Τι λαχταράς;

Τι σας κάνει πλούσιους;
Ποια κατάσταση θα σας άρεσε;
Ας υποθέσουμε ότι κάνω αυτή την ερώτηση σε μαθητές επαγγελματικού προσανατολισμού. Έρχονται και μου λένε:
«Λοιπόν… εε τελειώνουμε το πανεπιστήμιο και δεν έχουμε ιδέα τι θέλουμε να κάνουμε». Οπότε πάντα κάνω την ερώτηση.
.

«Τι θα θέλατε να κάνετε στη ζωή σας αν δεν υπήρχαν χρήματα;»

.

.

Σε αυτό το βίντεο (3:08) ακούγονται τα λόγια του Βρετανού φιλόσοφου και συγγραφέα
Alan Watts. Θέτει ένα ερώτημα προκλητικό στους νέους ανθρώπους που αποφοιτούν από το πανεπιστήμιο: «Τι θα θέλατε να κάνετε αν δεν υπήρχαν χρήματα;»

Ο ήταν από τους πρώτους που προσπάθησαν να ερμηνεύσουν διάφορες πτυχές της Ανατολικής Φιλοσοφίας και να την κάνουν γνωστή στη Δύση.
Είχε φανατικούς θαυμαστές αλλά και εχθρούς που πίστευαν ότι ήταν κυνικός και μακριά από το πνεύμα της κοσμοθεωρίας της Ανατολής.

Πιο πολλά και από εδώ.

.

 

.

 

.

 

 

 

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

48 Responses to Τι λαχταράς;

  1. Ο/Η Giannis Pit. λέει:

    Να ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά και ζόρικο θέμα Στεφανία προς συζήτηση. Για να δούμε τι λέει εδώ ο εν λόγω Κύριος. Να έχεις την καλησπέρα μου.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα φυσικά και είναι ζόρικο το θέμα Γιάννη μου και πάντα επίκαιρο! 😉
      Ο Watts, λέει ότι θα έπρεπε να λένε όλοι οι γονείς…
      Όλοι μας θα θέλαμε να μπορούσαμε να επιλέξουμε το επάγγελμα μας, όχι απ΄τα χρήματα που (ίσως) μας φέρει, αλλά για τη χαρά που θα μας δώσει, γιατί πρόκειται για τη ζωή μας, έτσι δεν είναι; 😛
      Το θέμα είναι οι γονείς που σπρώχνουν τα παιδιά τους, στην (δήθεν) ασφάλεια και έτσι βρισκόμαστε σε μια χώρα δημοσίων υπαλλήλων που σπάνια αγαπούν αυτό που κάνουν… και το αποτέλεσμα, τα τωρινά χάλια της χώρας!
      Υπάρχουν γονείς που αποκληρώνουν τα παιδιά τους, αν δεν ακολουθήσουν το επάγγελμα του μπαμπά, φυσικά δεν ξεχνώ και το εκπαιδευτικό μας σύστημα που δεν βοηθά τη κατάσταση! 😉

      ΑΦιλιά πολλά και καλή δύναμη σε όλα τα παιδιά! 🙂

      • Ο/Η K. SF λέει:

        Αγαπητή μου Α., συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, το να περνάμε τα δικά μας θέλω, προσδοκίες (πες το όπως θες) είναι λάθος προσέγγιση. Τι πιο καλό από το να τα αφήνουμε να κάνουν αυτό που θέλουν και αγαπούν. Οι επιλογές είναι δικές τους.
        Παράδειγμα και τα δυο μου παιδιά !!
        Φιλιαα

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Τι χαρά να βλέπω σχόλιο σου! 😉
          Τι χαρά να ξέρω πως ακόμα δυο νέοι κάνουν αυτό που αγαπούν! 😉
          Τι χαρά αυτά τα παιδιά να έχουν γονείς που εκπληρώνουν το ρόλο τους, σωστά! 😉

          ΑΦιλιά πολλά και τρυφερά! 🙂

          • Ο/Η K. SF λέει:

            Νασαι καλά, θα μπορούσα να σου γράψω όλη την ιστορία, αλλά…είναι πολλά..
            Επειδή το έχουμε ζήσει…μόνο ότι η κόρη έδωσε δυο φορές πανελλήνιες για το δικό της όνειρο, και ο γιος μου ενώ είχε μπει στα ΤΕΙ, δεν πήγε ποτέ και έκανε το δικό του όνειρο και αυτός…
            Ίσως όμως είμαστε τυχεροί γονείς που ήξεραν τα παιδιά μου τι ήθελαν…για να μην κρίνουμε και άσχημα άλλους γονείς που τα ‘σπρωχνουν’ κάπου…
            Φιλιαααα πολλα

            • Ο/Η Άιναφετς λέει:

              Μεγαλώνω τα παιδιά μου σωστά, σημαίνει τα μεγαλώνω με Αγάπη και αν δεν ξέρουν τι θέλουν, τα βοηθώ ν’ ανακαλύψουν μέσα τους, τι τα κάνει ευτυχισμένα… δεν είναι θέμα τύχης!!! 😛

              ΑΦ! και καλή μας συνέχεια! 🙂

  2. Ο/Η dodo λέει:

    Κρίσιμο ερώτημα, όχι μόνον γιά τούς πολύ νέους 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και το ερώτημα είναι κρίσιμο, γιατί βάζει τους γονείς πριν απ΄ όλα μπροστά στη τεράστια ευθύνη που φέρουν! 😉

