπα» βασικά για να καθησυχάσουν τους κατοίκους για τη ραδιενέργεια και μάλλον τους έχουν αποβλακώσει, γιατί «ως γνωστόν» αυτή δεν εξαφανίζεται μαγικά! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και πολύ τρυφερά! 🙂

  10. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    ενα δυο τρια δοκιμή……

  11. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Δεν το πιστεύω Στεφανια μου αυτό γινεται.. είναι η τέταρτη φορα που γραφω το σχολιο .. και μου το σβυνει…εκανα δοκιμη απο πανω για να δω…
    Σου έγραφα οτι για την κλασική μουσική είχα ακούσει ότι εφαρμοζαν αυτή την μεθοδο στα φυτα.. πριν απο καιρό.. και εμεις βεβαια δεν παμε πίσω.. πριν λίγο καιρό στις ειδησεις είπαν για ένα νεαρό κτηνοτρόφο που εβαζε κλασικη μουσική στην φαρμα του και οι αγελαδες του ήταν πολύ πιο ήρεμες και εβγαζαν περισσοτερο γαλα…. δεν ξερω αν αυτο συμβαίνει .. αλλα η κλασική μουσική έχει τους φανατικους φιλους της είναι μια αλλη κουλτούρα απο μονη της..!!!
    Δεν ξέρω μεχρι να σου στηλω τα φιλια μου τι καιρό θα κανει…χα..χα. να σου στείλω καλοκαιρινα; 🙂 να σου στείλω χειμωνιατικα; 🙂 χα..χα. και ο καιρός τρελαθηκε φιλεναδα.. μαζι με μας με οτι ακούμε.. γενικως..!!!! ❤
    Eλπίζω αυτην την φορα να δημοσιευτει το σχόλιο μου… αλλιως θα στα πω τηλεφωνικώς.. εεεε μα πια. ..!!!!!

  12. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    κλαπ… κλαπ.. τα καταφερααααα!!!:) 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα πάντα στο τέλος τα καταφέρνεις Ρούλα μου, είσαι «απ΄ αυτές» που με τίποτε δεν εγκαταλείπουν και ΝΑ το αποτέλεσμα! 😉
      Χθες έφαγα τη βροχή της ζωής μου, έτρεχα τα εγγόνια που ζουν 40 χιλιόμετρα μακριά μου, σε επιδείξεις σε διαφορετικά μέρη της Αθήνας, χαρά σε συνδιασμό με ταλαιπωρία-κούραση!!! 😛
      Ότι και να μας κάνει η wordpress, εμείς θα τα λέμε και τηλεφωνικά! 😉

      ΑΦιλιά πολύ γλυκά και να την φροντίζεις τη Ρούλα μου! 🙂

  13. Η εμπορευματοποίηση (των πάντων) στο προσκήνιο, με εντυπωσιακό, ομολογουμένως, τρόπο!
    Το ΒΕΒΑΙΟ είναι ότι η μουσική του Μότσαρτ σίγουρα ΩΡΙΜΑΖΕΙ τον άνθρωπο!

  14. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Τραγική όντος Ευρυτάνα μου, η εμπορευματοποίηση των «έξυπνων» παραγωγών! 😛
    ΑΦιλιά πολλά και ώριμα! 🙂

  15. Ο/Η aristea k λέει:

    Είχα διαβάσει κάποτε ότι μελέτες είχαν αποδείξει ότι ειδικά η μουσική του Μότσαρτ αυξάνει τη νοημοσύνη των παιδιών. Πρόσφατα διάβασα ότι δεν έχει αποδειχτεί αυτό επιστημονικά. Δεν ξέρω τι λένε οι επιστήμονες, εγώ πάντως (ειδικά πάντα τον Μότσαρτ) τον εφάρμοσα στον πρώτο μου ανίψι, που από μικρός βέβαια είχε λατρέψει την κλασική μουσική και τώρα ανήκει στην ελληνική mensa το παλικάρι μου ( το μικρό ανίψι το κυνηγούσα, προτιμούσε τα λαϊκά).
    Επομένως καμία εντύπωση δεν μου κάνουν όλα αυτά. Εγώ ξέρω για φυτά που ματιάζονται!
    Επίσης άσχετο, κανένα φυτό δεν μου επιζεί για πολύ καιρό. Λες να εφαρμόσω κι εδώ τον Μόρτσαρτ;;;; αχαχαχαχαχα!
    Πολλά φιλιά μγαισσούλα μου !
    (λατρεύω την ποικιλία στα θέματά σου!!!)

