Χαρούμενος – Cheerful

In dark times when we feel even
more burdened and insecure,
we should be contemplating our true nature
more than ever.

***************

Σε σκοτεινούς καιρούς όταν αισθανόμαστε ακόμα
πιο πολύ φορτωμένοι και ανασφαλείς,

θα έπρεπε να παρατηρούμε την πραγματική μας φύση
πιο πολύ από ποτέ.

In dark times when we feel even more burdened
and insecure, we should be contemplating
our true nature more than ever. 

It can cheer us up on any day.
Despite all the ups and downs of our life,
we are fundamentally awake individuals
who have a natural ability
to become compassionate and wise.

****************

Σε σκοτεινούς καιρούς όταν αισθανόμαστε ακόμα
και πιο πολύ φορτωμένοι και ανασφαλείς,

θα έπρεπε να παρατηρούμε την πραγματική μας φύση
περισσότερο από ποτέ.

Μπορεί να μας κάνει χαρούμενους οποιαδήποτε μέρα.
Παρόλα τα πάνω και κάτω της ζωής μας,
βασικά είμαστε ξύπνια άτομα

που έχουν μια φυσική ικανότητα
να γίνουμε συμπονετικοί και σοφοί.

Our nature is to be cheerful.
This cheerfulness is deeper than temporary conditions. 

The day does not have to be sunny for us to be cheerful. 
We are free of having to depend
on something else to make us happy.
We can bask freely in the natural radiance of our mind. 

This is the equanimity of true cheerfulness
— nothing more, nothing less.

Sakyong Mipham Rinpoche
 
«A Simple Sense of Delight«

*********************

Η φύση μας είναι να είμαστε χαρούμενοι.
Αυτή η κατάσταση χαράς είναι βαθύτερη από τις πρόσκαιρες συνθήκες.

Η μέρα για μας, δεν χρειάζεται να είναι ηλιόλουστη
για να είμαστε χαρούμενοι.
Είμαστε ελεύθεροι από το να έχουμε εξάρτηση
από κάτι άλλο για να μας κάνει ευτυχισμένους.

Μπορούμε να λιαζόμαστε ελεύθερα
στη φυσική λάμψη του νου μας.

Αυτή είναι η αταραξία της αληθινής χαράς
– τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

Σακίονγκ Μίφαμ Ριμποσέ

Ο Sakyong Jamgon Mipham Rinpoche, Jampal Trinley Dradul είναι Αμερικανός και Θιβετιανός βουδιστής απόγονος της καταγωγής Shambhala και της Shambhala, ενός παγκόσμιου δικτύου αστικών βουδιστικών κέντρων διαλογισμού, κέντρων καταφυγής, μοναστηριών, πανεπιστημίου και άλλων επιχειρήσεων, που ιδρύθηκε από τον πατέρα του.


«Κάθε στιγμή της ζωής μας είναι σημαντική.»

*********************

‘The body benefits from movement,
and the mind benefits from stillness.”

“One of my favorite Tibetan sayings is
“Even if you’re going to die tomorrow,
you can learn something tonight.”

“True happiness is always available to us,
but first we have to create the environment for it to flourish.”

***********************

«Το σώμα ωφελείται από την κίνηση
και ο νους από την ησυχία.»

«Ένα από τα αγαπημένα μου Θιβετιανά ρητά, λέει,
«Ακόμα και αν πρόκειται να πεθάνεις αύριο,
μπορείς κάτι να μάθεις σήμερα το βράδυ.»

«Η πραγματική ευτυχία είναι πάντα διαθέσιμη για μας,
αλλά πρώτα πρέπει να δημιουργήσουμε το περιβάλλον για να ανθίσει.»

.

.

.