      ΑΦιλιά Dodoula μου και καλό καλοκαιρινό (επί τέλους) βραδάκι! 🙂

  3. Χμ… Μου θύμισε λίγο μια κουβέντα του γιου μου, όταν ήταν σε ηλικία που προσπαθούσα να τον πείσω να προχωρήσει στις σπουδές του και μου είχε πει «Καλύτερα να είμαι ένας ευτυχισμένος εργάτης, παρά ένας δυστυχισμένος επιστήμονας». Υποκλίθηκα και δεν του ξαναείπα κουβέντα, περί συνέχισης σπουδών! Κακώς, θα έλεγε κάποια άλλη μητέρα. Και πολλοί από τον συγγενικό και φιλικό περίγυρο, μου επέρριψαν ευθύνες ότι είχα αποτύχει ως μάνα. Αλλά, νομίζω με ξέρεις κάπως πια, σημασία δεν τους έδωσα και άφησα το παιδί μου να κάνει αυτό που επέλεξε και είναι χαρούμενος και καλά!
    Ίσως επειδή κι εγώ διάλεξα να κάνω δουλειά από τη μία το χόμπι μου (ραδιόφωνο) και από την άλλη την αγάπη μου για την ορθογραφία (επιμέλεια κειμένου στην εφημερίδα). Εντάξει, μπορεί να είμαι άνεργη τώρα, αλλά όσο εργαζόμουν το διασκέδαζα! Και ήμουν πολύ χαρούμενη. Και τελικά τι άλλο μπορεί να έχει σημασία; Κατ’ εμέ, τίποτα!
    Καλημέρα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Αυτά τα σχόλια ήθελα να διαβάσω Αρτίστα μου, αν και ξέρω πως στη συνέχεια, θα έχουμε πολλά παρόμοια! 😉
      Το ίδιο μπορώ να πω για τους δυο μου γιούς, που ακολουθώντας αυτό που αγαπούσαν (δεν έκαναν σπουδές!) έμαθαν ως βοηθοί τη δουλειά τους και απ΄τα 21 τους ήταν οικονομικά ανεξάρτητοι… τώρα αν στη συνέχεια ο μεγάλος λόγω συγκυριών (δούλευε στο Alter TV) έμεινε χωρίς δουλειά, αυτό δεν τον εμπόδισε να στραφεί σ’ εντελώς άλλο κλάδο και ν’ ασχοληθεί με τον τουρισμό! 😛
      Η αφεντιά μου, από 3 ετών ήθελε να γίνει ζωγράφος και ο πατέρας μου, μου είπε οκ! αλλά θα σπουδάσεις εφαρμοσμένες τέχνες για κάθε «ενδεχόμενο»… που δεν άργησε να έρθει μια και απ’ τα 24 μου, μεγάλωσα για 12 χρόνια εντελώς μόνη ένα παιδί φτιάχνοντας βιτρίνες και σκηνικά! 😉

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά και πολύ σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο! 🙂

      • Ο/Η Ελινα λέει:

        Κι εγώ με τον μπαμπά σου είμαι Στεφανια μου. Αν καποιος μπορεί, ας σπουδασει κιόλας κι ας μην το ασκήσει ποτέ το επάγγελμα που σπουδασε. Κι επειδή μένουμε σε μια γειτονιά που δεν ξέρω πόσα παιδιά θα σπουδασουν/μορφωθουν γενικότερα πέρα από το υποχρεωτικό διάβασμα του σχολείου, θα ήθελα να τα δω όλα αυτά τα παιδιά να βάζουν στόχο τις σπουδές. Όχι για την καταξίωση ή οτιδήποτε άλλο, μόνο και μόνο γιατί μπορουν και δεν το πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να γίνουν οι πρώτοι από τις οικογένειες τους που πήγαν στο πανεπιστήμιο. Φιλακια!

        • Ο/Η Άιναφετς λέει:

          Λένε, «μάθε μια τέχνη και άστηνε»… και νομίζω πως εκτός από αυτό, είναι καλό για όλους να μάθουν να χρησιμοποιούν τα χέρια τους σε πρακτικές δουλειές, όπως ράψημο, υδραυλικά, ηλεκτρικά, μηχανικά αυτοκινήτου… και άλλα παρόμοια που θα τους διευκολύνουν την καθημερινότητα, έτσι δεν είναι; 😉
          Επίσης νομίζω, πως αν πραγματικά κανείς θέλει να σπουδάσει να γίνει πχ επιστήμονας, ακόμα και αν οι γονείς ή η γειτονιά ή οποιαδήποτε διαμόρφωση δεν το «συνηθίζει» θα το τολμήσει, γιατί πάντα υπάρχουν και θα υπάρχουν άτομα που θέλουν να ξεφύγουν απ΄ αυτή την εσωτερική μιζέρια!!! 😉

          ΑΦ! πολλά πολλά! 🙂

          • Ο/Η Ελίνα λέει:

            Συμφωνώ, Στεφανία μου…όλα χρήσιμα είναι κι όλα μπροστά μας τα βρίσκουμε! Γι΄αυτό κι εγώ προσπαθώ να βάζω τα παιδάκια μου να κάνουν και καμιά δουλειά στο σπίτι, γιατί εγώ που με είχε η μανούλα μου στα όπα-όπα άργησα πολύ να καταλάβω την αξία του να χρησιμοποιείς τα χέρια σου. Βέβαια τώρα είμαι αρκετά καλή….σαν άντρας μου λένε (στερεότυπα…χμμ), αλλά άργησα να το προσπαθήσω. ΑΦ πολλά πολλά πολλά!

