Εξάρτηση.

.

Η Γ.  ρώτησε για ποιο λόγο ένοιωθε τόσο κουρασμένη· παρ’ όλο που είχε άφθονη ενέργεια για όλες τις δουλειές, βαθιά μέσα της ήταν κουρασμένη.

Ύστερα από κάποια συζήτηση, ανακαλύψαμε ότι ήταν σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από τον σύζυγό της και το περιβάλλον της. Αυτή η εξάρτηση – που δεν ήταν οικονομική – την εκνεύριζε, την εξαντλούσε, την έκανε ανήσυχη, ανυπόμονη και ευέξαπτη.

Μια ψυχολογική ανάγκη δημιουργεί αναπόφευκτα εξάρτηση που εμποδίζει τον συντονισμό και την ενότητα.

Απάντησε ότι είχε επίγνωση αυτής της ανάγκης της, αλλά δεν μπορούσε να την ξεπεράσει. Είχε αποφασίσει να μην είναι εξαρτημένη κι ωστόσο δεν μπορούσε να ελευθερωθεί απ’ αυτό.
.

.

Συμφωνήσαμε ότι η εξάρτηση δεν ήταν έλλειψη αγάπης, αλλά προκαλούσε μπερδέματα στην αγάπη. Έβαζε στη μέση άλλα στοιχεία που δεν ήταν αγάπη· δημιουργούσε αβεβαιότητα και αποξένωση.

Η εξάρτηση ενεργοποιεί την κίνηση της επιφυλακτικότητας  και της προσκόλλησης και μια συνεχή σύγκρουση χωρίς κατανόηση, χωρίς χαλάρωμα.

Η Γ. θα έπρεπε να αποκτήσει επίγνωση της διαδικασίας της προσκόλλησης και της απεξάρτησης, να αποκτήσει επίγνωση χωρίς να επικρίνει, χωρίς να κάνει κριτική και τότε θα αντιλαμβανόταν τη σημασία της σύγκρουσης ανάμεσα στα αντίθετα.

.

.


Εάν αποκτούσε βαθιά επίγνωση κι έτσι κατεύθυνε συνειδητά τη σκέψη προς την κατανόηση όλης της σημασίας  της εξάρτησης και της ανάγκης, τότε, όταν ο συνειδητός νους θα ήταν ανοιχτός και ξεκάθαρος για το θέμα, το υποσυνείδητο με τα κρυφά κίνητρά του, τις κρυφές επιδιώξεις του και προθέσεις του, θα πρόβαλε τον εαυτό του στο συνειδητό.

.

.

Κι όταν αυτό θα συνέβαινε, θα έπρεπε να μελετήσει και να κατανοήσει κάθε νύξη του υποσυνείδητου. Αν το έκανε  αυτό πολλές φορές, αποκτώντας επίγνωση αφού πια το συνειδητό θα έχει μελετήσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν πιο καθαρά, τότε ακόμα κι αν η Γ θα δίνει την προσοχή της σε άλλα ζητήματα, το συνειδητό και το ασυνείδητο θα δουλεύουν πάνω στο πρόβλημα της εξάρτησης ή σε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα.
Έτσι, θα υπάρχει εδραιωμένη μια διαρκής επίγνωση, που υπομονετικά και ήπια θα φέρει μια εσωτερική ολοκλήρωση.
Αυτό, αν η υγεία της και η διατροφή της είναι εντάξει, θα φέρει μια πληρότητα στη ζωή της.

.

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΜΑΣ
Είναι η ιστορία της ανθρωπότητας

Μετάφραση
ΝΙΚΟΣ ΠΙΛΑΒΙΟΣ

Εκδόσεις
Καστανιώτη
(Ιούνιος 2017)

Τίτλος Πρωτότυπου
Krishnamurti
The World Within- You are the story of humanity

.

Οι παραπάνω φωτογραφίες τραβήχτηκαν τη τελευταία μέρα της άνοιξης του 2017.