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

22 Responses to Χαρούμενος – Cheerful

  1. Ο/Η Giannis Pit λέει:

    Μού αρέσει αυτός ο συνδυασμός σώματος και νου στην επίγνωση της ζωής. Το καθένα έχει να δώσει κάτι ξεχωριστό δικό του.
    Με προσοχή και πάλι η διδαχή σου, Στεφανία μου, μέσα και από την παρούσα ανάρτηση.
    Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλησπέρα στον πιστό σχολιαστεί tres cher Gianni! 🙂

      Ούτε το σώμα, ούτε ο νους μας, μπορούν να λειτουργήσουν σωστά χωριστά και τα δυο μαζί με επίγνωση μας οδηγούν στη χαρά που βρίσκεται σε όλα τα άτομα ανεξαρτήτως του πού και του πώς μεγάλωσαν! 😉

      Με όλη μου την καρδιά εύχομαι να αφήσεις την χαρά που κρατάς μέσα σου, να εκδηλωθεί στο περιβάλλον σου, ασχέτως δύσκολων καιρών και αυτό δεν θα σημαίνει πως είσαι αναίσθητος, αντιθέτως! 😉

      Πολλά χαμογελαστά και χαρούμενα ΑΦιλιά καρδιάς σου στέλνω! ❤

  2. Ο/Η roula1smaragdenia λέει:

    «Ακόμα και αν πρόκειται να πεθάνεις αύριο,
    μπορείς κάτι να μάθεις σήμερα το βράδυ.»
    Αχ και να ήξερες φιλενάδα πόσο με αντιπροσωπεύει αυτό…συμφωνώ και επ αυξάνω
    νομίζω ότι είναι η ουσία της ζωής…👍
    Αν πεις και για…«Το σώμα ωφελείται από την κίνηση
    και ο νους από την ησυχία.» από τα πιο σοφά…τι ωραία θα ήταν να τα τα κάναμε και πράξεις! Πάλι όμορφα νιώσαμε εδώ μέσα να είσαι καλά Στεφανία μου .🧡
    Πολλά βραδινά φιλιά και μια αγκαλιά για σένα… 🤗

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Ρούλα αγαπημένη! 🙂

      Είδες πόσα είναι στο χέρι μας για να είμαστε χαμογελαστοί; 😉
      Είναι τόσο εύκολο να βάλουμε ένα χαμόγελο στα χείλη και στη καρδιά μας και αναρωτιέμαι τι μας εμποδίζει; 😉

      Εύχομαι να νιώθεις πάντα όμορφα όταν επισκέπτεσαι το σπιτικό μου και να φεύγεις χαμογελαστή! 🙂

      Χαμογελαστά και τα ΑΦιλιά της καρδιάς μου! ❤

  3. Ο/Η guidelinesweb λέει:

    Amen! Beautiful! Thank you for sharing, Dear Stepania. 🙏🏻🤗💞

  4. Ο/Η Μαρία Γ. λέει:

    Αυτή η φιλοσοφία είναι ο στόχος της κάθε μέρας μου και γενικά ο στόχος της υπόλοιπης ζωής μου Στεφανία μου.
    Κάποτε το καταφέρνω και άλλοτε μου ξεφεύγει.
    Σε φιλώ πεντάγλυκα με πολλή αγάπη!
    Καλό μήνα Στεφανία μου!

  5. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλώς την ομορφιά μου! 🙂

    Όταν το χαμόγελο και η χαρά γίνουν στόχος μας, ανακαλύπτουμε πολύ γρήγορα πως έχουν γίνει αυτό που πάντα ήταν από τότε που γεννηθήκαμε… ηρεμία και σιγή! 🙂

    Μην ανησυχείς αν ξεχνάς και αυτό είναι μέρος της ζωής, μόλις όμως έχεις επίγνωση ότι έχεις ξεχαστεί, ξαναβρίσκεσαι στο παρόν και στη χαρά! 😉

    ΑΦιλιά χαράς και ηρεμίας Μαρία Γ. μου! ❤

  6. Ο/Η Marina Tsardakli λέει:

    Πιστεύω πως όταν θέλουμε να βρούμε την χαρά θα το κάνουμε. Αν δεν θέλουμε, θα μας φταίει και η πιο μικρή λεπτομέρεια και με αφορμή αυτή θα γκρινιάζουμε αιώνια.
    Άρα πού καταλήγουμε εμπράκτως; Δουλειά με τον εαυτό μας, ζωή με επίγνωση και καλή διάθεση.
    Ας έχουμε ένα χαρούμενο Σαββατοκύριακο, έτσι όπως ο καθένας το αντιλαμβάνεται!
    Σε φιλώ γλυκά μαγισσούλα μου 🙂