  4. Ο/Η a stylish choice λέει:

    Μόλις τη προηγούμενη εβδομάδα είχα αυτή την συζήτηση με την ανηψιά μου, που θα πάει στη δευτέρα λυκείου και είναι μαθήτρια του 19+ , η οποία μου είπε ότι δεν έχει την παραμικρή ιδέα τι θα σπουδάσει και τι επάγγελμα θέλει να κάνει! Προσπάθησα να την βάλω να σκεφτεί τον εαυτό της μετά από χρόνια πως θα ήθελε να ζει ή αν θαυμάζει κάποιους ανθρώπους που κάνουν συγκέκριμένα επαγγέλματα…αλλά μάταια..Ελπίζω να βρει τον δρόμο της σύντομα, όπως και όλα τα παιδιά του κόσμου!
    Αν είμαι χαρουμένη για κάτι στη ζωή μου -εκτός απ’τα αγόρια μου- είναι που έστω και κάπως μεγαλούτσικη ασχολήθηκα με ένα επαγγελμα που το έβλεπα σαν χόμπυ και για καλή μου τύχη το πέτυχα και σε πολύ καλές εποχές!
    Πολύ ωραίο το θέμα σου Στεφανία! Καλή σου μέρα!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καταλαβαίνω πολύ καλά τον ενδοιασμό της ανιψιάς σου και πολύ σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο σου! 😉
      Το πρόβλημα των πολύ μελετηρών ή μη παιδιών νομίζω πως είναι εκτός απ΄το πού τα σπρώχνουν οι γονείς είναι και η τωρινή κατάσταση που δεν βοηθά… αλλά κατά βάθος είμαι σίγουρη πως η ανιψιά σου ξέρει αλλά μάλλον φοβάται την αντίδραση του περιβάλλοντος και των δασκάλων! 😉
      Μου θύμισες μια κοπέλα του 20 που λάτρευε τα παιδιά και την έσπρωξαν να κάνει φιλολογικές σπουδές για να καταλήξει να παντρευτεί τον καθηγητή της, να τα παρατήσει και να κάνει 5 παιδιά που τα μεγάλωσε άψογα!!! 😛
      Πάντως σίγουρα η τωρινή μας εποχή, δεν βοηθά τις αποφάσεις των παιδιών μας!

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλή μας συνέχεια! 🙂

  5. Ο/Η Ελίνα λέει:

    Στεφανία μου!!! Κατ΄αρχήν πόσο κούκλα είσαι στη φωτογραφία που έβαλε ο Παραμυθάς στο blog του. Έπαθα πλάκα! Σαν κοριτσάκι 20 χρονών είσαι!
    Και πόσο ωραίο είναι επίσης όταν κάποιος ανακαλύπτει τι λαχταρά. Και ποτέ να μην το καταφέρει, μόνο και μόνο που το ονειρεύεται κι αναζητά τα μονοπάτια που θα τον πάνε προς τα εκεί είναι φοβερή εμπειρία από μόνη της. Το πρόβλημα είναι όταν δεν ξέρουμε που θέλουμε να πάμε και όταν δεν έχουμε ανακαλύψει τι μας καλύπτει και μας δίνει χαρά!
    Φιλιά πολλά στα ροδαλά σου μαγουλάκια!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν ξέρω πώς κατάφερες και μ’ εντόπισες στη φωτό Ελίνα μου, δεν είχα σκοπό να φανώ…όσο για κούκλα μάλλον γύρω στα 100 κάποιοι φαίνονται πως ξανανιώνουν!!! 😉
      Τι κάνεις Ελίνα μου, σε κάθε ανάρτηση του Κρισναμούρτι περίμενα σχόλιο σου… μάλιστα τελευταία σκεφτόμουν να σου στείλω mail να μάθω νέα σας! 😛
      Λες να υπάρχουν άτομα που ποτέ δεν ανακαλύπτουν τι ζητά η καρδιά τους και δεν μιλάω μόνο επαγγελματικά αλλά γενικά… μήπως όταν ζει κανείς στο τώρα, αντιμετωπίζει ότι του φέρνει η ζωή αποσπασμένος από προσδοκίες και επιθυμίες και αυτό του φέρνει χαρά;

      Ανταποδίδω τα ροδαλά φιλιά και στέλνω στους τέσσερεις σας, ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂

      • Ο/Η Ελινα λέει:

        Το ομολογώ Στεφανια μου…δε διαβάζω πολύ τελευταία :-). Γενικοτερο φαινόμενο αυτό. Ουτε έχω πολύ όρεξη για γράψιμο και σχολια. Το έχω ρίξει στο προφορικο μπλα μπλα τελευταία. Κι αυτό με μέτρο. Κάτι έπαθα. ….ακούω περισσότερο από όσο μιλάω!!!! δεν έχει ξαναγίνει! Απολαύστε το πριν έρθω πάλι στα νορμάλ μου. :-))))