 

*

 

**

 

***

 

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

34 Responses to Εξάρτηση.

  1. Ο/Η Giannis Pit λέει:

    Πολύ κρίσιμο αυτό το θέμα Στεφανία της εξάρτησής μας από κάποια πρόσωπα της ζωής μας. Είναι να ρωτάς γιατί συμβαίνει να θέλουμε να υπάρχουμε κρεμασμένοι σε κάποιον άλλο. Είναι μια αρρωστημένη σχέση κυριαρχίας πιστεύω και συναισθηματικών ανασφαλειών που συγκροτούν όλο αυτό το πλέγμα. Το έχω αντιμετωπίσει προσωπικά έντονα στη ζωή μου.
    Να είσαι καλά με τα σοβαρά σου ζητήματα.

  2. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πολύ χαίρομαι Γιάννη μου, όταν ανοίγεις πρώτος τον διάλογο εδώ μέσα! 😉
    Μόνο αν κανείς έχει υπάρξει εξαρτημένος από άτομα, από καταστάσεις ή συνήθειες, μπορεί να κατανοήσει το παραπάνω κείμενο και να κάνει κάτι γι αυτό, γιατί η απενεξαρτητοποίηση (τεράστια λέξη) και τεράστια και πολύ επίπονη διαδικασία, αλλά εφικτή! 😛
    Και η ίδια το έχω αντιμετωπίσει έντονα στη ζωή μου, γι αυτό και κατανοώ όσους το παλεύουν και θέλω με όλη μου τη καρδιά, να τους δώσω κουράγιο! 😉
    Η ανασφάλεια που αναφέρεις είναι ένα από τα βασικά, όπως και η συνήθεια…

    ΑΦιλιά και εύχομαι να έχουμε ένα δυναμικό καλοκαίρι! 🙂

    • Ο/Η Giannis Pit. λέει:

      Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί για το δυναμικό καλοκαίρι Στεφανία μου. Το χρειαζόμαστε όλοι. Με το χρώμα του, τις αισθήσεις του. Κύρια αυτές. Χαίρομαι να είσαι καλά. Μας δίνει ανάσα δύναμης.

  3. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Για να είμαι ειλικρινής μαγισσούλα μου, δεν έχω βιώσει ποτέ εξάρτηση από κάποιο πρόσωπο και δεν θα ήθελα (όχι ότι θα ήταν στο χέρι μου, αλλά λέμε). Μακροπρόθεσμα μου ακούγεται πολύ ψυχοφθόρο και δε μπορώ άλλη ψυχοφθορά (δημιουργώ λέξεις και ο Μπαμπινιώτης θα κλαίει) αλήθεια.
    Πάντως με προβλημάτισε και με έκανε να σκεφτώ πολύ η ανάρτηση σου και γι αυτό σε ευχαριστώ.
    Ξέρω πως πάντα όταν θα φύγω από το διαδικτυακό σου σπιτικό θα φύγω με τροφή για σκέψη και αυτό είναι πολύτιμο.
    Σου στέλνω ένα μεγάλο φιλί, για καλό απόγευμα! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πολύ ευχάριστη η αίσθηση του να μην αισθάνεται κανείς εξαρτημένος από άτομα, πράγματα ή καταστάσεις και εύχομαι έτσι να κυλήσει η ζωή σου! 😉
      Ας είμαστε όμως προσεχτικοί γιατί οι πιο σοβαρές εξαρτήσεις είναι οι ψυχολογικές και καλά «χωμένες» στο υποσυνείδητο μας! 😛
      Το να φτιάχνουμε λέξεις νομίζω πως είναι η ομορφιά του blogging, φτάνει να μη παίρνουμε τους εαυτούς μας στα σοβαρά και να διατηρούμε το χιούμορ μας! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και να ομορφοπερνάμε! 🙂

  4. Ο/Η aristea k λέει:

    Υπάρχουν πολλών ειδών εξαρτήσεις, δεν είναι μόνο από πρόσωπα και αν και δεν είναι όλες οι εξαρτήσεις στον ίδιο βαθμό , έχουν έναν κοινό παρανομαστή, είναι εσωτερική δυσλειτουργία μας.
    Η σωστή αντιμετώπιση για μένα είναινα τις αφήνουμε απαλά να φύγουν από τη ζωή μας.
    Σε άλλους λειτουργεί το «κόβω μαχαίρι» , άλλοι «θέλουν τη μεθαδόνη τους». Προσωπικά επιλέγω την επίγνωση, δηλαδή να αναζητήσω γιατί είχα ή έχω αυτή την εξάρτηση και μετά να προχωρήσω. Η κατανόηση θα σε οδηγήσει μόνη της στην λύση. Στην κάθαρση.
    Δεν θα συμφωνήσω με κάτι στο κείμενο (και θέλω τη γνώμη σου μαγισσούλα μου ):
    Λέει κάπου: «η εξάρτηση δεν ήταν έλλειψη αγάπης».
    Αγάπη κι εξάρτηση μου κάνουν κάπως ασύμβατα. Ναι, στη συμβίωση δεν μπορούμε να αποφύγουμε το στενό δέσιμο με όσους αγαπάμε, αλλά στην εξάρτηση εγώ προσδίδω αρνητικά χαρακτηριστικά οπότε …. κολλάει η αγάπη με την εξάρτηση; Αναρωτιέμαι….
    Μπορεί να έχω και λάθος φυσικά!
    Πολλά φιλιά μαγισσούλα μου! ♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τι καλά Αριστέα μου που έθιξες το θέμα: «η εξάρτηση δεν ήταν έλλειψη αγάπης». 😉
      Και η ίδια όταν το είχα διαβάσει και σε άλλο κείμενο του, είχα απορήσει γιατί αλλού αναφέρεται στο αντίθετο, πως όταν αγαπάς δεν εξαρτάσαι!
      Πχ: Μπορεί να έχεις εξάρτηση απ΄το παιδί σου, ή απ΄το γονιό ή φίλο/η ή σύζυγο, δλδ να σου λείπει όταν δεν το βλέπεις, ν’ ανησυχείς γι αυτό αλλά αυτό δεν θα πει πως δεν το αγαπάς, επίσης άλλο εξάρτηση και άλλο προσκόλληση…
      Η εξάρτηση δεν είναι έλλειψη αγάπης, αλλά έλλειψη επίγνωσης και αυτογνωσίας! 😛

      ΑΦιλιά μη εξαρτημένα και καρδιάς! 🙂

  5. Σοβαρά τώρα;
    Θέλεις να μιλήσω για εξαρτήσεις; Δικές μου;
    Καλέ δεν θα τελειώσουμε ούτε αύριο!
    Μέτρα: Τσιγάρο, παγωτά, γλυκά, ζυμαρικά, οικονομική εξάρτηση αυτό το διάστημα από τον κ. Μήτσο, λόγω ανεργίας μου.
    Εκτός κι αν δεν μιλάμε για τέτοιου είδους εξαρτήσεις, αλλά για αυτές της συναισθηματικής φύσεως.
    Ίσως να είμαι λίγο εξαρτημένη από το στεφάνι μου, αλλά δεν είμαι και σίγουρη αν είμαι.
    Θέλω να πω ότι ναι μεν κάνω πράγματα μόνη μου, αλλά μου αρέσουν πολύ περισσότερο αυτά που μοιράζομαι με τον κ. Μήτσο! Τώρα αυτό δεν ξέρω αν θεωρείται εξάρτηση…
    Αλλά και να είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχω αντιληφθεί να μου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.
    Το πρόβλημά μου είναι το να εξαρτώνται κάποιοι από εμένα. Για παράδειγμα έχει ξεκινήσει σιγά-σιγά και εξαρτιέται η μητέρα μου από εμένα, τόσο πρακτικά, όσο και συναισθηματικά.
    Φυσικό είναι βέβαια, καθώς έχει μεγαλώσει πλέον πάρα πολύ, όμως είναι κάτι καινούργιο για μένα και δεν ξέρω αν το διαχειρίζομαι σωστά, που μάλλον δεν το διαχειρίζομαι, διότι με πιέζει αυτό το θέμα και σκέφτομαι ότι δεν θα με πίεζε εάν το διαχειριζόμουν σωστά.
    Από την άλλη, είναι μία καινούργια κατάσταση και ίσως είναι λογικό να αισθάνομαι πίεση γιατί είναι κάτι πρωτόγνωρο και ίσως σε λίγο καιρό να μην με πιέζει τόσο!
    Αλλά μάλλον σε ζάλισα, οπότε και σταματάω εδώ!
    Φιλιά, λίγο πιεσμένα, αλλά παρ’ όλα αυτά με αγάπη!

