Αμφιβολίες…

52b29c9935701baedaa4436e

.

«Πρέπει επίσης να εξετάσουμε την αναγκαιότητα του σκεπτικισμού και της αμφιβολίας.
Να αμφιβάλουμε όχι μόνο γι αυτά που μας λένε οι άλλοι, αλλά να αμφιβάλουμε για τις δικές μας εμπειρίες, για τις δικές μας σκέψεις, στάσεις και αξίες, για ποιο λόγο κάνουμε ορισμένα πράγματα στη ζωή μας, γιατί πιστεύουμε. Πρέπει να έχουμε μια λογική αμφιβολία,ένα λογικό σκεπτικισμό, γιατί η αμφιβολία καθαρίζει το νου, φρεσκάρει το νου, διαλύει όλες τις παλιές συνήθειες, τα παλιά συμπεράσματα, τις κρυφές ιδέες. Έτσι η αμφιβολία, ο σκεπτικισμός, είναι αναγκαία όχι μόνο γι’ αυτά που λέει ο ομιλητής, αλλά επίσης για να αμφιβάλετε για τη δική σας συμπεριφορά και λοιπά».

 

chien-_laisse

.

«Ξέρετε είναι σαν να κρατάτε ένα σκύλο με λουρί, αν τον κρατάτε συνέχεια με λουρί, σπάτε το ηθικό του σκύλου, έτσι πρέπει να βγάζετε το λουρί και να τον αφήνετε να τρέχει, γιατί τότε ζωντανεύει. Με τον ίδιο τρόπο, αν αμφιβάλετε συνέχεια, αυτό δεν οδηγεί πουθενά, αλλά να ξέρετε πότε να ελευθερώνετε και πότε να το κρατάτε κάτω από τον έλεγχο σας. Αυτό προϋποθέτει νοημοσύνη. Αλλά όταν ελευθερώνετε να αμφιβάλετε γιατί το κάνετε, γιατί ελευθερώνετε το σκύλο- τον σκύλο σας ή την αποδοχή σας και λοιπά. Αυτό ξυπνάει το νου, επιταχύνει τη σκέψη, την επίγνωση».

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ.
Saanen 1η Ομιλία 8 Ιουλίου 1984

.

DSC01015

.

«Ένας άνθρωπος που θα ζούσε πραγματικά, που θα καταλάβαινε εντελώς τη ζωή, πρέπει να ξέρει τι είναι η αμφιβολία. Μη πείτε, «Θα υπάρξει άραγε ποτέ τέλος στην αμφιβολία;» Η αμφιβολία θα υπάρχει όσο υποφέρετε, όσο δεν έχετε ανακαλύψει τις αληθινές αξίες. Για να κατανοήσετε τις αληθινές αξίες, πρέπει ν’ αρχίσετε να αμφιβάλετε, να έχετε κριτική στάση απέναντι στις παραδόσεις, στις αυθεντίες, όπου ο νους σας έχει εκπαιδευτεί. Για μένα, η αμφιβολία είναι μια πολύτιμη αλοιφή. Θεραπεύει τις πληγές εκείνου που υποφέρει. Έχει μια ευεργετική επίδραση. Η κατανόηση έρχεται μόνο όταν αμφιβάλλεις, όχι με σκοπό ν’ αποκτήσεις πιο πολλά πράγματα, αλλά για να κατανοήσεις. Όταν υπάρχει η επιθυμία για να κερδίσει κάτι κανείς, παύει να υπάρχει πια αμφιβολία. Όπου υπάρχει η επιθυμία για κέρδος, υπάρχει αποδοχή της αυθεντίας- είτε είναι η αυθεντία του ενός, των πέντε ή ενός εκατομμυρίου. Μια τέτοια αυθεντία ενθαρρύνει την αποδοχή και αποκαλεί την αμφιβολία εμπόδιο. Επειδή συνεχώς αναζητάτε παρηγοριά, ασφάλεια, βρίσκετε εκμεταλλευτές που σας βεβαιώνουν πως η αμφιβολία είναι εμπόδιο, κάτι που πρέπει να αποφεύγετε».