  6. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Το ερώτημα είναι περισσότερο για τους νέους τι θα έκαναν στην ζωή τους.. αν ….Πόσο πιο ωραίο θα ήταν Στεφανία μου να μπορούσαν οι άνθρωποι να έκαναν στην ζωή τους αυτό που επιθυμούσαν θα ήταν το ιδανικότερο όλων …!!! και χωρίς να υπάρχουν χρήματα;…ακόμα καλύτερο..ας υπήρχε κάποιο άλλο είδος ανταλλαγής αλλά η πραγματικότητα ..μας προσγειώνει..φιλενάδα. όσο για το τι επάγγελμα θα επιθυμούσε να κάνει κάποιος; θα συμφωνήσω με τον γιο της Αρτίστας..!!
    «Καλύτερα να είμαι ένας ευτυχισμένος εργάτης, παρά ένας δυστυχισμένος επιστήμονας». ..!!!
    Γενικά είναι τυχεροί εκείνοι που μπορούν και αγαπούν το επάγγελμα που κάνουν.!!
    Να περνάς όμορφα…φιλενάδα…σου στέλνω μαζί με την αγάπη μου επιτέλους καλοκαιρινά φιλάκιαααα!!! 🙂 ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ακόμα και εμείς Ρούλα μου, που είμαστε πια «μεγαλούτσικες» και έχουν περάσει απ΄τα χεράκια μας, πολλών ειδών ασχολίες, μπορούμε ν’ ανακαλύψουμε πως μια νέα ασχολία μπορεί να μας δώσει τεράστια χαρά, σαν να ήμασταν εικοσάρες… ακόμα και να ξεκινήσουμε μαθήματα κάποιας ξένης γλώσσας ή πιάνο ή εθελοντισμό ή κάτι άλλο πιο τρελό!!! 😛
      Πάντως αυτό που σίγουρα μπορούμε να κάνουμε είναι, να ενθαρρύνουμε τους νέους ν’ ακούν τη καρδιά τους! 😀 ❤

      ΑΦιλιά πάντα τρυφερά και χαμογελαστά! 🙂

  7. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Ναι μπράβο σου ωραία . Μη μ’αφήσεις να χαλαρώσω λιγάκι και να φύγω με το χαμόγελο απ’το προηγούμενο πόστ . :Ρ στρίγκλα , κακούργα…… :Ρ
    μπρρρ ακόμα δεν έχω ησυχάσει μ’αυτή την αγωνία για την κόρη μου …
    Δεν είναι μόνο τα χρήματα εμπόδιο πάντως στο να βρούν τι πραγματικά θέλουν…είναι και άλλα πολλά αλλά τώρα δεν προκάνω να τα αναλύσω .
    Θα προσπαθήσω να επανέλθω
    φιλάκιααααααααααα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Γιατί καλέ ποιος σου είπε, άτιμο ξωτικούλι, πως αυτό το blog έγινε για να το διασκεδάσουμε; χιχιχι! 😉
      Να σου θυμίσω τι λέει η Γαλλίδα maman:» Δεν είμαστε εδώ (στη Γη) για να το διασκεδάσουμε»! χαχαχα! 😀
      Άσε τη κόρη σου στην ησυχία της, μια και έχει τη τύχη να κάνει αυτό που αγαπά (αυτό το χρωστά και σε σένα)! 😛
      Πάντως αν δεν υπήρχε το χρήμα= Θεός, η ζωή στον πλανήτη μας, δεν θα είχε αυτό το χάλι, έτσι δεν είναι; 😦

      ΑΦιλάκιααααααααααααααα! 🙂

  8. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Από την δευτέρα Γυμνασίου η μεγάλη μου κόρη είχε εστιάσει στην Μοριακή Βιολογία – Γενετική. Όταν ο βαθμός που έβγαλε της άνοιγε την πόρτα στην Ιατρική, προβληματίστηκε. Ήταν δυστυχισμένη γιατί δεν ήξερε τι να αποφασίσει. Τελικά αποφάσισε αυτό που από την αρχή είχε επιλέξει. Αφού πήρε το πτυχίο της, έβλεπε συμμαθητές της που τελείωσαν νηπιαγωγοί και δάσκαλοι να διορίζονται και να εξασφαλίζουν το μέλλον τους. Και πάλι προβληματίστηκε. Σκεφτόταν μήπως έκανε λάθος επιλογή, μα από την άλλη της άρεσε τόσο η Μοριακή Βιολογία που ο προβληματισμός αυτός κράτησε για λίγο καιρό. Σήμερα χαίρομαι που την βλέπω να παλεύει γι’ αυτό που αγαπά γιατί ξέρω! Ξέρω πως είναι να είσαι ερωτευμένος με την δουλειά σου! Ήμουν κι εγώ κάποτε πολύ ερωτευμένη με τη δική μου τη δουλειά και, αν και βγήκα στη σύνταξη παρά τη θέλησή μου (λόγω της κρίσης), την αποζητώ σχεδόν καθημερινά!!! Ποια ήταν η συμβουλή μου στα κορίτσια μου? Κάντε το χόμπι σας επάγγελμα για να περνάτε όμορφα τις εργάσιμες ώρες σας και να είστε ευτυχισμένες!!!
    Δυνάμωσε η βροχή εδώ. Σχεδόν Χειμώνιασε και πάλι…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μα τι καλά Ζωή μου, πόσο χαίρομαι να διαβάζω πως παρ’ όλη τη ανελέητη εποχή στην οποία ζούμε, υπάρχουν παιδιά και κάνουν αυτό που αγαπούν ειδικά σε τόσο δύσκολα επαγγέλματα όπου χρειάζονται τεράστιες θυσίες και απ’ τη μεριά των γονιών και φυσικά των παιδιών, μπράβο, μπράβο, μπράβο! 😉
      Τώρα είναι φυσικό στη διάρκεια των σπουδών να προβληματίζονται ή να αποκαρδιώνονται και αυτό γιατί η κοινωνία-σύστημα καθόλου δεν βοηθά…
      Και το σλόγκαν (της ημέρας)!
      «Κάντε το χόμπι σας επάγγελμα για να περνάτε όμορφα τις εργάσιμες ώρες σας και να είστε ευτυχισμένοι τις υπόλοιπες!!! 😛