  6. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Να τα πάρουμε ένα ένα Αρτίστα μου; 😉
    Μη βάζουμε την εξάρτηση απ΄ το κάπνισμα στο ίδιο επίπεδο με τα φαγητά που μας αρέσουν πολύ, γιατί πχ μπορείς να μη φας 10 μακαρονάδες ή παγωτά ή γλυκά τη μέρα, αλλά δεν μπορείς και να μη καπνίζεις 10 τσιγάρα τη μέρα, έτσι δεν είναι; 😛
    Το κάπνισμα είναι απ΄τις πιο σοβαρές εξαρτήσεις όπως ναρκωτικά, αλκοόλ, τζόγος… αλλά η οικονομική εξάρτηση λόγω ανεργίας ή άλλου λόγου, δεν είναι απαραίτητο να σου δίνει το αίσθημα της ψυχολογικής εξάρτησης, απλά πρακτικά είσαι οικονομικά εξαρτημένη απ΄το στεφάνι σου! 😛
    Το κείμενο μιλάει για ψυχολογική εξάρτηση και είναι καλό να κατανοήσουμε τη διαφορά!
    Τώρα η εξάρτηση της μανούλας σου, αυτό μπορεί να είναι χαρακτηριστικό πολλών ηλικιωμένων που βασικά σε όλη τους τη ζωή δεν πάτησαν ποτέ πραγματικά στα πόδια τους και καταλαβαίνω πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να το διαχειριστείς, επίτρεψε να σου πω, πως μόνο αν βάλεις τον εαυτό σου στη θέση της, θα την κατανοήσεις και αυτό θα πάψει να σε πιέζει… 😎
    Η μητέρα μου, στα 91 της, δεν έχει καμιά εξάρτηση, ούτε απ΄τα φάρμακα της και αυτό γιατί μια ζωή ήταν ανεξάρτητη ψυχολογικά αλλά οικονομικά ήταν εξαρτημένη απ΄ τον άνδρα της, κάτι φυσικό γι αυτές τις εποχές! 😉

    Πολλά πολλά ΑΦιλιά και ελπίζω να μη αμφιζαλιστήκαμε και να έχουμε μια όμορφη μέρα! 😀

    • Εννοείται πως είχα καταλάβει για ποιες εξαρτήσεις μιλάμε, αλλά με ξέρεις πια, αν δεν το διακωμωδήσω και λίγο, θα σκάσω!
      Ναι, η αλήθεια είναι ότι η μητέρα ποτέ δεν είχε αυτό που λες, δηλαδή το «πατήσει στα πόδια της» και δεν αναφέρομαι μόνο στο οικονομικό ζήτημα.
      Αλλά, σου λέω, είναι πολύ καινούργια η κατάσταση για μένα και είμαι σίγουρη ότι οσονούπω θα την βρω την άκρη.
      With a little help from my friends, που τραγουδούσαν οι Beatles και εννοούσαν την δική σου βοήθεια, δηλαδή την πρότασή σου να βάλω τον εαυτό μου στη θέση της.
      Θα μου πεις, τι πιο απλό από αυτή τη σκέψη. Ναι, αλλά θα σου απαντήσω πως όταν είμαι στο πρόβλημα, ξεχνάω να σκεφτώ τα απλά, γι αυτό και λέω ότι με βοηθάει η πρότασή σου!
      Μιλ μερσί μαγισσούλα και καλό βράδυ!

  7. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Πω..πω… το πρώτο κομμάτι της ανάρτησης σου θαρρείς Στεφανία μου πως το έγραψαν για μένα.. !!
    (Είχε αποφασίσει να μην είναι εξαρτημένη κι ωστόσο δεν μπορούσε να ελευθερωθεί απ’ αυτό.) και όποιος μου πει το μυστικό όταν …εκτός από την συναισθηματική εξάρτηση .. υπάρχει και η οικονομική… που η ..Γ.. δεν την έχει… !!! θα του μπράβο.. γιατί το παρακάτω κείμενο χμμμμ λίγο με δυσκόλεψε μπορώ να πω…χι..χι.
    Το μόνο που εμπέδωσα καλά είναι ότι είμαι απόλυτα εξαρτημένη από την αγάπη..!!! χα..χα..!:)
    Και αυτήν την φορά τα φιλιά μου φιλενάδα… είναι καλοκαιρινά.. !!! 🙂 ❤