  7. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Για δες Μαρίνακι μου που ενώ εσύ έγραφες εδώ, η αφεντιά μου, έγραφε για το χαμόγελο στο blog σου, σύμπτωση;
    Δεν νομίζω! 😉

    Όταν κανείς εκπέμπει στα ίδια μήκη κύματος είναι επόμενο να μιλάει την ίδια γλώσσα και να είναι συνδεδεμένος με ότι λαμβάνει χώρα εκείνη τη στιγμή! 🙂

    Η βαθύτερη φύση του ανθρώπου, είναι η χαρά, εξ άλλου όλα τα παιδιά μέχρι τα 7 τους γελούν με τη καρδιά τους, όπως και κλαίνε με την καρδιά τους, αργότερα η εκπαίδευση και η κοινωνία το φρενάρει… και φτάνουμε στο σήμερα όπου ένας χαμογελαστός άνθρωπος να θεωρείται αναίσθητος! 😉

    Χαρούμενο και χαμογελαστό Σ/Κ εύχομαι με άπειρα χαμόγελα αγάπης και γλυκά ΑΦιλιά! ❤

  8. Ο/Η Αννίκα λέει:

    Τι θα ήταν η καθημερινότητά μας χωρίς ελπίδα, χωρίς χαμόγελα, χωρίς χαρά. Άπειρα πράγματα μπορούν να μας κάνουν χαρούμενους, να φτιάξουν τη διάθεσή μας, να μας δώσουν φως και ελπίδα, με θετική διάθεση απέναντι στη ζωή. Πυλώνας είναι η αγάπη, αλλά και μια αρμονική συνύπαρξη μυαλού- περιβάλλοντος. Ίσως και μιας μικρής-έστω- αποχής από κάποιου είδους εξάρτηση που μας δεσμεύει. Κάτι που να αναζωογονεί τη σκέψη και να τέρπει την ψυχή.
    Όταν πιέζομαι πολύ, έχω μια βολική λύση (?) Τον κήπο μου. Εκεί ηρεμώ. Είναι ο τρόπος να φορτίσω τις μπαταρίες μου. Θα μου πεις; Λύνεις το πρόβλημα; Όχι! Αλλά ξεκόβω από δυσάρεστες σκέψεις, καθώς εστιάζω αλλού. Έτσι ωφελούμαι διπλά, και εγώ αποφεύγω τα χειρότερα και ο κήπος μου είναι φροντισμένος και αποδοτικός. Δεν είναι από τους σκοπούς της ζωής μου, ωστόσο είναι ένας τρόπος που με κάνει χαρούμενη.(έστω κι αν οι αντοχές λιγοστεύουν)
    Με πολλά χαρούμενα φιλιά Στεφανία μου Καλό απόγευμα Σαββάτου και Καλή Κυριακή να έχετε!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα στην Αννίκα! 🙂

      Δεν νομίζω πως χρειάζεται να ψάξουμε για να βρούμε τη χαρά, η χαρά βρίσκεται μες τον καθένα από την μέρα που γεννηθήκαμε, μετά τα επτά μας, επισκιάζεται από ιδέες και από την διαμόρφωση μας! 🙂

      Συνειδητοποίηση χρειάζεται και να μην αισθανόμαστε ενοχές όταν χαμογελάμε! 😉

      Πριν κάτι χρόνια ο μικρός μου γιος γύρισε ένα ταινιάκι 5 λεπτών που με πολύ τρυφερότητα, μας μιλά για τις «Μικρές χαρές»!
      Ξέρω πως θα σου αρέσει!

      Καλή χαμογελαστή Κυριακή με πολλά χαρούμενα ΑΦιλιά καρδιάς! ❤

      • Ο/Η Αννίκα λέει:

        Απλά πράγματα της καθημερινότητα, κι όμως ΤΟΣΟ σημαντικά για να δώσουν νόημα στη ζωή μας.
        Ένα ΥΠΕΡΟΧΟ, ΤΡΥΦΕΡΟ βίντεο με ένα απλό νόημα: ζήσε το παρόν όπως σου δίδεται Συγχαρητήρια στο γιό σου Στεφανία μου! Να το χαίρεσαι το παλληκάρι!
        Φιλιά πολλά!

