Αναπνοές -3- Breaths

Start by recognizing that you are caught in reactivity.

Ξεκίνησε αναγνωρίζοντας πως έχεις παγιδευτεί στην αντιδραστικότητα.

***********************************

– to a perceived slight, unwashed dishes, misplaced eyeglasses,
feelings of indigestion, something you regret saying.
When you recognize you are stuck, stop everything
and take three long, full breathes.


These (three) breaths help you disengage from the momentum
of your thoughts
and activity and make space for your inner experience.

******************************************

Ξεκίνα αναγνωρίζοντας ότι έχεις παγιδευτεί στην αντιδραστικότητα
– σε αντίληψη μικροπραγμάτων, άπλυτα πιάτα, παρατημένα γυαλιά,
αίσθηση δυσπεψίας, κάτι που είπες και μετάνοιωσες.
Όταν αναγνωρίζεις πως έχει κολλήσει, σταμάτα τα πάντα
και πάρε τρεις μακριές, γεμάτες αναπνοές.

Αυτές οι τρεις αναπνοές σε βοηθούν να απεμπλακείς από την ορμή
των σκέψεων σου και την δράση
και να υπάρξει χώρος για την εσωτερική σου εμπειρία.

.


Investigate by asking yourself,
“What am I feeling?” and bring your attention to your body
– primarily your throat, chest and belly.  
Notice what sensations (tightness, heat, pressure)
and emotions (angry, afraid, guilty) are predominant.
Let your intention be to befriend what you notice.

*********************************

Ερεύνησε ρωτώντας τον εαυτό σου:
«Τι αισθάνομαι;» και φέρε την προσοχή σου στο σώμα σου
-πρώτα στον λαιμό σου, στο στήθος και την κοιλιά.
Σημείωσε ποιες αισθήσεις (σφίξιμο, ζέστη, πίεση)
και συναισθήματα (θυμός, φόβος, ενοχή) υπερέχουν.
Άφησε την προσοχή σου να είναι φιλική με ότι παρατηρείς.

Να έχεις επίγνωση αυτής της αναπνοής
με το να είσαι Εδώ Τώρα
.

********************************

Try to stay in touch with your breath as you contact
your felt sense of what is happening…

Sometimes it’s easy to locate your felt sense,
but at other times it might be vague and hard to identify quickly.

What is important is pausing and deepening your attention.
See if it is possible to regard yourself with kindness. 

Tara Brach
 
«True Refuge«

**********************************************

Προσπάθησε να έχεις επαφή με την αναπνοή σου
καθώς έχεις την αίσθηση του τι συμβαίνει…


Καμιά φορά είναι εύκολο να εντοπίσεις τι αισθάνεσαι,
αλλά άλλες φορές μπορεί να είναι ασαφές
και δύσκολο να το αναγνωρίσεις γρήγορα.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να σταματάς
και να εμβαθύνεις την προσοχή σου.
Δες αν είναι δυνατό να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου με καλοσύνη.

Tara Brach
«Πραγματικό Καταφύγιο«

**********************************

Ένα διασκεδαστικό video με απλές οδηγίες για χαλαρωτικές αναπνοές.

.

.

.



About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

19 Responses to Αναπνοές -3- Breaths

  1. Ο/Η Giannis Pit λέει:

    Ναι Στεφανία. Η «ανάγνωση» των αισθήσεών μας πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική διαδικασία για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε επικοινωνία με τη λειτουργία του εαυτού μας και γενικά της ισορροπίας μας.
    Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου καλή μου φίλη στο σημερινό θέμα. Καλή συνέχεια και προσοχή στη ζέστη.