      Εδώ, ο ήλιος παίζει κρυφτό με τα σύννεφα και σπάει τα νεύρα μας (πριν τη μπόρα!) 🙂

  9. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Δυστυχώς όλα αυτά τα ωραία, ισοπεδώνονται απ’ την πραγματικότητα. Δεν ζούμε μόνο σε μια κοινωνία που εξαρτάται απ’ το χρήμα και την κοινωνική θέση, αλλά καταντήσαμε να θυσιάζουμε και τα παιδιά μας στο βωμό του κέρδους. Άσε που μπορεί να μην ανακαλύψουν ποτέ τι θέλουν να κάνουν με τα σχολεία που έχουμε, ενδεχομένως όμως θα κάνουν αυτό που δεν θέλουν και θα το ανακαλύψουν σύντομα.
    Να’σαι καλά Στεφανία μου, μας έβαλες πάλι σε βαθιά νερά και δυνατές σκέψεις.
    Την καλησπέρα μου…

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και εσένα βασικά σκεφτόμουν Μαρία Κ. μου, όταν αποφάσισα να βάλω το video του Watts, γιατί αν δεν κάνω λάθος, έχεις παιδί που αυτές τις μέρες δίνει εξετάσεις… αν και δεν ανησυχώ γιατί όταν το παιδί έχει απ΄ το σπίτι σωστή στήριξη στο τέλος όλα πάνε καλά! 😉
    Σίγουρα τίποτα δεν βοηθά, ούτε το σύστημα, ούτε η κοινωνία, ούτε το ρεύμα της εποχής, αλλά υπάρχει ένα μεγάλο «αλλά», αν κάποιος έχει πχ πάθος με την ιατρική, θα τα καταφέρει γι αυτό και σ’ αυτή τη χώρα υπάρχουν τόσοι καλοί γιατροί (πάντα υπάρχουν και εξαιρέσεις!) 😛
    Γιος μεγάλου γυναικολόγου, άρχισε να σπουδάζει ιατρική (για χατήρι του μπαμπά) για να τα παρατήσει μετά από τρία χρόνια (!) και να γίνει μουσικός και τώρα είναι εξαιρετικός μουσικός! 😉
    Πολλά τέτοια παραδείγματα που μας δίνουν ελπίδα! 😎

    ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλή σας δύναμη! 🙂

  11. Ο/Η fantra13 λέει:

    Όμορφο βίντεο με πολλή τροφή για σκέψη! Θα το μοιραστώ με φίλους. Καλό βράδυ Στεφανία μου!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Εύχομαι η τροφή για σκέψη του βίντεο να «φωτίσει» μερικές καρδιές και να παρθούν σωστές αποφάσεις! 😉

      Καλή μέρα με πολλά ΑΦιλιά από τον (πάλι) συννεφιασμένο Αττικό ουρανό! 🙂

  12. Ο/Η Πουπερμίνα λέει:

    Δεν σχολιάζω γιατί μας βάλατε δύσκολα……! 🙂

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Κρίμα που δεν «λαχταράτε» να σχολιάσετε τα…. «δύσκολα»!!! 😛

    Τα χαμογελαστά μου ΑΦιλιά! 🙂

  14. Ο/Η Sideris Papageorge λέει:

    Δυστυχώς … άλλο μόρφωση κι άλλο παιδεία … Το ένα σου προσθέτει γνώσεις – το άλλο σε διαμορφώνει σαν προσωπικότητα … Τέλος η επαγγελματική αποκατάσταση είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα !!! Το ιδανικό θα ήταν να συνδυάσεις γνώσεις, παιδεία και απασχόληση σε έναν τομέα που θα σου προσφέρει και θα προσφέρεις ,,, Εκ πείρας μιλάω !!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Κατ’ αρχάς χαίρομαι Σιδερή μου, πρώτα που είσαι εδώ και στη συνέχεια που σχολιάζεις, γιατί ξέρω πως έχεις μεγάλη πείρα πάνω στο θέμα! 😉
      Το θέμα είναι τεράστιο και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου… γιατί σίγουρα μπορεί κανείς να είναι μορφωμένος, δλδ να έχει πολλές γνώσεις σε άπειρα θέματα, να έχει κάνει και ανώτερες σπουδές αλλά στη καθημερινότητα του να είναι βίαιος, εγωκεντρικός, τεμπέλης,αυταρχικός κλπ έτσι δεν είναι;
      Η μόρφωση δεν διαμορφώνει τον άνθρωπο, αυτό που τον κάνει άνθρωπο, είναι το πώς μεγάλωσε, ποια ήταν η παιδεία του και το πώς χειρίζεται αυτά που η ζωή, του έμαθε…
      Η επιλογή επαγγέλματος είναι η πιο κρίσιμη καμπή ενός ατόμου και απ΄ότι διαπιστώνω και γύρω μου, τ’ άτομα που άκουσαν την καρδιά τους και όχι το πορτοφόλι τους, δεν το μετάνιωσαν και ας έχουν τη κοινωνία εναντίων τους! 😛

