Προσπάθεια.

RecognizingCourageAndEffort1_Lg

.
«Νομίζω ότι θα κατανοήσουμε τη σημασία της ζωής όταν κατανοήσουμε και τι σημαίνει να κάνεις προσπάθεια.
Μπορεί ποτέ η ευτυχία  να έρθει με προσπάθεια;
Έχετε δοκιμάσει να προσπαθήσετε να γίνετε ευτυχισμένοι;
Είναι αδύνατον, έτσι δεν είναι; Αγωνίζεσαι να νιώσεις ευτυχία, αλλά η ευτυχία δεν υπάρχει. Η χαρά δεν έρχεται με καταπίεση, με έλεγχο ή μέσα από διάφορες απολαύσεις, γιατί στο τέλος μένει πάντα μια πικρή γεύση. Μπορείς να καταπιέζεσαι ή να ελέγχεις τον εαυτό σου, αλλά κάπου μέσα σου υπάρχει κρυμμένη σύγκρουση. (…)
Έρχεται όμως η αγάπη η κατανόηση με πάλη;

.

effort-rock

.

«Τι σημαίνει ψυχολογική προσπάθεια;
Δεν σημαίνει ότι παλεύεις για να αλλάξεις αυτό που είσαι σε κάτι που δεν είσαι ή σε κάτι που θα έπρεπε να είσαι ή που θα πρέπει να γίνεις;
Που σημαίνει ότι παλεύουμε διαρκώς για ν’ αποφύγουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό που είμαστε ή προσπαθούμε να ξεφύγουμε απ΄ αυτό ή να το μετατρέψουμε ή να το τροποποιήσουμε.
Αληθινά αυτάρκης είναι ο άνθρωπος που κατανοεί αυτό που είναι, που δίνει τη σωστή σημασία σ’ αυτό που είναι. (…) Και αυτό μπορεί να έρθει μόνο όταν αναγνωρίσεις αυτό που είσαι, όταν έχεις επίγνωση αυτού που είσαι και όχι όταν προσπαθείς να το τροποποιήσεις ή να το αλλάξεις».

.

snail.effort

.

«Τώρα: όταν δεν κάνεις καμιά προσπάθεια να ξεφύγεις, τι συμβαίνει;
Ζεις με αυτή τη μοναξιά, με αυτό το κενό και με τη παραδοχή αυτού του κενού, ανακαλύπτεις ότι έρχεται μια δημιουργική κατάσταση που δεν έχει σχέση με πάλη, με προσπάθεια. (…)
Αυτή η κατάσταση στη ζωή είναι δημιουργικότητα και δεν είναι αποτέλεσμα προσπάθειας.
Όταν υπάρχει κατανόηση  «εκείνου που είναι», δηλαδή του εσωτερικού, της εσωτερικής ανεπάρκειας, όταν κανείς ζήσει μαζί με αυτή την ανεπάρκεια και την κατανοήσει εντελώς, τότε έρχεται η δημιουργική πραγματικότητα, η δημιουργική νοημοσύνη, που μόνο αυτή φέρνει ευτυχία». (…)

 

Leverage-Your-Efforts.

ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Ελευθερία – Η αρχή και το τέλος

Μετάφραση
Νίκος Πιλάβιος.

Εκδόσεις Καστανιώτη.

*

*

*

About Άιναφετς

To Άιναφετς είναι το ανάποδο του ονόματος Στεφανία και μ’ αυτό εμφανίζεται ως “μάγισσα Άιναφετς” σε ιστορίες του “Παραμυθά.
This entry was posted in Διάφορα. Bookmark the permalink.

44 Responses to Προσπάθεια.

  1. Ο/Η sigatabga λέει:

    Δύσκολα μου βάζεις σήμερα!
    Αλλά είναι ημέρα γιορτινή και δεν θα κάνω μούτρα!
    Αντ’ αυτού θα ευχηθώ χρόνια πολλά στον δικό σου Νίκο!
    Και θα φύγω για να πάω επίσκεψη στον δικό μου Νίκο, τον νεαρό απόγονό μου, διότι, λέει, μαγείρεψε και μας περιμένει!
    Φιλιά!

  2. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ για τις ευχές του «δικού» μου και εύχομαι χρόνια πολλά και στον «δικό» σου Νίκο… Ελπίζω να φάγατε και να περάσατε υπέροχα και φυσικά για όλα αυτά δεν χρειάζεται καμιά ψυχολογική προσπάθεια… το πράγμα κυλάει μόνο του! 😉

    ΑΦιλιά πολύ χαρούμενα! 🙂

  3. Ο/Η Margo λέει:

    Εξαιρετικό το απόσπασμα, δώρο για όλους μας! Ποιος δεν αναζητά την ευτυχία; Την κηνηγάμε όλη μας τη ζωή και δεν καταλαβαίνουμε πως είναι σαν να κηνυγάμε την ουρά μας.
    Μέρα που ήταν εχθές αντί να σας κερνάμε εμείς για την γιορτή σας μας κερνάτε εσείς σοφία. Ευχαριστούμε πολύ πολύ!!!
    Χρόνια πολλά στο Νίκο σου Μαγισσούλα μου, χρόνια πολλά στον αγαπημένο μας παραμυθά 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Κατ΄ αρχάς Margo μου, ευχαριστώ για τις ευχές, θα τις διαβιβάσω στον Νίκο-παραμυθά και επειδή του έχω μιλήσει για σένα και για τα όμορφα σου μαγισσόπουλα, είμαι σίγουρη πως θα χαρεί πολύ! 😉
      Βλέπεις πως η χαρά όταν βγαίνει απ’ την καρδιά μας, βγαίνει αβίαστα, δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις γι αυτή, έτσι δεν είναι; Το ίδιο συμβαίνει και με την αγάπη, είτε είσαι μέσα σ΄ αυτή είτε δεν είσαι, δεν προσπαθείς ν’ αγαπήσεις, ούτε ν΄αγαπηθείς, αγαπάς!
      Η ψυχολογική προσπάθεια που ασκούμε στους εαυτούς μας, για να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε ή κάτι που έχουμε στο κεφάλι μας, είναι άσκοπη, δημιουργεί μέσα μας τεράστια σύγκρουση, είναι όπως το είπες, είναι σαν να κυνηγάμε την ουρά μας, γιατί εντέλει αν κάτι στον εαυτό μας, μας ενοχλεί, αν πραγματικά μας ενοχλεί, εκεί δεν χρειάζεται καμιά προσπάθεια να το αλλάξουμε, αλλάζει! 😉

      ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη σε όοολη την όμορφη οικογένεια σου! 🙂

  4. Ο/Η dodo λέει:

    Πολλές- πολλές ευχές, να τον χαίρεσαι και να σε χαίρεται!

  5. Ο/Η Η Blogger της διπλανής πόρτας λέει:

    Αρχικά να δώσω και εγώ τις ευχές μου. Να τον χαίρεσαι μαγισσούλα μου και να σε χαίρεται και αυτός και να χαίρεστε μαζί την υπέροχη οικογένεια σας.
    Μας εκθέτεις μια οπτική μέσα από το παραπάνω απόσπασμα που για να είμαι ειλικρινής δεν είχα σκεφτεί και είναι ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρουσα.
    Θα την επεξεργαστώ σίγουρα! 🙂
    Σε γλυκοφιλώ και σε καλησπερίζω! 🙂

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ευχαριστώ Μαρινάκι για τις ευχές στον Παραμυθοσύντροφο μου!
      Ναι καταλαβαίνω πολύ καλά, πως δεν έχουμε εξοικειωθεί με το τι σημαίνει, να μη προσπαθείς, φυσικά εδώ μιλάμε για την ψυχολογική προσπάθεια που ασκούμε στους εαυτούς, ανίκανοι να αποδεχτούμε αυτό που είμαστε, αγωνιζόμαστε να γίνουμε κάτι άλλο που προφανώς θωρούμε πχ, ποιο ευγενικό ή πιο πνευματικό ή πιο καλοσυνάτο!
      Αν, πχ, είσαι βίαιος και έχεις επίγνωση της βίας σου και αυτό δεν σου αρέσει, χρειάζεται προσπάθεια να γίνεις μη βίαιος; 😉

      ΑΦιλιά και καλή μας βδομάδα, χωρίς προσπάθεια! 🙂

      • Ο/Η Ελίνα λέει:

        Τώρα διαβάζω και τα σχόλια μήπως καταλάβω καλύτερα. Αν είσαι βίαιος π.χ. και θέλεις να αλλάξεις δε χρειάζεται προσπάθεια με την έννοια ότι θα πρέπει να ακολουθείς τον κανόνα να μην είσαι βίαιος. Αυτό νομίζω πως μπορεί να φέρει και αντίθετα αποτελέσματα τελικά, γιατί όταν δεν αποδέχεσαι ένα στραβό σου και προσπαθείς απλώς να το τιθασεύσεις για να μη βγει έξω πιστεύω πως τελικά μπορείς να έχεις αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκάς. Θέλει όμως τεράστια και συνειδητή προσπάθεια για να καταλάβεις όλους τους λόγους για τους οποίους είσαι βίαιος. Αν δεν τους καταλάβεις τίποτα νομίζω πως δε θα μπορέσει να αλλάξει, ακόμη κι λες ότι το θέλεις. Είμαι πολύ μακριά από το νόημα του κειμένου; Πρώτη φορά που τον διαβάζω και δεν καταλαβαίνω πολλά.