  2. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλησπέρα στον καλοκαιρινό και πιστό μου φίλο! 🙂
    Η συχνή στάση και οξυγόνωση του σώματος και του εγκεφάλου μας, ειδικά όταν βαλλόμαστε όχι μόνο από καιρικές οξύτητες, μας δείχνουν πόσο σημαντικές είναι αυτές οι τρεις απλές χαλαρωτικές ασκήσεις! 😉

    Εύχομαι Γιάννη μου, να δοκιμάσεις αυτές τις απλές αναπνοές ειδικά τώρα που φλεγόμαστε από τον παρατεταμένο καύσωνα…. πρακτικά θέματα! 😛

    ΑΦιλιά ζεστά μεν, αλλά προσεχτικά και χαλαρά! ❤

  3. Ο/Η Eleftheria λέει:

    …Κάθε χρόνο όταν μπαίνω σε νέα τμήματα…αφιερώνω χρόνο και μιλώ στα παιδιά για την κοιλιακή ( διαφραγματική ) αναπνοή και πόσο βοηθά και ξεμπλοκάρει το σύστημα μας…τους δείχνω επίσης πως γίνεται σε αντίθεση με την αναπνοή που τα περισσότερα παίρνουν ( από το στήθος )…αρκετά με κοιτούν με μισό μάτι, το βλέπω ( αλλά δεν με νοιάζει γιατί μακροπρόθεσμα θα «δουν» τα οφέλη της…) τα υπόλοιπα νομίζουν πως είναι η » ώρα του παιδιού «… και δεν ακούν αυτά που τους εξηγώ. Μέχρι το τέλος της χρονιάς όμως σχεδόν οι μισοί μαθητές/ες τελικά την εφαρμόζουν πλέον σωστά κι αυτό μου φτάνει… 🙂
    Mακάρι στην ηλικία τους να είχα κι εγώ κάποιον να μου μιλήσει για το πόσο ευεργετική είναι η σωστή αναπνοή αλλά δεν…
    Τα βίντεο της ανάρτησης σου θα χρησιμοποιηθούν δεόντως Στεφανία μου 😉
    Όμορφο βράδυ να έχεις, παρά την ζέστη και ΑΦιλιά πολλά 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Ελευθερία μου! 🙂
      Πώς τα πάτε;
      Τώρα που ξέρω πως γνώριζες τα οφέλη των αναπνοών, είμαι σίγουρη πως θα χειριστείς τον καύσωνα σοφά! 😉

      Πόσο τυχερά είναι αυτά τα παιδιά που διδάσκονται πρακτικά θέματα, όπως οι αναπνοές!
      Όντως εμείς ούτε καν στο μάθημα της γυμναστικής δεν μας είχαν μιλήσει για την αναπνοή!
      Η ίδια τις έμαθα όταν πριν από 37 χρόνια άρχισα γιόγκα και η συνειδητή αναπνοή για μένα είναι θέμα εσωτερικής ισορροπίας! 😉

      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα video και είμαι σίγουρη πως θα αρέσουν και στους μαθητές σου!

      ΑΦιλιά ήρεμα, χαλαρά και υπομονετικά, χάρη στις αναπνοές! ❤

  4. Ο/Η rennesense λέει:

    Στη πραγματικότητα που ζούμε σήμερα, ( που θα την ονόμαζα » με κομμένη την ανάσα» )
    η παρότρυνσή σου να εστιάσουμε στην αναπνοή μας. είναι ότι καλύτερο για τη σωματική και πνευματική υγεία Στεφανία μου.

    Όταν εξασκούμαστε να εστιάζουμε απαλά αλλά και σταθερά στην αναπνοή, καλλιεργούμε ψυχικό σθένος.
    Όταν νιώθουμε την αναπνοή, νιώθουμε την ουσία του να είμαστε ζωντανοί:)
    . Και αυτό πολλές φορές είναι ανακουφιστικό, έστω και αν εκείνη την περίοδο περνάμε δύσκολα.