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το μυστικό για να πάψει κανείς να είναι εξαρτημένος ψυχολογικά, μας το δίνει:
    «Η Γ. θα έπρεπε να αποκτήσει επίγνωση της διαδικασίας της προσκόλλησης και της απεξάρτησης, να αποκτήσει επίγνωση χωρίς να επικρίνει, χωρίς να κάνει κριτική…»
    Δλδ, είσαι τυχερή Ρούλα μου, που αναγνωρίζεις (έχεις επίγνωση) πως είσαι εξαρτημένη απ΄ τον περίγυρο σου, τώρα, αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα… άρα, αν αφήσεις αυτή την επίγνωση να δράσει χωρίς να επικρίνεις τον εαυτό σου (αυτό είναι επίσης άλλο κλειδί!) χωρίς να βιάζεσαι να δεις γρήγορο αποτέλεσμα, θα έχεις κάνει ένα τεράστιο βήμα και όπως είπαμε το πρώτο βήμα είναι και το τελευταίο! 😛
    «Η επίγνωση είναι μια φλόγα που καίει και διαλύει όλους τους περιορισμούς»! Κάπου το αναφέρει ο Κ. στο ίδιο βιβλίο! 😉
    Αν σκεφτείς επίσης πόση δουλειά βγάζεις με τις μαγειρικές, χειροτεχνίες, εργόχειρα και κατασκευές σου, θα δεις πως ο Σμαραγδένιος σου, είναι πολύ πολύ τυχερός που έχει μια σύντροφο που του κάνει τόση οικονομία, άρα ούτε οικονομικά δεν πρέπει να αισθάνεσαι εξαρτημένη!!! 😉

    ΑΦιλιά πολλά πολλά και πραγματικά καλοκαιρινά! 🙂

    .
    .

    • Ο/Η aristea k λέει:

      Ω, τι ωραίο σχόλιο! 🙂
      Μαγισσούλα μου …. ζωγράφισες! ☺

    • Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

      Με βοήθησες πολύ με την απάντησή σου Στεφανία μου…η επίγνωση είναι ότι έχω επίγνωση της κατάστασης μου …έχω αποδεχτεί τον εαυτό μου όπως και να είναι αυτός με τα λάθη του και τα σωστά του..προσπαθώντας πάντα στην βελτίωση του…και η υπομονή είναι
      αυτή που με διακρίνει σαν άνθρωπο…τόσο που καμιά φορά γίνομαι και εκνευριστική στους άλλους με αυτήν.. !! 🙂 όμως γηράσκω αεί διδασκόμενος ελπίζω…
      Να είσαι καλά φιλενάδα που κάθε φορά . βάζεις θέματα για σκέψη ..!! φιλακιααα!! ❤

  9. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Είχα λίγο χρόνο στη διάθεσή μου, έκανα μια μικρή ανάρτηση στο «αγαπημένο» μου fb και σκέφτηκα να περάσω λίγο από ΄δω.
    Λοιπόν, η ανάρτησή μου στο «αγαπημένο» μου fb, ήταν μια εικόνα από το διαδίκτυο η οποία είχε κάποιες φράσεις γραμμένες με κιμωλία σε μαυροπίνακα.Οι φράσεις ήταν οι εξής : » Πως να…? Να πως! 🙂 «. Πάνω από την εικόνα που προσάρτησα στον τοίχο μου έγραψα (γιατί έτσι μου «κατέβηκε») :
    «Δεν μπορείς να αλλάξεις ότι αρνείσαι ν’ αντιμετωπίσεις.- (Κολλάει παντού…)»
    Νομίζω τελικά πως κολλάει κι εδώ!