      ΑΦιλιά πάντα καρδιάς και καλή μας δύναμη! 🙂

  15. Ο/Η S For Summer λέει:

    Πάλι τροφή μας έδωσες για σκέψη και άλλη σκέψη. Ο πατέρας μου λέει ότι τα χρήματα είναι απλώς μέσο για να εμπλουτίζεις την ζωή σου και προσπαθώ να το θυμάμαι κάθε φορά που θολώνει το μυαλό και ζητά αποκτήματα και υλικά και άλλα κι άλλα υλικά. Υγεία, λαχταρώ και ευλογία και έρωτα και αγάπη και φίλους και ταξίδια και αγκαλιές και τους αγαπημένους μου να ναι καλά γεροί και δυνατοί και ευτυχισμένοι! Εμπειρίες και στιγμές και δημιουργία, ελευθερία, αξιοπρέπεια, μοίρασμα και τρυφεράδα. Μμμ, κάτι τέτοιο λαχταρώ! Εσύ;

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Είδες πως ένας σωστός πατέρας μπορεί να μας βοηθήσει να κοιτάξουμε στη σωστή κατεύθυνση; 😉
      «Τα χρήματα είναι απλώς μέσο για να εμπλουτίζεις την ζωή σου»! Εξαιρετικό, μπράβο του!
      Μου θυμίζει αυτό που έλεγε με πολύ χιούμορ η Ελίζαμπεθ Τάιλορ:
      «Τα χρήματα δεν σε κάνουν ευτυχισμένο, αλλά βοηθάνε να μην εκνευρίζεσαι»!!! 😛
      Προσωπικά, πάνω απ΄όλα λαχταρώ εσωτερική υγεία, γιατί η ζωή, μου έδειξε πως τα πάντα ξεκινούν απ΄τον ψυχισμό μας… ακόμα και ο έρωτας, κάνοντας σωστές επιλογές!!! 😎
      Αν μέσα σου έχεις ισορροπία (νου, αίσθημα, σώμα) ότι λαχταρά η καρδιά σου, θα το βρεις μπροστά σου! 😉
      Γράφεις: «Υγεία, λαχταρώ και ευλογία και έρωτα και αγάπη και φίλους και ταξίδια και αγκαλιές και τους αγαπημένους μου να ναι καλά γεροί και δυνατοί και ευτυχισμένοι! Εμπειρίες και στιγμές και δημιουργία, ελευθερία, αξιοπρέπεια, μοίρασμα και τρυφεράδα»….

      ΑΦιλιά και να έχεις ένα όμορφο και λαχταριστό Σ/Κ! 🙂

  16. Ο/Η μαριελα λέει:

    Πολύ πολύ σημαντικό ερώτημα, φυσικά όχι μόνο για τους νέους αλλά για ανθρώπους κάθε ηλικίας καθώς πιστεύω ότι ποτέ δεν είναι αργά…
    Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να μιλάμε μόνο για το επάγγελμα παρόλο που βασικά δουλεύουμε για να εξασφαλίσουμε τη ζωή μας.
    Όμως, το οτιδήποτε κάνουμε όταν προέρχεται από μέσα μας και δεν μας επιβάλλεται από κάποιο εξωτερικό παράγοντα μας δίνει πραγματική ικανοποίηση και χαρά.
    Θα μου πεις έτσι όπως είναι η ζωή δεν μπορούμε να κάνουμε πάντα αυτό που θέλουμε.
    Μπορούμε όμως να το προσαρμόσουμε.
    Και πάντα να πιστεύουμε στα όνειρα μας όσο μεγάλα και τρελά και αν φαίνονται…
    Ποτέ δεν ξέρεις…
    Θα κλείσω με ένα όνειρο:
    Αν δεν υπήρχαν χρήματα, θα ταξίδευα και θα ζωγράφιζα κάθε γωνιά του πλανήτη…
    Μάλλον στην επόμενη ζωή μου…
    Σ’ ευχαριστούμε για την πολύ προσεγμένη πάντα τροφή σκέψης!

  17. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ναι αγαπημένη μου Μαριέλα, είναι έτσι όπως τα λες, αν και αυτό το video απευθύνεται στους νέους, όσο για μας (τους λίγο μεγαλύτερους!), συμφωνώ πως η προσαρμογή ειδικά σε δύσκολους καιρούς μπορεί να δείξει σοφία και να σου δώσει χαρά!!! 😛
    Πάντως και εσύ είσαι μια ζωντανή απόδειξη, πως αν κανείς στη ζωή του διαλέξει ένα επάγγελμα που αγαπά, όσες δυσκολίες και αν συναντήσει, η χαρά που θα του δώσει δεν θα μετριέται με όλα τα χρήματα του κόσμου! 😉
    «Όμως, το οτιδήποτε κάνουμε όταν προέρχεται από μέσα μας και δεν μας επιβάλλεται από κάποιο εξωτερικό παράγοντα μας δίνει πραγματική ικανοποίηση και χαρά»… έτσι!!! 😀