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ
Collected Works 1934-1935

 

3224

 

«Η αμφιβολία φέρνει μόνιμη κατανόηση, η αμφιβολία από μόνη της δεν είναι ένα τέλος. Αυτό που είναι αληθινό αποκαλύπτεται μόνο μέσα από την αμφιβολία, όταν αμφισβητείς όλες τις ψευδαισθήσεις, τις καθιερωμένες αξίες, τα ιδανικά. Το κάνετε αυτό; Αν ξέρετε ότι είστε ειλικρινείς όταν το κάνετε, τότε θα ξέρετε επίσης και τη συνεχιζόμενη σημασία της αμφιβολίας. Είναι η καρδιά και ο νους ελεύθερα από την κτητικότητα; Αν πραγματικά έχετε επίγνωση της σοφίας της αμφιβολίας, το ένστικτο της απόκτησης θα καταστραφεί εντελώς, γιατί αυτό το ένστικτο είναι η αιτία μεγάλης θλίψης. Σ’ αυτό δεν υπάρχει αγάπη, αλλά μόνο χάος, σύγκρουση, πόνος. Αν πραγματικά αμφιβάλετε, θα διακρίνετε την ανακρίβια του ένστικτου της κτητικότητας».

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ
Adyar Ινδίες 1933-1934 

.

empathy.jpgppp

Τα παραπάνω κείμενα είναι μια προσωπική μου επιλογή και μετάφραση από το Krishnamurti on line.

 

.

 

 

.

 

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

32 Responses to Αμφιβολίες…

  1. Ο/Η dodo λέει:

    Θέλει κουράγιο να αποφασίσεις να εμπιστευθείς και να αφήσεις ελεύθερο τον «σκύλο»…

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Και μήπως, αυτό που θα ρυθμίσει την ελευθερία του «σκύλου», είναι η διάκριση, η νοημοσύνη τού «αφεντικού» που κρατάει το λουρί; 😉

      ΑΦιλιά dodo μου και καλή μας δύναμη! 🙂

  2. Ο/Η magikifoni λέει:

    Αναρωτιέμαι γιατί μερικοί -άνθρωποι έξυπνοι φυσικά(?)- δεν αμφιβάλλουν, δεν έχουν μάθει να το κάνουν μάλλον… αλλά γιατί? Τους παρατηρώ. Μιλώ κυρίως για εκείνους που είναι στην ιδανική ηλικία, στην πιο γόνιμη φάση, όπου υπάρχει κουράγιο, διάθεση, τρόποι και θάρρος (τις περισσότερες φορές).. Τους ακούω και τους βλέπω.
    Οι ίδιοι θα διαφωνούσαν μαζί μου, αλλά με όση ταπεινή κριτική διαθέτω, νομίζω ότι, αν και οι ίδιοι υποστηρίζουν το αντίθετο, δεν έχουν αμφιβάλλει ποτέ ουσιαστικά για κάποια πράγματα, τα οποία εκείνοι προσωπικά θεωρούν προφανώς »σωστά», »δικαιολογημένα» και »ορθά». Το »ζουμί» έγκειται στο ότι τις περισσότερες φορές, όσο »εναλλακτικά» και αν είναι αυτά τα άτομα, όσο »προχωρημένα» κι »ενημερωμένα» και »φιλελεύθερα» στο περιτύλιγμα, μέσα στην ουσία, κουβαλούν αυτά που τους έχουν »ποτίσει» συγκεκριμένες χ ή ψ ιδεολογίες και άνθρωποι-αυθεντίες.
    Το ότι δεν αμφιβάλλουν για όλα αυτά το εντοπίζει κανείς στο γεγονός πως στις θέσεις τους είναι απόλυτοι και σχεδόν ποτέ δεν αναφέρουν κάτι αρνητικό, αλλά αντιθέτως δημιουργούν σοφίσματα και επιχειρήματα για να αντικρούσουν άλλες διαφορετικές θέσεις, που με τη σειρά τους σαφώς δεν είναι τέλειες, αλλά σίγουρα κάποτε έχουν και κάποια θετικά στοιχεία.
    Τέλος πάντων,για να κλείνω αυτό το »σεντόνι», πιστεύω ότι η αμφιβολία έχει να κάνει και με την ελευθερία. Αυτός που μπαίνει στην διαδικασία αυτή είναι και ελεύθερος. Ή τουλάχιστον του δίνεται η δυνατότητα να είναι-να γίνει ελεύθερος… Αλλά, και πότε είναι καλό να αμφιβάλλει κανείς και κάτω από ποιες συνθήκες? Και αν κάποιος αμφιβάλλει σχεδόν συνεχώς?
    Και τελικά αμφιβάλλω κατά πόσο αμφιβάλλω κι εγώ η ίδια! 🙂 😀

    Πολλές καλημέρες μαγισσούλαα!! Ό,τι καλύτερο για να ξεκινήσει η μέρα!