  6. Μεγάλες αλήθειες κρύβονται στο κείμενο που μας χάρισες. Κι όσο μεγαλώνουμε, αντιλαμβανόμαστε πως τα όπλα στη φαρέτρα μας δεν πρέπει να χαλαλίζονται για το ανεκπλήρωτο, μα για να διαχειριστούμε με σύνεση και πληρότητα αυτά που διαθέτουμε. Το μικρό «χωραφάκι» ζωής που μας κλήρωσε να το καλλιεργήσουμε και να το κάνουμε γόνιμο.
    Τις εγκάρδιες ευχές μου στον Νικόλα, να χαίρεται ο ένας τον άλλο και να είστε πάντα καλά!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Έτσι ακριβώς Μαρία μου, κάνουμε με αυτά που έχουμε όσο μπορούμε καλύτερα και αν στο χωράφι μας, μας ενοχλούν πχ οι πέτρες που χρόνια κάναμε πως δεν τις βλέπαμε, απλά τις πετάμε… χωρίς προσπάθεια! 😉
      Η ψυχολογική προσπάθεια είναι που φέρνει τη σύγκρουση, το να θέλεις ή να ονειρεύεσαι ή να ελπίζεις να γίνεις κάτι άλλο απ αυτό που είσαι!
      Μη ξεχνάμε και την αγρανάπαυση για δες εδώ, είμαι σίγουρη, πως αυτή η ανάρτηση θα σου αρέσει!

      https://ainafetst.wordpress.com/?s=%CE%91%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CE%B1%CF%85%CF%83%CE%B7

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και ευχαριστούμε για τις ευχές! 🙂

  7. Ο/Η Φανή λέει:

    υπηρξε μια περιοδος που προσπαθησα περισσοτερο απ’ο,τι επρεπε για κατι που δεν αξιζε ουτε το ελαχιστο. μετα ειπα οτι δεν θελω να ξαναπροσπαθησω για τιποτα στη ζωη μου γιατι αν κατι χρειαζεται προσπαθεια, σημαινει οτι δεν ειναι οπως πρεπει.. αλλα οπως παντα και με τα παντα, η ζωη ερχεται να σου αποδειξει οτι κανεις λαθος και καποια πραγματα χρειαζονται και αξιζουν οση προσπαθεια μπορεις να κανεις γι αυτα,,!
    σας φιλω! 🙂

  8. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Το θέμα Φανή μου, είναι πως πολλές φορές η «προσπάθεια», μπορεί ν’ αγγίξει και τα όρια της εμμονής, αυτή η σύγκρουση μέσα μας είναι ολέθρια… αλλά έρχεται μια ευλογημένη στιγμή (που συνήθως έχεις πιάσει πάτο!) και κάτι γίνεται μέσα σου ή καλύτερα κάτι φωτίζεται μέσα σου και λες τέλος, «είμαι όπως είμαι, τα πράγματα είναι όπως είναι»… αποδέχεσαι και σταματάει μόνη της η «προσπάθεια», και τι απίστευτη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι αυτή που πλημμυρίζει τη ζωή σου! 😉
    Αν τώρα κάτι δεν σου αρέσει, το αφήνεις, δεν προσπαθείς να το τροποποιήσεις…
    Αν πάλι όλα βαίνουν «κατ’ ευχήν», δεν χρειάζεται καμιά προσπάθεια για να απολαύσεις τη ζωή σου, την ζεις από στιγμή σε στιγμή, συνειδητά!

    ΑΦιλιά με όλη μου την αγάπη! 🙂

  9. Ο/Η Φανή λέει:

    συμφωνω απολυτα με το θεμα της εμμονης και την ελευθερια που νιωθεις οταν επιτελους ‘λυτρωνεσαι’ απ’αυτη..
    το να προσπαθει καποιος να αλλαξει, να τροποποιησει ή να φερει στα μετρα του εναν ανθρωπο η μια κατασταση, ειναι εξισου ασχημο και νομιζω, τρομερα εγωιστικο..

    απο κει κ περα, η προσπαθεια που ‘επικρωτω’ εγω εχει να κανει με καταστασεις που εχουν δυσκολεψει απο ανεξαρτητους παραγοντες και πραγματικα αξιζει να προσπαθησει κανεις να υπερπηδησει τα όποια προβλήματα ή δυσκολιες, παντως τυπου.. οπως και να ‘χει ομως, σε καθε περιπτωσει θα πρεπει ο καθενας απο μας να ζυγιζει τις καταστασεις και να βλεπει οσο το δυνατον πιο αντικειμενικα γινεται αν αξιζει να βαλει τον εαυτο του σε μια διαδικασια που κανεις δεν του εγγυαται οτι θα εχει αισιο τελος..

    καλο βραδυ και (ξανα) πολλα φιλια 🙂

  10. Ο/Η evonita λέει:

    Προσπάθεια να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι —> ναι…προσπάθεια για να γίνουμε κάποιοι άλλοι (που δεν πρόκειται κι όλας) —> όχι! Πολύ ωραίο κείμενο μαγισσούλα!! Αν και καθυστερημένα να σου ευχηθώ κι εγώ χρόνια πολλά, να χαίρεσαι το σύζυγο κύριο Παραμυθά!!!!!! 🙂 φιλάκια πολλά!!!!