    ΑΦιλιά με ευχές για πολλές πολλές όμορφες δημιουργίες! 🙂

    • Ο/Η μαριελα λέει:

      Ναι, βέβαια το βίντεο απευθύνεται στους νέους αλλά αφορά και πολλούς ανθρώπους που χρειάστηκε να περάσουν πολλές ώρες δυστυχίας στη ζωή τους για να φτάσουν σε ακόμα και σε προχωρημένη ηλικία να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν…
      Πριν από αρκετό καιρό διάβασα στον ίντερνετ την ιστορία μιας γυναίκας η οποία στα 70 της, μπήκε στην Καλών Τεχνών να κάνει γλυπτική που πάντα ήθελε και δεν μπόρεσε.
      Στα 75 έκανε την πρώτη ατομική της έκθεση και μιλούσε σαν να ήταν 25’αρα…. αυτό εξηγεί ότι ποτέ δεν είναι αργά. Σπάνιο βέβαια, και φυσικά όχι στην Ελλάδα….
      Σίγουρα η ιστορία αυτή ξεφεύγει από την επαγγελματική σταδιοδρομία…. μάλλον κι εγώ έχω ξεφύγει από το θέμα, οπότε ας το κλείσω καλύτερα!!
      Φιλάκια πολλά!

      • Ο/Η Άιναφετς λέει:

        Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μαριέλα μου (ως συνήθως!) 😉
        Είναι «ευχής έργο» έστω και κάποια στιγμή στη ζωή του κανείς να κάνει αυτό που αγαπά και εννοώ ακόμα και στα γεράματα να μη βουλιάζει στη ρουτίνα και να βρίσκει πάντα κάτι φρέσκο που να του δίνει χαρά! 😉
        Ξέρω και στην Ελλάδα, άτομο που στα 50 του για να μπει Καλών Τεχνών αυτή τη στιγμή που μιλάμε ξανακάθεται στα θρανία…
        Όταν θέλει η καρδιά, τίποτα δεν τη σταματά, έτσι είναι!!! 😛

        ΑΦιλιά και να έχουμε μια χαρούμενη και δημιουργική βδομάδα! 🙂

  18. Ο/Η Memaria λέει:

    Ευτυχισμένοι είναι όσοι καταφέρνουν να κάνουν επάγγελμα αυτό που αγαπούν, αλλά κι αυτό εξαρτάται από πολλά και ειδικά στις μέρες μας γίνεται όλο και πιο δύσκολο!
    Πάντως είναι τραγικό να βλέπεις γιατρούς που διάλεξαν το επάγγελμα για να «αποκατασταθούν» κοινωνικά και οικονομικά, ή επειδή αυτό ήθελαν η μαμά κι ο μπαμπάς, ή δασκάλους που δεν αγαπούν τα παιδιά, αλλά έτσι τους «έκατσε» στις εξετάσεις!
    Και πιάνω αυτές τις περιπτώσεις, ενώ υπάρχουν άπειρα παραδείγματα και σε άλλα επαγγέλματα, γιατί οι μεν παίζουν με την υγεία μας ανά πάσα στιγμή και οι άλλοι με τα παιδιά μας…
    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

  19. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις επάγγελμα αυτό που αγαπάς, δλδ αυτό που προστάζει η καρδιά σου και να μη το κάνεις καλά και αυτό να μη σου δίνει χαρά… και όχι μόνο χαρά αλλά και Αγάπη, γιατί εκεί είναι το ζητούμενο! 😉
    Είναι τραγικό να βλέπουμε γιατρούς ή δασκάλους που βασικά είναι λειτουργήματα και να μη κάνουν σωστά τη δουλειά τους και αν σκεφτείς πως για να γίνεις γιατρός, δεν φτάνει μόνο να σου «κάτσει» στις εξετάσεις, έχεις πάνω από πέντε χρόνια σκληρής μελέτης και πρακτικής πριν αρχίσεις να βγάζεις χρήματα, έτσι δεν είναι; 😛
    Σίγουρα δεν ξεχνάμε, πως υπάρχουν και οι αστάθμητοι παράγοντες ειδικά στη δύσκολη εποχή που διανύει όλη η ανθρωπότητα, γι αυτό και χρειάζεται απ΄όλους μας, επαγρύπνηση και τόλμη!

    ΑΦιλιά πολλά πολλά Μαρία (me) μου και ας έχουμε μια όμορφη αν και βροχερή Κυριακή! 🙂

  20. Ο/Η aristea k λέει:

    Μαγισσούλα μου, σήμερα θα είμαι εδώ με τις αλήθειες μου:
    Παραιτήθηκα από τη δουλειά που με έπνιγε κι από τότε απλά την κουτσοπαλεύω κάνοντας μόνο πράγματα που με ευχαριστούν. Ζω με ελάχιστα έσοδα (κάνοντας αυτό που μου αρέσει) κι ευτυχώς έχω ανθρώπους που με αγαπούν και με στηρίζουν. . Δεν μπορώ να πραγματοποιήσω κάποιες επιθυμίες που θα ήθελα σε μια άλλη περίπτωση: πχ να κάνω ένα ταξίδι. Αλλά εγώ ζυγίζω αλλιώς τα πράγματα: έχω γαλήνη και νιώθω ελεύθερη. Και παρ΄ όλο που κάποιες φορές δεν μπορώ να καλύψω τις ανάγκες μου στο χρόνο που θέλω, δεν χολοσκάω. Κάνω υπομονή και αντέχω!
    Δεν ξέρω πόσο μπορώ να κρατήσω έτσι…αλλά στην τελική όλα είναι θέμα συνήθειας! Και ναι …κάνω αυτό που θα ήθελα χωρίς να με νοιάζουν τα χρήματα ! Νομίζω ότι είμαι ευλογημένη αλλά διστάζω να το πιστέψω γιατί θα με πάρουν με τα αυγά!
    Πιστεύω ότι με καταλαβαίνεις …. έχω γευτεί ως ένα σημείο την ελευθερία!