    Δεν μπορείς να αλλάξεις ότι αρνείσαι ν’ αντιμετωπίσεις.-
    (Κολλάει παντού…)
    Πως να…?
    Να πως! 🙂

    Σα να καλοκαιριάζει σιγά σιγά. Ίσως και να ΄ναι ιδέα μου…
    Αγκαλιά ζεστή!!! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ζωή μου, λες:
      «Δεν μπορείς να αλλάξεις ότι αρνείσαι ν’ αντιμετωπίσεις.-
      (Κολλάει παντού…)
      Πως να…?
      Να πως»! 😉

      Μα ναι!!!!!!!!!!!!!!!!!, έτσι ακριβώς είναι! 😛
      Και, καταλήγουμε στην «επίγνωση» που είναι το πρώτο βήμα που θα φωτίσει όλη τη διαδικασία και θα μας καταστήσει ελεύθερα από εξαρτήσεις άτομα! 😉

      Αγκαλιά πολύ καλοκαιρινή πια!!! 🙂

      ΥΓ: Αύριο λέμε να πάμε για βουτιά! 😎

  10. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Σούπερ θέμα το θέμα σου σήμερα μαγισσούλα !!!!
    Θυμάμαι την τρομερή έκπληξη της κόρης μου όταν της έδωσα ένα βιβλίο που μιλούσε ακριβώς γι αυτό . Και βάζοντάς το πάνω της ,σε σχέση με την κολλητή της π.χ ζορίστηκε πολύ να δεχτεί πως μπορεί να εμπεριέχει εξάρτηση η «αγάπη » της .
    Τώρα κι εγώ κολλάω πολύ στο αν αποκλείεται η αγάπη .
    Νομίζω πως όσο μεγαλύτερη είναι η εξάρτηση τόσο λιγότερη η αγάπη (χοντρικά ) μια που τα βλέπω κάπως ως αντίθετα . Δίνω η αγάπη ,παίρνω η εξάρτηση .
    Η επίγνωση το μεγάλο κλειδί ,όπως πάντα .
    Φιλί πολύ αγαπησιάρικο και ουχί εξαρτημένο ( ελπίζω δλδ) 😉 🙂

    υγ. μ’αυτό το παλιοτσίγαρο αδύνατον να βρώ το κλειδί όμως 😦

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχαχα! Φαίνεται πως μας αρέσουν εδώ τα σούπερ ζωρικούλικα θέματα Ξωτικούλι μου!!! 😉
      Θυμάμαι πολύ καλά να έχουμε εδώ ξανασυζητήσει το θέμα που είχε τότε η κόρη σου με τη φίλη της και χαίρομαι που το βιβλίο φαίνεται να την βοήθησε! 😛

      «Συμφωνήσαμε ότι η εξάρτηση δεν ήταν έλλειψη αγάπης, αλλά προκαλούσε μπερδέματα στην αγάπη. Έβαζε στη μέση άλλα στοιχεία που δεν ήταν αγάπη· δημιουργούσε αβεβαιότητα και αποξένωση»…
      Η παραπάνω φράση, δείχνει ξεκάθαρα πόσο μας μπερδεύει η σχέση αγάπης και εξάρτησης, πρώτα γιατί όντος βάζει στοιχεία που δημιουργούν αβεβαιότητα στις σχέσεις μας, όπως ανασφάλεια, αποξένωση, έλλειψη εμπιστοσύνης και σίγουρα εμποδίζει τη σωστή σκέψη! 😉

      Για το τσιγαράκι τώρα, θα καταφέρεις να το κόψεις μόνο αν δεν θέλεις άλλο να καπνίζεις και ο χειρότερος τρόπος να το κόψεις, είναι να μπεις σε ανταγωνισμό με τον εαυτό σου! χοχο! 😦