  11. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Ευχαριστώ για τις ευχές evonita! 🙂
    Χαίρομαι που σου άρεσε και το κείμενο!

    ΑΦιλιά πολλά πολλά! 🙂

  12. Ο/Η Π.......Ξωτικό λέει:

    Οι καθυστερημένες ευχές πιάνουν καλύτερα (νόμος των ξωτικών 😉 !!!!
    Διπλές οι ευχές μου μαγισσούλα μου για την συντροφικότητα σας και τον παραμυθά σου !!!!
    Έχετε τόση αγάπη και σοφία που δεν μένει παρά να ευχηθώ:
    Να είστε υγιείς κι εσείς και τα παιδιά και τα εγγόνια σας !!!!
    (Να του δώσεις κι ένα ξεχωριστό φιλί που του χρωστάω για εκείνη την εξαιρετική στιγμή που μου χάρισε κι ας μην το γνώριζε….με καθυστέρηση 25 χρόνων :-)))

    υγ. Ό,τι «κυνηγάμε» φεύγει πάντα μακρυά μας …….γιατί η ευτυχία δεν είναι αγριογούρουνο ή λαγουδάκι που κι αυτό για να το πιάσεις πρέπει πρώτα να το σκοτώσεις ……

    Φιλιάαααααααα Α και πολύ θερμά και στους δυό σας

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Σωστά ξωτικούλι μου, όλα επιτρέπονται στα ξωτικά και στα λοιπά αερικά και φυσικά χωρίς προσπάθεια!!! 😉

      Ευχαριστώ (μαζεμένα και από μένα!) για ευχές, συμβίωσης και γιορτής!
      Α! ναι… ξέχασα να του δώσω και το καθυστερημένο «αυτό» φιλί σου…. τρέχω! 😉

      Όποιος «πιάσει» τι σημαίνει η ψυχολογική προσπάθεια, είναι σίγουρα πιο κοντά στην ευτυχία! αχ!!!

      ΑΦιλιά πολύ πολύ τρυφερά και εύχομαι και σε άλλα από κοντά! 🙂

  13. Ο/Η xristin λέει:

    Εγώ Στεφανία μονίμως ψάχνω για την δημιουργική πραγματικότητα αλλά αυτή η καταραμένη εσωτερική ανεπάρκεια δεν με αφήνει να την βρω.
    Τελικά θα πάω σαν το…..ανεπαρκέστατο σκυλί στ΄αμπέλι!
    Δέξου και τα ετεροχρονισμένα χρόνια πολλά για την κολόνα του σπιτιού σου που τυγχάνει να έχει το ίδιο δοξασμένο όνομα με την δική μου κολόνα.
    Χρόνια πολλά εις αμφότερους
    Πάρε και τις φιλούρες μου

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Χαχαχα! Χριστίνα μου, εσύ έχεις βρει, τον καλύτερο τρόπο, να πλησιάσεις την ευτυχία… δεν την κυνηγάς που σημαίνει δεν προσπαθείς και το κυριότερο πλησιάζεις τα πάντα με χιούμορ! 😉

      Χρόνια πολλά και από μένα στη κολόνα του σπιτιού σου, να χαιρόμαστε τους Νικολάκιδες μας, γιατί αν δεν τους χαρούμε, οι πιθανότητες να μας χαρούν εκείνοι, είναι πολύ πολύ λίγες! χαχα! 😉

      ΑΦιλιά να είσαι καλά και μην ανησυχείς για το «αμπέλι» ! 🙂

  14. Ο/Η Σούλη λέει:

    Τι σπουδαία ανάρτηση, μαγισσούλα μου! Τι σοφία συμπυκνωμένη, σ’ αυτό το περιεχόμενο, τι φωτεινότητα οι απόψεις και η διδασκαλία του Κρισναμούρτι!
    Καλά τα γράφει και η αγαπημένη μου Margo. Κυνηγώντας την ευτυχία, είναι σαν να κυνηγούμε την ουρά μας. Η κατανόηση και η αποδοχή του «ποιος είμαι», είναι αυτή που βγάζει το «γράσο» από τα μάτια, είτε της όρασης είτε του μυαλού είτε της ψυχής. Είναι αυτή που θα μας οδηγήσει, αναγκαστικά, στο επόμενο σκαλοπάτι.
    Βέβαια, αυτό μπορεί να συμβεί στα ανώτερα επίπεδα συνείδησης. Ευλογημένοι οι άνθρωποι που το κατάφεραν. Κι ευτυχώς που υπάρχουν, να κομίζουν με το λόγο και το έργο τους μια άλλη στάση ζωής. Την αληθινή θα έλεγα.
    Οι περισσότεροι από εμάς, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, ζούμε και φεύγουμε με το «Παράπονο» του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη. «..σαν να ‘μουν άλλος κι όχι εγώ μες στη ζωή πορεύτηκα ..»
    Σου στέλνω τα Αφιλιά και την Ααγάπη μου, με το τραγούδι που αγαπώ κι ας με μελαγχολεί .. λιγάκι.
    Τελευταία σημείωση: Συμπάθα με, που λησμόνησα τη γιορτή του αγαπημένου σου συντρόφου. Δεν τα πάω καλά γενικά με τις γιορτές και καθόλου καλά με τις ημερομηνίες. Οι ευχές όμως είναι αυτονόητες. 🙂 🙂
    Φρίντα