    Πολλά φιλιά ♥

  21. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μπράβο, μπράβο και πάλι μπράβο σου! 🙂
    Τελικά και εσύ Αριστέα μου, δικαιώνεις το λόγο που άνοιξα αυτό το blog… που είναι απλά να μπορούμε ν’ ανοίγουμε τη καρδιά μας και να αισθανόμαστε πως απ΄ την άλλη μεριά, θα μας διαβάσουν και θα μας νοιώσουν … δεν θα επεκταθώ γιατί θα με πάρουν τα ζουμιά… έχω και κάποια ηλικία!!! 😉
    Όταν κάνει κανείς τη δουλειά που αγαπά, πρώτα απ΄ όλα αυτό του δίνει ενέργεια, του δίνει αυτή τη πολύ λεπτή ενέργεια που χρειάζεται για ν’ αντέχει και να υπομένει… και να είσαι σίγουρη πως η ζωή «αυτό» το ανταμείβει, πρώτα με τη χαρά που σου δίνει= τροφή για τη καρδιά! και στη συνέχεια με τ’ άτομα και τις προκλήσεις που βάζει στο δρόμο σου! 😛
    Ναι, Αριστέα μου, το να μη εξαρτάσαι, είναι ελευθερία και είναι κάτι που κερδίζεται με κόπο και με πόνο, αυτός είναι ο πλούτος και δεν αγοράζεται όσα εκατομμύρια και αν διαθέσεις! 😀

    ΑΦιλιά πάντα και μόνο καρδιάς! 🙂

  22. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Μαγισσούλα μου εγώ ήξερα από πολύ μικρή τι ήθελα να σπουδάσω και είμαι ευλογημένη γιατί έχω γονείς που με στήριξαν πολύ σε ότι κι αν ήθελα να κάνω, στις σπουδές, στις ξένες γλώσσες μου σε όλα. Περιμένω πως και πως να αποδώσουν οι σπουδές μου καρπούς, αλλά δυστυχώς έχω πετύχει την Ελλάδα σε μια περίοδο που έχει κάνει την ανεργία επάγγελμα!
    Για όλους έχει όμως ο Θεός, αρκεί να προσπαθούμε να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Κανείς δεν θα εκπληρώσει τα όνειρα μας για εμάς και δεν πρέπει να αφήνουμε και κανέναν να μας αποτρέπει από την εκπλήρωση τους!
    Μακάρι ο κάθε άνθρωπος να είχε την πολυτέλεια να σκεφτεί τι θα ήθελε να κάνει στην ζωή του πραγματικά και ίσως έτσι να ήμασταν μια πιο ευτυχισμένη κοινωνία!
    Σε ευχαριστούμε για τα ιδιαίτερα άρθρα σου που μας γεμίζουν πάντα τροφή για σκέψη και αφορμή για συζήτηση. Να είσαι πάντα καλά!

  23. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Βασικά Μαρινάκι μου, ευλογημένος είναι αυτός που αναγνωρίζει πως έχει γονείς που τον βοηθούν να κάνει στη ζωή του ότι αγαπά και εσύ, μόνο τις γλώσσες που έχεις σπουδάσει θα «έπρεπε» να είσαι περιζήτητη στους Κινέζους, Άραβες, Ρώσους, Άγγλους και ότι άλλο ξεχνώ… φυσικά και οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι, αλλά είμαι σίγουρη πως πολύ σύντομα θ’ ανακαλύψουν τι διαμαντάκι είσαι!!! 😀

    Η κοινωνία θα είχε πιο πολλά χάλια, αν μερικοί μερικοί δεν έκαναν αυτό που αγαπούν και ας φαντάζει αυτό πολυτέλεια! 😛

    ΑΦιλιά τρυφερά και πολύ υπομονετικά! 🙂

  24. Θα σταθώ περισσότερο στο εξής: «Ας έχεις μια σύντομη ζωή αλλά γεμάτη με δραστηριότητες που σου αρέσουν».
    Δεν ξέρω πόσοι θα μπορούσαν να αποδεχθούν αυτή την «ανταλλαγή» μεταξύ ποιοτικής ζωής και χρόνου αυτής, αλλά είναι σίγουρα σοφό και ουσιαστικό…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ναι Ιχνηλάτη μου, θα συμφωνήσω μαζί σου, γιατί όπως έλεγαν οι σοφοί μας πρόγονοι:
      «οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ» 😉
      Ή αυτό που λέει ο σοφός λαός:
      «Λίγα και καλά» ή «Όχι ποσότητα αλλά ποιότητα»! 😉

      Ξεχνάμε, πως όσο πιο πολλά κατέχουμε, τόσο πιο πολύ αυτά μας κατέχουν! 😛

      ΑΦιλιά και θα ευχηθώ καλή Κυριακή! 🙂

Σχολιάστε