    ΑΦΦΦΦΦΦιλάκια και πολλή αγάπη σου στέλνω! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έχεις δίκαιο Αλεξάνδρα μου, από παιδιά, μας ταΐζουν θεωρίες και η λέξη «αμφιβάλω» όχι μόνο είναι ανήκουστη αλλά είναι και απαγορευμένη! Τώρα αν εμείς, σε όλες μας τις ενέργειες-δράσεις, έχουμε επίγνωση και αναρωτηθούμε κατά πόσο αυτό που ακούμε «στέκει» λογικά, δεν θα κυκλοφορούμε σαν καλοκουρδισμένα ρομποτάκια! 😉

      Μήπως το μέτρο στην αμφιβολία, είναι η νοημοσύνη;

      Προσωπικά όταν αμφιβάλω για κάτι, θέτω ερωτήματα και αφήνω την ίδια τη ζωή να μου απαντήσει, δοκίμασε το, έχει ενδιαφέρον!!! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά, με όλη μου την αγάπη! 🙂

  3. Ο/Η ηλιογράφος λέει:

    Για να το κάνω πιο λιανά, πιο λαϊκά:

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχαχα! ηλιογράφε μου, περίμενα πως «κάποιος» θα μου έστελνε αυτό το άσμα, αλλά δεν φανταζόμαστε ότι θα ήσουν εσύ… είχα αμφιβολίες… που τώρα διαλύθηκαν!!! 😉

      ΑΦιλιά με πολλά χαμόγελα! 🙂 🙂 🙂

  4. Ο/Η aswtosyios λέει:

    καθε φορα μα καθε φορα που ερχομαι με βαζεις και κατεβαζω απο τη βιβλιοθηκη κρισνα μουρτι! σε φιλω

  5. Ο/Η xristin λέει:

    Επειδή η πατρίδα μας ζει τούτη την εποχή στιγμές απόλυτης αμφιβολίας προς όλους και όλα νομίζω ότι η φράση του Νίτσε….» Η αμφιβολία δηλητηριάζει τα πάντα, χωρίς να σκοτώνει τίποτα» έχει την σημασία της και η αμφιβολία θέλει και αυτή τον…..μάστορα της,που σημαίνει ότι θέλει προσοχή και σύνεση για να γίνεις σωστός……..αμφιβολιούχος!χα,χα,χα,χα
    Τις φιλούρες μου

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Στη δική μας περίπτωση η «αμφιβολία» ξυπνάει τους αποκοιμισμένους πολίτες και οι κυβερνώντες δεν έχουν καμιά «αμφιβολία» σχετικά με το έργο τους! 😉

      ΑΦιλιά μετά πολλών και συχνών αμφιβολιών! 🙂

      ΥΓ: Στη «βρομερή» σου ανάρτηση, δοκίμασα 3 φορές να αφήσω το «ευωδιαστό» μου σχόλιο και μου ζητάει κωδικούς που δεν γνωρίζω! 😦

      • Ο/Η xristin λέει:

        Στεφανία θα ήθελα να με ενημερώσεις αν το πρόβλημα που αντιμετώπισες στο blog μου συνεχίζεται γιαυτό κάνε μου την χάρη να ξαναδοκιμάσεις να κάνεις σχόλιο.
        Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων

  6. Ο/Η aristea k λέει:

    Αν δεν είμαστε ερευνητές σε τούτη τη ζωή …χαθήκαμε! Ο εφησυχασμός είναι εχθρός!
    Καλημέρα Στεφανία μου !
    Χαίρομαι που επέστρεψες στις ανατολικές φιλοσοφίες :))
    Φιλιά καρδιάς!♥

  7. Ο/Η Η Blogger της διπλανής πόρτας λέει:

    Πρέπει καμιά φορά να αμφιβάλλεις, γιατί αλλιώς δεν θα ξεφύγεις από τα στενά σου όρια. Βέβαια με μέτρο και με γνώμονα την πραγματικότητα.
    Σου στέλνω ένα πολύ γλυκό φιλί μαγισσούλα μου.