      ΑΦιλιάαααααααααααααααααααα πολύ πολύ τρυφερά και καλοκαιρινά! 🙂

  11. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Γίνεσαι απ’ τις πιο αγαπημένες εξαρτήσεις Στεφανία μου. Όσο κι αν φαντάζουν όλα αυτά δύσκολα στην εφαρμογή τους, κάθε φορά παίρνω ένα μικρό «πετραδάκι» απ’ τα μέρη σου, το φυλάω στη τσέπη μου και το ανακαλώ όταν έρχεται η ώρα που θα αντιμετωπίσω στην πράξη αυτά που μας λες. Προσωπικά, απολαμβάνω τη στοιχειώδη ανεξαρτησία μου από τέτοιου είδους εξαρτήσεις, κάτι που στο παρελθόν βέβαια το πλήρωσα με αίμα. Είναι δύσκολη η διαδρομή δίχως «βοηθητικές ρόδες», που μπορεί να δημιουργούν ασφυκτικές σχέσεις με τον καιρό, αλλά απ’ την άλλη παρέχουν κι ένα αίσθημα ασφάλειας. Επίπλαστης βέβαια, αλλά απαραίτητη στους περισσότερους ανθρώπους.
    Την καλησπέρα μου Στεφανία μου…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μη γελάς Μαρία Κ. μου, το σχόλιο σου, μ’ έβαλε σε (σοβαρές) σκέψεις, δλδ το κατά πόσο είμαστε εξαρτημένοι απ΄ την ευχαρίστηση που μας δίνει το blogging… 😉
      Σίγουρα υπάρχουν άτομα «εδώ μέσα» που πχ αν δεν σχολιαστούν ή αν δεν τους απαντήσεις σε κάποιο ποστ, μπορεί να ενοχληθούν ή να στεναχωρηθούν… και όπου υπάρχει ενόχληση, «κάποιο λάκκο έχει η φάβα»! 😛
      Η επικοινωνία μέσα απ΄το blogging μπορεί να κρύβει περίεργες εξαρτήσεις, σίγουρα όμως το fb, που για μένα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να εξαρτηθείς από τα likes και από λοιπά σχόλια και όταν οι πολιτικοί επικοινωνούν με tweets, τι να πεις!!! 😉
      Το καλύτερο σχολείο για κάποιον που έχει εντοπίσει την όποια του εξάρτηση (επίγνωση), είναι η ουδέτερη παρατήρηση δλδ να μην επικρίνει γιατί είναι ο μόνος τρόπος να μη βρεθεί σε σύγκρουση με τον εαυτό του! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και εύχομαι καλή μας μέρα! 🙂

  12. Ο/Η Πουπερμίνα λέει:

    Αυτό το «Εάν αποκτούσε βαθιά επίγνωση…», δείχνει προς την κατεύθυνση κάποιας οδού απόκτησης αυτής της επίγνωσης.
    Πείτε μας κάτι πιο συγκεκριμένο πάνω σ’ αυτό το «όταν ο συνειδητός νους θα ήταν ανοιχτός και ξεκάθαρος για το θέμα, το υποσυνείδητο με τα κρυφά κίνητρά του, τις κρυφές επιδιώξεις του και προθέσεις του, θα πρόβαλε τον εαυτό του στο συνειδητό», Αϊναφετς!
    (Βλέπετε, υπάρχουν τρόποι αυτογνωσίας, αλλά αυτόν δεν τυχαίνει να τον έχω ψηλαφίσει.)

    Πώς πάει το καλοκαιράκι;

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Έχετε υπάρξει εξαρτημένη από κάποιον ή από καταστάσεις ή από συνήθειες;
    Έχετε καταφέρει να ελευθερωθείτε από κάποιες;
    Γιατί ρωτώ Πουπερμίνα μου, γιατί η αφεντιά μου, ταλαιπωρήθηκε για 9 χρόνια και κάτι μήνες μέχρι να «δει» (επίγνωση) την τεράστια της εξάρτηση και προσκόλληση… και να κάνει «κάτι» γι αυτό= δράση! 😉
    Δεν υπάρχει δρόμος ούτε συνταγή πώς κανείς θα φτάσει να έχει επίγνωση, ή έχει ή δεν έχει… συνήθως συμβαίνει αυτό που περιγράφεται στο κείμενο:
    «Η Γ. ρώτησε για ποιο λόγο ένοιωθε τόσο κουρασμένη· παρ’ όλο που είχε άφθονη ενέργεια για όλες τις δουλειές, βαθιά μέσα της ήταν κουρασμένη»…
    Ναι υπάρχει μέσα μας, μια βαθιά κούραση…
    Όταν όμως αποκτήσεις συνείδηση αυτής της ψυχολογικής κούρασης-θλίψης, η «επίγνωση» της, βοηθά το υποσυνείδητο μας, να φέρει στην επιφάνεια ξεκάθαρα το γιατί αισθανόμαστε έτσι και γι αυτό δεν χρειάζεται να τρέχει κανείς σε ψυχολόγους, μπορεί υπομονετικά να βρει άκρη μόνος και να δράσει! 😛
    Φυσικά για σοβαρότατες εξαρτήσεις, κανείς δεν έχει την κατάλληλη ενέργεια να το δουλέψει μόνος και τότε οι «ειδικοί» μπορούν και πρέπει να βοηθήσουν! 😉