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Καλημέρα Φρίντα μου!
      Το περίμενα το σχόλιο σου γιατί ήξερα πως είναι ένα θέμα που δεν είναι καθόλου εύκολο να το «πιάσει» κανείς και πως μαζί σου θα μπορούσα να το «κουβεντιάσω»… Βλέπεις σχεδόν όλοι οι άνθρωποι, μια ζωή προσπαθούν να γίνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι, γι αυτό και ακούς γύρω σου, τη φράση, «να γίνω καλύτερος άνθρωπος» δλδ προσπαθούν να καλυτερέψουν το «εγώ» τους…έτσι μια ζωή βρίσκονται σε σύγκρουση με αυτό που είναι και με αυτό που θα ήθελαν να είναι… ενώ αυτό το «εγώ» πρέπει να κατανοηθεί για να διαλυθεί…
      Μόνο αν δοκιμάσει (και όχι να προσπαθήσει) κανείς, να, για λίγο καιρό, να αποδεχτεί τον εαυτό του έτσι όπως είναι και απλά να παρατηρεί τις αντιδράσεις του στη καθημερινότητα του, θα δει πόσο αυτή η προσπάθεια είναι άχρηστη! 😉
      Όλα όσα λέει ο Κρισναμούρτι, αν δεν γίνουν πράξη, είναι εντελώς άχρηστα! 😉

      Ευχαριστώ για τις ευχές και το μελοποιημένο εξαιρετικό τραγούδι, είναι απ΄ τα πολύ αγαπημένα μου!

      ΑΦιλιά και να έχουμε μια φωτεινά δημιουργική μέρα! 🙂

  15. Ο/Η mariakat80 λέει:

    Καλημέρα!!!!!!!!!!!!!
    Καταρχήν έστω και καθυστερημένα, τις ευχές μου στον αγαπημένο μου παραμυθά!(εξαλλου στα μέρη μου λέμε οτι οι γιορτές κρατάνε 40 μέρες 🙂 ) Να τον χαίρεσαι μαγισσούλα μου !!!
    Για την προσπάθεια τώρα…. σημαντική συνιστώσα της ζωής μας πιστεύω. Τίποτα δεν σου έρχεται έτοιμο, για όλα πρέπει να καταβάλεις μεγάλη ή μικρή προσπάθεια. Αλλά ακόμα και για αυτά που σου έρχονται έτοιμα, πρέπει να προσπαθήσεις να τα κρατήσεις.
    Ολα την απαιτούν, και οι σχέσεις μεταξύ φίλων, και οι σχέσεις μεταξύ ζευγαριών, και οι ενδοοικογενειακές σχέσεις, και οι επαγγελματικές, και απλά οι κοινωνικές, με τον περίγυρό μας,αλλά και ο ίδιος ο τρόπος ζωής μας.
    Και το βασικότερο είναι η προσπάθεια να γινομαστε όλο και καλύτεροι αλλά και να έχουμε τον έλεγχο του εαυτου μας και των πραγμάτων (εκείνων φυσικά που εξαρτώνται από εμάς κι οχι απο κάπου «αλλου»)
    Το σίγουρο ειναι πως με το να καθόμαστε να μιζεριάζουμε, και να χτυπάμε τα ποδια στο πάτωμα ΤΙΠΟΤΑ δεν θα αλλάξει!!Ολα θέλουν ενέργεια, χρόνο και προσπάθεια από εμάς!!
    Καλημερα και παλι μαγισσούλα μου!!!!!