    Ομορφο, χρήσιμο. θεραπευτικό, το θέμα σου Στεφανία μου!
    σαν δροσερή ανάσα 🙂
    Ευχές για πιο δροσερές μέρες Στεφανία μου, και υπομονή για όλα τα «φλέγοντα» που αποσχολούν όλους μας..
    Φιλιά πολλά – πολλά !! ❤ 🙂

  5. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα Ειρήνη μου και όταν λέω «καλημέρα» εννοώ, ΚΑΛΗ ΜΕΡΑ! 🙂
    Η καλή μέρα ειδικά αυτές τις φλεγόμενες όπως λες μέρες είναι σε μεγάλο βαθμό στο χέρι μας! 😉

    Έχουμε πολλοί από μας, εργαλεία όχι μόνο για να αντέχουμε αλλά και για να μπορούμε να μετατρέπουμε τα δύσκολα σε βατά! 😉
    Το να σταματάμε για τρεις συνειδητές αναπνοές, ακόμα και όρθιοι είναι απίστευτα αποτελεσματικό, φτάνει βέβαια να το θυμόμαστε! 😉
    Όταν σταματάμε για λίγο, ανανεώνεται όχι μόνο το σώμα μας, αλλά παίρνουμε αυτή την πολύτιμη ενέργεια που μας ανανεώνει προπαντός ψυχικά! 🙂

    Χαίρομαι που έχεις επίγνωση πως δροσερές ανάσες μπορεί να πάρει κανείς ακόμα και όταν φλερτάρει με 40 και βάλε βαθμούς! 😛

    Πολλά και τα δικά μου, δροσερά, υπομονετικά ΑΦιλιά και πάντα με αγάπη! ❤

  6. Ο/Η Αννίκα λέει:

    Καλημέρα Στεφανία μου!!
    Πράγματι οι αρνητικές σκέψεις προκαλούν μια σειρά από αρνητικά συναισθήματα που εξ’ αιτίας του άγχους θολώνουν την κρίση μας. Και ναι βοηθούν οι αναπνοές να βρούμε την ισορροπία μας, να ξαναβρούμε την ενέργεια και τη γαλήνη. Το θέμα είναι τι κάνεις με τις επίμονες σκέψεις που κολλάνε και πηγαινοέρχονται και τότε η ψυχική ηρεμία πάει περίπατο.
    Καλή δύναμη κι έναν καλύτερο μήνα!
    φιλιά!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα από την φλεγόμενη πόλη! 🙂
      Η επίγνωση Αννίκα μου, είναι ο οδηγός μας! 😉
      Όταν αντιληφθούμε πως έχουμε παγιδευτεί στον στρόβιλο σκέψεων, συνήθως αρνητικών, σταματάμε και παίρνουμε τρεις ανάσες, η αποτελεσματικότητα τους είναι εγγυημένη αιώνες τώρα- απλή yoga! 😉

      ΑΦιλιά τρυφερά με ευχές για έναν χαλαρό και φωτεινό Αύγουστο! ❤

  7. Ο/Η ΣΜΑΡΑΓΔΑΚΗ ΡΟΥΛΑ λέει:

    Αν μπορούσαμε σε κάθε περίπτωση που μας μπλοκάρει, να κάναμε αυτό που μας προτείνεις φιλενάδα πως…»Όταν αναγνωρίζεις πως έχει κολλήσει, σταμάτα τα πάντα
    και πάρε τρεις μακριές, γεμάτες αναπνοές. » θα ήταν το καλύτερο, αφού θα μας βοηθούσε στο να χαλαρώσει το σώμα μας και το μυαλό μας γιατί όλα από εκεί ξεκινάνε..
    Η τεχνική της γιόγκα βασίζεται πρωτίστως τις αναπνοές βοηθάει πολύ όταν υπάρχει στρες…
    Το κάνω όταν νιώθω ότι αρχίζουν να ανεβαίνουν τα ντεσιμπέλ μου 😊
    Μακάρι να το καταφέρνουμε αυτό με τις αναπνοές, ότι είναι καλό για τον εαυτό μας ας το προσπαθούμε τουλάχιστον, φορά με την φορά και ίσως γίνει η συνήθεια που θα μας ωφελήσει όλους!!😊
    Με την σκέψη πως όλα καλά θα πάνε , ο καύσωνας θα περάσει , και εμείς θα είμαστε εδώ να ευχόμαστε μαγισσούλα μου καλο Αύγουστο και καλό υπόλοιπο καλοκαιράκι 🏊‍♀️φιλιαααα γλυκά!😘