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Έτσι ακριβώς Μαρινάκι μου!
    ΑΦιλιά, και ανταποδίδω το πολύ γλυκό φιλί σου, χωρίς καμιά αμφιβολία! 🙂

  9. Ο/Η mariakat80 λέει:

    Συμφωνω με τη Μαρίνα για το μέτρο!!!Καθώς ειμαι φανατική οπαδός του οτι τα παντα χρειαζονται ισορροπία και γενικα του «παν μετρον άριστον» (βεβαια καθε ένας απο εμάς το καθορίζει διαφορετικα πιστευω, ωστόσο υπάρχουν και τα αντικειμενικά κριτηρια) θεωρω οτι ενας άνθρωπος, νοήμων και σόφρων πρεπει γενικά να αμφιβάλλει και να μην δέχεται αγόγγυστα ότι προσπαθουν να του «πασσάρουν». Από την άλλη ομως και το να αμφιβάλλω για τα ΠΑΝΤΑ .. νομιζω οιτ γινετα κουραστικό πρωτα για τον εαυτο μου , για εμένα την ίδια, και δευτερον και για τους άλλους!!! Φιλουυυυυυυυυυυυρες Μαγισσούλα μου :*

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Μαρία(kat) μου,
      Χαίρομαι όταν νέοι άνθρωποι όπως εσύ, η Μαρίνα, η Αλεξάνδρα (μαγική φωνή), η Αναστασία (Nastenka), Hengeo και αρκετοί άλλοι εδώ μέσα, αμφισβητούν και εξετάζουν-ερευνούν, ότι εμείς οι «μεγάλοι» τους ταΐσαμε όλα αυτά τα χρόνια… μόνο έτσι θα είστε ελεύθερα άτομα!
      «Αμφιβάλω», πάνω απ’ όλα σημαίνει, ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ, βάζω κάτω το μυαλό μου και δεν φοβάμαι να δράσω ή να εκφράσω αυτά που έχω στη καρδιά μου, φυσικά με μέτρο, με καλοσύνη και με σεβασμό στους γύρω μας! 😉

      ΑΦιλιά και να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ! 🙂

      • Ο/Η mariakat80 λέει:

        Μα αν δεν αμφιβάλλουμε δεν γινεται να προχωρήσουμε και να κάνουμε κάτι διαφορετικό(καλύτερο ή χειρότερο θα φανεί στο διάβα του χρόνου).
        Επίσης φυσικα και αμφιβάλλω δεν σημαινει απαραίτητα απορρίπτω!!! κάποιοι το μπερδευουν θαρρώ
        ΦΙλάκια πολλά!!!! Επισής καλό σαββατοκύριακο 🙂

  10. Ο/Η Nastenka λέει:

    Μάθαμε δυστυχώς να καταπίνουμε μασημένη τροφή. Πού αμφιβολίες πια;…
    Αφού ο πρώτος που θα τολμήσει να αφμιβάλλει, θα γίνει δακτυλοδεικτούμενος…
    Φιλάκια πολλάααα μαγισσούλα μου!! Καλό βραδάκι!!! ❤

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Δεν νομίζω Αναστασία μου, πως η γενιά σου δεν αμφιβάλει…αμφιβάλει για τα αίσχη που προσπαθεί να την ταΐσει η κοινωνία μας, ίσως να μην έχει βρει ακόμα τον τρόπο να εκφράσει τις αμφιβολίες της, αλλά σίγουρα αμφισβητεί ακόμα και τις «γνωματεύσεις» των γιατρών! Έχουμε τεράστια δύναμη μέσα μας και αυτή η δύναμη κάνει θαύματα, φτάνει να σβήσουμε από το λεξιλόγιο μας τη λέξη «φοβάμαι»! 😉

      ΑΦιλιά και καλή δύναμη και στα δυο σας, με όλη μου την αγάπη! ❤ ❤

  11. Ο/Η Zeta λέει:

    Φοβερό θέμα θίγεις Στεφανία μου, ήθελα κι άλλο διάβασμα χιχι!
    Η αμφισβήτηση είναι το μέσο να φτάσεις στην αλήθεια (που όπως ξανά είπαμε, σχετική είναι κι αυτή). Μικρότερη θυμάμαι, αμολούσα τον «σκύλο» χωρίς δεύτερη σκέψη. Νομίζω πως μεγαλώνοντας μαθαίνω πότε πρέπει να τον αφήνω και πότε όχι… έχει να κάνει με το πόσο κοντά στην αλήθεια ενδιαφέρομαι να φτάσω κάθε φορά!
    Όταν όμως αποφασίσεις να πας κόντρα στο ρεύμα, θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να δεχτείς «σπρωξίματα» από το πλήθος που οδεύει ανάποδα. Για παράδειγμα: σκέψου αν κάποιος εξέφραζε την άποψη ότι ο Μ. Αλέξανδρος ήταν ένας σφαγέας-αλαζόνας, ένας Χίτλερ της εποχής κι ότι κακώς τον εξυμνούμε.
    Ευτυχώς το δεύτερο σκέλος της αμφισβήτησης, να αμφισβητεί δηλαδή κανείς τον εαυτό του, δεν ενοχλεί κανέναν… μπορώ να το κάνω άφοβα! Χιχι!

    ΑΦιλιά χωρίς αμφιβολίες!

  12. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Χωρίς να θέλω να σε ζορίσω Ζέτα μου, νομίζω πως το παραπάνω κείμενο σηκώνει πολλές αναγνώσεις…. προσωπικά πριν απαντήσω σε κάθε σχόλιο, το ξαναδιαβάζω και κάθε φορά βαθαίνει και η κατανόηση μου! 😉
    Όσο για τα «σπρωξίματα» έχεις δίκαιο, αλλά νομίζω πως όταν ξέρεις πώς οι αμφιβολίες σου, σε αποδεσμεύουν από εξαρτήσεις, προσκολλήσεις, φαντασιώσεις, ιδέες και εμπειρίες που θεωρούσες συγκλονιστικές (!), τα «σπρωξίματα» δεν σε αγγίζουν πια… ο κάθε ενήλικας είναι υπεύθυνος για τη ζωή του, έτσι δεν είναι;
    Πολύ καλό το παράδειγμα σου για τον Μ.Αλέξανδρο, (κανένας δεν αμφισβητεί όμως ότι κατέσφαξε πολύ κόσμο, αλλά τότε αυτό θεωρείτο ανδρεία!) χιχιχι! 😉

    Να τον αμφισβητούμε τον εαυτό μας, γιατί είναι και πονηρούλης και τα μαγειρεύει όπως του γουστάρει! χαχαχα! 😉

    ΑΦιλιά και καλό χαλαρό Σ/Κ να έχεις! 🙂

  13. Ο/Η Μαρία Κανελλάκη λέει:

    Μ’ αρέσει αυτή η λέξη. Δεν έχει τις αγκυλώσεις του «διαφωνώ», αφήνει περιθώρια για πειραματισμούς και επαναπροσδιορισμό των πραγμάτων. Κι αυτό είναι η αρχή της εξέλιξης.
    Όμορφες σκέψεις, γεμάτες ουσία και νόημα…
    Καλό σαββατοκύριακο Στεφανία μου!

  14. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Σίγουρα οι αμφιβολίες μας, επαναπροσδιορίζουν τη στάση μας απέναντι σε γεγονότα, ιδέες, εμπειρίες, απόψεις, εξαρτήσεις και σε τόσα άλλα που κουβαλάμε μέσα μας και που συνήθως μας τα «φόρεσαν» όταν είμασταν παιδιά! 😉
    Το ωραιότερο και δυσκολότερο για μένα, είναι να συνεχίσω ν’ αμφιβάλω για τις αμφιβολίες μου!