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ο Μότσαρτ είναι το χαλαρωτικό φάρμακο για όλη τη πλάση, αν το είχε καταλάβει νωρίτερα ο ίδιος, μάλλον δεν θα είχε κουφαθεί στο τέλος της ζωής του!!! 😉
      Τώρα Αριστέα μου, επίτρεψε να σου πω τι έχω διαβάσει και σε επιστημονικό site…
      Λένε, πως αν τα φυτά σας, στο σπίτι δεν επιζούν εύκολα παρόλο το κατάλληλο φως και πότισμα, «φταίει» κάποια αρνητική ενέργεια πχ πολύ γκρίνια, καυγάδες, φασαρία! 😦
      Για μάτισμα δεν έχω ακούσει, αλλά αν το πιστεύεις, «παίζει»! 😉
      Τώρα για την ποικηλία θεμάτων, πάντα φροντίζω την ατμόσφαιρα πριν πέσει βαρύ προβολικό (πχ Κρισναμούρτι)! 😀

      ΑΦιλιά ποικιλόμορφα και τρυφερά! 🙂

      • Ο/Η aristea k λέει:

        Φταίω εγώ μαγισσούλα μου! ( Εξάλλου στο σπίτι μου κανείς δεν γκρινιάζει! Μα με ποιον να γκρινιάξω; Με τον Μαξ; Που είναι το πιο καλόβολο σκυλάκι έβερ;)
        Ξεχνάω να ποτίσω! Γενικά δεν το έχω με τη φροντίδα των φυτών!
        Μου έχει ξεραθεί και κάκτος να φανταστείς!
        Φιλάκια πολλά 🙂

  16. Ο/Η Memaria λέει:

    Και το μυστήριο λύθηκε!
    Να γιατί δεν είχαν προκοπή οι τομάτες που είχα βάλει κάποτε σε γλάστρα!
    Πού να ήξερα η έρμη πως εκτός από πότισμα ήθελαν και Μότσαρτ;
    Φιλιά πολλά!

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και τώρα που «ξέρεις» Μαρία (me) μου, ήρθε η ώρα της παραγωγής τομάτας σε γλάστρα! 😉

    ΑΦιλιά βροχερά- υγρά- μουντά αλλά υπομονετικά! 🙂

  18. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Εγώ πάντως έχω διαπιστώσει πως ή η θεωρία δεν ισχύει ή τα φυτά μου είναι κουφά 🙂 🙂
    Διότι αν άκουγαν θα έπρεπε οι ορτανσίες να βγάζουν πορτοκάλια μ’αυτά που έχουν υποστεί κατά καιρούς 😉 😉

    υγ. αυτό με το ρόζ θόρυβο πολύ μου άρεσε ,θα το χρησιμοποιήσω καταλλήλως 🙂 🙂
    Να’σαι καλά ,φεύγω μα χαμόγελο μεγάλο
    φιλίιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και η ίδια έχω εντυπωσιαστεί πιο πολύ με τα Ηz των συχνοτήτων γενικώς και μάλιστα έχω «ακούσει» πως και ο πλανήτης εκπέμπει Hz που δυστυχώς αυξάνεται, πράγμα ανησυχητικό για το μέλλον (του κακοποιημένο) πλανήτη μας! 😛
    Τώρα οι ορτανσίες σου, θέλουν καθημερινό νεράκι και άσε την ορμόνη Μότσαρτ για τους Γιαπωνέζους!!! 😉
    Πάντως αυτό με τους «θορύβους» πολύπλοκο για μας…. αλλά ενδιαφέρον! 😉