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τις αχνιστές μου καλημέρες Ρούλα μου! 🙂
      Ενδιαφέρον έχει πώς αυτή η ανάρτηση που μιλάει για τρεις αναπνοές, έρχεται να αποδείξει την χρησιμότητα τους, ειδικά αυτές τις καυτές μέρες! 😛
      Τρεις αναπνοούλες ενώ έξω φλερτάρουμε με 40 και βάλε βαθμούς, μπορούν να μας χαλαρώσουν έτσι που ο εγκέφαλος μας, δεν θα χειροτερέψει την κατάσταση με τα αρνητικά συναισθήματα μας! 😉

      Φυσικά και όλα θα περάσουν όπως τόσα και τόσα που έχουμε ζήσει, αλλά καλό είναι αν έχουμε στο χέρι μας, ψυχολογικά και πρακτικά βοηθήματα να τα χρησιμοποιούμε ή τουλάχιστο να πειραματιζόμαστε με αυτά! 🙂

      ΑΦιλιά με ευχές αγάπης και επίγνωσης για ένα καλό Αύγουστο! ❤

  8. Ο/Η Πουπερμίνα λέει:

    Τόσο απλό, αρκεί να έχεις μια μαγισσούλα να στο θυμίζει!
    Εύχομαι γρήγορα δροσιές!

  9. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Όσο πιο απλό, τόσο πιο αποτελεσματικό! 😉

    ΑΦιλιά με σωτήριες ανάσες ανοχής! ❤

  10. Ο/Η Μαρία Γ. λέει:

    Αυτό, το να αντιμετωπίζω τον εαυτό μου με καλοσύνη, το έμαθα πολύ αργά. Η συνειδητοποίηση έγινε ξαφνικά, μια στιγμή, βράδυ που κοιτούσα παλιές φωτογραφίες. Ήμουν σε ψυχολογικό χάλι. Μέχρι που βρήκα μια φωτογραφία με τον εαυτό μου μικρό παιδάκι, πρώτη μέρα στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Είχα έναν τεράστιο άσπρο φιόγκο στην πλεξίδα μου και ένα μεγάλο χαμόγελο. Άρχισα να μιλώ σ’ αυτό το κοριτσάκι για πρώτη φορά και να του ζητάω συγγνώμη για ό,τι του έκανα μέχρι σήμερα, πόσο το παίδεψα ενώ εκείνο ξεκινούσε τη ζωή του με τόση χαρά. Κι εκεί άλλαξαν όλα μέσα μου. Από τότε μιλάμε συχνά μαζί: εγώ και η Άλλη και τα βρίσκουμε, γιατί τώρα πια την αντιμετωπίζω με καλοσύνη. Πόσο χάρηκα και πόσο συγκινήθηκα με το θέμα σου Στεφανία μου. Σ’ ευχαριστώ πολύ.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι είναι όπως περιγράφεις Μαρία Γ. μου, τη στάση απέναντι στον εαυτό μας και αυτό γιατί από παιδιά μας έμαθαν πως είναι εγωιστικό να αγαπάς και να φροντίζεις με κατανόηση και καλοσύνη τον εαυτό σου! 😉

      Είμαστε η μαμά και ο μπαμπάς του παιδιού που κρύβουμε όλοι μέσα μας και η συγνώμη είναι σωτήρια, γιατί είναι ο μόνος τρόπος να ειρηνεύσουμε και να μάθουμε να ακούμε αυτή την φωνούλα που με τόση αγάπη μας μιλά! ❤

      ΑΦιλιά γλυκά και με μια μεγάλη αγκαλιά στο κοριτσάκι μέσα σου! ❤

  11. Ο/Η Μαρία Γ. λέει:

    Το βιντεάκι σύντομο και περιεκτικό, πολύ χρήσιμο, το έστειλα και στην κόρη μου. Σ’ ευχαριστούμε Στεφανία μου 🙂

  12. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το βιντεάκι με τις απλές οδηγίες είμαι σίγουρη πως θα είναι χρήσιμο στη κόρη σου, γιατί είναι χαρούμενο και διασκεδαστικό! 🙂

    ΑΦιλιά χαλαρωτικά και προσοχή στις αναπνοές ειδικά όταν έχει φωτιές! ❤

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.