Πεταλουδίσματα…

.

Γέμισε το κτήμα μου πεταλούδες, οι πιο πολλές είναι μικρούλες και κίτρινες!
Χαζεύοντας τα πεταλουδίσματα τους, θυμήθηκα δυο ιστορίες με πεταλούδες που κυκλοφόρησαν κάποια στιγμή στο διαδίκτυο.
Την πρώτη τη διηγείται ο Καζαντζάκης!

.

.

«Θυμήθηκα κάποιο πρωί, που είχα πετύχει σ’ ένα πεύκο ένα κουκούλι πεταλούδας, τη στιγμή που έσκαζε το τσόφλι κι ετοιμάζουνταν η μέσα ψυχή να προβάλει.
Περίμενα, αργούσε κι εγώ βιαζόμουν. Έσκυψα τότε απάνω της κι άρχισα να τη ζεσταίνω με την ανάσα μου. Τη ζέσταινα ανυπόμονα, και το θάμα άρχισε να ξετυλίγεται μπροστά μου, με γοργό ρυθμό.
Το τσόφλι άνοιξε όλο, η πεταλούδα πρόβαλε. Μα ποτέ δε θα ξεχάσω τη φρίκη μου, τα φτερά της έμεναν σγουρά, αξεδίπλωτα όλο όλο της το κορμάκι έτρεμε και μάχουνταν να τα ξετυλίξει.
Μα δεν μπορούσε, μαχόμουν κι εγώ με την ανάσα μου να την βοηθήσω.
Του κάκου, είχε ανάγκη από υπομονετικό ωρίμασμα και ξετύλιγμα μέσα στον ήλιο και τώρα πια ήταν αργά. Η πνοή μου είχε ζορίσει την πεταλούδα να ξεπροβάλει πριν της ώρας, ζαρωμένη κι εφταμηνίτικη.
Βγήκε αμέστωτη, κουνήθηκε απελπισμένη και σε λίγο πέθανε στην παλάμη μου.
Το πουπουλένιο κουφάρι αυτό της πεταλούδας θαρρώ πως είναι το μεγαλύτερο βάρος που έχω στη συνείδησή μου. Και να, σήμερα κατάλαβα βαθιά..

Είναι θανάσιμο αμάρτημα να βιάζεις τους αιώνιους νόμους, έχεις χρέος ν’ ακολουθείς τον αθάνατο ρυθμό μ’ εμπιστοσύνη.

Η μικρή ετούτη πεταλούδα, που σκότωσα γιατί παραβιάστηκα να την αναστήσω, ας ήταν να πετούσε πάντα μπροστά μου και να μου δείχνει το δρόμο.
Κι έτσι μια πεταλούδα που πρόωρα πέθανε να βοηθήσει μιαν αδερφή της, μιαν ανθρώπινη ψυχή, να μη βιάζεται και να προφτάσει να ξετυλίξει με αργό ρυθμό τις φτερούγες»!

Νίκος Καζαντζάκης.

.

.

Η πεταλούδα και η ψυχή.

Ήταν ένας σοφός δάσκαλος και ένας μαθητής του.
Επειδή τα πάντα που έλεγε ο δάσκαλος στον μαθητή του ήταν τόσο σοφά, θέλησε ο μαθητής να τον δοκιμάσει και να τον πιάσει αδιάβαστο κάπου.
Σκέφτηκε λοιπόν να πιάσει μια πεταλούδα με το χέρι του και να ρωτήσει τον δάσκαλό του, τι κρατούσε και αν αυτό που είχε μέσα στον καρπό του ήταν ζωντανό ή νεκρό.
Ήξερε επίσης ο μαθητής ότι ο δάσκαλός του εύκολα θα έβρισκε την πεταλούδα, αλλά αν ο δάσκαλός του απαντούσε ότι ήταν ζωντανή τότε, θα έσφιγγε το χέρι του και θα σκότωνε την πεταλούδα για να του αποδείξει ότι δεν ήταν και τόσο σοφός.
Έπιασε λοιπόν μια πεταλούδα και αφού την έκλεισε στον καρπό του ρώτησε τον δάσκαλό του.

-Δάσκαλε τι κρατώ στο χέρι μου;

-Την ψυχή σου κρατάς νεαρέ μου.

Σκέφτεται ο μαθητής ότι ο δάσκαλός του έχει δίκιο.
Η πεταλούδα είναι μια ψυχή που θα μπορούσε να είναι και η δική του.
-Λοιπόν δάσκαλε , συνεχίζει ο μαθητής, είναι η ψυχή μου και τι είναι ζωντανή ή νεκρή; ξαναρωτά ο μαθητής.