    Ουάουυυυυυυυυυυυυ σεντονάκι σχόλιο άπλωσα και ευτυχώς που στο βουνό μου, έχει ακόμα δροσούλα! 😀

    ΑΦιλιά αμπελοφιλοσοφημένα μεν αλλά πάντα πολύ τρυφερά! 🙂

  14. Ο/Η Анастасия λέει:

    Επιτέλους, αξιώθηκα να σ’ επισκεφθώ! ☺
    Πόσο τυχερή, να διαβάσω αυτή τη σπουδαία ανάρτηση!
    Αντιλαμβανόμουν πάντα την εξάρτηση, μετά από απώλεια. Αν, δηλαδή, και σε ποιο βαθμό μου κόστιζε η απώλεια αυτή. Τελικά, ελάχιστες ήταν οι περιπτώσεις και η πλήρης «απεξάρτηση», πολύ περισσότερο ψυχοφθόρα από την ίδια την εξάρτηση.
    Η περισσότερο οδυνηρή εμπειρία, πάντως, ήταν από ένα άτομο που προσπαθούσε να με κατευθύνει, φρονώντας ότι ήμουν εξαρτημένη από αυτό -ενώ, εκ του αποτελέσματος, φάνηκε ότι συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο. Εξαντλήθηκα, όμως, ψυχικά και σωματικά κι ακόμη και σήμερα, που ‘χει περάσει αρκετός καιρός, αδυνατώ να κατανοήσω γιατί μού συνέβη αυτό. 😶

    Όσο για τις άλλες εξαρτήσεις… κι επειδή διάβασα σε παραπάνω σχόλια για το τσιγάρο… Νομίζω ότι ισχύει αυτό που έγραψες σε σχόλιό σου: μόνον αν δεν θέλουμε εμείς, πια!
    Οι μοναδικές φορές που δεν κάπνιζα ήταν κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης (με μικρές παρασπονδίες στην αρχή), του θηλασμού (καθόλου) και σε φάσεις που αντιμετώπιζα σοβαρό πρόβλημα υγείας (ο ίδιος μου ο οργανισμός «δεν ήθελε», δεν χρειαζόταν να μπω σε καμία διαδικασία).

    Φιλάκια πολλά! Καλό Σαββατοκύριακο❣

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ας ξεκινήσουμε Αναστασία μου, μ’ ένα φρέσκο, ανανεωμένο καλωσόρισμα, μια και στα σχεδόν 8 μου χρόνια (χωρίς διακοπή) blogging, δεν θυμάμαι καθαρά πότε τα «λέγαμε» ! 😉

      Συμφωνώ μαζί σου, πως ένα τεστ εξάρτησης είναι η απώλεια και δεν εύχομαι σε κανένα να πρέπει να περάσει απ΄την πιο οδυνηρή εμπειρία για να συνειδητοποιήσει την εξάρτηση του…
      Και τελικά μήπως αυτό που ισχύει για το κόψιμο του τσιγάρου, ισχύει για οτιδήποτε μας βαραίνει και μας δυσαρεστεί βαθιά; «ΜΟΝΟ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΟ»!!! 😛
      Έτσι «μόνο αν δεν θέλουμε άλλο» με τη καρδιά μας ή καλύτερα με όλο μας το είναι, δουλεύουμε την εξάρτηση! 😉
      Ενδιαφέρον δεν έχει, πως το σώμα μας, ξέρει πολύ καλά τι το βλάπτει και τι όχι, φτάνει να μάθουμε να το ακούμε, αυτό όμως που μας δυσκολεύει είναι η ευχαρίστηση πίσω απ΄ το κάπνισμα ή από άλλη σοβαρή εξάρτηση! 😎

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά καρδιάς και με πολύ χαρά που ξανασμίξαμε! 🙂

Σχολιάστε