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Ευχαριστώ πολύ Μαρίαkat, για τις ευχές και φυσικά είναι πάντα καλοδεχούμενες, αφού είναι οι μόνες που δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εξάλλου είναι τέτοιες οι μέρες που αυτές θα πηγαινοέρχονται ασταμάτητα… τι καλά!!! 😉

      ΑΦιλιά πολλά πολλά και καλές γιορτινές προετοιμασίες! 🙂

  16. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Τώρα εγώ τι να πω…που ξεχάστηκα για τις ευχές για το έτερον ήμισυ…Πολύχρονος ο Παραμυθάς μας μαγισσούλα μου, τι όμορφο λίγο μετά την επέτειο να γιορτάζει ο καλός σου!!Και λίγο μετά να έρχονται και Χριστούγεννα, μα τι όμορφος ο Δεκέμβρης μήνας για εσάς! Ξεχάστηκα, μια και με έχει φάει το…διάβασμα! (Τώρα στα «γεράματα» είπα να πάρω κάποια μαθήματα μέσω διαδικτύου και ξαναγύρισα στα θρανία, αμ πως!;)))

    Όσο για την προσπάθεια και την σύγκρουση, μεγάλο θέμα μας άνοιξες με τον Κρισναμούρτη, ως συνήθως μαγισσούλι μου, αν και αυτό είναι από τα πιο πολύπλοκα θαρρώ. Ναι, μεγάλο πράγμα η αυτοπαρατήρηση και η αγρανάπαυση versus της προσπάθειας να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε. Προσωπικά την σύγκρουση για τούτο το τελευταίο (που μου επιβλήθηκε από τρίτους) την βίωσα στο πετσί μου με πολύ, πολύ πόνο και για πάρα πολλά χρόνια, και εν μέρει την βιώνω ακόμα. Βλέπεις, το χειρότερο όταν προσπαθείς να γίνεις κάτι που δεν είσαι, εκτός του ότι παιδεύεσαι μάλλον άδικα, είναι ότι δεν έχεις το χρόνο, το μυαλό ή την ξεκούραστη ψυχή να «δεις» αυτό που είσαι πραγματικά, να το ανθίσεις και να το προβάλλεις προς τα έξω…

    Αφιλάκια πολλά, γλυκά, και βέβαια ένα ξεχωριστό στέλνω στον Παραμυθά μας! 😉

    • Ο/Η Άιναφετς λέει:

      Τελικά παραμυθού μου, μετά και από το δικό σου σχόλιο, καταλήγω, στο αν όσα λέει πχ ο Κρισναμούρτι ή κάποιος άλλος με σοφία φυσικά, δεν τα ζήσεις ο ίδιος, αν δεν έχει πονέσει η καρδούλα σου, δεν «χαμπαριάζεις» και εξακολουθείς να πιστεύεις σε θεωρίες ή ότι σου έμαθαν οι γονείς ή το σχολείο ή η θρησκεία σου! 😉

      Ευχαριστώ και για τις τρυφερές ευχές σου!

      ΑΦιλιά καρδιάς! 🙂

  17. Ο/Η kat. λέει:

    προσπάθεια χρειάζεται για τα πάντα. για την ευτυχία, την επιτυχία, την χαρά, για να κατακτήσεις οτι λαχταράς σε αυτή τη ζωή. σε λίγους ανθρώπους έρχονται όλα έυκολα!
    η προσπάθεια νομίζω είναι αυτή που θα σε κάνει να εκτιμήσεις περισσότερο αυτό που στο τέλος θα κάνεις δικό σου. αλλιώς, ίσως τελικά να μην έχει αξία να φτάσεις «κάπου»…

  18. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Δεν νομίζω kat μου, πως για ζήσει κανείς και για να απολαύσει τη ζωή, έτσι όπως του δίνεται χρειάζεται προσπάθεια, το μόνο που χρειάζεσαι είναι να είσαι εκεί και ν΄ αντιμετωπίζεις την καθημερινότητα και προπαντώς τον εαυτό σου και τις σχέσεις σου, συνειδητά και με επίγνωση…
    Και εσύ και ο σύντροφος σου, έχετε και ένα υπέροχο πλάσμα στη ζωή σας, που θα δεις, καθώς μεγαλώνει πόσα πράγματα θα σου μάθει! 😉

    ΑΦιλιά πολλά πολλά και στα τρία σας! 🙂

  19. Προσπάθεια, μόνο προσπάθεια, Στεφανία μας. Σε όσους δεν έρχονται εύκολα,μόνο με τον καλό και ανδρείο αγώνα, σε όλους τους τομείς. Φιλιά πολλά και αγάπη πάντα.

  20. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Όταν υπάρχει αγάπη στις καρδιές μας, η λέξη «προσπαθώ» ακυρώνεται από μόνη της! 😉

    ΑΦιλιά Ειρήνη μου και με αγάπη πάντα! 🙂

  21. Ο/Η aristea k λέει:

    Καταρχήν πολύ καθυστερημένες οι δικές μου ευχές! Να τον χαίρεσαι μαγισσούλα μου!
    Την γνωρίζω τη θέση αυτή… την έχω συναντήσει στις ανθρώπινες σχέσεις (και στην αγάπη…..)
    Αν είναι να προσπαθείς σε μια σχέση πράγμα που σημαίνει κόπο και ο κόπος έχει αρνητική χροιά στο μυαλό μας, τότε η αγάπη χάνει….. Από την άλλη καταλαβαίνεις έχω τα θεματάκια μου. Είμαι άνθρωπος που πιστεύει στον αγώνα… Που έμαθα να μην το βάζω κάτω, και ναι γιατί όχι, να θέλω να γίνομαι καλύτερη. Δεν είναι ότι δεν αποδέχομαι την Αριστέα ως έχει. ίσα ίσα, αυτή είναι η βάση μου : έχω αγαπήσει όλα όσα δεν θα μπορέσω ποτέ να αλλάξω!
    Ξέρεις ενέχει και κάποιους κινδύνους αυτή η θεωρία … Άνετα τη χρησιμοποιεί κάποιος για να επιβάλλει στους άλλους την αγένεια του…έτσι είμαι και είμαι αληθινός και δεν θα το καταπιέσω εγώ για μη σε δυσαρεστήσω…. Επειδή μου έτυχε στην πραγματική μου ζωή το αναφέρω,,,,,
    Φιλάκια καρδιάς! ♥

  22. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Κατ’ αρχάς ευχαριστώ Αριστέα μου, για τις ευχές… και ξέρεις (πια) πως είναι πάντα καλοδεχούμενες! 😉
    Πριν γράψω δυο πραγματάκια στο σχόλιο σου, θέλω να ξέρεις πως είμαι ολόψυχα κοντά σου και κοντά στις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζεις και εύχομαι πως αυτή η «αίσθηση» συμπαράστασης και βασικά αγάπης να σου δώσουν ενέργεια, στον αγώνα σου…

    Οι περισσότεροι μπερδεύουν την πρακτική προσπάθεια με την ψυχολογική…
    Πρακτικά όλοι μας δίνουμε αγώνες επιβίωσης,… όταν όμως αυτός ο αγώνας, πχ μάς «πάρει» από κάτω, αυτό το «από κάτω», είναι ψυχολογικό και εκεί μπαίνει και η σημασία της ψυχολογικής προσπάθειας, όταν πχ η ψυχολογία σου, πιάσει πάτο, δεν προσπαθείς να την τροποποιήσεις και αν πάλι κάτι πραγματικά δεν σ’ αρέσει στον εαυτό σου, δεν χρειάζεται προσπάθεια να το αλλάξεις, αυτό τελειώνει!… . Για παράδειγμα, αν κάποιος λέει ψέματα και αυτό κάποια στιγμή δεν του αρέσει καθόλου, δεν προσπαθεί να μη λέει ψέματα, απλά σταματά να λέει ψέματα! 😉
    Ξέρω, δύσκολες και πολύ λεπτές έννοιες που όμως αν γίνουν πράξη, σου δίνουν τεράστια εσωτερική δύναμη και ελευθερία… για σωστή δράση! 😉

    ΑΦιλιά καρδιάς και καλή σου δύναμη! ❤

  23. Ο/Η Ελίνα λέει:

    Το πιο δύσκολο κείμενο που έχεις αναρτήσει. Το διάβασα δυο φορές το πρωί. Δεν το κατάλαβα πλήρως και είπα να έρθω να το ξαναδιαβάσω αργότερα. Δεν μπορώ τώρα, γιατί νιώθω κουρασμένη αλλά σίγουρα θα επανέλθω αρκετές φορές. Μου φάνηκε πάρα πολύ δύσκολο στην κατανόηση, γιατί το συνδύασα με τον εαυτό μου. Ενώ συμφωνώ σε όλα όσα λέει για την προσπάθεια, δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να πετύχεις πνευματική δημιουργικότητα αποδεχόμενος την τωρινή εικόνα-κατάσταση του εαυτού σου, όταν το μόνο πράγμα που νιώθεις ότι σου λείπει είναι αυτή η δημιουργικότητα που κάποτε υπήρχε και χάθηκε λόγω των συνθηκών. Έχω πειστεί ότι τα λέει καλά, από άλλα κείμενά του που έχω διαβάσει εδώ, όπως κι έχω πειστεί (από την ίδια τη ζωή) πως τις αλλαγές καλό να είναι να τις αγκαλιάζεις και να τις αφήνεις να σε πηγαίνουν, παρά να αντιστέκεσαι σε αυτές (η χαμένη δημιουργικότητα είναι η δική μου αλλαγή στη συγκεκριμένη περίπτωση), αλλά το συγκεκριμένο κείμενο αδυνατώ να καταλάβω προς το παρόν πως μπορείς να το κάνεις πράξη. Γεια σου μαγισσούλα με τα ωραία σου!

  24. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλή μας μέρα!
    Έχεις δίκαιο, το κείμενο είναι εξαιρετικά δύσκολο και θυμάμαι να μ’ έχει «παιδεύσει» και μένα! 😉
    Θα επανέλθω όμως σύντομα, μια και θα λείψω το Σ/Κ!