-Και ο σοφός δάσκαλος απάντησε: Από το χέρι σου εξαρτάται…

Άρα η τύχη της ψυχής μας εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς τους ίδιους.

Διότι την σωτηρία της, την κρατάμε στο χέρι μας.

.

Και ένα κείμενο που ανέβασα πέρσι το Αύγουστο και μιλάει για τη βοήθεια που αισθανόμαστε ότι μπορούμε να δώσουμε και έχει τίτλο. «Η Βοήθεια».

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

44 Responses to Πεταλουδίσματα…

  1. Ο/Η Γιώργος Δ. λέει:

    Πολλά φτερουγίσματα για τη δεύτερη ιστορία

  2. Ο/Η Анастасия λέει:

    Καθετί πρέπει να ωριμάζει καταπώς ορίζει η φύση. Οτιδήποτε αντιβαίνει στη συμπαντική νομοτέλεια, κάθε (έστω και ακούσια) παρέμβαση, μέλλει να ‘ναι καταστροφική.
    (Αφορά τόσο την πρώτη όσο και τη δεύτερη ιστορία).

    Τα φιλιά και την καληνύχτα μου! 🦋♥

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Η γλύκα, η νοστιμιά, η ομορφιά βρίσκεται στο ώριμο, είτε αυτό είναι μέσα μας, ως αίσθηση, είτε έξω στη φύση ως απόλαυση και οφείλουμε να το σεβαστούμε, να το θαυμάσουμε και να δούμε την ευθύνη μας! 😀

      Πολλά γλυκά ΑΦιλιά Αναστασία μου! 🙂

  3. πεταλουδίσματα και από μένα 🙂 καλημέρα 🙂 ΑΦιλιά!! https://www.youtube.com/watch?v=5j_pFcb421g

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Πεταλούδες χωρίς λουλούδια, δεν γίνεται! 😀
      Τι όμορφο video και υπέροχη η μουσική επιλογή σου, πολύ μου άρεσε το δημιούργημα σου, οι φωτογραφίες είναι δικές σου; 😉

      ΑΦιλιά πολλά και με πολλά ευχαριστώ! 🙂

  4. Ο/Η Πουπερμίνα λέει:

    Καλημέρα! Έχει μια δύναμη η παρουσία της πεταλούδας αντίστροφη της αδυναμίας της φύσης της. Καλά να περνάτε στα πεταλουδιάρικα μέρη σας!

  5. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Τα πεταλουδιάρικα μέρη μας, Πουπερμίνα μου, είναι πηγή έμπνευσης, χαράς και ηρεμίας και αυτό ακόμα και όταν ο καιρός κρατά τις πεταλουδίτσες ακίνητες! 😛

    ΑΦιλιά και εύχομαι μια χαμογελαστή καλή μέρα! 🙂

  6. Είδα στο βλογρόλ μου τη λέξη πεταλουδίσματα και λέω για κάποια εγκυμοσύνη μιλάει σήμερα η Άιναφετς! Πού να σκεφτώ τις πραγματικές πεταλούδες!
    Διότι έχω στο μυαλό μου και την Τζάκι, τη νεαρή σκυλίτσα που εγκυμονεί τα κουτάβια του σκύλου μου του Σήφη και ο νους μου είναι εκεί!

    Αυτά είναι τα ωραία του να έχει κάποιος κτήμα!
    Βέβαια , οι εργασίες είναι πολλές σε ένα κτήμα, αλλά υπάρχουν ομορφιές που σε αποζημιώνουν!
    Όπως οι πεταλούδες!

    Μετά την ανάγνωση της δεύτερης ιστορίας, άρχισα να σιγοτραγουδάω ένα άσμα, το οποίο θα στο τραγουδούσα, αλλά επειδή είμαι ο ορισμός της παραφωνίας, στο αφήνω εδώ να το ακούσεις, από την αοιδό, ούτως ώστε να μην σου ταλαιπωρήσω τα αφτάκια! Σου το στέλνω με αγάπη:

    Κίσιζ μαγισσούλα μου!
    💜

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Με το καλό η Τζάκι που ετοιμάζεται να φέρει στο κόσμο ψυχούλες… αν «ήξερε» ο Σήφης είμαι σίγουρη πως θα μοιραζόταν τη χαρά μαζί σου! 😀
      Είναι επιλογή να μην έχουμε κατοικίδια στο 7 στρεμ, κτήμα μας… 😉
      Όταν υπήρχαν χρήματα, υπήρχε και λαχανόκηπος και φροντίδα, τώρα το κτήμα το φροντίζει η Φύση και μας δίνει ότι αυτή ορίζει, άγρια λουλούδια, αλεπούδες, πολλά πουλιά, άγριες γάτες, χελώνες, σκαντζόχοιρος, λίγα φίδια γιατί αυτά τα έχουν αναλάβει οι άγριες γάτες και πολλές πολλές πεταλούδες!!! 😛
      Βλέπεις, πολλές ψυχές βρήκαν καταφύγιο γιατί δεν έχουμε σκυλιά! 😉