    ΑΦιλιά Μαρία μου και καλό μας βραδάκι! 🙂

  15. Ο/Η Αθηνά... λέει:

    Μόνο για ένα πράγμα δεν αμφιβάλλω και είμαι απόλυτα σίγουρη: Εάν αφήσω τον σκύλο μου τον Σήφη χωρίς λουρί, θα τρέξει να κυνηγήσει μία από τις περαστικές γάτες και δεν θα προσέξει το διερχόμενο αυτοκίνητο, το οποίο θα τον κάνει αυτοκόλλητο στην άσφαλτο! Είναι, βλέπεις, από εκείνα τα σκυλάκια τα πολύ μικρά, ζυγίζει μόλις 1.800 γραμ., τα οποία νομίζουν πως είναι ικανά για τα πάντα, αλλά πλανώνται πλάνην οικτρά! Και έχουν πολύ έντονη προσωπικότητα και δεν ακούν κανέναν, πόσο μάλλον εμένα που τους έχω τρομερή αδυναμία!
    Κατά τα λοιπά, δυστυχώς ή ευτυχώς (μάλλον δυστυχώς) αμφιβάλλω για όλα και για όλους!
    Αποστέλλω ασπασμούς και μια ευχή να είναι καλή η νέα εβδομάδα που σε μερικές ώρες έρχεται!
    🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Να αμφιβάλεις Αθηνά μου, ειδικά για τον Σίφη σου και αν ποτέ τολμήσεις να τον «αμολήσεις» τουλάχιστο ν’ αμφιβάλεις για τα κίνητρα σου!!! 😉
      Καλύτερα να αμφιβάλεις για τα πάντα, παρά να έχεις αυτή τη σιγουριά που σκοτώνει!!!

      ΑΦιλιά με μια βδομάδα γεμάτη (σχεδόν) αμφιβολίες! 🙂

  16. Ο/Η Σούλη λέει:

    Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα, καλή μου μαγισσουλα!!
    Πολύ βαθυστόχαστα τα αποσπασματικά κείμενα του Κρισναμούρτι, που ανάρτησες, που επιδέχονται παρανοήσεις στο νόημά τους.
    Τόσο, που δε διάβασα κανένα από τα προηγούμενα σχόλια των πολύτιμων διαδικτυακών φίλων, όχι για κάποιο λόγο άλλο, παρά να επικοινωνήσω την αμεσότητα της σκέψης, χωρίς παρεμβολές.
    Αμφι-βάλω, λοιπόν, μπορεί και να σημαίνει βάλομαι πανταχόθεν, από τα πολλά «εγώ» που διαθέτω. Μόνο με αποστασιοποίηση από τα πολλά «εγώ» που καταλήγουν στο μεγάλο «ένα» της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου καθαρίζει η εικόνα και το τοπίο.
    Αναρωτιέμαι, όμως, αν η αμφιβολία γεννά ερωτηματικά, τα συμπεράσματα περιττεύουν?
    Η ουσία (αν όχι η απάντηση) βρίσκεται στο πετυχημένο παράδειγμα με το λουρί του σκύλου, η σοφία, δηλαδή, της επιλογής της μη δογματικής στάσης ζωής. Και … ανιδιοτελώς, πάντα!!!!
    Πόσο καταφέρνεις Στεφανία μου, να αναδύεις τη συνειδητότητα 😉
    ΑΑΑΦιλιά, με αγάπη 🙂
    Φρίντα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα αγαπημένη Φρίντα!
      Νομίζω πως πολύ καλά έκανες και δεν διάβασες πρώτα τα σχόλια και τις απαντήσεις, των εδώ φίλων μας!
      Συμφωνώ απόλυτα πως όταν αισθανόμαστε ότι βαλλόμαστε, αυτό που βάλλεται είναι το «εγώ» μας, είναι η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας, αλλιώς γιατί να ενοχληθούμε, έτσι δεν είναι; 😉
      Το κείμενο ξεκαθαρίζει πως πρέπει να αμφιβάλουμε, να είμαστε δηλαδή σκεπτικιστές ως προς τα έξω, αλλά πιο πολύ προς τα μέσα … να αμφισβητήσουμε τα πιστεύω μας, τις ιδέες μας, τις εμπειρίες μας, τις προσκολλήσεις, εξαρτήσεις κλπ… και γι αυτό πρέπει να χρησιμοποιούμε τον λογισμό (που μας δίνει το μέτρο) και να μη ξεχνάμε και ν’ ακούμε τι μας υπαγορεύει και η καρδιά μας! ❤
      Και εκτός απ' το λουρί και το παράδειγμα της αλοιφής, προσωπικά ήταν πολύ δια-φωτιστικό!
      Νομίζω, πως το παραπάνω κείμενο, σηκώνει πολλές αναγνώσεις! 😉
      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! 🙂

  17. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Καθυστέρησα σε τούτη την ανάρτηση γιατι ήθελα να την απόλαυσω με την ησυχία μου και την σοβαρότητα που της αξίζει. Τα αποσπάσματα που αναρτήσες μπορω να πω πως είναι μαγισσούλα μου απο τα σούπερ-αγαπημένα μου, σε όσα έχω διαβάσει μέχρι τώρα.