    Καλό Σ/Κ οικογενειακό να έχεις! ❤

    • Ο/Η Ελίνα λέει:

      Καλά να περάσεις! Μόλις κατάλαβα το κείμενο. Διάβαζα στο internet άλλες φράσεις που έχει πει και κατάλαβα. Είμαι μακριά από τον τρόπο σκέψης που προτείνει (και μεταξύ μας νομίζω πως ο περισσότερος κόσμος είναι μακριά από αυτόν τον τρόπο σκέψης). Όμως έχει απόλυτο δίκιο σε αυτά που λέει και αξίζει κανείς να διαβάσει όλο του το έργο νομίζω. Κι ας μην έχω ξεκινήσει ακόμη με το πρώτο του βιβλίο 🙂 To θέμα είναι ότι δεν μπορείς να τον καταλάβεις καλά διαβάζοντας μεμονωμένα κείμενα ή υπάρχει κίνδυνος να νομίζεις ότι κατάλαβες και τελικά να τα έχεις ερμηνεύσει όλα με το δικό σου σκεπτικό. Θα ξεκινήσω να τον διαβάζω. Θα αρχίσω πρώτα με το καινούριο βιβλίο που διάβασα το πρωί στο blog του παραμυθά, γιατί αυτό νομίζω χρειάζομαι άμεσα. Μετά θα πάω στο άλλο που μου πρότεινες. Είχα μια μικρή αμφιβολία για το αν θα μου ταιριάξει σαν γραφή, αλλά δεν την έχω πια. Αφιλιά!
      Υ.Γ. Και φοβάμαι μη διαβάσω τόσο πολύ Κρισναμούρτι που στο τέλος μου κοπούν εντελώς οι εσωτερικές απορίες και αναζητήσεις και μετά δεν έχω υλικό για το blog. Φαντάζεσαι; :-)))))

  25. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Καλημέρα από Αθήνα!
    Δεν συμφωνώ να ξεκινήσεις απ΄το νέο βιβλίο που βγήκε, ξεκίνα με τα «Γράμματα σε μια νεαρή φίλη» και πάρε και το «Εγώ χωρίς εγώ» που είναι η αδυναμία μου! 😉 (Είναι και τα δυο μικρά)!
    Όσο για τις φοβίες σου, να ξέρεις πως το μόνο που θα πάθεις, είναι αυτό που έπαθαν οι περισσότεροι, είναι να κολλήσεις και ότι ψυχοφιλοσοφικό και να διαβάσεις μετά, θα σου φαίνεται λίγο!!! χαχαχα! 😀
    Στο blog σου, μπορείς να βάζεις αποσπάσματα απ΄τα βιβλία που θα σου κάνουν κλικ και να τους ταρακουνήσεις όλους! 😛
    Προσωπικά, όταν πχ ξαναδιάβασα τα «Γράμματα», μου έκανε εντύπωση, πόσο είχε αλλάξει η αντίληψη μου!
    ΑΦ! ηλιόλουστα και χαρούμενα γιατί θα φάω με τα εγγονάκια μου!!! 🙂

    • Ο/Η Ελίνα λέει:

      Kαλημέρα! Να τα φας! 🙂
      Θα σε ακούσω και θα τα πάω με τη σειρά που λες. Ξέρεις τι κάνω τώρα,ε; Διαβάζω ομιλίες του. Κολλάς, η αλήθεια είναι. Και με έχει τραβήξει, γιατί δεν τον ένοιαζε αν θα έχει τιμές, δόξες και ανθρώπους να τον ακολουθούν. Δε συνηθίζεται κάτι τέτοιο
      ΑΦ!

  26. Ο/Η mariafanblog λέει:

    «Η χαρά δεν έρχεται με καταπίεση, με έλεγχο ή μέσα από διάφορες απολαύσεις, γιατί στο τέλος μένει πάντα μια πικρή γεύση.» Αυτό ήταν το μέγαλο μου λάθος χρόνια τώρα και το αντιλήφθηκα πρόσφατα!!!!Κάλλιο αργά παρά ποτέ….

  27. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Βασικά Μαρία μου, αυτό που δεν κατανοούμε είναι η προσπάθεια που κάνουμε όταν θέλουμε να σταματήσουμε κάτι που δεν μας αρέσει… Π.χ: Ζηλεύω και κάνοντας προσπάθειες να μη ζηλεύω συγκρούομαι με τον ίδιο μου τον εαυτό με αποτέλεσμα να δυναμώνει η ζήλια.. και πολύ σωστά θα πεις: Και τι να κάνω;
    Η ελευθερία απ΄ ότι μας βασανίζει είναι η επίγνωση και η παρατήρηση χωρίς επίκριση…

    Επίγνωση.

    ΑΦιλιά μόνο καρδιάς! 🙂

    ΥΓ: Τα link που σου βάζω θέλουν πολύ μελέτη…και βασικά πρακτική εφαρμογή για να «δουλέψουν»!
    Χαίρομαι γιατί αισθάνομαι πως είσαι στο σωστό δρόμο… keep walking!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.