      Ευχαριστώ για το υπέροχο τραγούδι που μου θύμισε πόσες ψυχές έφυγαν και πόσο πόνο και κόπο έχει το ταξείδι της ψυχής…

      Πολλά ΑΦιλιά καρδιάς Αρτίστα μου! 🙂

  7. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    Πόσοι άνθρωποι θα μπορούσαν να σκεφτούν έτσι σαν τον Καζαντζάκη… για μια πεταλούδα…μαγισσούλα μου πες μου….αυτό ήταν που τον ξεχώριζε .στην εποχή του ….και όχι μονο… σκεψου εμείς που διαβαζουμε τωρα μετα απο τόσα χρόνια αυτην την ιστορία .. χαρη σε σενα .. τι αποκομίζουμε .. συναισθηματικά !!….νομίζω μόνο εκείνοι που αφουγκράζονται τα πράγματα γύρω τους μπορούν να το καταλαβουν….!!!!
    Και βεβαια η δευτερη ιστορία σου τα λέει όλα… Εμεις και μονο εμεις ειμαστε υπέυθυνοι για ότι κανουμε .. στην ζωή μας..!!! 🙂
    Να περνας ομορφα και να απολαμβανεις ότι έχεις γυρω σου μαζι με τις πεταλουδιτσες.. ειναι απο τα πιο ωραια που μπορείς να δεις στην φυση μαζι με τα λουλουδια…! πολλα χαρούμενα φιλακιαααα!!! 🙂 ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όλοι μας Ρούλα μου, κάποια στιγμή της ζωής μας «επεμβαίνουμε» γιατί θέλουμε να βοηθήσουμε, είναι ενστικτώδες και σπάνια καταφέρνουμε να «αφουγκραστούμε» (τι υπέροχη λέξη!) και να νιώσουμε με την καρδιά μας, αν η επέμβαση μας, είναι από συνήθεια ή από συμπόνοια που είναι και Αγάπη! 😉

      Ναι, τη σοφία τη συναντάς στο δρόμο και τότε καταλαβαίνεις πόσο υπεύθυνος είσαι για τη ζωή σου! 😛

      Ανταποδίδω τα χαρούμενα φιλάκια σου και σου στέλνω άπειρα ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂

  8. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Eιδικά η ιστορία του Καζαντζάκη με συγκίνησε πολύ. Ωραίο το θέμα σου Στεφανία μου και πιο ωραία η πεταλουδοσύναξη στο κτήμα. Υπάρχει ωραιότερο θέαμα απ’ το να παρατηρείς ένα σμάρι πεταλούδες να στροβιλίζονται τριγύρω;
    Καλά να περνάτε. Δεν έχει διακοπές στο νησί φέτος;

  9. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μπορούμε να νιώσουμε πώς ένιωσε ο Καζαντζάκης όταν απερίσκεπτα έπραξε όπως έπραξε!

    «Είναι θανάσιμο αμάρτημα να βιάζεις τους αιώνιους νόμους, έχεις χρέος ν’ ακολουθείς τον αθάνατο ρυθμό μ’ εμπιστοσύνη»…
    Και αυτή η φράση σαν μαχαιριά στο στήθος… και μετά, πώς να μην αναρωτηθείς αν πραγματικά ακολουθείς με εμπιστοσύνη τον αθάνατο ρυθμό ή ακολουθείς κάποιες εγωκεντρικές ιδέες στο κεφάλι σου! 😉

    Θα έρθει και η ώρα των διακοπών στο νησί, βλέπεις όταν ζεις περιτριγυρισμένος με τόση ομορφιά, δεν σου λείπουν οι διακοπές! 😛

    ΑΦιλιά πολύ γλυκά Μαρία μου και καλό μας βραδάκι! 🙂

  10. Ο/Η aristea k λέει:

    Διδακτικές και οι δύο ιστορίες!
    Πραγματικά η πεταλούδα και η διαδικασία εξέλιξής της από κουκούλι, σε αυτό το πανέμορφο θέαμα που μας μαγεύει, μπορεί να μας διδάξει πολλά! Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως και σε συζητήσεις με τα παιδιά! ( Δεν μπορώ να αποφύγω να σκέφτομαι ως παιδαγωγός ~μια ζωή!)
    Πολλά φιλιά Στεφανία μου! (επέστρεψα από τις ολιγοήμερες διακοπές μου- πιο ολιγοήμερες δεν γινόταν!) ♥

  11. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μα είναι τόσο φυσικό να θέλεις Αριστέα μου, να διηγηθείς και να συζητήσεις τις διδακτικές αυτές ιστορίες με τα παιδιά, γιατί τα παιδιά έχουν έναν πιο άμεσο τρόπο κατανόησης από μας τους «μεγάλους», ευτυχώς που αρκετοί από μας έχουν κρατήσει ακόμα ζωντανό το παιδί μέσα τους και κατα-νοούν απλά και εύκολα! :-P,
    Και λίγες ώρες εκτός καθημερινότητας είναι ευεργετικές γιατί μας γεμίζουν ενέργεια να συνεχίσουμε να κάνουμε ότι μας φέρνει η ζωή… και να μην έχουμε παράπονο, η ζωή είναι τόσο απρόβλεπτη! 😉

    ΑΦιλιά πάντα καρδιάς Αριστέα μου και καλή δύναμη για τη συνέχεια! 🙂

  12. Ο/Η maria mytripsonblog λέει:

    Χαίρομαι που οι πεταλούδες σου θύμισαν τις ιστορίες!
    Και χαίρομαι ακόμα περισσότερο που τις μοιράστηκες μαζί μας!

    Άσχετο-σχετικό υστερόγραφο: Όταν βλέπω πεταλούδα χαίρομαι σα μικρό παιδί!
    Φιλιά πολλά!

  13. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Όταν τις κυνηγούσα για να τις φωτογραφίσω (χωρίς επιτυχία!) σκεφτόμουν ένα ταίρι που μας έχει δείξει κατ’ εποχές πολλές πανέμορφες φωτό, για να είμαι ειλικρινής την ώρα του «κυνηγητού» εσένα σκεφτόμουν Μαρία (me) μου!!! 😛

    ΑΦιλιά με πολλά τρυφερά πεταλουδίσματα! 🙂

  14. Ο/Η Mia λέει:

    Πανέμορφες φωτογραφίες, Στεφανία μου. Αγαπημένος Νίκος Καζαντζάκης. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Όταν ένα κείμενο είναι τόσο δυνατό πρέπει και οι φωτογραφίες να είναι «άξιες» του! 😉
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και τα δυο!

      Πολλά πολλά ΑΦιλιά και καλή μας βδομάδα! 🙂

  15. Ο/Η geopela λέει:

    Καλημέρα Στεφανία
    ωραίες ιστορίες και διδακτικές.
    Σ΄ ευχαριστούμε

  16. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Πελαγία, καλημέρα Γιώργο!

    Με πολλά ΑΦιλιά η τελευταία βδομάδα του Ιούλη! 🙂

  17. Ο/Η vasiliki λέει:

    Η ψυχή μας η ζωή μας!
    φιλί

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Εμείς τη κρατάμε στα χέρια μας! 😉

    ΑΦιλιά πολλά και χαρούμενα! 🙂

    ΥΓ: Στο σπιτικό σου, ζήτησα μια χάρη, αλλά δεν μου το επίτρεψε! 😛

    • Ο/Η vasiliki λέει:

      γιατι; υπήρχε πρόβλημα; πεσ μου να ξερω

      • Ο/Η Άιναφετς λέει:

        Προφανώς υπάρχει κάποια εγκατάσταση στο blog σου που δεν σ’ αφήνει να κάνεις δεξί κλικ για να αντιγράψεις κάποια εικόνα και αυτό είναι φυσικό για να μη σου κλέβουν τα έργα! 😉
        Δεν πειράζει, θα βάλω μάλλον μια φωτό με κύματα από το google! 😉
        Καλό μήναααααααααααααα! 🙂

  19. Τι ευχάριστη έκπληξη με την επίσκεψη!
    Συμπτωματικά έχουμε και εμείς μία φωτο/ανάρτηση με τις πεταλούδες των ευρυτανικών βουνών.
    Να είσαι πάντα καλά και ευδιάθετη στο δικό σου βουνό!