  9. Ο/Η rennesense λέει:

    Δε μπορείς να φανταστείς πόσο χάρηκα αυτή σου την ανάρτηση! Διαβάζοντας, κρατούσα σαν ‘αξιοσημείωτα’ φράσεις του κειμένου, μα ήταν τόσες πολλές που μου άρεσαν! 🙂

    Η φύση μας είναι να είμαστε χαρούμενοι.. και ναι!
    η χαρά ,είναι εσωτερική ποιότητα, δεν εξαρτάται από το τι συμβαίνει απ’ έξω. Πηγάζει από μέσα μας Στεφανία μου, και για να αναβλύσει αρκεί να είμαστε η αυθεντική μας φύση.

    “Το σώμα ωφελείται από την κίνηση
    και ο νους από την ησυχία.” ( έτσι ακριβώς!! )

    … και τότε μια χαρούμενη ψυχή κατοικεί σε ένα χαρούμενο σώμα! 😉

    Αυτό σημαίνει να αγαπάμε και να φροντίζουμε και το σώμα μας, να διατηρούμε την υγεία του, ας αφεθούμε λοιπόν στις μικροχαρές της ζωής και ας ζήσουμε επικεντρωμένοι στο εδώ και τώρα.

    Αγάπησα το θιβετιανό ρητό, απόλαυσα το υπέροχο μουσικό βίντεο, ένιωσα χαρούμενη με την κυριακάτικη επικοινωνία μας, κι αυτή η στιγμή ήταν στιγμή πραγματικής χαράς,τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.:)

    Σου στέλνω την αγάπη μου και πολλά χαμογελαστά φιλιά Στεφανία μου! ❤
    Να έχεις μια χαμογελαστή Κυριακή ! 🙂 🙂 🙂

  10. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Πώς να μη χαίρεται κανείς Ειρήνη μου, όταν όλα γύρω μας, παραπέμπουν στη χαρά, ασχέτως αν εμείς δεν ακούμε αυτή την χαρούμενη φωνή της καρδιάς μας, παρασυρόμαστε από τον εγκέφαλο μας – σκέψεις και από εξωτερικά γεγονότα! 🙂

    Το σχόλιο σου, μου έδωσε πολύ χαρά γιατί είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε πως η χαρά είναι η εσωτερική κατάσταση της καρδιάς μας! 🙂

    «Αυτό σημαίνει να αγαπάμε και να φροντίζουμε και το σώμα μας, να διατηρούμε την υγεία του, ας αφεθούμε λοιπόν στις μικροχαρές της ζωής και ας ζήσουμε επικεντρωμένοι στο εδώ και τώρα.»… σωστά! 😉

    Ανταποδίδω τα χαμογελαστά φιλιά και προσθέτω ΑΦιλιά αγάπης και χαράς! ❤

  11. Ο/Η Μαριέλα Κωνσταντινίδου λέει:

    Μετά από πάαααααρα πολύ καιρό μπήκα στα Blogs. Ένιωσα μια ερημιά είναι η αλήθεια (έτσι όπως τα ‘ηξερα και τα είχα αφήσει). Χάρηκα που βρήκα κάποια ελάχιστα γνώριμα πρόσωπα να μάχονται στις επάλξεις!!!! Φιλάκια Στεφανία μου…..

  12. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Χαίρομαι Μαριέλα μου που μετά από πολύ καιρό μπαίνεις στο blog μου και μάλιστα σε μια ανάρτηση που μιλά για χαρά! 🙂

    Ναι, τα πρόσωπα εδώ αλλάζουν αλλά τα θέματα που αναρτώ έχουν πάντα να κάνουν με τα φιλοσοφικοψυχολογικά μας και πολλοί «παλιοί» τα διαβάζουν αλλά δεν σχολιάζουν! 😉

    ΑΦιλιά αγάπης και χαράς Μαριέλα μου, με ευχές για μια χαρούμενη βδομάδα από αύριο! ❤

  13. Παράθεμα: Χαμόγελο (συνέχεια)- Smile (continuity) | Άιναφετς

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.