    ΑΦιλιάααααααααααααααααααα πολύχρωμα για να είμαστε «μέσα»! 🙂

  20. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Πέρασα επιτέλους να δω την «ορμόνη Μότσαρτ» !!!
    Πριν μέρες, πέρασε μια φίλη μου να με δει. Ήταν η μέρα που τα φυτά μου είχαν … μετακόμιση. Τα έβγαζα στην βεράντα λόγω καλοκαιριού (?). Μου έκανε εντύπωση η αντίδρασή της βλέποντάς τα. Μου είπε λοιπόν έκπληκτη επί λέξη : «Ζωή, ακούς πολλές ώρες την ημέρα κλασική μουσική?» Και φυσικά την ρώτησα γιατί ρωτάει. Η απάντησή της «με έστειλε» στην κυριολεξία : «Φαίνεται στα φυτά σου, έχουν θεριέψει και είναι καταπράσινα !». Και όχι! Εκτός από το πότισμά τους και κανένα χάδι ενίοτε, δεν κάνω τίποτε άλλο. Ααααααα!!! Τους βάζω και κλασική μουσική!!! 🙂
    Λες η Αγγελικούλα μου να είχε ξεραθεί γιατί οι μπαλκονόπορτες τον χειμώνα ήτανε κλειστές και ο ήχος δεν έφτανε μέχρι τη γωνίτσα της στην βεράντα μου???
    Λες ε???

    Σήμερα είχε πολύ καλοκαίρι εδώ. Τώρα που σου γράφω Φθινοπώριασε. Στο βάθος ολόκληρος ο ουρανός γεμίζει φωτεινές γρατζουνιές συνέχεια και ύστερα μαυρίζει και πάλι. Οι σταγόνες αν και πέφτουν ήπια, είναι «γεμάτες», ακούγονται δυνατές! Ο δρόμος γυάλισε και το χώμα φόρεσε εκείνο το ιδιαίτερο άρωμά του που με τρελαίνει!!! Δρόσισε. Πάλι ανοιξιάτικο παπλωματάκι για σκέπασμα το βράδυ…

    Μια αγκαλιά ΚαλοκαιρινοΦθινοπωριάτικη!!! ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ξέρεις πόσο χάρηκα όταν ανοίγοντας το «εργαλείο» είδα παντού, Aνέσπερη; 🙂
      Άρα, καλά έκανα και σου έκανα νύξη της «ορμόνης του Μότσαρτ»… φυσικά και τα φυτά μας χαίρονται με τη κλασσική μουσική, αλλά ακόμα πιο πολύ με το «ροζ θόρυβο» του Μότσαρτ! 😉
      Ξέρεις τι σημαντικό που είναι η επικοινωνία δυο ατόμων που έχουν συνδεθεί στα ίδια μήκη κύματος και ας είναι χιλιόμετρα μακριά;….»ξέρω» πως το ξέρεις!!! 😛
      Σήμερα είναι η μέρα της μαμάς, έτσι θα είμαι στην Αθήνα για να τη φροντίσω, «αλλιώς», ας ελπίσουμε ότι πάλι δεν θα βρέξει, γιατί κουράστηκα! 😉

      Τεράστια χαμογελαστή αγκαλιά σου στέλνω! 🙂

  21. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Και που να ήξερε ο Μότσαρτ προς ποια χρήση θα κατέληγαν τα έργα του!
    Έχω πάθει σοκ, διότι δεν είχε τύχει να το διαβάσω ξανά, αλλά και επειδή πάλι δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις από σένα μαγισσούλα μου. Είχα την πεποίθηση πως είχες να γράψεις μέρες, μιας και δεν είχα λάβει καμιά ειδοποίηση. Τι να πω.
    Μήπως να βάλω και στην wordpress να ακούσει Μότσαρτ;!
    Σε φιλώ και σε καλοβδομαδίζω! 🙂

  22. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Νομίζω πως αν ζούσε ο Μότσαρτ ή θα είχε πάθει σοκ ή θα χαιρόταν που η μουσική του βοηθά ζαρζαβατικά και ανθρώπους να «αναπτυχθούν» χαχαχαχα! 😛
    Τώρα το wordpress καταλαβαίνω να μη συνεργάζεται με το blogger…αλλά όχι και με τους χρήστες του, 😦 …ξεχνάς πως μια εποχή δεν λάμβανα ειδοποίηση ούτε η ίδια για τις αναρτήσεις σου; 😉
    Τώρα όμως λαμβάνω, (κοίταξε το πάντως γιατί φροντίζω να κάνω μια τη βδομάδα!) 😎

    ΑΦιλιά με μια γλυκιά καλή μέρα (αν και πάλι μου συννεφιάζει)! 🙂

Σχολιάστε