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Έτσι είναι οι μεγάλες ψυχές, συναντιόνται!!! 😛
    Η τεράστια όμως διαφορά, είναι πως οι υπέροχες φωτό είναι δικές σου, ενώ οι δικές μου, είναι απ΄ το google, προσπάθησα να τις κυνηγήσω αλλά μου ξέφευγαν πεταλουδίζοντας! 😉

    Καλή συνέχεια και καλό μήνα από αύριο! 🙂

  21. Ο/Η vasiliki λέει:

    Καλό μήνα μαγισσούλα.Στο επιτρέπω και σε ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις.Σε μια μαγισσούλα πάντα θα επιτρέπω να «κλέβει» ότι θέλει!!!
    οι συνδέσεις είναι χάλια πάλι.
    φιλί γλυκό σαν μέλι

  22. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ αλλά η wordpress δεν μ’ αφήνει, κάνω δεξί κλικ στα «κύματα» και μου βγάζει ένα παραθυράκι που γράφει: Right click disabled! 😦

  23. Ο/Η vasiliki λέει:

    Στο έστειλα με το e-mail

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ το πήρα… τώρα δεν μένει παρά να καταφέρω να το αναρτήσω στο επόμενο ποστ! 🙂

  25. Ο/Η Mariela λέει:

    Οι ιστορίες σου είναι μοναδικές και είσαι ανεξάντλητη! Ευχαριστώ Στεφανία μου, κάθε φορά φεύγω από το μπλογκ σου γεμάτη και λίγο πο σκεπτόμενη…. φιλάκια

  26. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Μαθαίνω και για τα δικά σου «πεταλουδίσματα» στη Νάξο και γεμίζω χαρά! 😉
    Καλή συνέχεια Μαριέλα μου!

    ΑΦιλιά καλοκαιρινά γλυκά και ας είναι ανεμοδαγμένα! 🙂

  27. Τι θαυμάσια και τα δυό.
    Στο χέρι μας είναι.

  28. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Και στο χέρι μας και τα δυο! 😉

    ΑΦιλιά και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού! 🙂

  29. Ο/Η Ανέσπερη λέει:

    Έψαξα, το βρήκα και το παραθέτω. Είναι ένας μύθος ινδιάνικος για τις εύθραυστες αυτές ζωές, τις πεταλούδες, που είχα διαβάσει κάπου πριν από χρόνια. Ευτυχώς υπήρχε και στο διαδίκτυο γιατί είχα κάποια κενά σημεία τα οποία δεν θα μπορούσα να καλύψω. Να τος ο μύθος που μου θύμησες Στεφανία μου :
    «Ο μύθος της πεταλούδας
    Οι Παπάγκο, μια ινδιάνικη φυλή περιγράφουν γλαφυρά την αγνή και καθάρια ομορφιά της πεταλούδας μέσα από τον ακόλουθο μύθο. Σύμφωνα με αυτόν, ο Δημιουργός του κόσμου ένιωσε θλίψη για τα παιδιά γιατί συνειδητοποίησε ότι το πεπρωμένο τους ήταν να γεράσουν και να γίνουν αδύναμα πλάσματα. Συγκέντρωσε λοιπόν τα λαμπερά και καλύτερα χρώματα από το φως του ήλιου, τα φύλλα, τα λουλούδια και τον ουρανό. Μετά τα έβαλε σε ένα μαγικό σακουλάκι και το έδωσε στα παιδιά. Όταν εκείνα το άνοιξαν οι χρωματισμένες πεταλούδες πέταξαν έξω ελεύθερες, γοητεύοντας τα πιτσιρίκια που δεν είχαν δει ποτέ μέχρι τότε κάτι τόσο μαγικά ωραίο.
    Οι πεταλούδες τραγούδησαν και έκαναν τα παιδιά ακόμα πιο ευτυχισμένα. Τα πουλιά όμως παραπονέθηκαν στο Δημιουργό γιατί οι πεταλούδες ήταν τόσο τέλειες σε κάλλος και μπορούσαν να τραγουδούν σαν αυτά. Έτσι Εκείνος αφαίρεσε από τις πεταλούδες τη δυνατότητα να τραγουδούν. Από τότε, αν και πανέμορφες, παραμένουν σιωπηλές… »
    Μια θερμή αγκαλιά από βόρεια 🙂

  30. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πανέμορφη ιστορία, αν και πάλι μας δείχνει πως ο άνθρωπος μεγαλώνοντας γίνεται αχάριστος και δεν χαίρεται αυτά που έχει… ενώ τα παιδιά, το ίδιο χαίρονται και τις πεταλούδες και τα πουλιά! 😉
    Υπάρχει στη φύση ανταγωνισμός; 😛

    Αγκαλιές απ΄ το βουνό μου και το βραδάκι οι αγκαλιές εδώ σηκώνουν και κουβερτάκι!!! 🙂

Σχολιάστε