    Για μένα το κεφάλαιο αμφιβολία είναι δύσκολο πράγμα. Μεγάλωσα σε μια οικογένεια που κάποια από τα μέλη της λατρεύονταν ως Φαραώ, και η γνώμη τους τόσο σε γενικά θέματα, όσο και σε ειδικά, που επηρέασαν τον τρ´οπο σκέψης αλλα και ζωής των νέοτερων μελών της οικογένειας μας δεν δέχονταν ουδεμία αμφισβήτηση, καθώς θεωρείτο έλλειψη αγάπης η σεβασμού στις «αυθεντίες» απο εκείνα.νΠροσωπικά εμένα αυτο στις αποφάσεις που πήρα νεότερη μου έκανε τόσο κακό στα βήματα που ακολούθησα, που κάποια στιγμη «επαναστάτησα» ηταν βέβαια πολυ αργά, και βρέθηκα στο άλλο άκρο, της αμφισβήτησης, της αμφιβολ´ιας για την αμφιβολία, αυτής που αγγίζει τα όρια της μόνιμης αντεπίθεσης λόγω καχυποψίας. Σήμερα πια προσπαθω να περνώ γενεές 14 όχι μόνο αυτά που ακούω ή βλέπω, αλλα κυρίως την δική μου στάση απέναντι σε αυτα, τους δικούς μου προβληματισμούς, να αμφιβάλλω συνεχώς για τα δικά μου ´´ σωστα ´´ μεσω της αυτοπαρατήρησης και να μπορω να ώριμαζω όσο γίνεται περισσότερο. Όσον αφορά μάλιστα τις συμπεριφορές και τα πιστεύω των άλλων , έχοντας και την τρέλα του γραφιά, εννοώντας δηλαδή την ανάγκη για τρισδίαστατη ανάλυση των χαρακτήρων ενός έργου- προσπαθω κ´αθε φορά να «ντυθώ» τα παπούτσια τους» που λενε και οι ξένοι, για να τους κατανοήσω πριν αμφιβάλλω έτσι για οτιδήποτε, αποτελεσματικότερα… Μαγισσούλι,μου, αφιλί γλυκό σου στελνω,και μην αμφιβαλλεις για αυτο! ;))

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ναι Κατερίνα μου, είναι απίστευτο τι μας έχουν φορέσει αιώνες τώρα, ξεκινώντας απ΄ το σπίτι μας και ειδικά όταν υπάρχει εκεί μέσα αυτός ο αυταρχισμός της αυθεντίας, στη συνέχεια πάμε στη θρησκεία, στην εκπαίδευση και φυσικά στη κοινωνία! 😦
    Αλλά νομίζω, πως ευτυχώς και υπάρχουν άτομα που αμφιβάλουν, είναι δηλαδή σκεπτικιστές και δεν καταπίνουν αμάσητα ότι τους σερβίρουν οι άλλοι, όσοι «καταπίνουν», είναι από φόβο, δεν θέλουν να διαφέρουν απ΄ τη μάζα που ακολουθεί ως πρόβατο, τον εκάστοτε «ξύπνιο» και βασικά εκμεταλλευτεί βοσκό! 😉
    Και όπως έχουμε πει, η αλλαγή ξεκινάει απ΄ τον καθένα χωριστά, αμφισβητώντας ακόμα και το ίδιο μας τον εαυτό, γιατί υπάρχει μια χειρότερη αυθεντία που είναι η αυθεντία του εαυτού μας!!!

    ΑΦιλιά αγαπημένη παραμυθού μου! 🙂

  19. Ο/Η Hengeo λέει:

    Αχ αυτές οι αμφιβολίες..
    Πολλά ΑΦ!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.